HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 45 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Onhan tuo tietty pari grammaa vähemmän kuin niillä kortsu-sisureilla
    Ookkonä unohtanu punnata venttiilit???

  2. #1322
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    Mulla ainakin sama yhdistelmä (Notubes ja Rocket Ron) on hyvin sopinu toisilleen.
    Ootko laittanu kunnolla painetta? kyllä se jotain 4-5 baria saa heittää ensin että nousee hyvin vanteelle. (ja tosiaan saippuavettä reilusti renkaan ja vanteen reunaan ensin.)
    En käyttänyt liukastetta vaan laitoin ihan kuivana menemään... Painettakin oon laittanut vaan 3bar. Eturenkaan kanssa kävi samanlailla ku izmolla eli tiivistyi itestään kun vähän ajeli rallia kylillä. Viime yönä ei eturengas tunnu menettäneen yhtään painetta ja takarengaskaan ei enää niin paljoa kuin ennen. Mystistä hommaa tää "litkuttaminen".
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #1323
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    Nauraa

    no niin löytyihän se syy sieltä! Ei kuivana, liukastetta pitää olla!!
    www.hypy.fi

  4. #1324
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    En käyttänyt liukastetta vaan laitoin ihan kuivana menemään... Painettakin oon laittanut vaan 3bar. Eturenkaan kanssa kävi samanlailla ku izmolla eli tiivistyi itestään kun vähän ajeli rallia kylillä. Viime yönä ei eturengas tunnu menettäneen yhtään painetta ja takarengaskaan ei enää niin paljoa kuin ennen. Mystistä hommaa tää "litkuttaminen".
    Melko tärkeä asia on se saippuavesi.
    Säästää paljon pumppailemista kun kunnolla vaakatasossa niitä "huljuttelee" ja kääntelee vaan niinkauan että vuotoja ei ole.
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  5. #1325
    Schwalben 120g. sisurista leikattiin 2/3 osaa pois ja lyhennettiin n.25cm. (painoa jäi 30g.venttiilin kanssa)
    Alle tubesin kapea teippi ja päälle kumiviritys. Saippuavedellä ja kompurapaineella kumi vanteelle, sitten litkut ulkopuolelle vanteen ja renkaan väliin. Molemmin puolin. Paineet sisään ja melkein tiivis jo onkin. 1 scooppi litkua sisälle, core kiinni ja paineiden jälkeen ravistelut ja ajamaan. Onnistuu kaikilla tavallisilla vanteilla ja renkailla, eikä ole tarvinnut ilman katoamisesta huolehtia. Kevytkin on: Msc 300 carbon 1180g. +kumi 60g +renkaat 570g.+litkut 60g. Koko setti 1870g.
    http://msc-bikes.paulaoksman.fi/index.php

  6. #1326
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mihin sitä sisuria tarvii noin paljolti? Itsellä kun on kanssa schwalben sisureista leikatut venttiiliit, mutta en mä sitä ite sisuria juurikaan säästäny...teippinä on jesaria ja litkuna omatekoista hässäkkää ja hyvin on toiminu *kop kop*

  7. #1327
    opansio Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viskaali Katso viesti
    Kun tällä foorumilla on kaikkien alojen asiantuntijat, niin kysymys kuuluu; pysyykö nestekaasu tiheämpänä aineena paremmin renkaassa kuin ilma?:
    Nestekaasusta en tiedä, mutta typellä vois kokeilla?
    http://www.aga.fi/international/web/...yalias/nav_nit

  8. #1328
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mites Aki Sparkki toimi tänä vuonna Tahkolla? Kovaa ainakin menit.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #1329
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    159

    Kymysys

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Laitetaanpa tännekin kuvaa vielä hieman keskeneräisestä kampisetistä. Toinenkin ratas on siis tarkoitus vielä joskus laittaa paikalleen...
    Olikos se niin että nää ei kauheesti kestäny Tahkolla (tai rattaat siis)?
    cool J muokkasi tätä : 06.07.2010 at 22.49 Syy: pientä tarkennusta

  10. #1330
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Meitsin painava Sparkki toimi ainakin mainiosti. Tahko 120-proof.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  11. #1331
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    paljonko on painava kun pyörä on painava onko yli kymmenen kiloset malmikasoja....

  12. #1332
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cool J Katso viesti
    Olikos se niin että nää ei kauheesti kestäny Tahkolla (tai rattaat siis)?
    Pikkurattaan kammen pultit (ei kuvassa eivätkä myöskään olleet Lightningin omat) katkesivat muutama tunti ennen starttia kun runttasin ylös erästä jyrkkää mäkeä. Pulttien katketessa pieni 24t titaaniratas vääntyi myös soikeaksi. Kaikki tämä siis kuitenkin alupulttien katkeamisen vuoksi. Eiköhän mikä muukin ratas tahansa olisi tuossa vääntynyt..

    Tuon ison 39t rattaan olin vaihtanut jo aiemmin paljon paremmin toimivaan TA:n 36t-rattaaseen. Ihan tottahan se oli, ettei tuo rampiton 39t titaaniratas vaihda riittävän hyvin. Toimi kyllä, muttei tarpeeksi hyvin.

    Silloin joskus kun pikkuratasta laittelin paikalleen, niin etsin sopivia rattaanpultteja ja spacereita. Ko. pulttien tulisi olla tuossa kuvassa näkyvässä spiderin asennossa 16mm pitkiä ja spacereiden 9mm, eikä sellaisia asennusvaiheen hätään löytynyt mistään. Spiderin kääntämällä pulttien tulisi olla 12mm kera 5mm spacereiden. Lähes tällaiset, eli 5.4mm spacerit ja 12mm alupultit kuitenkin löytyivät jostain miljoonalaatikosta, joten käänsin spiderin ja laitoin nuo. Nyt jälkikäteen toki tajusi, että oli virhe laittaa edes noin pitkät alupultit.

    No, Tahkolla ei tietenkään löytynyt mistään 12mm tai pidempiä pultteja, joten jouduin vaihtamaan kokonaan kammet ja ajoin neljän kiekan setin SLX:n kammilla, SLX:n 22t ja TA:n 36t rattailla. Sain sittemmin hommattua 16mm teräspultit, jotka rälläköin sopivan mittaisiksi, joten nyt Epikissä on taas alla Lightningit, ja hyvin tuntuvat pelittävän.

    Muita ongelmia: Tunen KingKongin vapaaratas petti ekalla kiekalla noin 8km ennen maalia ja homma meni jalkapatikaksi/rullailuksi. Onneksi oli varakiekko odottelemassa maalissa, ja pystyin sillä ajamaan loput kolme kierrosta. Otin eilen tuon vapaarattaan tarkasteluun, ja kynnet olivat vääntyneet / jumissa, eli ko. ratas lienee entinen. Katsotaas mitä Tune vastaa, takuuta on kuitenkin vielä noin vuosi jäljellä. Pitäneekö laittaa titaaninen vapaaratas tilalle.. maksaa vain ns. hunajaa.

    Muutoin pyörä kyllä kesti
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  13. #1333
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Jos meikäläisellä ois menny vapaaratas ja rattaan pultit poikki, niin sillon en sanois että se on kestäny.

  14. #1334
    No, onneksi löytyi kevyiden lisäksi myös toimivia osia, niin reissu tuli tehtyä!

  15. #1335
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Jos meikäläisellä ois menny vapaaratas ja rattaan pultit poikki, niin sillon en sanois että se on kestäny.
    _Muutoin_ pyörä kesti. Ihme kyllä, mutta mieskin kesti. Btw, en kaatunut kertaakaan
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  16. #1336
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Voi voi. Kynnet vääntyneet ja jumissa, ja runko paskana. Vaan onhan se hieno ja kevyt






    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Katsotaas mitä Tune vastaa, takuuta on kuitenkin vielä noin vuosi jäljellä. Pitäneekö laittaa titaaninen vapaaratas tilalle.. maksaa vain ns. hunajaa.
    Sain äsken puhelimen päähän Tunelta tyypin, ja lupailivat että uuden lähettävät. Laitoin kuvat sinne, katsotaas. Sanoivat myös että olivat jotain 3kk tuon miun setin oston jälkeen vaihtaneet alumiinimateriaalinsa kestävämpään, ja kehui että kaikki WC-ajajatkin ajavat aluversioilla. Titaaninen vapaaratas maksaisi ehkä 80-100€ väliä, jos niitä enää saa. Näkeepä. Vaan jos sillä titaanilla uskaltaisi ajaa huolettomammin niin ehkäpä sitä sen muutaman ylimääräisen grammankin (10?) kestäisi mielellään
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  17. #1337
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    Mulla ainakin sama yhdistelmä (Notubes ja Rocket Ron) on hyvin sopinu toisilleen.
    Ootko laittanu kunnolla painetta? kyllä se jotain 4-5 baria saa heittää ensin että nousee hyvin vanteelle. (ja tosiaan saippuavettä reilusti renkaan ja vanteen reunaan ensin.)
    Kantsii muistaa että keveimmissä Notubesin kehissä on painerajoitukset, eli kannattanee miettiä kahdesti ennenkuin 4-5 baria junttaa sisään, etenkin kun liukasteen kanssa renkaat yleensä nousevat paikalleen ihan kivasti kahdellakin barilla.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  18. #1338
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    69

    tune king kong

    px==> miten paljon se sun särkynyt tune oli nähnyt kilsoja/tunteja ennen särkymistään? minkä vuosimallin ostos se oli ollut? mulla hajos viime kesänä samalla lailla ja kesti 360km maastoa, 2008 ostettu napa... tiedä sitten miten noihin princess sarjaan voi luottaa

  19. #1339
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Sanoivat myös että olivat jotain 3kk tuon miun setin oston jälkeen vaihtaneet alumiinimateriaalinsa kestävämpään,
    Selityksen makua! Ton tason navassa pitäisi heti alkuunsa käyttää kestävintä mahdollista alua. Ei ainakaan hinnasta voi olla kiinni. Suunnittelu ja testaus vai "kiinalainen" alihankkijako on syypää?

  20. #1340
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Eikös toi ole Tunen takanapojen ominaisuus, että ne menee rikki jos niillä ajetaan? Ne alumiiniset vapaarattaat ei kestä mitään. Onhan ne hienoja ja kevyitä, mutta ei mun mielestä ihan aja tarkoitustaan polkupyörän takanapana. Eikös Princessä pitäisi olla sama vapaaratas kuin Kongissa? Ihme kyllä lähinnä Kongeja on näkynyt paskana siellä täällä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  21. #1341
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mites Aki Sparkki toimi tänä vuonna Tahkolla? Kovaa ainakin menit.
    Hyvin toimi Sparkki täälläkin. Miehen toiminnassa oli aika ajoin rajustikin toivomisen varaa, mutta pyörä pelasi oikein hienosti.

    Itselläni ei ole Tunen navoista toistaiseksi laisinkaan pahaa sanottavaa. Prince/Princess-navoilla on nyt tullut ajettua vuonna 2009 Tahkon 180 km, Finlandia ja kaksi marttakisaa, ja kuluvalta vuodelta takana on nyt kolme marttakisaa ja Tahkon 120 km. Lisäksi napoja on pyöritelty lenkeillä ehkä muutaman satkun verran. En sitten tiedä, onko Prince/Princess luotettavampi kuin King/Kong...

  22. #1342
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TVE Katso viesti
    px==> miten paljon se sun särkynyt tune oli nähnyt kilsoja/tunteja ennen särkymistään? minkä vuosimallin ostos se oli ollut? mulla hajos viime kesänä samalla lailla ja kesti 360km maastoa, 2008 ostettu napa... tiedä sitten miten noihin princess sarjaan voi luottaa
    2009 kesällä hommattu, kilsoja on tullu tuskin enempää ku joku reilu kuussataa.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  23. #1343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    ...eli kannattanee miettiä kahdesti ennenkuin 4-5 baria junttaa sisään, etenkin kun liukasteen kanssa renkaat yleensä nousevat paikalleen ihan kivasti kahdellakin barilla.
    Samaa mieltä, mutta täällä kun tuntuu moni saavan kiksit siitä kuivana pumppaamisesta...

  24. #1344
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Aika heiveröisen näköiset noi Tunen kynnet jos vertaa esim keveämpiin Extraliten vastaaviin napoihin:
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  25. #1345
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    N
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Kantsii muistaa että keveimmissä Notubesin kehissä on painerajoitukset, eli kannattanee miettiä kahdesti ennenkuin 4-5 baria junttaa sisään, etenkin kun liukasteen kanssa renkaat yleensä nousevat paikalleen ihan kivasti kahdellakin barilla.
    No, ehkä vähän liioittelin.... Mutta oon ainakin pistänyt reilusti yli normipaineiden(ehkä 4bar) ensin niin kyllä hyvin asettuu paikoilleen.
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  26. #1346
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    N
    No, ehkä vähän liioittelin.... Mutta oon ainakin pistänyt reilusti yli normipaineiden(ehkä 4bar) ensin niin kyllä hyvin asettuu paikoilleen.
    Mä iskin continentalin sisuriin (painava kuin mikä!) kunnolla painetta että ulkorengas asettuisi ja kun mittari lähestyi 5 baaria niin rengas RÄJÄHTI. Helvetinmoisen jysäyksen päästi.
    Ananasakäämä!

  27. #1347
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Hommatkaa vahvempia renkaita että saatte kehänkin räjähtämään
    www.hypy.fi

  28. #1348
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Aika heiveröisen näköiset noi Tunen kynnet jos vertaa esim keveämpiin Extraliten vastaaviin napoihin:
    Extraliten napoja pitkään harkitsin, mutta löytyi aika paljon negatiivista kommenttia vapaarattaan laakeroinnista.
    www.hypy.fi

  29. #1349
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Extraliten napoja pitkään harkitsin, mutta löytyi aika paljon negatiivista kommenttia vapaarattaan laakeroinnista.
    Mulla noi löytyy yksistä vanteista. Ongelma tais olla se että laakereita oli yksi vähemmän kuin muissa vastaavissa ja sillä tietenkin saatu painokin kevyemmäksi kuin muissa. Sitten niitä ei pysty itse huoltamaan vaan pitäis lähettää tehtaalle. Kokeilin tuossa keväällä saada niitä auki, mutta ei onnistunut. Muuten ne oi oikein hienoa ja laadukasta työtä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  30. #1350
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Aki: Sun keula on "in stock". Tosin kannattaa toimia nopeasti jos sellaisen haluat, koska niitä ei ole kovin monta.

    http://www.r2-bike.com/DT-Swiss-xrc-...d-federgabel-2
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •