GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 44 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1291
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    ^ polkimen kierreinsertti korkkaa / rattaiden kiinnityskohta murtuu
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  2. #1292
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187

    Tuossa on kevennystohtorin mieleen luottokortti. Kevyempikin ainakin 2 grammaa niin ei ankkuri raahaa taskussa lenkillä!

    http://sheldonbrown.com/fastercard/index.html
    Vanha mutta lihava.

  3. #1293
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Tossa kynnessä olisi kyllä varaa myös keventää.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  4. #1294
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Nyt kun maastopyöräinnostus on päässyt vauhtiinsa, nii tuli lukaistua ketju alusta alkaen. Loistavaa settiä ja toivottavasti päivityksiä tullaan jatkossakin näkemään Akin ja muidenkin toimesta.

    On muuten aivan käsittämätön hajonta noissa Furious Fredien painoissa. Tuli just tilattua kaks kumia 2.0 koossa ja painot oli 320g ja 268g. Ei mitään järkee.

  5. #1295
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaakkoso Katso viesti
    320g ja 268g
    268g, oikeasti?
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  6. #1296
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Jos pitää paikkansa niin kannattaa kaupata ebayssa jollekin hörhölle 500 eurolla.

    Mulla on läskit Fredit kaapissa: 318g/324g
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  7. #1297
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Jos pitää paikkansa niin kannattaa kaupata ebayssa jollekin hörhölle 500 eurolla.
    Tosta vois vaikka saadakin moisen summan Ei taida olla edes Maxxlite 285:ia löytynyt noin keveitä.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  8. #1298
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Turun nurkilla
    Viestit
    170
    Missä painossa tällähetkellä mennään? joko se on seitsemän kiloa? Kun ei viitsi 40 sivua alkaa kahlaamaan läpi etsien sitä painoa.

  9. #1299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaakkoso Katso viesti
    268g.
    Huippukevyt yksilö!!! FF:ssä ei tunnetusti liikaa tavaraa muutoinkaan... Kannattaa olla varovainen asennuksessa, muutama reunalanka napsahtanut.
    Juurikin FF2.0 olemattoman pistosuojauksen, takia jouduin "kalliisiin"paikkaushommiin...
    tosin renkaan läpäissyt lasipiikki olisi varmaan rikkonut halvemmankin sisurin...

  10. #1300
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Paljonko tuli painoa lisää hiposisäkumiin tolla paikalla?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #1301
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti goljat Katso viesti
    Missä painossa tällähetkellä mennään? joko se on seitsemän kiloa? Kun ei viitsi 40 sivua alkaa kahlaamaan läpi etsien sitä painoa.
    Viime aikoina on yritetty keskittyä vain ajamiseen, eli mitään muutoksia ei ole vähään aikaan tullut. 300-grammaisilla ulkorenkailla ollaan reilussa 7.6 kg:ssa, joten ajettavuudeltaan miellyttävämmillä renkailla (Race King 2.2", Rocken Ron 2.25") fillari on noin 8-kiloinen.

  12. #1302
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Kyllähän tuo FF tosiaan on tuon 268g. Tais tulla niin kevyt yksilö, että kehtaako ajoon ottaa ollenkaan

  13. #1303
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Onko tässä nyt keveintä kampea mitä löytyy? AX.Morpheus ja painoa 375g.

    Eikös nää ole edelleen keveimmät kammet...jo vuodesta 2006? 358g sisältäen keskiön ja 10% jäykemmät kuin Claviculat... Noi Morpheukset on kyllä hianot!


  14. #1304
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Noita ei vain taida saada mistään...

  15. #1305
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Paljonko tuli painoa lisää hiposisäkumiin tolla paikalla?
    Eclipse ilmoittaa paikkapaketin painoksi 1g ja siinä 5kpl ja jokaisessa paikassa taustapaperi....
    Eräällä lenkillä rupesi rengas tyhjenemään ja laiskuuttani en ruvennut vaihtamaan varasisuria, varsinkin kun oli reilusti (40g) ilmaa mukana, päätin kokeilla pääsisinko kotiovelle sillä. Töhäytin renkaan kovaksi ja jatkoin matkaa, pulloon jäi vielä tavaraa reilusti. Yllätykseksi rengas säilytti erittäin hyvin paineet n. 30min. Kotona sitten vaihdoin uuden sisurin ja täytin jäljelle jääneellä säiliöllä. Kämpässä rupesi lievästi kaasu tuoksumaan ja kun en omasta mielestä itse siihen ollut syyllinen, katsoin säiliön kyljen varoitustarroja ja niissä kerrottiin kaasun oleva nestekaasua.
    Kun tällä foorumilla on kaikkien alojen asiantuntijat, niin kysymys kuuluu; pysyykö nestekaasu tiheämpänä aineena paremmin renkaassa kuin ilma?

    Isompi säiliö alumiinia ja huomattavasti keveämpi kuin 16g terässäilö...

  16. #1306
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    69

    tune prince ja princess huolto?

    miten aki huollat nuo prince ja princess navat? löytyykö tunelta työkalut noiden avaamiseen?

  17. #1307
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viskaali
    Kun tällä foorumilla on kaikkien alojen asiantuntijat, niin kysymys kuuluu; pysyykö nestekaasu tiheämpänä aineena paremmin renkaassa kuin ilma?
    Se taitaa olla kaasumolekyylin koko, jolla on merkitystä. Tosin tääkin on vain maalaisjärjellinen arvaus.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TVE
    miten aki huollat nuo prince ja princess navat? löytyykö tunelta työkalut noiden avaamiseen?
    Toistaiseksi en huolla niitä mitenkään. Takanavan avaamiseen tarvitaan oma työkalunsa, jota en ole kuitenkaan saanut vielä hankittua. Laajavuoren marttakisa ajettiin sellaisessa liejussa, että nyt saattaisi ensimmäisen kerran olla tarvetta avata napa... Tosin mitään ulkoista vaivaa siinä ei vielä ole, eli sekä vapaaratas että laakerit vaikuttavat ihan sulavilta ja rahinattomilta. Mutta Tunen kurankesto ei tunnetusti ole (ainakaan ollut) ihan sitä ykkösluokkaa...

  18. #1308
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    69

    navan huolto

    joo ittekin möyrin siellä laajavuoren mudassa ja dt swiss 370 oli ihan kohtuu kurassa sisältä...sen sai normi avaimilla auki ja oli helppo huoltaa...

    sillä vaan kyselen ku pitäis ettiä jotain kepeetä kiekkoo jossain vaiheessa ja jos prince sarjaan päädyn niin huoltaminen ois hyvä onnistua ite... yhden tunen navan murtumisen kärsineenä en vielä luovuta merkin suhteen, valmistusvika oli kyseessä ko hommassa...

  19. #1309
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    Vihainen

    lightningin kammilla ja lyhyillä titaanikakseleilla varustetuilla eggbeater sl polkimilla pyörä oli hetken 7.95kg. 4ti polkimilla ois keventyny vielä vähän lisää mutta ne on telakalla kun jouset heiluu ja kilisee eikä jalat pysy kii. vaihto xtr tai time polkimiin on lähellä. kampia odottelin reilu kaks kuukautta ja kun ne vihdoin tuli oli mukana bb30 laakerit. uudet kupit tuli vihdoin ja 3 lenkkiä on nyt ajettu tai kaks ja puol.
    eka lenkki mäkivetoja 1.5h ja toka kevyt lenkki 2h. kolmas piti olla myös mäkivetoja mutta ehdin vain aloittaa ensimmäisen kun oikea kampi antoi periksi. imettelin että nyt tuntuu oudolta ihan kuin kammet pyörisi itsekseen niinkuin fiksillä ajaessa! pysähdyin ja totesin että kammen ja rattaitten välistä oli epoksit ratkenneet ja että kammet eivät osoita enää vastakkaisiin suuntiin! vedot tein kaverin 10v vanhalla pommilla vai pitäiskö sanoa pommin varmalla maasturilla. auto kyydin tilaus ja sillä takaisin mökille. prkl ja hyvää juhannusta.
    tahkolle xtr kammilla!
    www.hypy.fi

  20. #1310
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Harmi kuulla tollasia kokemuksia p-olkisin. Lieneeköhän Claviculat kuitenkin vähän kestävemmät mitä noi Lightningit ja AX:t? XTR nyt on kuitenkin varma valina. Ite oon nyt polkenut FSA:n K-Force Light hiilarikammilla ja ovat toimineet hyvin. Vähän outo ratasjako vaan noissa mun 2 rattaan mallissa.

    Mites muuten Aki se AX:n stemmi on toiminut? Luin juuri MTBR:n foorumilta kuinka joku oli jo rikkonut 3 sellasta MTB-mallin stemmiä nyt kun ovat niitä ruvennut valmistamaan ihan tuotevalikoimaansa. Onkohan se sun stemmi samanlainen kuin ne uudet tuontatoversiot? Sulla kuitenkin oli muistaakseni tilauksesta tehty erikoismalli ennen kuin se MTB-versio tuli markkinoille.

    Paljonko Stanin kehillä ja litkuilla tupeleksilla ajelevat grammanviilaajat on muuten laittanut sitä litkua renkaisiin? Ite litkutin tavalliset 2.1" leveet Schwalben Rocket Ronit uusille NoTubes ZTR Alpine kehille ja laitoin aluksi vain yhden kupin litkua sisään. Takarengas ei meinannut millään tiivistyä vaan päästeli paineet pihalle aina yön aikana, joten lisäsin nyt sinne vielä puoli kuppia litkua ja ainakin lenkin ajan tänään pysyi paineet eikä joutunut kertaakaan pumppailemaan. Aika näyttää pysyykö se nyt sitten tiiviinä. Eturengas taisi tiivistyä viimein vaikka siellä on vaan yksi kuppi.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  21. #1311
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> p-olkisin

    Keventelyintoilun yltyessä on useammin kuin kerran tullut mieleen, että kyllä se XTR vaan on järkijätkän valinta palikasta kuin palikasta. Voi keskittyä ajamiseen ja luottaa siihen, että kaikki toimii.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mites muuten Aki se AX:n stemmi on toiminut? Luin juuri MTBR:n foorumilta kuinka joku oli jo rikkonut 3 sellasta MTB-mallin stemmiä nyt kun ovat niitä ruvennut valmistamaan ihan tuotevalikoimaansa. Onkohan se sun stemmi samanlainen kuin ne uudet tuontatoversiot? Sulla kuitenkin oli muistaakseni tilauksesta tehty erikoismalli ennen kuin se MTB-versio tuli markkinoille.
    Eipä ole AX-ohjaamossa toistaiseksi ollut moittimista. Takana on nyt jonkin verran lenkkeilyä ja kolme marttakisaa, joista viimeisessä (Laajavuori) tuli tehtyä melko oikeaoppinen OTB:kin. Hiukan stemmi kääntyi, mutta pysyi kuitenkin ehjänä. Saa nähdä, mitä se tykkää Tahkon kahdesta kierroksesta...

    Luulisin, että tuo mun stemmi on AX Zeus:n maantieversio muutetulla ohjaustangon kiinnityksellä. Tuskin se ainakaan mitenkään vahvistettu versio on, koska puntari näyttää samaa lukemaa kuin AX-maantiestemmille.

    Jospa Tahkosta vielä selviäisi hengissä, niin sen jälkeen voisi kirjoitella jonkin sortin kestotestikommentteja Sparkin nykyisistä palikoista.

  22. #1312
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Paljonko Stanin kehillä ja litkuilla tupeleksilla ajelevat grammanviilaajat on muuten laittanut sitä litkua renkaisiin?
    Mulla on stanin podium mmx:ssä caffelatexia 50 ml:ä eessä ja takana. En tiiä paljonko "turvallinen" raja on, mutta noilla 2.2 racekingeillä on ainakin ilmatilaa jo sen verran, että en vähempää laittaisi. Onhan tuo tietty pari grammaa vähemmän kuin niillä kortsu-sisureilla

  23. #1313
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Paljonko Stanin kehillä ja litkuilla tupeleksilla ajelevat grammanviilaajat on muuten laittanut sitä litkua renkaisiin? Ite litkutin tavalliset 2.1" leveet Schwalben Rocket Ronit uusille NoTubes ZTR Alpine kehille ja laitoin aluksi vain yhden kupin litkua sisään. Takarengas ei meinannut millään tiivistyä vaan päästeli paineet pihalle aina yön aikana, joten lisäsin nyt sinne vielä puoli kuppia litkua ja ainakin lenkin ajan tänään pysyi paineet eikä joutunut kertaakaan pumppailemaan. Aika näyttää pysyykö se nyt sitten tiiviinä. Eturengas taisi tiivistyä viimein vaikka siellä on vaan yksi kuppi.
    En muista paljonko pistin Speed King SS:ää varten, mutta tiivistämisessä meni yksi päivä. Kävin välillä pumppaamassa ja rengasta pyörittelemällä tukin uudet reiät ja viimein alkoi pysyä ilmat sisällä. Semmoinen pitkulainen kukkalaatikko on oivallinen apuväline, kun sen täyttää vedellä ja pyörittelee rengasta siinä. Mahtuu pinnan alle venttiiliä myöten.

    Eli vähemmälläkin litkulla pärjää, kun varaa aikaa. Mainittakoon, että SK SS sai sitten kylkivaurion ja litkut lensivät kaaressa pitkin Myyrmäen kallioita...

  24. #1314
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lightningilta lupasivat lähettää viikossa uuden kammen. Kuulemma toinen tapaus kolmen vuoden aikana??Just. No tässä nyt varmaa se kolme viikkoa taas odotellaan vähintään.
    Viittiiköhän ees asentaa paikoilleen kun saapuu uusi veivi?

    Litkusta: puolitoista kuppia oon yleensä laittanu. Pieni määrä litkua renkaan sisällä riittää paikkaamaan jos reikä on paikkaantuakseen. Kyljet kun ei korjaannu vaikka olis pullollinen litkua.
    www.hypy.fi

  25. #1315
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti

    Paljonko Stanin kehillä ja litkuilla tupeleksilla ajelevat grammanviilaajat on muuten laittanut sitä litkua renkaisiin? Ite litkutin tavalliset 2.1" leveet Schwalben Rocket Ronit uusille NoTubes ZTR Alpine kehille ja laitoin aluksi vain yhden kupin litkua sisään. Takarengas ei meinannut millään tiivistyä vaan päästeli paineet pihalle aina yön aikana, joten lisäsin nyt sinne vielä puoli kuppia litkua ja ainakin lenkin ajan tänään pysyi paineet eikä joutunut kertaakaan pumppailemaan. Aika näyttää pysyykö se nyt sitten tiiviinä. Eturengas taisi tiivistyä viimein vaikka siellä on vaan yksi kuppi.
    Kyllä yhdellä litkukupillisella tiivistyy.
    Sitä pitää vain sitkeästi veivata niin kauan että vanteen reunat tiivistyy.
    Jos ne jätät vuotamaan niin ajossa ne eivät tiivisty kun litku valuu aina pohjalle.
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  26. #1316
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Voi olla, että mulla ei se rengas istu kunnolla siinä vanteella vaikka se vanteelle nousikin. Eli sieltä vanteen reunasta ei ole kunnolla tiivistynyt. Vissiin saippuavedellä uudelleen nostamalla pitäisi korjaantua?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #1317
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    Kyllä yhdellä litkukupillisella tiivistyy.
    Sitä pitää vain sitkeästi veivata niin kauan että vanteen reunat tiivistyy.
    Jos ne jätät vuotamaan niin ajossa ne eivät tiivisty kun litku valuu aina pohjalle.
    muutaman kerran on käynyt litkuttaessa että rengas ollut aamulla puolikova ja pumpattu muutamana aamuna täyteen ja ajettu lenkki niin alkanut ittestään pitään ilmat sisällään

    (mutta nyt takarenkaassa varmaan alkanut litku kuivuun kun aamulla aina rengas puolikova)

  28. #1318
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Eikös aamulla pitäisi olla puolikovana joku ihan muu kuin rengas? Litkuttamisesta en sitten tiedä, ei ole kokemusta...

  29. #1319
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Voi olla, että mulla ei se rengas istu kunnolla siinä vanteella vaikka se vanteelle nousikin. Eli sieltä vanteen reunasta ei ole kunnolla tiivistynyt. Vissiin saippuavedellä uudelleen nostamalla pitäisi korjaantua?
    Mulla ainakin sama yhdistelmä (Notubes ja Rocket Ron) on hyvin sopinu toisilleen.
    Ootko laittanu kunnolla painetta? kyllä se jotain 4-5 baria saa heittää ensin että nousee hyvin vanteelle. (ja tosiaan saippuavettä reilusti renkaan ja vanteen reunaan ensin.)
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  30. #1320
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Space Cowboy Katso viesti
    Eikös aamulla pitäisi olla puolikovana joku ihan muu kuin rengas? Litkuttamisesta en sitten tiedä, ei ole kokemusta...
    voi olla puolikova aamulla... mutta litkutus kannattaa, ei enään ikinä sisäkummeja

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •