GarminGiantElectrobike
Sivu 8 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 272

Aihe: Vanhemmat maantiepyörät, osa2

  1. #211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yedi Katso viesti
    Onkos tämäkin fillari tulossa myyntiin? (Allekirjoituksessa kun mainostetaan myytäviä fillareita)
    Sorry, ei ole. Tarkoitus on tehdä Race Masterista itselle nautiskelu- ja fiilistelyroadie, ja vielä parempi, jos siihen löytäisi orkkisvaihtoehtovanteet eli tuubivanteet alle.
    ( Araya Red Label eli Gold 16B -
    http://www.velobase.com/ListComponen...0-98fbba62e231

    Rossin on jo myyty, ja vain Pesonen ( Peugeot Tourmalet) -sinkula löytyy enää myyntilistalta.

    JT
    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 03.06.2010 at 18.49

  2. #212

    Kasariraaserin painoja

    Hei

    Pistin paloiksi Masterin, ja innostuin puunauksen lomassa punnitsemaan kilkkeitä. Sain 57 cm:n rungon painoksi 2050 g ja haarukan jopa 750 g.
    Runko on ohennettujen cromorunkojen keskikastia ja verrattavissa Columbuksen SL -putkesta tehtyihin vastaaviin Olmoihin ja Coppeihin.

    Hyviä verrokkeja täällä : http://www.matuzmaster.hu/en/vintage-frames/


    Haarukan paino kyllä yllätti, ei kai kokokromaus nosta paria sataa g painoa??
    Haarukka mallia Tange 3L Shimanon taotuilla dropouteilla.

    Kiekot ovat Arayan 20B 700C-kehillä, Championin ohennetuilla ( 2,0 - 1,8-2,0 ) Competition-puolilla ja Shimanon 600 Ex-navoilla. Ilman linkkuja ja 6-pakkaa paino yhteensä 1750 g , joten lienevät olleet aika kevyet 30 vuotta sitten.

    Fillarin paino kataloogin mukaan vuonna 1983 9,7 kiloa ja tuubivannevarustuksella 9,2 kiloa. Aioin vaihtaa tod. näköisesti vain satulan , renkaat, vannenauhat ja tankonauhan nykyaikaisempiin ( ja kevyempiin ), joten 9-9, 5 kg-haarukkaan mennään. Eipä tässä painolla tosin ole isoa merkitystä, ainostaan akateemista, sillä cromopyörässä se ajamisen fiilis ei ole niin kiloista kiinni.


    JT

  3. #213
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Kah, tämmönenkin topiikki oli olemassa ...... voipi olla että tuo lenkkirukkanen on hieman uusi tänne mutta kun siinä on 8-lehtiset vermeet (kuten jossain muussakin tämän topiikin pyörässä ) niin tänne lävähti.

    Pyörä on alunperin -92 jota hieman päivitin -96 (mm. runkosetti + avovannesetti) ja -97 (saksan kisareissun tuliaisina mm Syncros putkelot + pidemmät kammet + satula). Tämä ei ole joutanut olemaan piilossa vuosia vaan olen käyttänyt sitä tasen taajaan joka kesä.

    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  4. #214
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Sorry, ei ole. Tarkoitus on tehdä Race Masterista itselle nautiskelu- ja fiilistelyroadie, ja vielä parempi, jos siihen löytäisi orkkisvaihtoehtovanteet eli tuubivanteet alle.
    Lähinnä vaan mietin, ettei retro-osia tai vinkkejä niistä oikein viitsi laittaa fillarijobbareille...


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Haarukan paino kyllä yllätti, ei kai kokokromaus nosta paria sataa g painoa??
    Vaikea sanoa paljonko paino nousee, mutta ennen kromaus oli oikeasti kromaus ja tavaraa oli reilusti pinnassa eikä pelkästään kiiltävä maalikerros pinnassa. Vanha kromaus kesti, se näkyy myös haarukan lehdissä niistäkään kromaus ei tahtonut kulua pois.
    Suomen suomalainen

  5. #215
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Karjalohja
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yedi Katso viesti
    Vaikea sanoa paljonko paino nousee, mutta ennen kromaus oli oikeasti kromaus
    Laskeskelin että mulla kromaus toi runkoon lisää painoa n. 190g. Siis haarukka mukaanlukien.

  6. #216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ykköseero Katso viesti
    Laskeskelin että mulla kromaus toi runkoon lisää painoa n. 190g. Siis haarukka mukaanlukien.
    Tuosta voisi päätellä, että pelkän etuhaarukan kromaus ei nosta painoa kuin muutama kymmenen grammaa... on kyllä tuhti haarukkakin.

    Jos jollakulla 80-luvun Nishiki-kuskilla osuu kamera käteen , niin voisi ottaa kuvia tuosta Tangen runkotarrasta ja NISHIKI-logosta. Race Mastereita ei sitten taida ollakaan kovin paljon Suomessa tarrojen kuvausta varten. Korvaan kuvaajalle vaivannäön. Ja yedi, voit jobbaushuoletta lähettää vaikka YV:llä niitä retrousvinkkejä minulle

    120 mm:n stemmi löytyi jo Kirvesmiehen pajalta, joten tankohomma etenee. Retrosatulaa en kuitenkaan aio pyörään lopullisesti laittaa ,sillä esim. kiinni ollut japsi-Kashimax tai vastaava San Marcon Concor eivät sovellu kapeille häntäluilleni vaan kiinni tulee pitkääkin lenkkiä varten jotakin linjalla Selle Italia( Filante, SLR )

    JT

  7. #217
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Ja yedi, voit jobbaushuoletta lähettää vaikka YV:llä niitä retrousvinkkejä minulle

    Retrosatulaa en kuitenkaan aio pyörään lopullisesti laittaa ,sillä esim. kiinni ollut japsi-Kashimax tai vastaava San Marcon Concor eivät sovellu kapeille häntäluilleni vaan kiinni tulee pitkääkin lenkkiä varten jotakin linjalla Selle Italia( Filante, SLR )

    JT
    Noh, minulla olisi ollut juuri tuollainen ruskea San Marcon Concor NOS satula . 600 EX jarrut+kahvat on varattu Kuningas Kulkurin kasaukseen. Tuosta KK:sta puuttuu vielä vanteet ja oikean värinen satula...
    Suomen suomalainen

  8. #218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yedi Katso viesti
    Noh, minulla olisi ollut juuri tuollainen ruskea San Marcon Concor NOS satula . 600 EX jarrut+kahvat on varattu Kuningas Kulkurin kasaukseen. Tuosta KK:sta puuttuu vielä vanteet ja oikean värinen satula...
    Jep, mulla on se orkkis-Kashimax ihan hyvässä iskussa. Voi olla, että Concor olisi vähän parempi istua, mutta Kashimax saa olla vain se "kuvaussatula" Nishikissä. Katsopa yksivaihde.netistä myytävää-palstaa, siellä on aika paljon 80-90-luvun kamaa myynnissä.


    JT

  9. #219

    Ei kellään Shimanon 6000Ex-kahvoja jouten ? LÖYTYIVÄT JO

    JT

    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 09.06.2010 at 19.58

  10. #220

    RMaster kasassa taas

    Heip
    Pari -kolme ehtoota tuli viime viikolla näperreltyä Masterin kimpussa hioen ja maalaten ja puhdistaen ja kasaten.

    Tänään vetäisin sadekuurojen lomassa 30 km:n koeajon , ja kaikki muuten pelasi ok paitsi takapakan rattaat on käännettävä toisin päin ( vain 5- ja 6- lehti ok kunnossa vetosuunnassa ... muuten lipsui )

    Alkuperäinen Kashimax-satula, beiget nahkaiset tankonauhat sekä beiget org. kumit, polkimet Sakaen uusine häkkeineen ja nauhoineen kiinnitetään vasta sitten kinni kun saan jostakin tarroituksen kuntoon ( ja sitten kirkaslakka päälle ) Joten tarravinkkejä kaipaan kovasti ....

    terv. JT








  11. #221
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Heip
    .... n kiinnitetään vasta sitten kinni kun saan jostakin tarroituksen kuntoon ( ja sitten kirkaslakka päälle ) Joten tarravinkkejä kaipaan kovasti ....
    Amerikan ebay palautti haulla 'colnago decals' :lla 97 tulosta.

  12. #222

    Ei LOLnago vaan Niiskahikiki .... :-)

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wasserträger Katso viesti
    Amerikan ebay palautti haulla 'colnago decals' :lla 97 tulosta.
    Joo, mutta kun haluan pitää sen Nishikinä- siis Nishiki Race Masterina.

    Tiedän kyllä, että yhtä Nishikin mallia on tehty Italiassa perimätiedon mukaan 1980-luvun alussa, ja et ole ainoa, joka on mennyt "halpaan"



    Enempi tämän moisia tarroja haussa ....
    kyseessä siis aito Tangen Champion# 2 -ohennetusta putkesta tehty ja Made in Japan-runko mestari-Kawamura-sanin pajassa käsityönä juotettu .

    JT

  13. #223
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Hesa
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Sorry, ei ole. Tarkoitus on tehdä Race Masterista itselle nautiskelu- ja fiilistelyroadie, ja vielä parempi, jos siihen löytäisi orkkisvaihtoehtovanteet eli tuubivanteet alle.
    Race ja 1983? Noihin aikoihin Arrow Speed ja TrimMaster olivat punaisia. Mainittu Tangen putki oli käytössä TrimMasterissa ainakin 1984.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Kiekot ovat Arayan 20B 700C-kehillä, Championin ohennetuilla ( 2,0 - 1,8-2,0 ) Competition-puolilla ja Shimanon 600 Ex-navoilla.

    Fillarin paino kataloogin mukaan vuonna 1983 9,7 kiloa ja tuubivannevarustuksella 9,2 kiloa.
    Kuulostaa avokiekot tutuilta, ohennetut pinnat ja kaikki. Onko tuo vuosi varma? Kullan väriset tekstit tosin muistan vasta vuodelta 1985 mutta pari vuotta sinne tänne...
    ex box lux

  14. #224
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Heip
    Pari -kolme ehtoota tuli viime viikolla näperreltyä Masterin kimpussa hioen ja maalaten ja puhdistaen ja kasaten.
    Hieno Masteri, onnittelut vain hienosta projektista!
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  15. #225
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    134
    Kysästään täältä sellaista että löytyyköhän tuollaiseen 92308 Cressuun helposti mm. keskiö, ketjut, renkaat

  16. #226
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    ^ Löytyy pari uutta akselia keskiöön ja lisäksi vielä iskemätön Shimano 600 täydellinen keskiölaakeri ranskalaisella kierteellä. Tämä on ainoa hieman vaikeammin löytyvä kysymistäsi osista ranskalaisen kierteen takia, mikä todennäköisesti pyörässä on. Akselit on 119-122mm, miten Cressussa?

    Kasettikeskiötäkin on ruvettu tekemään. http://www.velo-orange.com/grcrufrthbob.html

    (Onko siinä tosiaan "27 tuuman" renkaat eli 630mm vanteet? Miltä vuodelta pyörä on? Nykystandardi on pienempi 622mm, jota kuitenkin kutsutaan 28 tuumaksi. =)
    tienlaita muokkasi tätä : 15.06.2010 at 12.44
    what can be said at all
    can
    be said clearly

  17. #227

    Nauraa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti itu Katso viesti
    Race ja 1983? Noihin aikoihin Arrow Speed ja TrimMaster olivat punaisia. Mainittu Tangen putki oli käytössä TrimMasterissa ainakin 1984.


    Kuulostaa avokiekot tutuilta, ohennetut pinnat ja kaikki. Onko tuo vuosi varma? Kullan väriset tekstit tosin muistan vasta vuodelta 1985 mutta pari vuotta sinne tänne...
    hei
    Ihan 100-varma en ole, mutta sarjanumero juoruaa siihen suuntaan :
    EC XXXXXX (5 tai kuusinumeroinen sarja ) eli Euroopan malli ja toinen kirjain kertoo vuosiluvun ( A= 1, B= 2 , C = 3 jne ).

    Ei tuo ainakaan -73 ole eikä kai -93 enää Kawamuran pajalla tehty näitä.
    Voip tuo Trim Masterikin olla, mutta eikös Trimmissä ollut maalattu etuhaarukka, tässä täyskromattu ? Samaa kamaa molemmissa runkovärkit ja haarukka, otaksun ?

    Juha T

    PS. JTK. Kiitos kehuista, kyllä cromopyörällä on mukava päästellä, ja kyyti paranisi jos vielä tuubit vaihtaisi alle

  18. #228
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti itu Katso viesti
    Race ja 1983? Noihin aikoihin Arrow Speed ja TrimMaster olivat punaisia. Mainittu Tangen putki oli käytössä TrimMasterissa ainakin 1984.
    Minulla oli aikoinaan vuoden 1983 mallinen Nishiki Trim Master. Se oli hopeanvärinen. Tangen runko siinä oli, en tosin muista tarkemmin putken "mallia". Ja Shimanon 600-osat.

  19. #229
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    1.850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti irraH Katso viesti
    Kysästään täältä sellaista että löytyyköhän tuollaiseen 92308 Cressuun helposti renkaat
    http://www.clasohlson.fi/product/cat...32478;89132487
    Clasulta näyttäs löytyvän 34mm leveetä. Biltemassa saattaa olla kans.
    Fatless biker

  20. #230
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    89
    Tässä minun -86 Nishiki Trim Masterini jonka ostin poliisihuutokaupasta. Runko on Tangen Infinity -putkea ja osasarja Shimano 105 SLR. Vanteet on arayan.

    Ennen:


    Jälkeen:


  21. #231
    Unkka, siisti peli ja kiva, nopea väri Sulla oli tarratkin sitten täysin iskussa,vai ?

    Mulla meni kaikkiaan uusintaan renkaat ( Conti Ultra Race ), takapakka, ketjut, kaikki vaijerit kuorineen, satula (ainakin väliaikaisesti Selle Italia Filante),
    stemmi ( 3TTT -120 mm:n -rupesi mahtumaan cockpittiin)
    kahvakumit, tankonauha ja maalaus/ decalit.

    JT

  22. #232
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Unkka, siisti peli ja kiva, nopea väri Sulla oli tarratkin sitten täysin iskussa,vai ?

    Mulla meni kaikkiaan uusintaan renkaat ( Conti Ultra Race ), takapakka, ketjut, kaikki vaijerit kuorineen, satula (ainakin väliaikaisesti Selle Italia Filante),
    stemmi ( 3TTT -120 mm:n -rupesi mahtumaan cockpittiin)
    kahvakumit, tankonauha ja maalaus/ decalit.

    JT
    No ei ne tarrat ihan täydessä iskussakaan olleet mutta sen verran hyvässä kunnossa ettei virheet näy kuvissa . Mä laitoin pyörään uudet renkaat, ketjut, jarrupalat, vaijerit ja kuoret (valkoisia kuoria ei löytynyt mistään Turun pyöräkaupasta, viimein löytyi Tarjoustalosta!), tankonauhan, pikalinkut ja keskiölaakerin.

    Oletan että tossa Race Masterissakin on 6 rattainen takapakka, oliko sellanen vielä helppo löytää paikallisesta vai jouduitko tilaamaan jostain? Nimittäin omassa pakassa hyppii ketju vähän parilla rattaalla.

  23. #233
    Hei
    Löysin 6-lehtisen takapakan Ilmajoen Urheilusta ja Pyörästä - noin 800 m:n päästä. Aluksi tuli osajahdissa hörhöiltyä ebayssa yms. , mutta muun muassa tämän löysin ihan kotinurkilta.

    Kannattaa kollata läheltä ensin, sillä Shimanon wanhempia maantieosiakin saa kotimaasta yllättävän hyvin, jopa helpommin kuin 90-luvun alun mtb-osia.

    JT

  24. #234
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Hesa
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    ...sarjanumero juoruaa siihen suuntaan :
    EC XXXXXX (5 tai kuusinumeroinen sarja) eli Euroopan malli ja toinen kirjain kertoo vuosiluvun (A=1, B=2 , C=3 jne.).

    Ei tuo ainakaan -73 ole eikä kai -93 enää Kawamuran pajalla tehty näitä.
    Voip tuo Trim Masterikin olla, mutta eikös Trimmissä ollut maalattu etuhaarukka, tässä täyskromattu ? Samaa kamaa molemmissa runkovärkit ja haarukka, otaksun ?
    Juu, osuu ja uppoaa, 1980-lukua. Trimmissä oli maalattu keula. Kakkosen putkea molemmat. Ykköstä oli Olympic Royalissa.
    ex box lux

  25. #235
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    134
    En tarkkaan mitannut tuota akselin pituutta, mutta metrimitalla sain tuloksen n.131mm.

    Renkaat tosiaan XX-630aa-aikaolkupy%C3%B6r%C3%A4tarvikkeet&id=89132487&_path=25 1882;85177602;89132478;89132487
    Clasulta näyttäs löytyvän 34mm leveetä. Biltemassa saattaa olla kans.[/QUOTE]
    On tuossa paikallisessakin liikkeessä 32mm, mutta tarkoitin lähinnä 23 tai 25millisiä

    ^ Löytyy pari uutta akselia keskiöön ja lisäksi vielä iskemätön Shimano 600 täydellinen keskiölaakeri ranskalaisella kierteellä. Tämä on ainoa hieman vaikeammin löytyvä kysymistäsi osista ranskalaisen kierteen takia, mikä todennäköisesti pyörässä on. Akselit on 119-122mm, miten Cressussa?

    Kasettikeskiötäkin on ruvettu tekemään. http://www.velo-orange.com/grcrufrthbob.html

    (Onko siinä tosiaan "27 tuuman" renkaat eli 630mm vanteet? Miltä vuodelta pyörä on? Nykystandardi on pienempi 622mm, jota kuitenkin kutsutaan 28 tuumaksi. =)
    En tarkkaan mitannut tuota akselin pituutta, mutta metrimitalla sain tulokseksi n.131mm.
    Täytyy huomenna purkaa tuo keskiö ja mittailla tarkemmin.

    Renkaat on tosiaan XX-630 ja pyörä vm 1980-1982 (ainakin esitteen mukaan tuolloin on kyseistä väriä saanut)

  26. #236
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    Täällä olisi joutilaana hyvin pidetty Rossin Trilly. Columbus CroMo runko kokoa 56, Campagnolo vaihteet, jarrut ja navat. Ambrosion avovanteet joilla pistosuojatut Michelin Lithion- renkaat. Polkimet Shimano SPD, joihin sopivat 42 numeron kengät tarvittaessa mukaan, samoin kuin mittarin, ns. triathlon tangon ym. rompetta. Laakerointeja uusittu tänä kesänä yli 100 e:lla. Elämää nähnyt mutta uskollinen ja varma lenkkikaveri. Kiinnostuneet ottakoot yhteyttä vaikka yv:llä.


  27. #237
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.662
    Naamioitu klassikko... PX10-LE (vm. 78)

    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  28. #238
    entomppa Guest
    http://bayimg.com/CAODeaaCH
    http://bayimg.com/caoDHAACh
    http://bayimg.com/CaodjAaCh

    Osaisiko joku kertoa tästä Tunturista jotain tarkempaa mallia/vuotta/muuta tietoa?

    Toistaiseksi tiedot ovat aika vähissä mutta kaverin oli tarkoitus tutkia josko toimettomana olevasta vanhuksesta saisi käyttöpyörän.

  29. #239
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti entomppa Katso viesti
    http://bayimg.com/CAODeaaCH
    http://bayimg.com/caoDHAACh
    http://bayimg.com/CaodjAaCh

    Osaisiko joku kertoa tästä Tunturista jotain tarkempaa mallia/vuotta/muuta tietoa?
    Olisiko 70-80-lukujen vaihteesta? Minulla oli muistaakseni ihan samannäköinen Tunturi, tosin vihreä, jonka ostin vuonna 1979. Huretin vaihteet siinä ainakin oli ja olisko ollut Weinmannin vanteet. Tuohon aikaan pyörätehtaat eivät muutelleet mallejaan välttämättä ihan joka vuosi.

    Tein Tunturillani uskojuntustyyppisen retken: Finnjetillä Travemündeen, sieltä Tunalla Italian Anconaan, sitten paatilla Patrakseen Kreikkaan ja Tunalla taas Ateenaan. Ei ollut tuohon aikaan kevennettyjä varusteita, lukkopolkimia tai hipopyöräilykuteita... Eikä sponsoreita, joten spagetti/tonnikalalinjalla piti mennä .

  30. #240
    entomppa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Olisiko 70-80-lukujen vaihteesta? Minulla oli muistaakseni ihan samannäköinen Tunturi, tosin vihreä, jonka ostin vuonna 1979. Huretin vaihteet siinä ainakin oli ja olisko ollut Weinmannin vanteet. Tuohon aikaan pyörätehtaat eivät muutelleet mallejaan välttämättä ihan joka vuosi.

    Tein Tunturillani uskojuntustyyppisen retken: Finnjetillä Travemündeen, sieltä Tunalla Italian Anconaan, sitten paatilla Patrakseen Kreikkaan ja Tunalla taas Ateenaan. Ei ollut tuohon aikaan kevennettyjä varusteita, lukkopolkimia tai hipopyöräilykuteita... Eikä sponsoreita, joten spagetti/tonnikalalinjalla piti mennä .
    Tuosta voisi siis saada ihan asiallisen pyörän, näyttää ainakin noissa kuvissa ihan hyväkuntoiselta. Kiitos ja tarttee sanoa kaverille että ensi reissulla tuo fillarin ihmisten ilmoille että päästään nuuskimaan tarkemmin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •