FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 20 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #571
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Yksi viritelmä lisää tähän aiheeseen.

  2. #572
    yypy Guest
    Nyt on kyllä hieno värimaailma.

  3. #573
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Joo, menee kyllä tonne ' born'(on) osastolle.

  4. #574
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Onko toi Arione kokeilujen kautta parhaaksi havaittu TT/tri satula vai sopivan värisenä valkattu? Näin muutaman lenkin perusteella voisin suositella ISM satulaa jos pitää etukönössä hönöttää menemään.
    6.7 WTF/kg


  5. #575
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Onko toi Arione kokeilujen kautta parhaaksi havaittu TT/tri satula vai sopivan värisenä valkattu? Näin muutaman lenkin perusteella voisin suositella ISM satulaa jos pitää etukönössä hönöttää menemään.
    Ei paha arvaus, väri merkkais valinnassa. Mutta nyt ei ole omista valinnoista kyse, jakkara on tuon setin orkkis. Eikä vielä säätöjäkään ole tehty, vrt juuri satulanasento ja kourallinen spacereita. Melkosen pehmee jakkara. Ei näihin ikämies matkoille, edes hitaasti ajetuille, tuollaista sohvaa tartteis.

  6. #576
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    0
    No oha se komias. Kuinka monella kilometrillä tunnissa kasvo vauhti vs. Fuji? Kai sillä ny 45 keskarille pääsee heittämällä parikympin tempossa?
    The faster you are
    the slower life goes by.

  7. #577
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kenttu Katso viesti
    No oha se komias. Kuinka monella kilometrillä tunnissa kasvo vauhti vs. Fuji? Kai sillä ny 45 keskarille pääsee heittämällä parikympin tempossa?
    No just voi olla 45 tiukassa. Pitääpä raportoida torstaina kun ekan tempotreenin vetäsen. Cervelokaappiaalle tiedoksi, nyt ois keskinopeusraportteja myynnissä.

  8. #578
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Onko toi Arione kokeilujen kautta parhaaksi havaittu TT/tri satula vai sopivan värisenä valkattu? Näin muutaman lenkin perusteella voisin suositella ISM satulaa jos pitää etukönössä hönöttää menemään.
    Ajelin että jos tänään olisi aikaa, kokeilisin kanssa viikkotempossa ISM-penkkiä. Palaute on ollut niistä hyvää mutta ite en ole kerinnyt kokeileen. Mulla on Peloton ja Road II versioita, ajattelin kokeilla jälkimmäistä kun eka on valkea ja mun P4 on musta....

  9. #579
    yypy Guest
    Tietääkö joku paljonko on painoa keskikokoisella S1:sen runkosetillä?

  10. #580
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yypy Katso viesti
    Tietääkö joku paljonko on painoa keskikokoisella S1:sen runkosetillä?
    http://lmgtfy.com/?q=cervelo+s1+weight

    Eli n. 1450g..

  11. #581
    yypy Guest
    Voi olla tyhmä kysymys, mutta onko haarukka otettu laskuihin mukaan. Tolppa on ainakin laskettu erilleen.

    Nyt löyty koko setille tolppineen, ohjauslaakereineen ja haarukoinenn paino competitivecyclistiltä: 1794g.
    yypy muokkasi tätä : 24.05.2010 at 19.41

  12. #582
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    78
    Race engineer Damon Rinardin jutustelua:

    http://www.cyclingnews.com/features/...bos-cervelo-s3
    You'll Never Ride Alone

  13. #583
    yypy Guest
    Onko S1:nen liian kova rennoille ja pitkille lenkeille, niin kuin jotkut sanovat?

  14. #584
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    200 kilsaa on pisin minkä olen ajanut eikä valittamista.

  15. #585
    yypy Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    200 kilsaa on pisin minkä olen ajanut eikä valittamista.
    Taitaa siis olla vain kateellisten höpinöitä.

  16. #586
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Jos ostat oikean koon, sulle sopivan satulan, oikean levyisen ja mallisen tangon, mialummin laadukkaan hiilarisen, ja päällygummeissä on alle 10 bar niin soon hyvä.

    Uusimmassa S1:ssä on jo hiano ja sippoinen kuitutolppa. Vaikka malli on "aero", väitän että se on hieman mukavampi ajaa kuin edellinen, saati sitä edellinen, alumiininen. Lisäksi se on tosi sipponen ,51cm rungon tolppa oli jotakin 150g ja pisinkin 61cm rungon, joka on jo melkoinen mela, jotain 190g muistaakseni.

    S1 on siitä hyvä että jos kuski on vähän raavaampi:

    -se on riittävän jäykkä eikä mikään vempula.
    -takuu on elinikäinen eikä vain pari vuotta. Isommilla jampoilla tärkeä juttu...
    -se on kuitenkin vain "tavallisten" pyörien hintainen.

    S1 on tuotteena hieman poikkeava. Se on sarjansa loppuunsa kehitetty huippumalli mutta Cervelon edullisin malli. Sitä siis ei ole tehty siksi että pitäisi saada pakolla "edullinen versio".

  17. #587
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Uusimmassa Tour-lehdessä on esittelyssä uusin Cervelo. Lopullinen nimi rungolle on R5CA.

    -Testikappale painoi 675,5g 56cm koossa ja lehti julisti se heti maailman keveimmäksi sarjatuotantorungoksi!

    -Haarukan on Cervelolle valmistanut Saksalainen THM ja se painaa 280g. (Eli ero R3SL on 170-200g runko+haarukka, yli -600g vs. Colnagon EPS joka on myös selvästi löysempi...)

    -rungon tekemiseen menee 350kpl hiilikuitumatonpalaa. Optimointi on varmasti mietitty loppuun...

    -Cervelolle ominaiseen tapaan valmista ja kompromissejä sisältävää polkua ei ole kuljettu, mitään ei muuteta vain muodin vuoksi vaan muutosten pitää olla todellisia, teknisesti asiota parantavia: Rungossa on uusi keskiöstandardi jolla on korjattu BB30:n runkoa heikentävät ominaisuudet ja vältetty BB86/BB91:n kampea heikentävät ominaisuudet. Laakerit ovat 14% leveämmällä kuin BB30 ja akseli 20% paksumpi kuin BB86/BB91. Runkosetissä tulee mukana Rotor-kammet. (Todennäköisesti moni muukin kampi kyllä sopii koska laakerileveys on sama kuin ulkoisilla laakerilla, Esim THM Clavicula kammet menevät varmaankin suoraan ilman laakerikuppeja ja silloin puhutaan jostain todella kevyestä aihiosta!!!)

    -valmistusmäärä vain ~300kpl/vuosi

    -Hinta tällä hetkellä: 9600USD/7500€
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 07.06.2010 at 08.37

  18. #588
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    R5CA
    Ihanan kevyt!! Ja tosimiesten koossa (~51-52cm) lienee vieläkin kevyempi. Toivottavasti tosiaan joku muukin kampi käy, sillä tuo Rotori tuskin on mikään kevein mahdollinen keveimpään mahdolliseen runkoon...

    Pitäs kirjoittaa vissiin joulupukille. (tai jos voitan lotossa niin Samun puhelin pirisee sit heti...)

  19. #589
    Deve Guest
    Meneekö tää nykyään niin että jokainen pyörävalmistaja alkaa pistää omia keskiöstandardeja markkinoille ja väittävät että meidän oma on paras?

  20. #590
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lienee loogista että paksu aksila ja leveällä olevat laakerit ovat paremmat?

    Hiukan olen ihmetellyt noita edellisiä "standardeja" kun niissä on ollut joko tai mutta ei molempia. Nyt on....

    Ja jos laakerien asennusleveys on sama kuin useimmasssa nyky UT/BB24 kammessa niin ei vaadita kummoinen (ja kevyt) holkki laakerien ympärille kun ne sopivat tuohon uuteen.

    Speksiä kyllä saisi tulla lisää, kiinnostaa mille laakerille ne on suunniteltu...arvaus suuntaa samaan kuin THM kammissa on.

  21. #591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    -Cervelolle ominaiseen tapaan valmista ja kompromissejä sisältävää polkua ei ole kuljettu, mitään ei muuteta vain muodin vuoksi vaan muutosten pitää olla todellisia, teknisesti asiota parantavia: Rungossa on uusi keskiöstandardi jolla on korjattu BB30:n runkoa heikentävät ominaisuudet ja vältetty BB86/BB91:n kampea heikentävät ominaisuudet.
    Jos laakerit ovat ulkoisten laakereiden kanssa samalla leveydellä, niin eikö silloin ole tehty kompromissi q-factorin suhteen? Millä tavalla BB30 heikentää runkoa?

  22. #592
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Q-factor määrittyy muunkin perusteella kuin laakerien leveyden, mm. kammen muodon.

    BB30 ei salli rungon muotoilua mekaanisesti niin tehokkaaksi jolloin vaaditaan lisää materiaalia tai menetetään jäykkyyttä. BB30 on alumperin suunniteltu alumiinirunkoihin johon se onkin todennäköisesti paras ratkaisu. Eli nykyään jo vanhentunut hiilarirunkoihin.

    On mielenkiintoista nähdä parempia kuvia R5CA:n keskiöseudusta mutta Tourin kuvista pystyi jo päättelemään jotain. Mr. Vroomen höpöttteli mulle että jäykkyys olisi samaa luokkaa kuin R3SL. Eli perstuntumalta ihan riittävä. Silloin Helmikuussa puhuttiin tosta keskiöstä ja keulasta vaan että jotain kivaa on tulossa...

  23. #593
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  24. #594

    Kyllähän tuo keskiönseutu näyttää sellaiselta, että jäykkyyttä pitäisi olla tarpeeksi. Keskiön lähellä putket ovat varsinkin sivusuunnassa massiivisia. Runko tosiaan suorastaan huutaa keveämpiä kampia. Ei ole kovin paljon ajatusta maksaa 7500 euroa keveästä rungosta, jos samaan pakettiin tulee raskaat kammet.

    "Unconfirmed pre-production weight of the 3D30 is 500g for the crankarms and spindle, plus 159g for the standard Rotor rings and roughly 10g for bolts, bringing the system to a claimed 669g."

    Vertailun vuoksi kohtuullisen edullinen Sram Force painaa vastaavalla varustuksella 63 grammaa vähemmän

  25. #595
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Hintaa on riittävästi pitämään köyhät loitolla ja rahalle on vastinetta kuin designer farkuissa. No ainakin väri on säädyllisempi moniin edellisiin värityksiin verrattuna. Olisihan se tietty aika härskiä jos tohon rahaan ei olisi saanut katsomisen kestävää ulkoasua suunniteltua.

    No eiköhän tollekin löydy markkinarako jostain. Jos ilmaisiksi saisi valkata, niin S3 lähtisi mun matkaan.
    6.7 WTF/kg


  26. #596
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Keveitä ja huonoja hiilarikampia on muailma täynnä. Paino ei kerro kaikkea. Aika säännöllisesti saan kertoa puhelimessa että, ei, en korjaa hiilarikampia. Varsinkaan kun petaalin silmä on irti. Tän kesän hittinä tuntuu olevan rikkinäiset Truvativ hiilarikammet, erityisesti Noir-mtb kammet.

    Mulla ittellä ei ole tällä hetkellä yhtään hiilarikampea ajossa ittellä, hyllyssä kyllä. Rotorin kammet hyvässä rungossa ja kunnon kiekoilla tuntuvat vaan paremmilta kuin esim Red:it. Viime kesä meni niillä kyllä silti ihan ok.

    Toki olisi hieno jos saisi THM:ät tohon R5CA:n. THM on ainoa kampi jotka viitsi vaihtaa Rotorit. Sain jo pientä infoa kun kyselin koska moisen saisi...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 08.06.2010 at 15.34

  27. #597
    Toistaiseksi olen ollut noihin kyllä täysin tyytyväinen. Varmastikin tuollaiset saa rikki metsässä rymytessä tai mallia beefcake olevilla reisillä runtatessa. Kumpikaan ei taida tulla mulla eteen. Millä tavalla Redin tuntuma ei ollut sinulle mieleinen?

    Jos kuitukammen kestävyys arveluttaa, niin silloin looginen valinta voisi olla Cannondalen Hollowgram. Noista en ole nähnyt vielä yhtään huonoa kokemusta, vaikka ne ovat olleet markkinoilla jo jonkin aikaa. Ovat samalla vielä Srammeja pykälän eveämpiä. Jäykkyydenkin pitäisi olla jokaiselle riittävä. Ehkäpä noissakin on sitten jotain mystistä huonoutta.

  28. #598
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Cannarin Hollowgrammit on minustakin oivat. Ainoa "vika" on ollut BB30 sopivuus.

    Noin fiilispohjalta Red kampi ei tunnu yhtä tukevalta kuin Rotor ja jos nyt vaan sattuu tykkäämään Q-ring:eistä, on kypsää vaihtaa uusista kammista väärän malliset/kokoiset rattaat heti pois. Tosin Red:in kampi myös näyttää paremmalta mustilla rattailla minusta. "normaalihintaisista" kuitukammista mun suosikki on yhä Campan UT. Rataskokoja vaan saa tosi nihkeästi...soikeina.

    UT:ia edeltävät kuitu-Recordit mulla laukesi Tampereen portin skaban loppukirissä. Petaalin insertti irtosi kuidun keskeltä. UT:t on kyllä kestäneet viime- ja toissakesänä.

  29. #599
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Uudesta R5CA-raamista juttua:

    http://www.youtube.com/watch?v=ipjuW...layer_embedded

    Hienolta näyttää!

  30. #600
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Vaikka menee vähän ohi, niin campan SR kammet kestää kovempaakin runttausta, mutta pakka ei.
    6.7 WTF/kg


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •