GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 3 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 213

Aihe: Fox RP23 teki temput!

  1. #61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Ei sen havaittavaa ääntä pitäis pitää. Itellä korkkas -20c pakkasella 2010 Fox Triad -takaiskari ja se alkoi juurikin pitää tollasta ääntä joustaessaan. Toimintakin heikkeni mielestäni jossain määrin. Huollolla korjaantui. Mikäli takuu on voimassa, niin R-Techiin Tampereelle vaan ostokuitin kanssa. Tai vaikka muutenkin, eihän sitä rikkinäisellä kannata ajaa. Tietty voi myös yrittää huoltaa ite: http://www.bikeradar.com/gear/articl...-service-25701
    Tosin en tiedä myykö R-Tech tiivisteitä/varaosia ulkopuolisille?
    Hyvät ohjeet, aika vastaavathan kyllä löytää Foxin sivuiltakin; http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm (otsikko "air sleeve maintenance").

    Tässä ei siis ole kyse itse vaimentimen huollosta, vaan ilmajousen ilmakammion huollosta, joka on mahdollista tehdä kotikonstein.

    - Tomi

  2. #62
    WHL82 Guest
    Mullakin foxi RP23 on alkanut suhisemaan ihan kunnolla. Muuten iskari taitaa toimia suht normaalisti, mutta propedal taitaa olla vähemmän kunnossa. Johan tolla iskarilla on ajettu 1200 km.

  3. #63
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    40
    Kyllä mullakin jonkin verran RP23 suhisee, kun iskari menee kasaan. Toiminta tuntuu kuitenkin ihan normaalilta, ja sama ääni on ollut ennen ja jälkeen huollon. Vanhatkin tiivisteet olivat ihan hyvässä kunnossa. Eli ei ääni varmaankaan ilmakammiosta johdu. Pitäisi käydä kaupassa testaamassa, millaista ääntä uudet pitävät vai pitävätkö mitään.

    Öljyä vuotaa varsinkin huollon jälkeen jonkin verran, kun pöntössä on enemmän öljyä. Paineet pysyvät kuitenkin, joten tiivisteet ovat kunnossa. Osaako joku tarkemmin kertoa, mitä iskari sisältää ilmakammion lisäksi ja miten se vaikuttaa toimintaan?

  4. #64
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JHi Katso viesti
    Kyllä mullakin jonkin verran RP23 suhisee, kun iskari menee kasaan. Toiminta tuntuu kuitenkin ihan normaalilta, ja sama ääni on ollut ennen ja jälkeen huollon. Vanhatkin tiivisteet olivat ihan hyvässä kunnossa. Eli ei ääni varmaankaan ilmakammiosta johdu. Pitäisi käydä kaupassa testaamassa, millaista ääntä uudet pitävät vai pitävätkö mitään.

    ***
    Mulla piti RP23 ennen huoltoa sellasta nuha-ääntä. keulakin joskus. Korjatkaa heti jos oon väärässä, mutta muistan jostain lukeneeni että öljy vaahtoutuisi?? ja tästä seuraisi tämä ääni. Huollon jälkeen ei oo enään pitänyt mitään ääntä paitti muuttu pirun pehmeeks
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  5. #65
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Mulla piti RP23 ennen huoltoa sellasta nuha-ääntä. keulakin joskus. Korjatkaa heti jos oon väärässä, mutta muistan jostain lukeneeni että öljy vaahtoutuisi?? ja tästä seuraisi tämä ääni. Huollon jälkeen ei oo enään pitänyt mitään ääntä paitti muuttu pirun pehmeeks
    Paljon mahdollista. Mitähän iskarin huoltaminen maksaa siten, että öljyt vaihdetaan? Tuohon 50 euron hintaan ei taida saada kuin ilmakammion tiivisteet. Järeämpi huolto maksanee uuden iskarin hinnan. Ja miten vaahtoutuminen sitten vaikuttaa iskarin toimintaan?

  6. #66
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Öljy vaahtoutuu, vaimennukset menettää ominaisuutensa.

  7. #67
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JHi Katso viesti
    Paljon mahdollista. Mitähän iskarin huoltaminen maksaa siten, että öljyt vaihdetaan? Tuohon 50 euron hintaan ei taida saada kuin ilmakammion tiivisteet. Järeämpi huolto maksanee uuden iskarin hinnan. Ja miten vaahtoutuminen sitten vaikuttaa iskarin toimintaan?
    R-techistä kun ostin fillarin niin sielläpä huollatin, no ainut tamperelainen joten pakko valinta. oliko sen jotai 180-200€ keula+iskari. ja kyseessä oli kokohuolto, en tiiä mitä sisältää
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  8. #68
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Juu, R-Techille tulee asiaa meikäläisen RP23:llaki. Kurl kurl ja reboundisäätö ei vaikuta mihkään. Johan tuolla tuli vajaa 200km ajettuakin. Vissii ensimmäiset lenkit rapsakassa pakkasessa oli heti kärkeen liikaa...
    member of #tou mtb team

  9. #69
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Muutama lenkki on heitetty takuukorjatulla RP23:sella ja toiminut niinkuin pitääkin. Tossa tuli mieleen että missä tilanteessa kullakin on hajonnut tämä Propedal/Rebound? Ootteko esim. kääntäneet vipua ajaessa? DHX-airissa oli nimittäin kielletty säätäminen ajessa. Oliskohan juuri tuon tiivistejutun takia?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  10. #70
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Itellä ei ainakaan säätäessä pitäs olla hajonnu kun en vielä ehtinyt muita säätöjä alkaa edes härppiä kuin painetta ja pikaseen testate propedalin 1- ja 2- tasoja
    member of #tou mtb team

  11. #71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Muutama lenkki on heitetty takuukorjatulla RP23:sella ja toiminut niinkuin pitääkin. Tossa tuli mieleen että missä tilanteessa kullakin on hajonnut tämä Propedal/Rebound? Ootteko esim. kääntäneet vipua ajaessa? DHX-airissa oli nimittäin kielletty säätäminen ajessa. Oliskohan juuri tuon tiivistejutun takia?
    Minullakin iskari on toiminut moitteetta takuukorjauksen jälkeen. Eikö tuota Propedal-vipua ole tarkoituskin kääntää ajon aikana? Mutta tuota 3-asentoista Propedal-nappulaa saa kääntää vain paikallaan, näin ymmärsin manuaalista

  12. #72
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Täälläkin RP23 alkoi suhisemaan ja reilusti molempiin suuntiin 9kk käytön jälkeen. Joustossa tuntuu myös pientä pykälää paineltaessa, varmaan ne kuplat siellä hiertää tms. Pitää lähettää takuuhuoltoon, mutta eipä toi liikoja lupaa kestävyydestä, jos jatkossakin on huollatettava samaan tahtiin. Tätä silmälläpitäen mietin, josko laittais varalle tilatun 2009 Float R:n pushattavaksi, ja saisi paluupostissa hyvin toimivan ja toimintavarman iskarin?

    Voi myös olla että kieltävät iskareiden säädön ajaessa ihan turvallisuussyistä, esim. tuota propedalin voimakkuussäätöä ei liian helposti saa säädettyä pyörän päältä, riippuen tietty missä pumppu sijaitsee.

  13. #73
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    40
    Suhina siis ilmeisesti johtuu pääosin siitä, että iskarin öljy vaahtoontuu. Tähän öljyyn ei taida päästä käsiksi mitenkään omatoimisesti, vaan ainoa huolto, jonka itse voi tehdä, on ilmapöntön tiivisteiden vaihtaminen. Sillä ei taida olla mitään vaikutusta suhinaan? R-Techissä iskarin huolto maksaa näemmä 50 euroa, eikä voi mitenkään sisältää kuin nuo ilmapöntön tiivisteiden vaihdot. Vai olenko väärässä?

    Propedalin voi käsittääkseni laittaa päälle tai pois ajon aikana, mutta tasojen säätöä ei ajaessa kannata tehdä. Säätöön vielä tuntuu tarvitsevan kaksi kättä, joten ajaessa se on jo siinä suhteessa hankalaa. Ja säätö piti tehdä nimenomaan joko päällä tai pois päältä -asennossa, en vaan muista kummassa.

  14. #74
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Iskarinhuolto on 99 e r-techissä. 50 eurolla eivät taida huoltaa ku ilmapöntön.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  15. #75
    Olipa tuo minullakin sitten Fox Float RP2 heittänyt rebound-säädön juuresta talvella osan öljyistä ulos ja kirnusi ja kurlasi, mutta en huomannut asiaa, kun vasta pyörää keväthuoltaessa. Pakkasella tietysti oli öljyt täysin jäässä, niin ei huomannut moista ja ilmaa piti pistää enemmän pakkasen vuoksi.

    Ei sitten kestä näköjään talven pakkasia nämä ilmajouset Onneksi oli vielä takuu voimassa ja Rtech suostui huoltamaan, vaikka olikin saksan pyörä. Hyvä ja nopea palvelu oli, vaikka varmasti sattui nyt ruuhka-aikaan tuo huolto .

  16. #76
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    92
    Tjahans

    Putsailin tuossa fillaria ja huomasin että rp23 iskarin propedal/repoundnappulan juuressa on märkää.
    Öljyä näkyy tulleen minimaalisen pieni määrä, punaisen reboundnapin juuressa sen verran että on kerännyt vähän paskaa ja tästä syystä huomasin. Toiminnassa ei toistaiseksi mitään ongelmaa eli vaikuttaa kosmeettiselta. Kuuluukohan tämä asiaan vai pitäisikö kiikuttaa takuhuoltoon?

  17. #77
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Noob Katso viesti
    Tjahans

    Putsailin tuossa fillaria ja huomasin että rp23 iskarin propedal/repoundnappulan juuressa on märkää.
    Öljyä näkyy tulleen minimaalisen pieni määrä, punaisen reboundnapin juuressa sen verran että on kerännyt vähän paskaa ja tästä syystä huomasin. Toiminnassa ei toistaiseksi mitään ongelmaa eli vaikuttaa kosmeettiselta. Kuuluukohan tämä asiaan vai pitäisikö kiikuttaa takuhuoltoon?
    Alkaa vaikuttaa jo hälyttävältä...Mutta jos toiminta on ok, niin eihän sitä silloin kannata mihinkään kiikuttaa. Ajoa vaan.
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  18. #78
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    92
    Ryhdyin tuossa tekemään airsleeve huoltoa ja kun otin ilmat pois iskarista tuli venttiiliin kautta parit pisarat kirkasta/kellertävää öljyä.
    Tämä lienee vaimenninöljyä koska kuten jo aiemmin todettu, foxin fluid on sinistä.
    Toiminta on kyllä periaatteessa ok, rebound säätö toimii propedal päällä ja pois ja samoin propedal säätö toimii.
    Täytynee soittaa rtechiin ja kysyä pitäisikö lähettää huoltoon kun takuukin on vielä päällä.

  19. #79
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Mä en soittas. Jos mä oisin sä, niin avaisin sen iskarin ja huoltaisin sen !
    Se vanha fluidi siellä iskarissa on muuttunut koiran kurapaskan väriseks, siitä syystä että oot ajanu sillä kepillä hurjana. Sen takii se spruittaa sitä skeidaa siitä venasta.

    Jos mä oisin sä, niin päästäisin potilaasta ilimat veks noinniinku vertauskuvallisesti. Sit mä ruuvaisin sen ilimakannun veks ja putsaisin sen huolella. Sit mä tsekkaisin et onks tiivarit ehjät. Sit jos ne olis, nii mä laittasin niihin tuoretta fox fluidia liukasteeks. Sit mä laittasin sinne ilmakannuun 2cc tuoretta fox fluidia ja ruuvaisin koko paskan kii.
    Sit mä duunaisin sen kepin takas tsygää kii, ja menisin skutsii räppää !

    Tsiikooppa viteo: http://www.youtube.com/watch?v=vb8BNsFcINQ
    -Usot sie jot myö uitiin?

  20. #80
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    92
    No siistii hei!

    Mäpä teen sitten juurikin noin, oli alunperinkin tarkoitus mutta noi oireet pysäytti suunnitelmat.
    Palailen asiaan kun huolto on suoritettu.

  21. #81
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    92
    Noniin

    Reilu tunti meni, laitoin foxfluidin sijaan kasikymppistä vaihteistoöljyä kuten viksummat on opastanu. Tiivisteet näytti ehjiltä ja kulumattomilta joten en vaihtanut niitä. Nyt sitte vaan jännäämään pysyykö paineet ja vieläpä oikealla puolella.
    Alaredut kun otti irti niin siinä puslassa vai mikä onkaan iskarin silmän sisällä oli lähes kaikki punainen liukaste kulunut pois. Redut istui kuitenkin napakasti joten ei liene vielä tarvetta vaihtaa.
    Se aircanista löytynyt vanha öljy nyt ei ihan kuravelliä ollut ulkonäöltään. Enemmän keltasta puoliläpynäkyvää.
    Noh, aika näyttää levähtääkö vaimennus ja kuinka käy ilmojen kanssa

  22. #82
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S-Works Katso viesti
    Mun rp23:sta tulee öljyt pihalle siitä propedalvivun akselin juuresta. Jo toisen kerran.
    Tänään pyörä ja iskari ekaa kertaa ajossa ja kotona huomasin ProPedal-vipua kääntäessä että punaista öljyä pukkaa pihalle vivun akselin juuresta..taitaa sitte jo ollakin huollon paikka? Vaikutti mun mielestä siltä että lenkillä Propedali ei olis toiminut..

  23. #83
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Kirjoitettu: 06.02.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Mulla teki juurikin Fox Triad samanlaiset temput talven ensimmäisellä ja toistaiseksi viimeisellä täpärilenkillä vajaa kuukausi sitten. Eikä pakkasta ollut kuin se -5C ja niin täällä on puhuttu täpäreiden pakksenkestosta Puski vaaleanpunaiset öljyt rebound nupikan juuresta jostain ja sitten ajettiinkin kotia paino eturenkaalla. Iskari kävi R-techillä ja meni 99e iskarin perushuollolla. Kuitissa oli diagnoosina "vaimennusöljyn vuoto r-nupista"

    Kalliiksi tulee kertahinta tuolla täpärillä ajaminen... Nyt onkin sitten ajettu täysjäykällä lenkit sen jälkeen. Iskari odottaa kesää ja pyörään asennusta..
    Johan oli aikakin, ruuvasin viimein iskarin täpäriin kiinni. Ehtihän se tuossa romujen seassa pyöriäkin pari kuukautta.. Ja testilenkki ennen sateita ja viileämpiä kelejä. Josko tästä taas innostuisi.. Nyt vain toivoa, että pysyisi ehjänä.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  24. #84
    Takuuhuollosta tullut RP23 kesti käytössä reilut 18 tuntia kunnes taas alkoi suhina. Kesken lenkin alkoi suhisemaan/kurlaamaan aivan jouston loppupäässä. Propedal päällä ei juurikaan kuule, mutta kun laittaa propedalin pois äänen kuulee selvästi.

    No, sitä huvia ei sitten kauaa kestänyt

  25. #85
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 8 1/2 Katso viesti
    Tänään pyörä ja iskari ekaa kertaa ajossa ja kotona huomasin ProPedal-vipua kääntäessä että punaista öljyä pukkaa pihalle vivun akselin juuresta..taitaa sitte jo ollakin huollon paikka? Vaikutti mun mielestä siltä että lenkillä Propedali ei olis toiminut..
    Iskari kävi R-techillä takuuhuollossa parissa päivässä. Nyt taas pelaa Propedali ja öljytkin pysyy sisällä. Propedali-vivun tyven tiiviste kuulemma oli skeidana iskarin kasauksen jäljiltä.

  26. #86
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Sattuuhan näitä. Tässä on toi itse ilmakanisteri mennyt veikeästi pilalle, mitenlie olakkeet ovat pystynytkään taipumaan noin?

    Tässä on kyseessä Float R, koska nimenomaan en halua yhtään mitään jousituksenpilausvaimennuksia RPn:ien muodossa. Tässäkin pysyi sekä ilmat että öljyt sisällä, vaikka hajallahan toi jo oli. Hyvä, että tuli huollatettua, ei tarvi tönäillä mistään korvesta takaisin.
    Samalla tavalla kävi uudelle RP23:lle. Ilmakannun olake oli taipunut sen verran että se oli murtunut. Mitään kummallista ei toiminnassa ole ollut. Fillarin putsauksen yhteydessä huomasin hassusti vinossa olevan tiivisteen. Kahtotaan mikä on R-techin tuomio. Kyseessä ulkomailta ostettu iskari mutta sen ei vissiin Foxin tapauksessa pitäis haitata.

  27. #87
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Ei temppuja, mutta aihetta sivuten. En löytänyt Foxin sivuilta mitään mainintaa rp23:sta, jonka silmäväli olisi 190mm ja iskunpituus 38mm. Ilmeisesti mittasin väärin. Eipä tässä niin väliä kun iskari vielä pelaa. Ajattelin vaan, että osaa napata joku kerta tarjouksesta uuden kun sattuu vastaan. Fillari on Cube AMS 125 -08.

    Kai se pitäis olla 190mm silmävälillä sitten 50mm isku. Täytyypä mittailla uudestaan.

    Edit: Mut kun mittaa oikein sen silmävälin ja iskun, niin se mittahan oli (200 x 50,8) mm ja sehän mulle sopii. Eli mulla oli tyhjä iskari, jota en raukka saanut vedettyä tarpeeks pihalle ja jäi se kymmenisen milliä pois. Ja oli muutenkin toleranssit kuten naapurilla ennen.
    juminy muokkasi tätä : 17.06.2010 at 21.12

  28. #88
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Ei temppuja, mutta aihetta sivuten. En löytänyt Foxin sivuilta mitään mainintaa rp23:sta, jonka silmäväli olisi 190mm ja iskunpituus 38mm. Ilmeisesti mittasin väärin. Eipä tässä niin väliä kun iskari vielä pelaa. Ajattelin vaan, että osaa napata joku kerta tarjouksesta uuden kun sattuu vastaan. Fillari on Cube AMS 125 -08.

    Kai se pitäis olla 190mm silmävälillä sitten 50mm isku. Täytyypä mittailla uudestaan.
    Kyllä tollainen 190/38 löytyy ainakin Fox,in sivuilta .7.5/1.5 tuumaa, otaooa silmä käteen ja kato uudestaan.

  29. #89
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    Kyllä tollainen 190/38 löytyy ainakin Fox,in sivuilta .7.5/1.5 tuumaa, otaooa silmä käteen ja kato uudestaan.
    LENGTH / TRAVEL
    5.5 x 1.0
    6.0 x 1.25
    6.5 x 1.5
    7.5 x 2.0
    7.875 x 2.0
    7.875 x 2.25
    8.5 x 2.5
    juminy muokkasi tätä : 17.06.2010 at 21.11

  30. #90
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.111
    HEP!

    No niih, eilen vaihdoin varaiskarin ilmaa vuotavan vakioiskarin (heinäkuussa huollettu) tilalle ja huomasin, että varaiskarin rebound-nupin juuresta vuotaa punaista öljyä. Olikos tuolle jotain kotikonstein tehtävissä? Vika on tullut ihan itsestään kun iskari on seissyt käyttämättömänä n. vuoden.

    Nyt on sitten kaksi RP23:a telakalla - toisessa ei pysy ilma eikä toisessä öljy Venttiilin kiristystä pitänee kokeilla ensiavuksi tuohon ilmaa vuotavaan.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •