HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 13 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 535

Aihe: On-One Inbred

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eros Katso viesti
    siis tääkö on-one? kerro vähän lisää projektista, just tälläinen kyllä sopis perseen alle mutta taitaa rahaakin palaa reilumpi tonni? IMG/IMG
    mistä tuollaisia ns. täyspitkiä lokareita?
    Kasasin vaimolle Inbredistä (26") työmatkapyörän Shimano Alfinen navalla, joten lopputulos idealtaan ja toteutukseltaan hartsun pyörän kaltainen.

Muistista osalistaa:
    Runko: Inbred
    Kiekot: Mavic XC717 takana Alfine edessä XT DTSwiss Comp puolin
    Jarrut: Avid BB5
    Satula: Brooks B17 Steel Ladies, On One Twelfty -tolppa
    Kammet: Deore Octalink, On One 32 h ratas + Bashguard, joku Octalink-keskiö
    Haarukka: Kona P2
    Lokarit: Biltema
    Tarakka: Blackburn
    yms.

Tähän vielä hilut päälle, niin ei tonnilla selviä vaikka yritin etsiä kohtuu hintaisia palikoita, mutta ei ole käyttäjältä tullut valituksiakaan.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    mutta ei ole käyttäjältä tullut valituksiakaan.

Tonni sinne ,tonni tänne, mitään et saa mukaan viimoiselle matkalle, mutta sinne asti on mukava nautti toimivasta pelistä
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Mites se one-side chaintugi wörkki?
    Jos tarviit, niin multa voi poistaa semmosen. Yksi sinkula-Inbred vähemmän piakkoin. 30 kiloa menee rikki, mutta kun ei vaan osaa. Ajattelin laittaa vaan "pohjaan" ja pikalinkulla kii. Mut et säkään vissiin sinkulaa mieti vai mitenkäkö oli että?

Joo ei sinkuloita mulle. Kondis riittää just hätäseen noilla vaihteilla sähläämiseen.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Tuommonen tuli kasailtua, osa vanhaa, osa uutta

On One nro:2 valmiina lentoon. Kuva ei nyt ole häävi.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Komia
    Koskas se kolmas tulee?
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Komia
    Koskas se kolmas tulee?
    Tätä nyt tuuppaavat tarjouksessa.
    http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOCAR4...m_medium=email

Hella savuttaa, ja ei ole lisenssiä uusiin pyöriin. Tietenkin nuo pyörät voisi maalata mattamustaksi, niin silloinhan kukaan ei huomaa mitään.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Hella savuttaa...
    Buahaha

Vai hiilikuitua. Onneksi olkoon, on sitten sullakin homma karkaamassa lopullisesti lapasesta.
    Kaikki vaan samaa väriä ja 1-2 pyörää aina osina, niin se hellakin pysyy sopivan lämpöisenä.
    Kaar ittelles vaa

Kymysys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Tätä nyt tuuppaavat tarjouksessa.
    http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOCAR4...m_medium=email
    taasko joku uusi ohjainlaakeri standardi vai mikä "Mix Taper Headtube = Large Bottom bearing"
    minkäslainen laakeri tohon nyt sit menis esim. ?
    "Uroksen tehtävä on roiskuttaa vettä munille, jotta ne eivät pääse kuivumaan" -Avara luonto

Eiks toi nyt ole ollu jämymmissä pyörissä normijuttu jo vuosia? Tuuma ja kahdeksasosa ylläällä ja puoltoista tuumanen allaalla.

Kymysys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Eiks toi nyt ole ollu jämymmissä pyörissä normijuttu jo vuosia? Tuuma ja kahdeksasosa ylläällä ja puoltoista tuumanen allaalla.

eli mikä näistä Cane Creek laakereista kävisi kuin itse en kykene sopivaa löytämään
    http://www.canecreek.com/component-headsets
    "Uroksen tehtävä on roiskuttaa vettä munille, jotta ne eivät pääse kuivumaan" -Avara luonto

Tänään tuli Scandalin tilalle purppura Inbred, 29er tietenkin. Olen miettinyt kultaista Kingiä, kun noissa Mono Mineissä ja sekä rungon teksteissä on kultaa myös. Muut osat mustaa eli Thomsonit , tangot, kammet,kiekot yms. olisiko visuaalisesti mustaa selkeästi parempi? Sattuuko jossain tuollainen majailemaan toimettomana? Myös JumpStop pitäisi löytää 28.6mm clampilla?

Ajattelin tässä topiikissa hiukan kysellä, kun kuitenkin Inbrediä kasataan

Olen tainnut sulle ennenkin vinkata, mutta kerran vielä. Postit oli halvat, tilasin tuolta pari kpl. Tais kestää pari viikkoa. N-Gearilta kesti jonkun pari kk., mutta moni on saanut nopeamminkin.

Ite laittasin mustan, mutten Kingiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Olen tainnut sulle ennenkin vinkata, mutta kerran vielä. Postit oli halvat, tilasin tuolta pari kpl. Tais kestää pari viikkoa. N-Gearilta kesti jonkun pari kk., mutta moni on saanut nopeamminkin.

Ite laittasin mustan, mutten Kingiä.
    Kyllä olet vinkannut ja kertaalleen tilannut, nyt vasten sääntöjä kyselin Musta Cane löytyy ja todennäköisesti kiinni laitan.

Purppura runkoon kultainen Kunkku. *kops*
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

(140 -> 80) mm
    Ei mikään suunniteltu juttu, mutta 140mm Revelation meni pas2.

6kk ja sitten se valmistu:

Huoneistokeskuksen tarrat vaan puuttuu.
    -Kankeus on voimaa ja voima on nopeutta-

Isolla etupyörällä varustettu 456 on meleko haaska peli. Voi olla, että jää tuolleen. Vähän kovalta tuntuu kyllä ajaa tommonen 8 cm keula näin pehmeelle pojalle. Jos jaksais vaihtaa öljyt ja samalla pidentäis kymmeneen senttiin. Ei vielä menis mitenkään mahottomaks.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 2mi Katso viesti
    Huoneistokeskuksen tarrat vaan puuttuu.
    Kyl ne kuuluu siihen JiiPeen Summer Seasoniin. Toihan on enempi tommonen postifillari... Jarrusatulat erittäin kyllä, ketjut ja polkimet mulle jo liikaa. Minkä valmistajan keula?

Minkä valmistajan keula?
    Exotic eli carboncycles.cc:stä.

Ja värimaailma kyl tulee varmasti muuttumaan kyllä. Aluksi metsästin jokaista palikkaa oranssina, mutta sitten järkeennyin. Noi spankin ketjut on kyl jees, mutta kun shoppasin oli mustat loppu ja oranssit oli crc:n "alessa" samoin kuin polkimet samassa värissä.

Pitäs varmaan laittaa lukot tuohonkin, kun tuntuu että kantapää ottaa kokoajan chainstayhin kiinni. Yksi lenkki tuolla on nyt käyty rymyämässä ja hauskaa oli vaikka välillä kyllä kaipasi isompaa ja välillä pienempää välitystä tuon 32-17 tilalle.
    -Kankeus on voimaa ja voima on nopeutta-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 2mi Katso viesti
    Exotic eli carboncycles.cc:stä.
    Vähän kattelinkin, että oli tutun näkönen, vaikka melko samaltahan noi kaikki näyttää. En tosin koskaan ajanut sillä mikä mulla oli vaan laitoin takaisin kiertoon kun olen liian pehmeä ajamaan maastossa täysjäykällä.

Tarttis tässä itekin jotain tehdä tolle 29inchbredille. Makaa turhana varastossa, osia viety muihin fillareihin. Vaihteellinen 80/100mm joustoinen siitä oli suunnitteilla, mutta eipä näytä etenevän. Joku kaupu..eh, periferiasinkula vois olla, mut montaa kauppafillaria ei viiti pitää enkä pääse muksun kanssa sinkulalla mäkiä ylös.

Osaisko joku kertoa, miten hyvin toimii kombo EBB + Inbred 456?

Bushnell ja Trickstuff ainakin tekevät EBBejä.

http://www.bushnelltandems.com/
    http://www.trickstuff.de/index.php?p=d116en1

Ajatuksena on siis rakentaa typerä trailisinkula, olin jo päätyny slot dropout Inbrediin, mutta 20" runkoja joutuisi odottamaan vielä jopa 2kk.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .jon Katso viesti
    ...Trickstuff ainakin tekevät EBBejä. http://www.trickstuff.de/index.php?p=d116en1
    Tämäpä olikin keksintö, tällä siis kaikki tavalliset maasturit voi muuttaa EBB-malleiksi.

"Fix to standard frames and brings the possibility to adjust the chain tension (for gear hubs and single speed). So you don't need a chain tensioner, adjustable drop outs or tandem bottom bracket any more."
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Bushnelli ei käy kun se tarvii ihan spesiaalirungon jotta sopii.
    Mulla on parissa pyörässä käytössä forward componentsin EBB joka taitaa olla Trickstuffin lisäksi ainoa vakiorunkoon sopiva epäkeskokeskiö.
    Säätövaraa noissa on vain noin 6mm. joten pitää varautua siihen että joutuu käyttämään half-linkkiä että saa ketjun oikean mittaiseksi ja oikealle kireydelle.

Kiitos hartsu!

Kestääkö noi nitisemättä vähän rajumpaakin ajoa?

Luulisin että kestää siinä missä normaalikin ulkopuolinen laakeri. Ja laakerit noihin pystyy vaihtamaan tarvittaessa.
    Ei ole kitissyt, mutta ei minulla nuo hybridit kovin rajussa käytössä ole.
    Toinen on napavaihteella ja toisessa jalkajarrullinen napa.

Etumus jäykistyi

Tarkoituksena selvittää onko täysjäykällä tetsaaminen mistään kotoisin ja pistäiskö rahat tulevaisuudessa kunnon hiilikuitukeulaan vai ilmajoustoon.

Vielä en tiedä tykkäänkö. Etupää kyllä keveni huomattavasti, mutta samalla lyheni ja jyrkkeni vrt. 100 mm Tora. Piti jättää putkea rumasti ja vähän tuntuu hätäseltä. Täytyy vissiin vähän ajella vielä.

Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

Treffi-ilmoitus kimpparakentelulle

Sain päähänpiston. Tai niitä nyt tulee harva se päivä, mutta tässä nyt uusin. Haluaisin monen muun ohella kokeilla 29er maastosinkulaa, jonka voi tarvittaessa muuttaa myös vaihteelliseksi. Monella on myös into rakentaa sellainen itse, kuten toisen aihealueen titaanisinkula ja sen ketjun suosio osoittaa.

Minussa on insinöörimäistä viekkautta yhtä paljon kuin Juankoskella on liikennevaloja ja harrastukseen käytettävän ajan haluaisin toteuttaa enimmäkseen ulkona satulassa istuen, joten sattuisiko joku olemaan halukas toteuttamaan "kimpparakenteluprojektin" talvikaudelle? Tarkoittaen sitä, että esim Inbred-rungosta molemmat (tai voihan innokkaita olla enemmänkin ) rakentaa itselleen maasto-/ työmatkasinkulan. Tuloksena pienempi kantapään kautta opettelu, pienempi speksailun tarve ja rajallisen budjetin omaavana olisi yksi tarjousten metsästäjä enemmän. Oman fillarin kasaamisessa oppisi paljon, ja pyörästä saisi enemmän itseni näköisen mitä nyt haenkin, joten onko joku samassa tilanteessa tai onko jollain kokeneemmalla ketulla orastavaa kuumetta lähteä messiin?

En tiedä esitinkö asiani nyt ihan selvästi, mutta tämä oli tosiaan tällainen tiedustelu mielenkiinnosta. Kakkospyörä on jokatapauksessa vaihtumassa, joten nyt ois hyvä tsänssi hartaalle rakenteluprojektille.
    Kävellen olis jo perillä.

Kerro vaan tuleeko joustoa, tuleeko vaihteita ja miten paljon pitää maksaa, niin eiköhän täältäkin apuja tule.

Mä olen eri veneessä tai luultavasti putoamassa veneestä, että pitäis oikeestaan purkaa toi isoserkku ja joku toinenkin konkeli odottelemaan muita aikoja. Tai myydä, mut...

Toi vihreä on kyllä aika hieno kaikesta huolimatta. Ei vaan ainakaan mulle sovi toi täysjäykkäily siten yhtään. Toisinaan tulee kokeiltua ja lopputulos on aina sama. Melkein hauskaa sen kerran kaks ja mukavaa, ettei oikeesti tarvii semmosella ajaa.

Kerro vaan tuleeko joustoa, tuleeko vaihteita ja miten paljon pitää maksaa, niin eiköhän täältäkin apuja tule.

Mä olen eri veneessä tai luultavasti putoamassa veneestä, että pitäis oikeestaan purkaa toi isoserkku ja joku toinenkin konkeli odottelemaan muita aikoja. Tai myydä, mut...

Toi vihreä on kyllä aika hieno kaikesta huolimatta. Ei vaan ainakaan mulle sovi toi täysjäykkäily siten yhtään. Toisinaan tulee kokeiltua ja lopputulos on aina sama. Melkein hauskaa sen kerran kaks ja mukavaa, ettei oikeesti tarvii semmosella ajaa.
    Juu jos ei innokkaita löydy, niin sitten pitää alkaa ruotimaan, kyselemään ja arpomaan normaaliteitse..tai nöyrryn tilaamaan sen complete biken. Itsekin välillä epäilen tätä täysjäykkä-sinkula-touhua, mutta maastosinkulalla tässä kontekstissa tarkoitan oikeastaan enemmänkin jokapaikan suharia, varmaa työmatkakaveria, kauppakassia, hauskanpitovälinettä jne ja pidän jotenkin enemmän maastotyyppisestä kaikkeen ajoon soleltuvasta fillarista. Eieiei hipsterstyle minulle..Ykköstykki täysnotku on sitten enemmän sinne metsän puolelle.
    Kävellen olis jo perillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •