ElectrobikeGarminGiant
Sivu 3 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 439

Aihe: Pyörän pesu

haksu Guest
    [QUOTE=Jeegu;1379102]Miten Pineline eroaa mäntysuovasta? Molempien pääraaka-aine on ymmärtääkseni mäntyöljy tms.[/QUOTE]

Ensinnäkin käyttöalueet eroavat:
    - Pineline tehopesu: Ajoneuvokaluston pesukoneet ja –linjat sekä yleispuhdistus.
    - Mäntysuopa: Kevyemmät pesutarkoitukset (+hyönteisten ja punkkien torjuntaan).

Pineline pH-arvo on noin 10, ja se sisältää nitrilotrietikkahappoa alle 5 %, nonionisia tensidejä 15 – 30 %.....

Mäntysuovan selostetta en löytänyt, mutta jokatapauksessa,
    pineline on "vähän" järeämpää kamaa kuin mäntysuopa,
    noin selvällä Suomen kielellä sanottuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeegu Katso viesti
    Miten Pineline eroaa mäntysuovasta? Molempien pääraaka-aine on ymmärtääkseni mäntyöljy tms.
    Kaikilta muilta osin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeegu Katso viesti
    Miten Pineline eroaa mäntysuovasta? Molempien pääraaka-aine on ymmärtääkseni mäntyöljy tms.
    Niin kuin viski oluesta, tai konjakki punaviinistä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

[QUOTE=ibos74;1379063]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Archie Katso viesti
    Nyt täytyy sanoa, että kaikkien muiden juttujen lomassa englantilaisten astianpesukulttuuri on kyllä mulle täysin vieras asia.

Huuhtelematta? Ei kai sentään? Kuivauskaappi on suomalainen keksintö, mutta että joku ei huuhtelisi astioita. Käsittämätöntä. Toisaalta, voihan hyvin olla että Lucas valmistaa myös vesihanoja ja tiskikoneita?

Vanhanliiton britit eivät todellakaan huuhtele astioita. Liina käteen ja kuivaksi pesuaine pinnassa. Kaipa tämä tapa siirtyy sukupolvelta toiselle.
    Ehdottomasti biohajoava tuote pyörän pesuun.
    Juu, kuivauskaappi on vissiin kotimainen työtehoseuran keksintö 50-luvulta, ja kätevyyttä ei voi kyllä epäillä. Englantilaiset tosiaan kuivaa astiat, laittaa ne suoraan kaappiin huuhtelematta. Jenkkilässä ja muualla on usein tiskialtaan edessä ikkuna, ja jos ei astioita kuivata saman tien, niin niille on yleensä tilaa vievä kuivausteline tiskialtaan vieressä. Molemmat häviävät kuivauskaapille 100-0, kun ajatellaan, miten kaikki astiat saa kätevästi piiloon ja tilaa viemästä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GodFinger Katso viesti
    Englantilaiset tosiaan kuivaa astiat, laittaa ne suoraan kaappiin huuhtelematta.
    Eikös kone hoida tuollaiset, ainakin meillä astiat ovat tulleet astianpesukoneesta täysin kuivina yli vuosikymmenen. Kuivauskaapin ritilästä on lähinnä haittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Eikös kone hoida tuollaiset, ainakin meillä astiat ovat tulleet astianpesukoneesta täysin kuivina yli vuosikymmenen. Kuivauskaapin ritilästä on lähinnä haittaa.
    Ne ovat onnellisia keillä on tiskari. Iteltäkin löytyy. Siellä on joskus tullut pestyä rataspakkaa ja ketjuakin. Mutta jämähtänyt öljytahna ei lähtenyt yhtä helposti kuin pineline+pesuharja. myös pulloharja oli kätevä apu pyörän pesussa, sillä pääsi aika hyvin ahtaisiinkin paikkoihin.

No tänään sitten oli pyörän rungon vahauksen vuoro. ja kun kävelin pesuhuoneeseen, oli yllätys moinen! Pineline oli irroittanut ketjuista öljyt todella hyvin, jopa niin että marketin halpaketju oli osittain ruostunut! Noo, pintaruostetta, mika saatiin katoamaan uudella ketjuöljyllä. Nyt tuli moisena käytettyä Bilteman X4 multispraytä, joka jätti ketjutkin kirkkaan kiiltäviksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Joo, kiitos vastauksista ... kysymys taisi kuulostaa vähän tyhmältä... molempia on kyllä tullut käytettyä oikeisiin ja vääriin käyttökohteisiin, töissä ja vapaa-ajalla. Sinänsä tuttuja aineita.

Samaa tavaraa "tislattuna" ja lisäaineistettuna siis...
    Jos näyttää siltä, että kaikki menee hyvin, olet unohtanut jotain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kykloman Katso viesti
    Varsinkin Citrus Degreaser on aivan huippua - pieni suihkaus rasvaiselle pinnalle, huuhtelu vedellä ja sillä selvä! Hintaahan tulee toki enemmän kuin perustököteille mut ... mä oon jo niin vanha että en mä jaksa enää viritellä ja säätää... It Just Works! Eli kevyt suihkuttelu kunnollisella pesuaineella ja sitten huuhtelu vaikka saavista kaatamalla. Muuta ei tarvita ja tällä metodilla erittäin harvoin tarvitsee tarttua edes harjaan, ainakaan mun ajamisilla
    Noniin... Putsasin pyörästä sitten takapakkaa tuolla Citrus Degreaserilla (jota jostain syystä oli kaapissa, lie ollut joskus heräteostos BP:n kassajonosta). Kaikki skeida ei sillä lähtenyt, ja hammasharjalla hinkatessa tuntui vain leviävän. Lisäksi pakasta lattialle tippunut degreaser jämähtikin sitten kaakelilaattaan kiinni, eikä lähtenyt muulla kuin degreaser-suihkutuksella. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, vai Enkö Vaan Osaa?

Also: Mites filon kertaputsaus astianpesuaineella ja tiskiharjalla, pitäisikö laakerit nyt avata, kuivata, rasvata ja pistää paikoilleen, vai pitävätkö niiden tiivisteet ei-paineistetun veden ja tiskiaineen ulkona?

Itse olen käyttänyt Pinelineä (Turusta olen hommannut Motonetistä) jonka olen levittänyt Bilteman halvalla painepullolla, ja huuhtonut painepesurilla. Meni mutkikkaaks, mutta nopea ja helppo systeemi.

Sitä painepesuria käytettäessä sit pitää olla järki mukana. Mikä pakko sillä on suihkuttaa ihan vierestä suoraan laakeriin. Ainakin mun max. 120 barin pesurilla jo 50 cm etäisyydeltä voi pestä vaikka kädet. Lisäksi mun pesurissa on säädettävä suihkun paine. Heittäkää ne turbosuuttimet mäkeen, niillä ei tee muutenkaan mitään.

OT:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Sen tiedän, mitä yhtäläistä on oluella ja viskillä, mutta PUNAviini ja konjakki? Konjakki tehdään valkoviinistä

Viimeksi pesin Muc-Off:illa ja tulos oli hyvä. Sitä ennen Pineline:llä, samoin hyvä. Taidanpa käyttää Muc-Off:in loppuun ja sitten Pinelineä, se kun on niin halpaa ja sitä saa läheltä lisää. Eipä tuo Muc-Off:kaan hirveän kallista ole, mutta kun Englannista pitää tilata.
    http://www.chainreactioncycles.com/M...px?ModelID=520

PS. Tämä threadi on muuten ihan väärässä ryhmässä alunperin. Ylläpito voisi siirtää esim Yleisiin Jorinoihin jos viitsii/mahdollista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Tolu

Sinun siirtosi!
    Tuli tässä pyörää talven jäljiltä pestessä tämä vanha ketju mieleen. Mulla oli taas pesunesteet loppu, niin lähdin lähikaupasta etsimään Pinelineä. Ei sitten ollut (taaskaan) ja ostin nyt sitten tätä tätä Tolua. Noh. Näkemykseni on, että Tolun pesuteho on pikkuisen Fairya parempi, mutta eihän tällä aikuinen mies jaksa rassata kun on kunnollisiakin aineita olemassa. Käytin vahvaa 1/2 desiä litrassa annostusta, mut eihän tällä ole mitään isompaa vaikutusta rasvoihin esim. ketjuissa ja hammasrattaissa, ellei sitten ryhdy harjan kanssa riehumaan.

Edelleen Weldtiten Citrus Degreaser (tai mikä tahansa nimenomaan ketjurasvojen poistoon tarkoitettu "pro-tökötti" näitä löytyy joka huoltsikalta näitä chain cleanereita) hakkaa Tolun mennen tullen, ei nämä ole edes samassa liigassa! Ei lähelläkään!

Seuraavaksi sitten pitää jostain (Prismasta?) kaivaa toi Pineline esiin ja kokeilla sitä. Mut kyllä mä sanon että nää oikeat pesunesteet hakkaa ainakin Fairyn ja Tolun mennen tullen. Aivan eri teholuokan aineita nämä kunnolliset degreaserit. Oikeilla aineilla ei tosiaan tarvi hangata/harjata yhtään, suihkuttaa vaan ja huuhtelee. Eron Fairyyn jne näkee heti, yhdellä suihkauksella.

Tolun kunniaksi sanon että se toimi kyllä ihan OK ketjunputsauskoneessa a'la Biltema. Kyllä sillä ketjuputsarilla ketju melko hyvin kirkastui Tolullakin.

Mistä Espoon jengi on löytänyt Pineline Tehopesua? Minimanista sitä sai aikaisemmin, mutta sitä kun ei enää ole, niin mistä seuraavaksi. Omenan Prismassa sitä ei ainakaan ollut...
    Still rides with 26er

Jaa-a, oliskohan syytä tilata Kärkkäiseltä? Kuvassa on kyllä painepesun tonkan kuva, mutta se on sivuilla eri tuotteena.

Pineline Tehopesu Kärkkäiseltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Mistä Espoon jengi on löytänyt Pineline Tehopesua? Minimanista sitä sai aikaisemmin, mutta sitä kun ei enää ole, niin mistä seuraavaksi. Omenan Prismassa sitä ei ainakaan ollut...
    Ainakin viime vuoden puolella löytyi vielä Suomenojan Tarjoustalosta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HarryH Katso viesti
    Ainakin viime vuoden puolella löytyi vielä Suomenojan Tarjoustalosta
    Martinsillan Tarjoustalo? Kiitos vinkistä, täytyy käydä katsomassa ja ottaa 5 litran kanisteri jos löytyy. Tuli just mieleen, että vois varmaan vilkaista K-raudan ja Bauhaussin myös.
    Still rides with 26er

Martinsillan Tarjoustalo? Kiitos vinkistä, täytyy käydä katsomassa ja ottaa joku isompi kanisteri vaikka 5 litraa. Tuli just mieleen, että vois varmaan vilkaista K-raudan ja Bauhaussin myös.
    Juu, tuota Martinsiltaa tarkoitin

Autovaraosaliikkeet myy sitä takuuvarmasti
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Pinelineä on ainaskin (Joensuun) Tokmannissa. Uskoisin että on muissakin ko. ketjun paikoissa ja Tarjoustalohan oli jo mainittu. Itse en vielä ostanut, mutta luin pakkausselostetta ja minua huvitti aineen riittoisuus: siinä muistaakseni suositeltiin alle prosentin seoksia 4 litran purkista saa reilusti yli 500 litraa pesunestettä eikä sitä kauheasti kulu kerralla

Würthin esitteestä:
    Käyttöliuos: yleispuhdistus 0,5-1%, vaikea lika 5-20%

Martinsillan Tarjoustalosta ostin oman Pineline-pulloni viime vuonna.

Eipä ollut Pinelineä lähiprismassa eikä Tarjoustalossa. Seuraava ehdokas olisikin sitten Biltema ja:

Rasvan Kylmäpoistoaine tai
    Rasvan kylmäpoistoaine Bio

Näistä ensimmäistä saa myös 4 litran tonkassa. Mitähän maalipinnat tykkää tällaisista?

Näyttää ihan normaalilta liuotinpesuaineelta tuotekuvauksen mukaan. Mitä maalipinnat tuollaisesta yleensä tykkäävät?

Itse kävin viikko sitten Espoon Muuralan (edit: korjattu oikeaksi paikaksi) Motonetissä katsomassa pinelineä, jota olen sieltä ennenkin ostanut. Eipä löytynyt hyllystä, joten lähdin metsästämään myyjää. Tällainen ihmetys sitten löytyi ja myyjä katsoi koneelta, että tuotetta olisi pitänyt olla huimat 2 purkkia hyllyssä. Ei sitten kuitenkaan löytynyt. Tänään meinasin mennä paikan päälle uudelleen mutta huomasin tarkistaa asiaa motonetin nettisivuilta ja samaa 2 kpl varastosaldoa näyttää edelleen. Soittaakin koitin mutteivät vastanneet puhelimeen. Vantaalla olisi koneen mukaan ehkä jopa 6 kpl. Mikä sitten lienee totuus... Käsittämätöntä, että tuotetta ei saa tilattua lisää. En huomannut myyjää erikseen kehottaa tilausta tekemään mutta olisi varmasti pitänyt. Ei yksittäistä myyjää taida hirveästi kiinnostaa. Vai onko kyse muka siitä, että tuote olisi maahantuojalta loppu.

sori avautumisesta.

edit 2: Muuralan motonetin vieressä on muuten joku wurth-center. Olen kuullut, että eivät välttämättä myy yksityilelle mutta voishan sitä käydä kokeilemassa. Yllättävän hankalasti ne siirtyy sieltä joka tapauksessa viereiseen rakennukseen eli motonettiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Itse kävin viikko sitten Espoon Suomenojan Motonetissä katsomassa pinelineä, jota olen sieltä ennenkin ostanut. Eipä löytynyt hyllystä, joten lähdin metsästämään myyjää. Tällainen ihmetys sitten löytyi ja myyjä katsoi koneelta, että tuotetta olisi pitänyt olla huimat 2 purkkia hyllyssä. Ei sitten kuitenkaan löytynyt. Tänään meinasin mennä paikan päälle uudelleen mutta huomasin tarkistaa asiaa motonetin nettisivuilta ja samaa 2 kpl varastosaldoa näyttää edelleen. Vantaalla olisi ehkä jopa kuusi. Mikä sitten lienee totuus. Käsittämätöntä, että tuotetta ei saa tilattua lisää. En huomannut myyjää erikseen kehottaa tilausta tekemään mutta olisi varmasti pitänyt. Ei yksittäistä myyjää taida hirveästi kiinnostaa. Vai onko kyse muka siitä, että tuote olisi maahantuojalta loppu.

sori avautumisesta.
    Suomenojan tarjoustalosta ostin pari litraa jokin aika sitten. Siellä sitä oli ainakin hyllyssä ihan hyvin.
    Kaupunkisuunnittelijoille --> http://latex.no-ip.biz/bike/lt.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Martinsillan Tarjoustalosta ostin oman Pineline-pulloni viime vuonna.
    Myyrmäen Tarjoustalossa ei sitten muuten ole. Tarkistin eilen.

Mara Guest
    Käytin joskus auton esipesussa pahimmilla keleillä tuota Bilteman rasvan kylmäpoistoainetta. Se on ns. kova liuotin ja haisee aika voimakkaalle, toki tehokaskin. Pinelineen siirryttyäni, en silti ole purkkiakaan muuta tehokasta pesuainetta tarvinnu. Tuo Bilteman Bio rasvanpoistoaine voisi nimestä päätellen olla jotain Pinelinen tyyppistä, mutta mitään kokemusta minulla ei asiasta ole.

Tarjoustalosta mä olen aina Pinelinet ostanut.

mroo,
    notta miekin kävin eilen Pinelineä Espoon Motonetista etsimässä ja ei löytynyt edes myyjän avustuksella. Valistin myyjää aineen erinomaisuudesta ja kovasta kysynnästä ja hemppa pani tilaten 10 litran pulloa ja 10 4l pänikkää sinne. Tiedä sitten milloin tulee ?

Notta niitä odotellessa onko mistään esim. Espoon alueelta VARMAA havaintoa ko. aineesta ?

- Jamo -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Muuralan motonetin vieressä on muuten joku wurth-center. Olen kuullut, että eivät välttämättä myy yksityilelle mutta voishan sitä käydä kokeilemassa. Yllättävän hankalasti ne siirtyy sieltä joka tapauksessa viereiseen rakennukseen eli motonettiin.
    Eivät myy yksityisille. Motonetin jakelulogistiikka ei ihan toimi noin yksinkertaisesti, että W-mies kantaa naapurin Mätänettiin tavaraa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mara Katso viesti
    Tuo Bilteman Bio rasvanpoistoaine voisi nimestä päätellen olla jotain Pinelinen tyyppistä

Joo on se hiukan sinne päin, mutta Bilteman Biota ei laimenneta, joten sen teho on aika onneton verrattuna Pinelineen.

Martinsillan Tarjoustalosta löytyy Pinelinea, sieltä vaan hakee jos on tarvis (kävin siellä tänään ja oli puoli lavaa 4l "purkkeja")

Juu sieltä löytyi! Kiitos vinkistä. Oli 1 litran, 4 litran ja vielä isompia olisko ollut 10l, päniköitä. Ostin 4 litraisen. Sen saa autoihin ja pyöriin ehkä kulumaan kesän aikana. Talveksi ei viitsi isoja kanistereita niin hankkia, kun aine ei kestä pakkasta ja varastoiminen on hankalampaa. Oli muuten melko eri kokoinen tarjoustalo kuin aikaisemmin vierailleeni Espoon keskuksen ja Myyrmäen vastaavat kaupat.

On se vaan kumma kun joka kesä saa pohtia samaa ongelmaa eli Pinelinen saatavuutta Tähän mennessä olen ostanut sitä ainakin Minimanista, Prismasta, Agrimarketista, Motonetista ja nyt Tarjoustalosta. Eri vuonna eri kaupoista.

Samanlaisia aiheita

1. Pyörän pesu
    By kms in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 48
    Viimeinen viesti: 24.03.2024, 10.29
  2. GoreTex vaatteiden pesu
    By hutikka in forum Varusteet
    Vastaukset: 53
    Viimeinen viesti: 08.09.2019, 23.13
  3. Pyörän peseminen
    By fastande in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 112