HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 44 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Tänään perjantaina Oulussa Alakyläntiellä tuli joku nelisen pyöräilijää vastaan, ei puhettakaan että joku olisi jättänyt moikkaamatta! Kaikille näytin peukkua ja hymyilin suun leveydeltä - niin iloisesti polkimet pyörivät! Yhden kanssapyöräilijän kohdalle piti pysähtyä moikkaamaan renkaanvaihdon vuoksi, pääsimme molemmat kuitenkin omilla pyörillä jatkamaan matkaa!

Tänään ei ainakaan Vantaalla ollut ruuhkaa, nähtävästi sadesäällä oli jotain asian kanssa tekemistä
    Yksi harrastaja sentään tuli vastaan joten vähän pääsi sentään kättä nostamaan lenkin aikana.
    Chrisu

zippo Guest
    1 bassottelija ja 1 kpl valkoinen skedekypärä liikenteessä.Joo hiljaista oli.....
    Moikkasin 2:ta pyöräilijää soittamalla ovikelloa.3:s ei ollut paikkalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harvis Katso viesti
    Tänään ei ainakaan Vantaalla ollut ruuhkaa, nähtävästi sadesäällä oli jotain asian kanssa tekemistä
    Yksi harrastaja sentään tuli vastaan joten vähän pääsi sentään kättä nostamaan lenkin aikana.
    Katriinantielläkö?

Valtteri_ Guest
    Mä niin mietin vanhaa tuusulanväylää ajellessa että emmä noille suoratankosille ainakaan moikkaile. Sit jollain olikin sarvet ja se yllätti mut. Ekaa kertaa elämässäni vastasin. Kauheeta, tunsin homoutuvani.

Niemis Guest
    kyllä minä ainakin moikkaan melkein kaikille pyöräiliöille...

Moikkaaminen on karavaanareille ja bussikuskeille.

brewster Guest
    Vesikansassa tuli vastaan tommonen 20 ajajan peloton. Sille jo nostin lapaa.

Tulin kotio ja kotitalon risteyksessä tietä ylitti ihan pieni tyttö, noin. 6-8 -vuotias. Talutti pyörää. Mutta eipä ollu mikätahansa junnu-insera tai nopsa! Tytöllä oli kunnon temppupyörä, sellainen jolla teinijannut (jä vähän vanhemmatki herrat) temppuilee ostarin betonirappusilla. Intoa puhkuen ja leveä hymy naamallaan tyttö hyppäsi pyörän selkään ja lähti rullaamaan puistokatua pitki etiäpäin.
    Siitä tytöstä tulee vielä foorumilainen, sanon minä! Harmitti ettei ollu itellä juuri silloin pyörää mukana, muuten olisin kyllä menny haastamaan juttua. Sen verran oli asenne sillä tytöllä kohdillaan!

Minä moikkailen aika liberaalisti kaikkia vähänkään harrastajan näköisiä, vilkutan tai valoissa tms. ihan ääneen. Puolet vastaa, yksi kymmenestä hämmästyy niin että meinaa ajaa seinään ja lopuilla on joko hirveä tuuttaus menossa tai muuten nyreitä.

Sellainen sääntö tosin on että jos ei ole kypärää niin sitten ei tervehditä!

Vähän samalla linjalla itsekin... pyrin moikkaamaan aina kaikkia tosiharrastajia liikenteessä.
    Ja joskus joku huomaa moikata takaisinkin.
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

Jazmanin ja Rhubarbin kanssa samoilla linjoilla. Samaa lajia harrastavat tervehtivät toisiaan kohdattaessa. Myös minulla kypärä kriteerinä.

Se, että ei vastata tervehdykseen, ei ainakaan minun silmissä herätä mitään positiivisia ajatuksia. Tulee lähinnä mieleen, että onpa jätkä täynnä itseään.

Tervehtimiseen pätee hyvä sääntö: "Kohteliaampi tervehtii ensin".

Ajelin Nordenskiöldinkatua keskiviikkona ja vastaantulevasta autosta töötättiin ja heilutettiin, olikohan se joku tuttu vai mitä ihmettä.

Mä moikkailen niin perkeleesti. Olen sauvakävelylenkilläkin moikannut pyöräilijöitä.
    Sydänhymiömies vartioi vierelläsi

Tottakai pyöräilijöitä morjestetaan - ja vaihdetaan pari sanaa jos sattuu kohdalle.
    Ne on meidän miehiä/naisia
    "tasamaiden suuri yksinäinen"

www.mtb-lohja.com

En tervehdi vieläkään, kun ei muutkaan tervehdi "typerää kypärätöntä". Jatkan siis samalla linjalla kuin 2 vuotta sitten.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viljami Katso viesti
    Se, että ei vastata tervehdykseen, ei ainakaan minun silmissä herätä mitään positiivisia ajatuksia. Tulee lähinnä mieleen, että onpa jätkä täynnä itseään.
    Se, että ei tervehditä pelkän kypärättömyyden takia, ei ainakaan minun silmissä herätä mitään positiivisia ajatuksia. Tulee lähinnä mieleen, että onpa jätkä täynnä itseään.

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti geeni Katso viesti
    Se, että ei tervehditä pelkän kypärättömyyden takia, ei ainakaan minun silmissä herätä mitään positiivisia ajatuksia. Tulee lähinnä mieleen, että onpa jätkä täynnä itseään.
    Voi olla vaikea tietää, miksei se vastannu.

Toisaalta se huitoo ja huutaa sulle tervehdyksiä, kun se tarvii sun pumppua tai kuusiokoloavainta...

brewster Guest
    Jos tulee sukkiksissa semmonen perinteinen fillarointilippis päässä saa rispektit vaikka kypärä jäikin kotiin.

Tyyliin tämä:

"When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

Kaikkia tervehditään. Paitsi jos on shimanoa pyörässä tai karvoja kintuissa. Myös kahvavaihtajat ja ei muhviliitokset on pannassa. Kypärät osoittaa vaan alistumista autoilun ylivallalle, terrrvehdys lähtee kuitenkin jos löytyy nakkikypärä ja 80-luvun oakleyt tyyliin factory pilot.

Kerran kävi niin että tyyppi joka ei koskaan moikannut takas oli kumi tussuna tien poskessa. Silloin ei ollut vielä kännyköitä. Jätän kertomatta loput

Lainaus Alkujaan tämän lähetti geeni Katso viesti
    Ideana onkin nimenomaan pitää tämä asianlaita sen sijaan että se jätkän itseys pursuaisi ulos kallohalkeamasta jossain kanttarilla.

Jotten aiheuta turhaa mielipahaa niin tuollaista vakavapohjaista vitsintynkäähän siinä yritin. Kypäräkeskustelua voidaan jatkaa muualla
    rhubarb muokkasi tätä : 23.04.2010 at 15.36

Eilisellä lenkillä tuli taas vastaan ties millaista kammentönääjää ja minä tapani mukaan ajoin silmät kiinni kaikkien ohi. Tai no. Kyllä mä parille morjestavalle vastaantulijalle virnuilin sillain pirullisesti. Sillain kuin täällä nyt yleensä on tapana.
    Pää edellä risteykseen, jalat edellä pois.

Supermario Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Kaikkia tervehditään. Paitsi jos on shimanoa pyörässä tai karvoja kintuissa. Myös kahvavaihtajat ja ei muhviliitokset on pannassa. Kypärät osoittaa vaan alistumista autoilun ylivallalle, terrrvehdys lähtee kuitenkin jos löytyy nakkikypärä ja 80-luvun oakleyt tyyliin factory pilot.
    Onneksi täällä Tanskassa ei tuollaista ilmene, et ekaks pitää väijyä mikä gruppo vastaantulevan pyörässä on. Sulla on varmaan aika kovat vahvuudet linsseissä...?

Nojapyörällä ajaessa on hauska katsella vastaantulevien pyöräilijöiden reaktioita. Osa morjestaa leveän hymyn kera ja osa vain tuijottaa suu auki.

kippurasarvella ajaessa tervehdin vastaavalla fillarityypillä ajavia ja yleensä saan takaisinkin tervehdyksen. Maasturilla liikenteessä ollessa en ole koskaan vielä saanut vastausta moikkaukseen joten en enää yritäkään

#fillarifoorumi @ ircnet. Foorumin seuraajien ja pyöräilystä kiinnostuneiden epävirallinen keskustelukanava, tervetuloa juttelemaan

Tänään (eilen) tuli maantiellä vastaan mies metsäkoneella, käsi ylhäällä, kuin myös minullakin.
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

A.A Guest
    Terveisiä nille kolmelle kaverille aamupäivällä maantiepyörillä Nikkilässä! Kannattaa siten varoa ettei juomapullosta läiky pyörälle juomaa, se sitruunamehu voi viedä maalista kiillon...

Still rides with 26er

brewster Guest
    Metsään on tullut jo syys, lohduton yön hämäryys!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •