HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 26 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1897

Aihe: Lenkkiseuraa etelä-Pirkanmaalta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Onko se niitä uusia sokerirunkoisia Biancheja?
    Ei, ihan alumiinirunkoinen se on.

Mitäs teille Toijalan päässä on aikataulu, torstaina ajattelen !!!! Lähtöpaikka Nestehuoltsikalle tai ?????? ja mitä on reitti suunnitelma ???? Mulle on ihan sama kun on vaan riittävän pitkä, 25 kilsan lenkki ei menne läpi
    Viialasta sontulantien kauta mene 35min. teille päin.......
    " Wer später bremst bleibt länger schnell " "

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Atze09 Katso viesti
    Mitäs teille Toijalan päässä on aikataulu, torstaina ajattelen !!!! Lähtöpaikka Nestehuoltsikalle tai ?????? ja mitä on reitti suunnitelma ???? Mulle on ihan sama kun on vaan riittävän pitkä, 25 kilsan lenkki ei menne läpi
    Viialasta sontulantien kauta mene 35min. teille päin.......
    Mun pitää kyllä jättää vielä lenkit väliin...ei oo keuhkot ihan kunnossa vielä flunssan jäljiltä. Just kävin tunnin polkeen kokeilumielessä ja meinasin yskiä itseni hengiltä.

Muutenkin saattaa olla, että pyörä pysyy tallissa vielä hetken kun on niin karmee tuo keli. Mettässä ei pääse mihinkään ja märkää sepelin peitossa olevaa asfalttia ei oikein huvita ajella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Muutenkin saattaa olla, että pyörä pysyy tallissa vielä hetken kun on niin karmee tuo keli. Mettässä ei pääse mihinkään ja märkää sepelin peitossa olevaa asfalttia ei oikein huvita ajella.
    Sepeli !!!! Ajattelin just semmoinen Lontilanlenkki kun siellä ei ole mitä sepeli ja aja vaan maantietä pitkin ..... Tampereelle siellä on sepeli
    No katsotaan mitä TD sano ????

Toijala- vuorenkylä - annulantie - toijala ------ 50 kilsa
    Toijala- mäyrä - forssantie - toijalntie - toijala - 63 kilsa

Sepeli !!!! Ajattelin just semmoinen Lontilanlenkki kun siellä ei ole mitä sepeli ja aja vaan maantietä pitkin ..... Tampereelle siellä on sepeli
    No katsotaan mitä TD sano ????

Tampereella tohon mun ikkunan viereen kylvetään joka aamu kello kuusi kunnon kerros sepeliä...

Tämä varmastikin on tiedossa, mutta kaiken varalta....Tuo annulantie on sitten sora/hiekkatietä ja jos sattuisi olemaan lumesta vapaa, niin olisi todennäköisesti melkoista mutavelliä tähän aikaan vuodesta. Varsinkin kun siellä ei pahemmin aukeaa ole. Tosin kaikkiahan tuo ei ilmeisestikään häiritse, ei henkisesti eikä fyysisesti. Minua taas moiset pätkät ahdistavat joka suhteessa, hermo menee ekan 200 metrin jälkeen ja noin 2-3 kilsan kohdalla vasemman jalan it-jänne sanoo, että nyt riitti. Tästä eteenpäin poju saa kärsiä ja kipu nouskoon exponentiaalisesti jokaista kymmentä kilsaa kohden.

Jos viikonlopuksi kuivuu, ajattelin tehdä jompana kumpana päivänä perinteisen kevätpyöräilyn cyclolla maantietä pitkin Iittalaan ja takaisin. Sunnuntaiksi jäädessään kotiin olisi päästävä noin klo 15 tai 15.30, jotta ehtii näkemään Flanderin kierron. Lauantaina pääsisin liikkeelle varmaan joskus 14-15 aikoihin, jos on siis kuivunut....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom_E Katso viesti
    Tämä varmastikin on tiedossa, mutta kaiken varalta....Tuo annulantie on sitten sora/hiekkatietä ja jos sattuisi olemaan lumesta vapaa, niin olisi todennäköisesti melkoista mutavelliä tähän aikaan vuodesta. Varsinkin kun siellä ei pahemmin aukeaa ole. Tosin kaikkiahan tuo ei ilmeisestikään häiritse, ei henkisesti eikä fyysisesti.

Jos viikonlopuksi kuivuu, ajattelin tehdä jompana ......
    Annulantien kunnosta en o tiennyt paljon mitä, näytti tietokoneen äären niin mukava, ens kerran pitäis reitit ehkä googlen street näkymän suunnitelle
    Mutta voi nyt kuitenkin sinne asti aja jos ei ole ajettava sitten kääntyy nokka takaisin päin ....
    Lauantai ja sunnuntai ei onnistu ja maanantai on ehkä pieni mahdollisuus minun osalta

Siitä annulantiestä vielä...Mielestäni toijala-riisikkalantie-annulantie-pirttikoskentie-lontila-toijala on ehkä paras 50 kilsan maantielenkki, mitä toijalasta voi cc-pyörällä tai varauksin maantiepyörällä tehdä. Ainakin siinä tapauksessa, jos annulantie on kuiva eikä siihen ole ajettu taas sitä pään kokoista mursketta. Lenkiltä löytyy varmaan enemmän nousumetrejä kuin miltään muulta mieleen tulevalta 50 kilsaiselta toijala-toijala lenkiltä ja erityisesti vastapäivään ajettaessa varsinkin eka puolikas on paikallisesti katsottuna aikakin "rankka". Itse asiassa, viialasta voikin olla parempi lähteä ko. lenkille, koska silloin ei tule jalat kylminä korkeemäkeen, siihen heti seuraavaan ja sitten paikallisesti isoon mäkeen, eli siihen arolan mäkeen. Sehän meinaan nousee aika paljon, vaikka se ei siinä metsän keskellä jatkuvasti oikealle kaartavalla tiellä siltä ehkä näytäkään.

Niin juu, etelästä pohjoiseen ajettaessa se annulantiehän nousee pikku hiljaa melkein jatkuvasti varmaan monta kilsaa putkeen, kunnes alkaa taas hiljalleen laskea siinä annulan linkkitornin nurkilla. Sieltä jostain keskivaiheilta pääsee myös hienosti oikeaisemaan lintumaalle ja annulan päästä välkkiläntielle. Hyvällä kelillä ja tiepohjalla se annulantie on kyllä ihan kiva metsätie.
    Tom_E muokkasi tätä : 31.03.2010 at 18.19

Tällä näkymin ei kauheasti iso porukka on tulossa (minä yksin) ja minulle ei haitta joku loskaa, sohjo kuraveli tien pätkä jos laitaa vaateet sopivaksi päälle. Lämpötila ulkona on sen verran että kylmä ei ainakin enää tule. Kotona otan puutarhaletku kelleristä ja suihkutan itsestään ja pyörä puhtaaksi ....
    Katsotaan nyt .... ja jos ota ihan kaikkeen aina huomio sitten päässe 4 viikko vuodessa vaan kamelin selkään
    Viime vuonna minä pyysin sinut jo kerran että näytät meille vähän paikkoja siellä päin, kun sinä siellä tiedät ne hienot paikat

Tällä näkymin ei kauheasti iso porukka on tulossa (minä yksin) ja minulle ei haitta joku loskaa, sohjo kuraveli tien pätkä jos laitaa vaateet sopivaksi päälle. Lämpötila ulkona on sen verran että kylmä ei ainakin enää tule. Kotona otan puutarhaletku kelleristä ja suihkutan itsestään ja pyörä puhtaaksi ....
    Katsotaan nyt .... ja jos ota ihan kaikkeen aina huomio sitten päässe 4 viikko vuodessa vaan kamelin selkään
    Viime vuonna minä pyysin sinut jo kerran että näytät meille vähän paikkoja siellä päin, kun sinä siellä tiedät ne hienot paikat
    Ei ihan tainneet aikataulut (tai kelimieltymykset) sopia yhteen viime syksynä. Se on hienoa, että joillakin pesu menee noin helposti. Minulla vain kaikki pyörän mukaan lenkillä tarttuneesta moskasta kulkeutuu lähes täysimääräisenä olkkarin lattialle ja kun en satu olemaan mikään siivousintoilija, niin sitä enemmän se pyörän ja koko kämpän siivoaminen närästää.

Niin, voihan niitä minun reittejäni joskus katsoa, mutta en tosiaan tiedä yhtään polkuja tai muita todellisten pyöräilyn metsäkauriiden kirmaamispaikkoja...Vaan tiedän ainoastaan metsäteitä ja muita teitä, puunkiertoa kun en ole koskaan kokenut erityisen nautinnolliseksi puuhaksi. Se teiden välttely taas on aika usein käynyt puheenvuoroissa ilmi eikä silloin varsinkaan tule ensimmäisenä mieleen tuputtaa juuri sitä settiä, mitä juuri nimenomaan yritetään vältellä.

Anyway, toijalan ja rengon välistä löytyy ainakin paljon metsäteitä, enemmän kuin yhdessä kesässä ehtii ajella. Pelkästään lontilan ja kotkajärven tien välissä on ihan kivoja paikkoja, mutta poluista en sitten tiedä. Tosin..on siellä pari sietämättömän huonoa tietäkin!

Olen lähdössä noin klo 16.00 viialasta suunta toijala. Toijala nesten kohta noin klo 16.30 jos joku halua hyppä juna kyytin sittä vaan
    Lenkki vaihtoehtoja on kolme kun aja tuonne mäyrän suunta, viimeinen ja pisin mene forssantietä pitkin takaisin kilsa viialasta laskettuna olis jokunen 90- 100, katsotaan tilanne sitten paikkan päälle miten tiet on ajettava

Pakko se on itsekin tunnustaa, että kun ikää on tullut lisää, niin enemmän olen huomannut sellaisia piirteitä itsessäni, että ei ihan joka kelillä vaan jaksa hypätä pyörän selkään.

Eikä täällä Akaan seudulla nyt täysin pysty ikinä tekemään kunnon mittaisia lenkkejä siten, että koko ajan pääsee ajamaan huippupolkuja pitkin. Esim. tää lenkki viime syksynä Tomin kanssa oli mukavaa ajettavaa, vaikka varsinaista "polkua" olikin tosi vähän:

http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=1671079

Mun kirjoissa metsäautotiet ja hiekkatiet on ihan jees, mutta pelkkää asfalttia ei oikein jaksa maastopyörällä kihnuttaa pitkiä pätkiä.

Mun on oltava klo 18 Tampereella hakemassa hautajaiskukkia. Pahoittelen.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti

Mun kirjoissa metsäautotiet ja hiekkatiet on ihan jees, mutta pelkkää asfalttia ei oikein jaksa maastopyörällä kihnuttaa pitkiä pätkiä.
    Joo, munkin tarvis saada joku kihnuutin, jolla olis mukavampi ajella teitä pitkin, toi maasturi menettelee vielä siirtymillä, mutta varsinaiseen tiekäyttöön on liian pieni runko.

There can be only one.

Joo metsään ehdotomasti mutta joskus on vaan pakko keksiä jotain toistaa, ja metsään ei pääse tällä hetkellä.

Joo metsään ehdotomasti mutta joskus on vaan pakko keksiä jotain toistaa, ja metsään ei pääse tällä hetkellä.
    Kyllähän me vielä teitäkin ajetaan. Ja meitä. Mites pääsiäinen, onko lenkkeilijöitä?

There can be only one.

Tom toi pulla kahvi session oli tosi kiva yllätys muuten lenkki on sujunut ihan mukavasti ja pieni palautuslenkki pääsiäinen tekis ehkä ihan hyväää (lauantai ainoa mahdollisuus) mutta en tiedä saanko sitä aikaiseksi .... Vastatuli lontilan asti oli ainoa minus piste, ja Tom en tiedä missä sinun Urjalan- Toijalantie mene loivasti alamäki siellä missä minä ajoin oli 23.-sta kilsasta ehkä 2kilsa alamäki muuten oli kivoja nousuja 4.12 tunti matkalle (12 min. kahvi pausi Tomchekin kanssa) keskari 25km/h pituus oli xx5,00 jälki
    Atze09 muokkasi tätä : 02.04.2010 at 00.20

Tom en tiedä missä sinun Urjalan- Toijalantie mene loivasti alamäki siellä missä minä ajoin oli 23.-sta kilsasta ehkä 2kilsa alamäki muuten oli kivoja nousuja 4.12 tunti matkalle (12 min. kahvi pausi Tomchekin kanssa) keskari 25km/h pituus oli xx5,00 jälki
    Hirveässä kunnossa äijä! Luulen, että aika moni meistä muista olisi tehnyt jo kuolemaa noin pitkällä lenkillä tässä vaiheessa kautta...ainakin minä olisin.
    Joo, se Urjala-Toijala tie on suht mäkinen ja samoin kuin tuo Pirttikoski-Kuurilantie, mutta minun mielestäni nuo ovat eräitä hienoimpia maanteitä, mitä itse olen näillä nurkilla ajellut. Tosin mielestäni tuo Lautaporras-Urjala on aika tylsä, tuo Välkkiläntie taas on aika kivaa ajeltavaa ja maisemat paljon miellyttävämmät + sieltä pääsee kunnon loppuessa kahdesta kohtaa oikaistua Annulantielle ja sieltä taas oikaistua Lintumaalle ja sitten onkin jo melkein Toijalassa.

Oma vuoden eka ihan lyhyttä pidempi maantielenkki meni mukavissa tunnelmissa, kun kevään merkkejä pukkasi enemmän kuin laki sallii. Eka päiväperhonen (taisi olla neitoperho), ekat nähdyt joutsenet, ekat kurjet sekä palokärki. IT-jännekivut tosin alkoivat vajaan 40 kilsan kohdalla ja pientä krampittelua alkoi ilmaantua samoihin aikoihin, mutta jälkimmäiset kuuluvat kevääseen ja ovat oikeastaan jopa toivottavia. Lätäköitäkin tuli edelleen väisteltyä oikein urakalla, mutta eiköhän tuolla kohta kuivu.

Siinä tuo vaatimattomampi reitti.
    http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2262947

Joo, se Urjala-Toijala tie on suht mäkinen ja samoin kuin tuo Pirttikoski-Kuurilantie, mutta minun mielestäni nuo ovat eräitä hienoimpia maanteitä, mitä itse olen näillä nurkilla ajellut. Tosin mielestäni tuo Lautaporras-Urjala on aika tylsä, tuo Välkkiläntie taas on aika kivaa ajeltavaa ja maisemat paljon miellyttävämmät + sieltä pääsee kunnon loppuessa kahdesta kohtaa oikaistua Annulantielle ja sieltä taas oikaistua Lintumaalle ja sitten onkin jo melkein Toijalassa.

Oma vuoden eka ihan lyhyttä pidempi maantielenkki meni mukavissa tunnelmissa, kun kevään merkkejä pukkasi enemmän kuin laki sallii. Eka päiväperhonen (taisi olla neitoperho), ekat nähdyt joutsenet, ekat kurjet sekä palokärki. IT-jännekivut tosin alkoivat vajaan 40 kilsan kohdalla ja pientä krampittelua alkoi ilmaantua samoihin aikoihin, mutta jälkimmäiset kuuluvat kevääseen ja ovat oikeastaan jopa toivottavia.
    Huomaa vielä, lenkkeilin tosimiehen pyörän kanssa .
    Pirttikoskentien oli ihan kiva ajettava kun pyörätaksi (traktori/mopoauto) tullut sopivasti ja vedin muutama kilsa sen perä Toi Lautaporras- Urjalantie oli tylsä mutta myötätuulen ansiosta se onneksi oli äkkiä ajettu. Mäkisiä teitä oli, mutta kilometrin suhteen ei mitä kummalista(vertikal up 1200m) sama sain aikaiseksi kun ajoin talven aikana Arajärvenlenkin 70 kilsa.

Ja muille vielä että mukavampi on yhteislenkki, tarkoitan että kun lähdemme yhdessä ja minulle on vielä lenkin jälkeen into jonnekin minä lähden sitten vielä yksin mutta tarkoitus on että yhteisesti on kivempi....
    Niin kuin aina tällä on tullut esille että hitain määrä tahdin ja numerolappuja ei jaettaan eikä meille on mitä valkoinen lähtöviiva/maaliviiva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mites pääsiäinen, onko lenkkeilijöitä?
    Koska ajattelit

Koska ajattelit
    Sunnuntaina tai maanantaina, mutta otetaanpa taas pienellä varauksella. Pamahti puoltoista tuntia sitten viemäri tukkoon...

There can be only one.

Jos viikonlopuksi kuivuu, ajattelin tehdä jompana kumpana päivänä perinteisen kevätpyöräilyn cyclolla maantietä pitkin Iittalaan ja takaisin. Sunnuntaiksi jäädessään kotiin olisi päästävä noin klo 15 tai 15.30, jotta ehtii näkemään Flanderin kierron. Lauantaina pääsisin liikkeelle varmaan joskus 14-15 aikoihin, jos on siis kuivunut....
    Miltä Tom sinun huomisen päivä näytä.... Ajattelin myös huomenna aja jos vaikka sais jotain yhdessä puuhattu ja jos Xisor tulis mukaan vääntämään kevyen lenkin olis vielä oikein mainio päivä tiedossa kun tiet on hyvin kuiva tällä hetkellä hsäätiedot ???

Miltä Tom sinun huomisen päivä näytä.... Ajattelin myös huomenna aja jos vaikka sais jotain yhdessä puuhattu ja jos Xisor tulis mukaan vääntämään kevyen lenkin olis vielä oikein mainio päivä tiedossa kun tiet on hyvin kuiva tällä hetkellä hsäätiedot ???
    Noh, voin varmuudella sanoa, että lauantaina en aja ja melkein yhtä suurella varmuudella en sunnuntainakaan. Onneksi tosin ilmakin saattaisi olla sateinen. On edellisen lenkin jälkeen pientä kipuilua polvessa enkä aio lähteä lenkille ennen kuin kaikki ylimääräiset tuntemukset ja nipistelyt ovat vaienneet. Mihin ei tosin pitäisi mennä muutamaa päivää kauemmin, ei ainakaan jos vanhat merkit pitävät paikkansa.

On ehkä sisä liikunta päivä tiedossa tänään, käyn ehkä katsomaan Viiala Kuntoaskel uudet kuntosaliin tilat iltapäivälle
    Tuetaan paikkalisiä yrityksiä vähän.....

Kuntoaskel oli kiinni ja kävin tutkailemassa Junkkarissa vähän tilanne ja ei kovin pitkälle enää tarvi odota että päässe taas metsään ajamaan Salinkulman alku pätkä oli aika kurainen kun traktori sekoitti maata ja syvät urat hankolaivat ajamista mutta ensimaineen metsäaukko oli vaan enää 5-10 cm. loska ja jos ilmat on jatkossa niin lämmin ja sateinen kyllä lumi saa aika äkkiä kyyti siellä. Junkkarissa kun ei olut mitä lumipolkuja siellä toivottavasti on tilanne sama. Vesisateen huolimatta kävin vielä pienen lenkin toijala- jalanti- viiala vähän oli kostea mutta ei pahasti
    Atze09 muokkasi tätä : 03.04.2010 at 20.43

Kuntoaskel oli kiinni ja kävin tutkailemassa Junkkarissa vähän tilanne ja ei kovin pitkälle enää tarvi odota että päässe taas metsään ajamaan Salinkulman alku pätkä oli aika kurainen kun traktori sekoitti maata ja syvät urat hankolaivat ajamista mutta ensimaineen metsäaukko oli vaan enää 5-10 cm. loska ja jos ilmat on jatkossa niin lämmin ja sateinen kyllä lumi saa aika äkkiä kyyti siellä. Junkkarissa kun ei olut mitä polkuja siellä toivottavasti on tilanne sama. Vesisateen huolimatta kävin vielä pienen lenkin toijala- jalanti- viiala vähän oli kostea mutta ei pahasti
    No niin, alkaa kuulostaa jo hyvältä...kyllä näillä lämpötiloilla pienen vesisateen avustuksella tosiaan lumet lähtee melko nopeesti.

Tällä menolla ens viikonloppuna vois olla jo jotain metsäpätkää jo ajettavissa, tosin kura saattaa lentää aika pahasti vielä....

Ei mitä kummalista ajattelin vaan toivon teille kaikille HYVÄÄ pääsiäistä myös Tampereen suunta ....

hyvä pääsiäinen
    Atze09 muokkasi tätä : 04.04.2010 at 19.15 Syy: unohdin tampsterlaiset

Hyvee peesieiste. Jää toi lenkkeily taas väliin, poika on sairaalassa.

There can be only one.

Tahkon mökki varaus meni tänään ja kaksi sänkyä on vielä vapaa

Käyn huomenna uudestaan katsomaan miltä Junkkarissa ja Pumpparissa näytä, jos joku halua mukaan kevyen kevään avauksen sitä vaan, ajankodasta ei ole vielä tieto

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •