FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 2 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 213

Aihe: Fox RP23 teki temput!

ioni Guest
    Pitäisikö talvikaudelle etsiä jokin vaihtoehto Foxin RP23:lle jos ei se kestä pakkasia? Onko joku jo katsonut sopisiko sen tilalle heittämällä jokin halpa/kestävä iskari? Mielestäni ei tarvitse olla yhtä monipuolisesti säädettävissä kuin RP23. Saisihan sen helposti täysjäykäksi talven ajaksi, niin vois kaivaa sen foxin keväällä kaapista, mutta jos lähdetään siitä että jotain joustoa myös talveksi niin mikä olisi hyvä korvike?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ioni Katso viesti
    Pitäisikö talvikaudelle etsiä jokin vaihtoehto Foxin RP23:lle jos ei se kestä pakkasia?
    Minä tilasin tavallisen teräsjousi-iskarin CRC:ltä. 165 / 38 mm löytäminen ei ollut kovin helppoa, lähes kaikki oli pidempiä / pidemmällä iskulla...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ioni Katso viesti
    Pitäisikö talvikaudelle etsiä jokin vaihtoehto Foxin RP23:lle jos ei se kestä pakkasia?
    On suorastaan paradoksaalista kuitenkin se, että veljeni on ajanut koko talven työmatkaa kelillä kuin kelillä pyörällä jossa on RP23:nen. Eikä mitään ongelmia!
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

Hyvin on kestänyt ja toiminut mullakin koko talven, lenkit kylmimmillään -20 asteessa.
    Ananasakäämä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    On suorastaan paradoksaalista kuitenkin se, että veljeni on ajanut koko talven työmatkaa kelillä kuin kelillä pyörällä jossa on RP23:nen. Eikä mitään ongelmia!
    Eiköhän tässä näy selvästi kuinka netti hiukan vääristää asioista. Ne kenellä pelit toimii, eivät näe mitään syytä kirjoitella tänne, ja toisaalta miksi pitäisikään. Ja sitten ne kenellä tulee ongelmia, niin mielellään kertovat siitä sitten muille.

Tämä kannattaa pitää mielessä, on aiheena mikä hyvänsä. En minäkään kirjoittanut tuonne Rokkarin Reba ketjuun, ennen kuin se hajosi...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...Ne kenellä pelit toimii, eivät näe mitään syytä kirjoitella tänne...
    Joo kerronpa minäkin sitten ihmeellisen jutun, että ei ole ollut kerrassaan mitään pakkasongelmia RP23:n kanssa Käytössä 2007 ja 2008 mallit.

Sattuuhan näitä. Tässä on toi itse ilmakanisteri mennyt veikeästi pilalle, mitenlie olakkeet ovat pystynytkään taipumaan noin?

Tässä on kyseessä Float R, koska nimenomaan en halua yhtään mitään jousituksenpilausvaimennuksia RPn:ien muodossa. Tässäkin pysyi sekä ilmat että öljyt sisällä, vaikka hajallahan toi jo oli. Hyvä, että tuli huollatettua, ei tarvi tönäillä mistään korvesta takaisin.

Jaaha, VM -09 RP23 propedal ei toimi ja reboundi hakkaa päälle riippumatta säädöistä. Onko nyt niin että on turha yrittääkään säädellä mitään, suoraan takuuhuoltoon, vai kannattaako itse yrittää jotain?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Sattuuhan näitä. Tässä on toi itse ilmakanisteri mennyt veikeästi pilalle, mitenlie olakkeet ovat pystynytkään taipumaan noin?

Tässä on kyseessä Float R, koska nimenomaan en halua yhtään mitään jousituksenpilausvaimennuksia RPn:ien muodossa. Tässäkin pysyi sekä ilmat että öljyt sisällä, vaikka hajallahan toi jo oli. Hyvä, että tuli huollatettua, ei tarvi tönäillä mistään korvesta takaisin.
    Juuri tuolta näytti munkin pushattu Float R viime kesänä. Veikkaan että haaveri sattui kovassa pohjauksessa. Syytä taipumiselle en kuitenkaan löytänyt. Tiivisteitä vaihtaessa väänsin varovasti talttapäisellä ruuvarilla takas suoraks, eikä sen jälkeen oo ollut ongelmia. Toimihan se tietysti noin vääntyneenäkin, mutta kun olin varma että kannu menee kuitenkin vaihtoon, niin koitin vähän korjailla ja sillä kertaa en onnistunut ryssimään. Luonnollisesti jotain pehmeetä ruuvarin alle ettei naarmuunnu sisäpinnat.
    Att inte cykla är att gå för långt

Peukalo alas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti resti Katso viesti
    Jaaha, VM -09 RP23 propedal ei toimi ja reboundi hakkaa päälle riippumatta säädöistä. Onko nyt niin että on turha yrittääkään säädellä mitään, suoraan takuuhuoltoon, vai kannattaako itse yrittää jotain?
    Liekö se aika kuusta, koska tänään kävi täällä sama juttu. Pirautin kauppiaalle, ja sovittiin että hoidan itse R-Techin kanssa. Sinne soitin myös, sanoi että tutulta kuulostaa. Huomenna laitan postiin.
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Täytyy sekaantua näihin iskari asioihin sen verran . Ilma jouselliset ei vaan ole suomen talviin tarkoitettuja nuo samat ongelmat vaan niiden kanssa jatkuu aina viime vuosituhannelta asti, Yleensa kun käydään klubion reissuilla niin ne joilla on ilma jouset on ongeelmia ja joilla on jousi iskarin yleensä toimii. Tuo vaimennin osahan on sama jousellisessa ja ilma jousellisessa, mutta jouselliset vaan toimii . Johto päätös asiasta vois olla se että iskarin varren tiiviste ei kestä tuota painetta joka tarvitaan ilmakammioon jotta saisi saman kuorman kanatettua kuin jousi.Pelkkä stefa ei estä ilman pääsyä vaimenin osaan ja x tiiviste on myös heikosi pitävä Varren tiivisteinä täytyisi olla kaksi stefaa jotka on laitettu niin että ilma säiliön puoleine olisi nurin päin varsinaiseen stefaan nähden, eiköhän rupeis ilmat pysymään oikealla puolella.

TFTunde oli tänään huoltanu mun iskarin ja vastasivat tälläistä: "We received your RP23 shock today and Fin has inspected it (as Dave is off sick today). The seal head had leaked, and so the two seals there have been replaced with better ones. I'm afraid it seems to be a problem on new Fox shocks at the moment - Fin has just started to look after the Rose Bikes UK test fleet and he says that he's seen this problem a few times now on those bikes. However the new seals now fitted should rectify the problem."

Että semmonen vika, hyvä että tuli ilmi ennen varsinaista ajokautta. Pisteet nopeasta huollosta TFT:lle
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

ioni Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minä tilasin tavallisen teräsjousi-iskarin CRC:ltä. 165 / 38 mm löytäminen ei ollut kovin helppoa, lähes kaikki oli pidempiä / pidemmällä iskulla...
    Saako udella minkä jousi-iskarin hommasit?

Perjantaina vein iskarin postiin, tänään hain sen Matkahuollosta
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Vielä RP23 toiminnasta

Hieman olen epävarma toimiiko oma RP23 kunnolla vai ei, kun ei ole vastaavasta iskarista kokemuksia. Eli kun ProPedal on päällä, niin putkelta polkiessa ero on suuri verrattuna siihen jos ProPedal ei ole päällä, mutta istualtaan polkiessa eroa ei huomaa, iskari liikkuu jonkin verran kummassakin asenossa. Onko tuo liikkuminen tavallista myös ProPedal päällä?

Toinen epäilyn kohde on paluuvaimennus. Kun ProPedal on päällä, lyö iskari kovaa takaisin riippumatta siitä missä asennossa paluuvaimennuksen säätö on. Ilman ProPedalia iskari rauhoittuu. Kuuluuko tuo asiaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    Täytyy sekaantua näihin iskari asioihin sen verran . Ilma jouselliset ei vaan ole suomen talviin tarkoitettuja nuo samat ongelmat vaan niiden kanssa jatkuu aina viime vuosituhannelta asti.
    Juu niin jatkuu mutta ei kaikilla oo selaisia runkoja johon joku ELKA-jousikaasu hipo-iskari mahtuu,mulla woksin van jousikeppi talvet ja sehän on ihan *perseestä*

Tuleekohan Elkalta jousikeppejä ilman lisäsäiliötä. niin mahtuis...kait.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti resti Katso viesti
    Toinen epäilyn kohde on paluuvaimennus. Kun ProPedal on päällä, lyö iskari kovaa takaisin riippumatta siitä missä asennossa paluuvaimennuksen säätö on. Ilman ProPedalia iskari rauhoittuu. Kuuluuko tuo asiaan?

Ei ole normaalia. Mun 2010 rp23:sta hävis paluuvaimennus kanssa kun propedal oli päällä. Tai oli paluuvaimennusta jonkin verran kun pp päällä painoi iskaria hitaasti sisään ja laski irti. Nopeasti jos painoi, niin löi ilman vaimennuksia takaisin. Ilman pp:tä iskari toimi normaalisti. Propedal ei myöskään lisännyt puristusvaimennusta kuten sen olisi pitänyt.

TFTuned kertoi viaksi, että kaksi tiivistettä oli vuotanut.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

En ainakaa ole kuullut, että tulisi...valitettavasti. Tai no, sehän menee kyllä teknologiassa taaksepäin niin siinä mielessä se ei ole valitettavaa

On mulla rälläkkä ja TIGi autotallissa = mahtuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mckollaa Katso viesti
    En ainakaa ole kuullut, että tulisi...valitettavasti.

On mulla rälläkkä ja TIGi autotallissa = mahtuu.
    Ite aattelin samaa,rälläkkää vaan...

Ei sulla olis tarroja,aattelin tunettaa woksin Elkax katoppa kö sopii tohon Ellswöörthiin toi E-vaimennin ihan vaan nimensä puolesta.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Joo, nyt alkoi mulla RP23:nen keinumaan, riippumatta propedalin asennosta tai reboundista. Huomenna lähtee Rtechiin korjattavaksi.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Mun rp23:sta tulee öljyt pihalle siitä propedalvivun akselin juuresta. Jo toisen kerran.

Kenelläkään kokemusta siitä että kestääkö TF-Tuned:in pushe-ed RP23 paremmin??

Push-tuunattu RL kestää minulla vuoden tai puolitoista ennenkuin iskari alkaa suhisemaan, alkuperäiset kestivät pari kuukautta.

Stuck-downeja tosin ei ole ollut kertaakaan nykyisen rungon kanssa -niiden poissaoloon vaikuttanee että on jäykkä runko ja iskarin kiinnityksessä HD-akseli (yksiosainen terästappi alumiinisten hylsyjen sijaan) edes toisessa päässä.

Pakko kysyä että miten iskarin kiinnitys tai rungon jäykkyys vaikuttaa iskarin tiivisteiden kestävyyteen?
    Olen ymmärtänyt että stuckdown johtuu siitä että ilmakammion tiiviste päästää ilmat väärälle puolelle joka imasee iskarin kasaan. Olenko ymmärtänyt väärin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Noob Katso viesti
    Pakko kysyä että miten iskarin kiinnitys tai rungon jäykkyys vaikuttaa iskarin tiivisteiden kestävyyteen?
    Olen ymmärtänyt että stuckdown johtuu siitä että ilmakammion tiiviste päästää ilmat väärälle puolelle joka imasee iskarin kasaan. Olenko ymmärtänyt väärin?
    Taisitpa osua oikeaan.Jos redusorit ei pyöri hyvin , niin iskarin varsi elää ja ainakin jousi iskarin kansi kiertuu auki vaikka olisi kuinka hyvin kiristetty, tästä voidaan tehdä päätelmä ,ilma iskarin ruoto ja ilma säiliörupeavat heilumaan ja tiiviste laskee jousen paineen vaimentimen sisään.Kokemukseni mukaan Manitou , Fox ja ylennsä kaikissa on uudessa vaimentimessa liiaan jäykkä redujen sovitus. Itse olen yleensä hionut reduja sen verran että kun kiristää iskrin liikkuvan pään tiukalle on iskun vaimentimen liikuttava laakerissaan helposti . Yleensä teflon pintaisista laakereita on teflon irronnut liikkeen aikana ja sen jälkeen ne on löysiä ja syövät redun piloille.

Pitääkö RP23 millaista ääntä terveenä, onko se äänetön? Itselläni on joulukuusta käyttöön otettu RP23 ja vajaat 500 km on alla, mutta en aivan muista millaista ääntä iskari piti uutena. Sen verran olin innosta piukeena kun ensi kertaa täysjoustolla sotkin menemään.

Omani ei varsinaisesti suhise, mutta pitää jatkuvaa "squish" -ääntä kun jousitus työskentelee (hankala kuvailla mutta muistuttaa kuin ilma purkautuisi "siivilän" tai pesusienen läpi, toisaalta ehkä sekin on "suhinaa"). Onko tämä normaalia? Kokeilin myös Pro Pedal -päällä ja ainakin iskarin toiminta muutui jäykemmäksi vaikka koko talven olen ajellut ilman sitä. Iskarilla ei ole ajettu alle -10 (< -10) asteen pakkasissa.

Omasta mielestäni iskari toimii kuin uutena mutten nyt aivan muista miltä se kuulosti uutena. Eli talvella huolella sisään ajettu ja tämän threadin mukana hieman epävarmuutta tuoneena kysyisin että onko tämä ihan normaalia "ääntäytymistä". Kerran tiivisteiden läpi tihkui öljyä reilummin (pieni huuli öljyä ennen kumirengasta), mutta sen jälkeen iskari on pitänyt öljyt sisällä eikä mitään stuckdownia ole havaittavissa.
    kyprok muokkasi tätä : 18.04.2010 at 02.39

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Pitääkö RP23 millaista ääntä terveenä, onko se äänetön?

Omani ei varsinaisesti suhise, mutta pitää jatkuvaa "squish" -ääntä kun jousitus työskentelee
    Ei sen havaittavaa ääntä pitäis pitää. Itellä korkkas -20c pakkasella 2010 Fox Triad -takaiskari ja se alkoi juurikin pitää tollasta ääntä joustaessaan. Toimintakin heikkeni mielestäni jossain määrin. Huollolla korjaantui. Mikäli takuu on voimassa, niin R-Techiin Tampereelle vaan ostokuitin kanssa. Tai vaikka muutenkin, eihän sitä rikkinäisellä kannata ajaa. Tietty voi myös yrittää huoltaa ite: http://www.bikeradar.com/gear/articl...-service-25701
    Tosin en tiedä myykö R-Tech tiivisteitä/varaosia ulkopuolisille?

Ei sitten tainnut omanikaan kestää talviajoa. Soitto R-Techiin vahvisti ettei kyseinen ääni ole normaalia, vaan jokin tiiviste on pettänyt. Pitää laittaa se heille menemään takuuhuoltoa varten.

Juu, voimakas suhina tai kurlaus ei ole normaalia. Tarkoittaa sitä että vaimennuspuolella on jotain mennyt pieleen, jotain vääntyneitä simmilevyjä TF:ltä on yleensä tullut todisteeksi korjauksista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •