GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 18 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #511
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    140
    Cervelot oli upeita messuilla, varsinkin P4.

  2. #512
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    152
    Onko foorumin S1-kuskeilla kerrottavana kokemuksia pyöristään?

    Ensimmäisen maantiepyörän hankinta on edessä ja jotenkin Cervelo ja heidän filosofiansa on alkanut kiehtoa (ehkäpä tälläkin ketjulla on osuutta asiaan) - budjetti ei kestä muita malleja ja oikeastaan ainoa asia mikä arveluttaa on tuo alumiinirunko...paikallinen pyöräkauppias myy spessua ja Tarmac Compia on katseltu ja se on tällä hetkellä se toinen vaihtoehto. Eli onko tuon luokan hiilarirunko vielä niin paljon (vai yhtään) parempi kuin Cervelon huippualurunko?

    Osathan Cervelossa on paremmat jos hintalappu pidetään samana, mutta kyllähän osia saa sitten myöhemmin. Onko jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon? Kiekot ilmeisesti ovat maantievehkeissä käsittääkseni aika oleellisessa osassa ja niillä voi olla suurikin vaikutus ajomukavuuteen.

    Eli nyt haluttaisiin foorumilta henkistä vahvistusta / tukea jo lähes tehdylle ostopäätökselle ja ehkä jotain fakta-argumenttejä.

  3. #513
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Mä tilasin oman S1:n lauantaina, pari viikkoa kuulemma menee. Koskas se Signaturen uus myymälä avataan ja mikä on tarkka osoite? Voisin tulla pääsiäisenä pyörähtämään kun olen siellä päin liikkeellä ja sovitella vähän Test Teamin vaatteita.

  4. #514
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Remppajampat on hieman vaiheessa, päästää laittaa kalusteita vasta ensiviikon alussa joten menee n. viikko viä. Paikka ei vaihdu kuin puolikilometriä ja nettiin tulee opaskartta.

    Muiden maahantuojien pyynnöstä jaamme pikatietoa Cervelo-uutuuksista yms asioista vastaisuudessa Facebookissa Signature-nimikkeellä. Ei sit häiritse heidän yö-uniaan.

  5. #515
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nicce Katso viesti
    Eli nyt haluttaisiin foorumilta henkistä vahvistusta / tukea jo lähes tehdylle ostopäätökselle ja ehkä jotain fakta-argumenttejä.
    Ihan kaikista tärkein asia tässä on pyörän oikea koko ja geometria suhteessa itseesi (kokoosi ja kroppasi omnaisuuksiin; liikkuvuuteen, symmetrisyyteen etc.) oli se pyörämerkki mikä tahansa. Jos olet käynyt Lahdessa Spessuja katsomassa, niin siellä varmasti tiedetään mitoitus, kun Spessulla on nykyisin aika täydellinen sovitusohjelma ja vaikkei ihan 'Fabian Cancellara'-optimointia vielä hakisikaan, niin kyllä varmaan istuva mitoitus löytyy.

  6. #516
    Olli-Pekka Manninen Guest
    NO JO ON! P2:n vaijerin viennit on mun mielestä tehty vähän omituisesti. Siis eikö siellä rungon sisällä ole mitään putkia tai vastaavia mitä pitkin ne vaijerit menee? Siis vedetty vaan tähän kohtaan reikä rungossa ja sitten toinen reikä tuohon ja sitten pitää ujutella vaijeria sinne rungon sisään. Kiva kiva. No, onnistuu se näinkin.

  7. #517
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Ei oo vaijereille ohjausta koko matkalle missään sisäisille vaijereille tehdyssä Cervelossa. Vaijeri sisään yläreijästä ja pilkkimällä kohti keskiön alla olevaa reikää. Kun alkaa olla lähellä tai näkyy niin sitten vedät vaijerin ulos vaikka sopivasti taivutellulla pinnalla. Vaatii kärsivällisyyttä ja hyvän korjaustelineen+valoa riittämiin.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  8. #518
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Joku varmaan oikaisee, jos olen väärässä, mutta eikö joissain 2010-mallisissa aerorungoissa (S2, S3, tms?) tullut käyttöön uudenlainen vaijerisysteemi? Uudessa systeemissä on otettu käyttöön rungon sisällä kulkevat vaijerinkuoret eli asennushomma muuttuu hiukan.
    Rule #1: Obey The Rules

  9. #519
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Vanhassa ICS2-vaijerisysteemissä oli etukolmiossa luukku, jonka takana oli vaijerinkuorten stopparit. Uudessa ICS3-systeemissä luukkua ei ole ja vaijereiden ohjaus vaakaputkesta emäputken kautta viistoputkeen menee kiinteän "vaijerinkuoren" läpi. Sisäinen "vaijerinkuori" loppunee suunnilleen niille paikoin missä ICS2:ssa oli luukku.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  10. #520
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Vaikka tollanen pujotushomma ei tarvi tehdä kuin kerran, niin olisi ihan fiksu veto valmistajalta laittaa runkosettiin vaikka kalastajanlanka sinne vaijeritunneliin...
    Kaar ittelles vaa

  11. #521
    Olli-Pekka Manninen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Vaikka tollanen pujotushomma ei tarvi tehdä kuin kerran, niin olisi ihan fiksu veto valmistajalta laittaa runkosettiin vaikka kalastajanlanka sinne vaijeritunneliin...
    Siis siellä voisi olla vaikka joku muoviläpystkä ohjaamassa niitä vaijereita että ne tulee kerralla suunnilleen oikeasta paikasta ulos. Ja kerran pitää vetää vaijerit? Mitä jos vaijeri katkeaa tai pitää vaihtaa osia ohjaustangossa? On noita vaijereita pahimmillaan kisapaikalla 15 minsaa ennen lähtöä vedelty aikaisemminkin ja mielellään ne vaijerit saisi putkahtaa sieltä niinkusta tostavaan. Tässä on ilmiselvästi Cervelon "muuten niin täydelliset" insinöörit tehneet jonkaisen erheen.

    Samoin kattelin, että takavaijerinkin kohdalla on tehty vähän jotain. Eli ulostulo kohdassa on sellainen muovi stoppari. Eli stoppari pois, vedetään vaijeri rungon sisään ja sitten pujotellaan sitä stopparia kohdalleen ja LIPS, se saameri upposi sinne rungon sisään ja sitähän ei saa sieltä pois satulaputken kautta kun se on vedetty siitä päästä just umpeen. Joten, koko etupää auki, haarukka irti ja sitten sieltä kaataa sen osan ulos. Voi kettu kun on hyvin tehty. Ylipäätään koskaan ei saisi mitään osaa saada tungettua rungon sisään koska niiden poisonkiminen on pain in the ass. Onneksi se oli se vaakaputki molemmista päistä auki, muuten olisi pitänyt alkaa tekemään reikiä jotta sen osan saa sieltä ulos.

  12. #522
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Jos ja kun vaijereita tarvii vaihtaa, niin kieputtaa poisvedettävän vaijerin päähän ohutta rautalankaa ja vetää vaijerin pois. Samalla rautalanka putkahtaa vaijerin mukana ja sillä voi vetää uuden vaijerin samaa reittiä takaisin paikalleen. Eli työkaluksi pari metriä jekkulankaa, ei paha?
    Takajarrun vaijeristopparin asennuksessa kannattaa olla tarkkana ettei karkuuta sitä rungon sisään. Muistaakseni ei ollut kovinkaan herkästi menossa sinne vaan vaatii töppäämistä?

    Ei Cervelon laatikossa suotta lue jotain tämän tapaista "only to be assembled by a qualified bike mechanic". Kuka sitten kriteerin täyttääkään
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  13. #523
    Olli-Pekka Manninen Guest
    Yhden pyörän kasasin jossa on tuollaiset samanlaiset vaijeriviennit ja niissä oli fiksusti vedetty sellainen rautalanka siihen koloon valmiiksi. Avittaa kyllä aika paljon kasaamista kun se jekkulanka on jo siinä eikä itse tartte hankkia jekkulankaa tai muuten vaan sisä sinne ujuttaa.

  14. #524
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Jekkulankaa vielä parempi on mm. nokon kuorien mukana tuleva linerputki. Aikoinaan Kleinien kanssa tuskastelin saman asian kanssa.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  15. #525
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Jos nyt ei tehtäisi yksinkertaisesta asiasta vaikeaa. P2:ssa kun tuuppaan vaijerin rungon sisään etupäästä ja vedät pihalle vaikka vanhalla pinnalla? Ei paha homa. Ja vaihteet pelaa paremmin kuin kuorta ei ole koko matkaa+ kevyempi. Siftereitä tuleviin vaihdekuoriin laittaa O-renkaan ympäri ennen kuin vaijet pujottaa runkoon niin ne pysyvät rungon sivuilla siististi ja silti liikkuvat kun tankoa kääntää.

  16. #526
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Muiden maahantuojien pyynnöstä jaamme pikatietoa Cervelo-uutuuksista yms asioista vastaisuudessa Facebookissa Signature-nimikkeellä. Ei sit häiritse heidän yö-uniaan.
    Tuossa vielä linkki: http://fi-fi.facebook.com/pages/Sign...8163153?v=wall

  17. #527
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Olvilan keskusta
    Viestit
    1.096
    Tässä minun uusi Cervelo ensi kesän pitkille kuntolenkeille. Paino ajokunnossa kuvan varustuksella 7,7 kg. Kaupan jäljeltä ei muutettu muuta kuin on laitettu pitempi ja hiukan kevyempi stemmi. Pyörän koko 54.

    Kalasi muokkasi tätä : 17.03.2010 at 21.13
    Pyöräilyä jo vuodesta 2007

  18. #528
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    http://www.facebook.com/photo.php?pi...&id=1578663069

    Ei saanut haluttua Fujia, kanadan bulkkiin oli tyytyminen.

  19. #529
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Meikän S1 on kans saapunut Mäkelänkadulle, pitää jossain välissä ehtiä sinnepäin ja noutaa filo himaan.

  20. #530
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Tuli taas tuhlailtua. AX Lightness stemmi ja Cane Creek AER laakeri. Rupee olemaan stemmi/tanko yhdistelmä ok painoissa 209,7g . Nyt pyörä lenkkikunnossa 5,14kg (veloflex carbon kumeilla yms kulutusta kestävillä palikoilla, kesällä vittoriat evo cx 2 alle niin saa viel jokusen gramman pois). Ns. punnituskumeilla (cronot) ja muilla pikku tuunauksilla 4,91kg. Ihan kohtuu lukemat sähköshimanoilla varustetuksi lenkkipyöräksi sanoisin.

    Ja ei tarvi kuittailla, tiedän et on Di2:lla tehty kevyempiäkin mutta tämä kestää 90kg kuskin ajoakin vielä..

    edit. Meinasi ihan unohtua kiitokset Oskarille itä-helsingin pyörähuoltoon! mukava että hifiä saa suomestakin ihan eurooppa hintoihin...

    Tony muokkasi tätä : 19.03.2010 at 21.11

  21. #531
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Vielä kun saisit noi Di2-kaapelit vedettyä jotenkin siististi.





    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  22. #532
    Junnuraita Guest
    niinpä,kyllä ne tosiaan häiritsee.Yks piuha lisää on kyllä ruma.Mut onhan toi emoyksikkökin siinä valtavan kokonen enkä kuvasta näe paljon muuta.

  23. #533
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Koree se on.

    Tietty jos vetäisi ton säätölootan stemmin pohjaan kiinni ja kaapelit stemmin läpi runkoon...?

    Perkula, pitäiskö tilata R4 ja tehdä kanssa joku oikea kevennysfillari ittelle. Tampereellakin on jo liikaa 5.xKg Cerveloita niin kai pitäisi tehdä 4.xKg...olis vaihtelua.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 20.03.2010 at 15.27

  24. #534
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    566

    Kymysys Aika_ajo

    Runkokoon valinta pituuteni 172cm haara mitta 77-78 Maantie kilpuri koko Scorpionilla S Mikä lie sopivin tempoon Cube vakaputki keskeltä keskelle 527 Scorpparissa M kossa 524 ja S 516 Cervelossa 51 rungossa vastavasti 510 voiskos joku jeesata..

  25. #535
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530


    Kuvat klikkaamalla isommiksi.

    Runko: Cervélo S1 2010
    Haarukka: 3T Funda Pro
    Ohjainlaakeri: FSA IS-2
    Satulatolppa: Cervélo Aero
    Kahvat: Shimano Ultegra 6700
    Etuvaihtaja: Shimano Ultegra 6700
    Takavaihtaja: Shimano Ultegra 6700
    Keskiö: Shimano Dura-Ace 7900
    Kammet: Shimano Ultegra 6700 39-53
    Takapakka: Shimano Ultegra 6700 12-25
    Ketju: Shimano Ultegra 6700
    Jarrut: Shimano Ultegra 6700
    Kiekot: Mavic Aksium 2009
    Renkaat: Vittoria Rubino Pro Slick 23mm
    Ohjaustanko: 3T Ergonova OEM
    Ohjainkannatin: 3T Arx Pro 100mm
    Satula: fi'zi:k Pavé CX
    Tankoteippi: fi'zi:k Microtex
    Polkimet: Speedplay Zero Chrome-Moly
    Ketjunohjain: Rotor
    Pullotelineet: Elite Custom Race
    Mittari: Sigma Sport 1609 STS + Cadence
    Satulalaukku: Specialized Mini Wedgie
    Lisätanko: 3T Clip-On Pro

    Paino ilman polkimia, ketjunohjainta, pullotelineitä, mittaria, satulalaukkua ja lisätankoa noin 8,2 kg, kaikilla härpäkkeillä 9,6. Kiitos Velosportin mahtavalle väelle, sain vaihdettua jarrut ja kammet Ultegraan sekä kiekot Aksiumeihin samaan hintaan, pullotelineet ja perustrainerin kaupanpäälle sekä langattoman mittarin sovitun langallisen tilalle ilman eri veloitusta koska kadenssianturin johtoja ei saanut vedettyä siististi sisäisten vaijerivetojen takia.

  26. #536
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    ... sekä langattoman mittarin sovitun langallisen tilalle ilman eri veloitusta koska kadenssianturin johtoja ei saanut vedettyä siististi sisäisten vaijerivetojen takia.
    Onnea uuden perheenjäsenen johdosta, hyvältä näyttää! Itsellekin on tulossa omaan uuteen S1:een toi Sigman 1609 mittari, tosin langallisena versiona. En tosin ollut ajatellutkaan kadenssijohdon vetoa putken sisällä (sitäköhän toi kommenttisi tarkoitti?), mutta katsotaan nyt miten (epä)siististi sen saa kiinni pyörään. Mittari on vielä saksanmaalta matkalla, asennushommiin pääsee vasta ensi viikolla.

  27. #537
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Juu eli koska vaijerit kulkevat putken sisällä olisi näyttänyt tökeröltä vetää piuha emäputkea pitkin ja kiinnittää se 10 cm välein nippusiteillä runkoon, eikä johtoja kuulemma saanut helposti putken sisään.

  28. #538
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tony Katso viesti
    Tuli taas tuhlailtua. AX Lightness stemmi ja Cane Creek AER laakeri.
    Onpa hienon näköinen tää AX-stemmiyksilö. Ei ollenkaan niin möhkälemäinen kuin mun maasturissa...

  29. #539
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    ..Perkula, pitäiskö tilata R4 ja tehdä kanssa joku oikea kevennysfillari ittelle. Tampereellakin on jo liikaa 5.xKg Cerveloita niin kai pitäisi tehdä 4.xKg...olis vaihtelua.
    Huh! Eihän täällä kohta kehtaa 6.x kg pyörällä ajella kuin yksin iltahämärissä. Ei näköjään ole mitään rajaa näissä kevennyshommissa, jos vielä 4.x kg pyörällä uskaltaa raskaita lenkkejä heitellä. Joutuu kohta UCI:kin toteamaan että 6,8 kg raja täytyy korjata nykyaikaan.

  30. #540
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    Huh! Eihän täällä kohta kehtaa 6.x kg pyörällä ajella kuin yksin iltahämärissä. Ei näköjään ole mitään rajaa näissä kevennyshommissa, jos vielä 4.x kg pyörällä uskaltaa raskaita lenkkejä heitellä. Joutuu kohta UCI:kin toteamaan että 6,8 kg raja täytyy korjata nykyaikaan.
    Kyllä kehtaa vaikka 7X, jos siinä on kuski ja pyörä yhteensä varusteineen

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •