Lainaus Alkujaan tämän lähetti -XC- Katso viesti
Pyöräily säästää minulla ainaki jalakoja enemmän, niin voi harrastaa liikkumista useammin, jos jakaa lajit.
Tämä toimii myös omalla kohdallani, lisänä vielä hiihto. Säästää jalkoja, sekä on ennen kaikkea paljon mielekkäämpää treenata monipuolisesti.

Mulla ei jalat varmasti edes kestäisi treenata pelkkää juoksua, penikkataudista ja akillesjänteen tulehduksesta on kärsitty kun juoksukärpänen on kunnolla puraissut.

Ja onhan se vähän niinkin kuten joku tällä palstalla on sanonut, pyöräily on kivaa mutta juoksu ei ole, näin kärjistettynä.

Sellaisen huomion tein että pyörätreeni on selkeästi parantanut juoksukuntoa. Lokakuussa juoksukuntoni ja kunto ylipäätään oli melko surkea, silloin hankin maastopyörän ajatuksena että on alettava taas treenaamaan ja jotain uutta voisi kokeilla.

Tein pelkkää pyörälenkkiä joulukuulle jolloin kokeilin juosta, ja tunnin lenkki sujui yllättävän hyvin, vaikka olin varautunut lopettamaan jo viiden minuutin jälkeen. Toki jalat puutui mutta kunto oli noussut ja sehän tuntuu lajista riippumatta. Pyrin juoksemaan viikossa 10-20 km, usein hiihto- tai pyörälenkin päätteeksi juoksen n. 5 km.