GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 34 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Kevennyslinkut kiinnostaisivat minuakin, mutta niiden funktionaalisuus mietityttää. Ovatko tuollaist Lightweightin, KCNC:n, Tunen ja muiden vastaavien <40 gramman linkut oikeasti jostain kotoisin vai meneekö heppoisten vipujen kiristämisessä hermot?
    Tunen vipu-linkut ainkin pelittää. Kirsistystapa on sellainen että Tune kiristyy noin puoleen väliin ja sen jälkeen hieman löystyy/tasaantuu ja jää sinne tavallaan lukon taakse... lukitusvipu yliojentuu pinnojen suuntaan todella pitkälle.
    Tunessa on joku todella tiuha kierre jonka ajattelin korkkaavan mutta se kestää vääntöä hyvinkin tiukalle... samalla voimalla olen rikkonut esmes Ksyriumin kierteitä pari linkun verran. Shamaalin linkku on selvästi Tunea tukevampi/painavampi ja sen voi vetää yhtä tiukkaan kuin Tunen.
    Ensi alkuun saattaa Tune tuntua rimpulalta mutta kun systeemiin tottuu niin eipä muuta mielellään käytä. Tune ei näinmuodoin irtoa hipaisusta eikä kovassakaan kyydissä... esmes Porvoon ajojen (08 taisi olla ) massaläjässä tuli testattua toiminta ja kiinni pysyi.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  2. #992
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Mustat Shamalit taitavat olla Campan uutuus vuodelle 2010. Ehkä sitten 2011 Campa yllättää jollain keraamisilla laakereilla pimpatulla Shamal Ultra Twolla...
    Tommoiset 2010 avo-Shamalit tuli hankittua Velo-Motionilta, puntari näytti: 800g ja 617g.
    TPP muokkasi tätä : 02.03.2010 at 20.44

  3. #993
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    27

    dura-ace vai ffwd

    Saldenilta löytyy Dura-Ace WH-7850-C50-TU 1079 e(1467 g) ja vastaavasti Fast Forward F5C DT240S tube control wielset 1049 e(1450 g). Paino melkein sama.

    Molemmat siis tubeksia.

    Kumman ottasit, kun ei saa molempia.

  4. #994
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Itsellänikin harkinnassa korkealaippaisten (50-60mm) kiekkojen osto ja miettynyt ottaako tuubi vai avo.Kiekot eivät tulisi kisakäyttöön muuten kuin ehkä joissakin pitkissä kuntoajoissa, vaan niillä tulisi välillä ajeltua ihan normaalistikin lenkkejä.

    Tuubeja puoltaisi ainakin paino, mutta sitten haittapuolena sitten liimailut. Avot olisivat sitten jonkin verran painavammat (n. 300gr), koska haluaisin ne alumiinireunuksella käytännöllisyyden takia. Lisäksi kiekkojen tulisi olla aika jäykät, koska painoa yli 80 kg.

    Juuri nyt ei viitsi sijoittaa hirveästi rahaa moisiin (eli budjetti n. 900,-) , joten avoista valinta olisi Shimanon CL50 ja tuubeista näyttää olevan tarjolla Easton Aero EC90 (R4 navoilla).

    Tietysti pienellä sijoituksella saisi tuubeista Shimanon 50 tai FFWD F5, mutta tuo paino alkaa sitten nousta suhteessa tuohon Eastonin vastaavaan (1370gr), joten noiden painoero ei sitten ole kovin merkittävä avokkaaseen verrattuna suhteessa käyttötarkoitukseen/käytännöllisyyteen (esim. Mavic SLR).

    Ainakin tuon Shimpan vastaava tuubiversio sai kehuja ranskanpoikien testissä, mutta minkälainen lienee tuo avokas? Kellään kokemuksia noista kummastakaan?

    Mites sitten tuubien kestävyys jos vastakkain Conti Competition ja Vittoria Corsa Evo CX?

  5. #995
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Tietysti pienellä sijoituksella saisi tuubeista Shimanon 50 tai FFWD F5, mutta tuo paino alkaa sitten nousta suhteessa tuohon Eastonin vastaavaan (1370gr), joten noiden painoero ei sitten ole kovin merkittävä avokkaaseen verrattuna suhteessa käyttötarkoitukseen/käytännöllisyyteen (esim. Mavic SLR).

    Ainakin tuon Shimpan vastaava tuubiversio sai kehuja ranskanpoikien testissä, mutta minkälainen lienee tuo avokas? Kellään kokemuksia noista kummastakaan?
    Mulle on tulossa tän vuoden mallia olevat F5R DT240s:t ja ne painaa kyllä 1360 grammaa tuubina, joten älä painon takia hylkää niitä.

  6. #996
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Totta, mutta katselin kyllä ensijaisesti FFWD:stä tuota 24/28 versioita, kun sellainen on valittavissa ja ne on taas 1450gr pari. Tietysti voidaan sitten loputtomasti vääntää kättä siitä, onko esim. 20/24-pinnainen FFWD yhtä jäykkä kuin Easton Aero tai Shimano 50 (TU/CL), mutta ei puututa siihen ihan hirveästi, koska luulenpa, että harvalla on kokemusta kaikista noista em. kiekoista eri versioineen ja vieläpä painoluokassa yli 80kg.

    Avokaspuolella sitten tuo Mavicin SLR-parin todellinen paino näyttää olevan 1658gr, joten paino lähes sama kuin Shimanon avokkaalla. Joten tuo painoetu hävisi ja kun lisäksi huonoja kokemuksia Mavicin Ksyrium Es-kiekoista, niin ei ehkä ensimmäisenä houkuta SLR, kun hinta on vielä yli 200 euroa enemmän kuin 7850 50CL
    PTM muokkasi tätä : 02.03.2010 at 17.14

  7. #997
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    F5R 1360g 20/24 puolaa
    F5C 1450g 24/28 puolaa

    C ilmeisesti selvästi tuhdimpaa kiekkoa tarvitsevalle kuskille.

    edit: PTM ehtikin

  8. #998
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    F4R-C 240s painaa myös 1630 grammaa, kun esim Mavic Aksiumit painavat 1790 grammaa. Eikö avokiekkoja saa alle puolentoista kilon vai miksi painoero on 160 grammaa kun hintaero on lähes viisinkertainen?

  9. #999
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Ehkä ei kannata verrata noita kahta kiekkoa ainakaan keskenään saati korkealaippaisiin, pelkkä vilkaisu sivuprofiiliin jo kertoo sen...

    Saa korkealaippaisia avokkaita alle 1500 gr, mutta silloin kyseessä on taas sitten kokohiilikuituiset versiot ja lisäksi sitten astuu peliin jo muutkin ominaisuudet kuin paino suhteessa hiilikuitukehäisiin tuubeihin.

    Halvin tuollainen järkevä avokas on varmaan Reynoldsin Assault (korkeus 46mm, paino 1525gr), jota on saanut alle tonnin. Näyttää myös tuo tulleen markkinoille tuubiversio tuosta samasta kiekosta: hinta n. 900,- ja paino 1330 gr. Täytyypä itse asiassa miettiä tuota vaihtoehtoa hyvin vakavissaan!
    PTM muokkasi tätä : 02.03.2010 at 18.38 Syy: kiroitusvire

  10. #1000
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Tässä olisi edukkaat kiekot, 2007 mallin Ksyrium Elitet 199 €.

    http://www.bike-discount.de/shop/k63...o.html?mfid=50
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  11. #1001
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tässä olisi edukkaat kiekot, 2007 mallin Ksyrium Elitet 199 €.

    http://www.bike-discount.de/shop/k63...o.html?mfid=50
    Onhan ne edukkaat, jos ei välitä tuosta "ausverkauft "-sanasta...

  12. #1002
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Näyttäis olevan loppuunmyydyt?

    /edit: PTM ehti ensin

  13. #1003
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Kukkila
    Viestit
    36
    Tässä olisi myös ihan kohtuu hyvään hintaan Fulcrum Racing 3 2010 malli, 299,-
    http://www.velo-motion.com/product_i...cher-2010.html
    Itsellä tilauksessa ja kiekkojen kotiutumista odotellaan...
    Velo-Motionin sivuilla mainittu kiekkoparin lähetyshinta oli 25,- mutta minulta ainakin perivät vain 9,95.

  14. #1004
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -kft- Katso viesti
    Velo-Motionin sivuilla mainittu kiekkoparin lähetyshinta oli 25,- mutta minulta ainakin perivät vain 9,95.
    Shamalitkin tulivat tuolta 9,95€:lla

  15. #1005
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Onhan ne edukkaat, jos ei välitä tuosta "ausverkauft "-sanasta...
    No juu, nyt siellä lukee Lontooksikin "sold out". Jokin aika sitten niitä oli vielä tarjolla. No, äkkiäkös ne tuolla hinnalla menee.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  16. #1006
    Liittynyt
    10/2006
    Viestit
    126

    Shimano WH-RS80-C50 ?

    Mitäs mieltä arvon raati on tuosta kiekosta?

    http://www.shimano-nordic.com/publis...-rs80-c50.html

    Ilmeisesti se on jonkinlainen kompromissi hinnan, painon, aerodynaamisuuden, jne. suhteen. Ei ole vielä myynnissä missään. Sopisko kuntoilijan paremmaksi kiekoksi? Tästä spekulaatioita, kiitos!

    ...Tjaah, no löytyy tosta bikeradarin arvio, laitetaan se tähän pohjille:
    http://www.bikeradar.com/news/articl...rst-look-25095
    Marde muokkasi tätä : 11.03.2010 at 18.00 Syy: Löyty rewitys
    Polje, polje! Kyllä maapalloa riittää...

  17. #1007
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Ihan elämän helpottamiseksi osaako joku vinkata Fulcrum3, Zonda ja siitä ylöspäin hintaluokassa kiekkoja joille renkaan asettaminen on suht vaivatonta? Ainakin R3:ssa joillakin kumeilla tuo puuha oli välillä helvettiä.

    Tai kääntäen, jos tuo ei ole vanteesta kiinni, niin vastaava rengassuositus olisi mukava.

  18. #1008
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Riippuen vähän mitä renkaita olet käytellyt, mutta omien kokemusten mukaan contin 4000 asentuu ainakin mukavasti.

  19. #1009
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Ihan elämän helpottamiseksi osaako joku vinkata Fulcrum3, Zonda ja siitä ylöspäin hintaluokassa kiekkoja joille renkaan asettaminen on suht vaivatonta? Ainakin R3:ssa joillakin kumeilla tuo puuha oli välillä helvettiä.

    Tai kääntäen, jos tuo ei ole vanteesta kiinni, niin vastaava rengassuositus olisi mukava.
    Tällä hetkellä tallista löytyy Campan Shamalit, Campan Zondat, Fulcrum Racing 5:t, Mavicin Aksiumit ja jotkut Alex Rimsin rupukiekot. Aikaisemmin olen asentanut renkaita myös Campan Euruksille ja Campan Sciroccoille. Noista kaikista ainoastaan Sciroccoille tuntui olevan tavanomaista vaikeampaa vääntää renkaita paikoilleen, kaikki muut ovat mielestäni suunnilleen samalla viivalla. Liekö Sciroccossa sitten jotenkin epätavallisen korkea reunavalli.

    Ne varsinaiset erot ovat mielestäni ihan renkaissa. Kaikki kokeilemani Michelinin renkaat (Krylion Carbon, Pro Race 2 ja Pro Race 3) ovat olleet järjestään tiukkoja laittaa paikoilleen, Continentalit menevät paikoilleen helpommin. Grand Prix 4000S solahtaa suorastaan vaivatta paikoilleen, vanhat GP 3000:t taisivat olla vähän tiukempaa tavaraa.

    Siitä voi tietty olla kahta mieltä, että onko renkaan tiukkuus hyvä vai huono asia. Jos sisäkumi pettää vaikka alamäessä, niin kyllä semmoinen tiukka rengas varmasti pysyy myös varmemmin kiinni kiekossa.

  20. #1010
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Näin se vaan taitaa olla. Viime päivinä vaihdellut eri kumeja esim RS80:n, niin sekä vuoden
    ajettu, että pakasta vedetty PR3 on erittäin tiukkoja eri vanteille (Mavic, Easton, Shimano), Schwalben Ultremo tuntuu menevän helposti ja Vittorian Rubino on sellainen semivaikea. Aiemmat Shimanon kiekot ja misukat oli sellainen yhdistelmä, että niihin ei halunnut ryhtyä vaihtamaan kuin ns. hyvänä päivänä RS:n sai vaihdettua vielä joten kuten (vähän jo meinas tykyttää..)

  21. #1011
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Välistä on ollut sellasia Schwalbeja että ei hyvää päivää...ilmat pois sisurista ja ravautus ranteella niin rengas on vanteelta? Moisella ei kyllä ite aja. Saisi avorengas edes pysyä jotenkin vanteella tyhjänä, muuten pidän sitä pienenä lisäriskinä. Tuubi on tietty parempi tässäkin suhteessa.

    Taitaa Vittoria ja Misukka jatkaa mun suosikkinen avoista tulevana kesänäkin. Tuubeissa Vittorialla ja Tufoilla, jälkimmäisellä maanteillä 100%, ekaa en omiin kiekkoihin laita sinne enää.

  22. #1012
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    onko esim. 20/24-pinnainen FFWD yhtä jäykkä kuin Easton Aero tai Shimano 50 (TU/CL), mutta ei puututa siihen ihan hirveästi, koska luulenpa, että harvalla on kokemusta kaikista noista em. kiekoista eri versioineen ja vieläpä painoluokassa yli 80kg.
    Itse asiassa on muutamalla Suomessa. Jätetään mut ja Akka pois, niin ainakin Wanderer kisasi kummillakin. Eka mun demokiekoilla,20/24 mm. Turun korttelikisan, ja sit kun tulivat omat 24/28, niillä sit ja nyt on 20/24 kun vaihdettiin napojen takia DT240->DT190. Syy vaihtaa vähempi pinnaisiin oli: "....koska ne oli tarpeeksi jäykät..." Ja nyt ei puhuta mistään kääpiöstä kuskina.

    Noi FFWD kehät kestää huomattavasti monia kuitukehiä korkeamman pinnankireyden josta syystä toi F5 tuntuu ajossa erittäin jäykältä vaikka mitään "mullistavaa" pinnaus-systeemiä siinä ei ole. Väitän että jos haluaa jäykän takakiekon, kannattaa hakea koe-ajoon tollanen setti. Sit tietää miltä se tuntuu.

  23. #1013
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Nyt olis Racing Zerot odottelemassa fillarirunkoa mihin ne saisi kiinni. Noiden varapinnojen saaminen on käsittääkseni aika kiven alla ja googlettelemalla ainakaan noita tämän vuoden mustia pinnoja ei tahtonut löytyä mistään. Mietin hankkivani "varastoon" varapinnat, että ajokausi ei keskeydy pidemmäksi aikaa yksittäiseen pinnarikkoon. Olisiko jollakulla heittää vinkkiä ostopaikasta.

  24. #1014
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Chainreactioncycles myy varapinnasettejä (hae "fulcrum mini kit") halvempiin Fulcrumin kiekkoihin, joten sieltä saattaisi ehkä kyselemällä saada myös noihin zeroihin.

    Yksittäisiä Fulcrumin pinnoja myydään joissain saksalaisissa kaupoissa (mm.bike-components.de), hinta aika paljon kalliimpi kuin noissa seteissä.
    Rule #1: Obey The Rules

  25. #1015
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    77
    Kellään kokemuksia noista ax-Lightnessin kiekoista? Selailin ainakin 10 sivua taaksepäin eikä näkynyt oikein mitään kommenttia noista. Ilmeisen kevyet kiekot olisivat myös 42mm profiililla.

    http://www.ax-lightness.de/xist4c/we..._dId_3010_.htm

    n. 900g alittaisi myös LW:n painot. Hinnaltaankin edullisemmat, joskin ei kovinkaan halvat.

    Eikös ko. valmistajan kamat ole yleisesti huippupäästä ja varsin laadukasta tavaraa.

  26. #1016
    PauliAnkka Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Nyt olis Racing Zerot odottelemassa fillarirunkoa mihin ne saisi kiinni. Noiden varapinnojen saaminen on käsittääkseni aika kiven alla ja googlettelemalla ainakaan noita tämän vuoden mustia pinnoja ei tahtonut löytyä mistään. Mietin hankkivani "varastoon" varapinnat, että ajokausi ei keskeydy pidemmäksi aikaa yksittäiseen pinnarikkoon. Olisiko jollakulla heittää vinkkiä ostopaikasta.
    Zerot tulossa myös tänne. Laita infoa jos löydät? Punaisina löytyy amerikanihmemaasta kohtuu hintaan, mutta mustat olisi varapinnoiksi hakusessa.

  27. #1017
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti
    Kellään kokemuksia noista ax-Lightnessin kiekoista?

    n. 900g alittaisi myös LW:n painot. Hinnaltaankin edullisemmat, joskin ei kovinkaan halvat.

    Eikös ko. valmistajan kamat ole yleisesti huippupäästä ja varsin laadukasta tavaraa.
    Ekana kiinnitin noissa kiekoissa 16/20 pinnamäärään. Ei siitä ainakaan enää niitä voi vähentää.

    AX:n ite tekemät kamat on ollut perinteisesti huippukamaa. Toivottavasti hän ei lipsu "teippilinjalle" ikuna ja on ylpeä tuotteistaan. Noissa kiekoissa on painoa villattu Tune:n navoilla. Niistä on sit monenlaista mielipidettä. Ainakin mun Tune-napapari kyllä pelaa hyvin. Tehdas ilmoittaa että tota keveintä napasettiä ei myydä erikseen, vain valmiiksi pinnatuna. siit voi sit funtsia jotain. En sano että ei olisi hyvä, se on vaan "äärituote".

    AX:n kehä ei sinänsä ole mikään yber-ihmeellisen painoinen, n. vajaa 250g. Tai siis sivuilla lukee 260g mutta silla ei ihan taida toteutua 905g/pari. Valkkaavat pareihin kevyemmet ja myyvät painavammat erikseen? Kehä kestää 1300N (sama kuin FFWD) vetoa pinnoihin joka on varsin hyvä luku. Alunipoilla tehden toi vaatii jo taitoa. vs. Zipp aneeminen 1000N , 01' ennen vain 800N. (josta taas johtuu takakiekon löysyys). Eli kun kevennys on pinnoissa ja navoissa, kiekon fiilis on sama kuin monessa "kilon" kiekossa kun pyörivät massat on samat. Riippuen tietty lähinnä takapyörän jäykkyydestä myös. Löysä runko ja löysä takapyörä, tuntuma kuin punttisalin stepperillä....polkee polkeen, keinuu, keinuu, vaan ei liiku...

    LW taas käyttää DT:n takanapoja....varsinkin LW:n etunapa painaa enempi suhteellisen järeiden laakerien ja akselin takia (ja muissakin kiekoissa DT:n vs. Tune) mutta varsinkin takanapa taas on moneen muuhun verrattuna aika varma valinta.

    Ite teetin Tunen etunavalla ja DT190 navalla 20/28 kiekot FFWD F2 kehällä. Pikusen extraa taakse kun on äijässäkin vähän "extraa". Eunavalla kompensoitiin takakiekon lisapinnojan paino. Tarttee kyllä vaihtaa laakerit siihen etunapaan heti. En tiä mikä on mutta ei "tunnu" hyvältä ne laakerit. Vajaan kilon painaa noikin. Kun tulee DT 36th-kitti niin lähtee viä 10g? Alle 980g sit.

    Erinäisten kalliiden, "hienojen" ja keveiden kiekkojen jälkeen jotenkin haluaa että kiekko myös kestää ajoa. Kevyt ja halpa on ainakin eka merkki osta jotain muuta. Tietty missä menee halvan raja, on sit toinen juttu.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 19.03.2010 at 08.02

  28. #1018
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684

    Erinäisten kalliiden, "hienojen" ja keveiden kiekkojen jälkeen jotenkin haluaa että kiekko myös kestää ajoa.
    Näinhän se on. en noista hifikiekoista mitään ymmärrä, mutta FSA:n RD600 kestää ihan mitä vaan, AC 420:t ovat isokokoisen kuskin alla hieman turhan löysät.Painoeroa noissa on joku 150g/pari tai jotain, mutta FSA:t on selkeästi järeämmät ja AC:t joutaa uuteen kotiin jos joku tarvii edullisesti.

    Pyörä piti saada vaa`alla alle 8kg ja siksi ostin noi AC:t kun ebaysta halvalla löysin Nopian tuntuinen kiekko, ei siinä mitään mutta 80kg+ osaa arvostaa sitä FSA:n jämäkkyyttä 1580g/pari painoon (ac 1430g tai jotain?) ja ihan yhtä kovaa mä 30km/h lenkkiä molemmilla olen polkenut
    edit_ Insinööritiede on hauskaa, ja onhan noin molemmat hyvännäköisiä pyörässä, vois sen muutaman satasen tässä maailmassa huonomminkin sijoittaa...

  29. #1019
    Olli-Pekka Manninen Guest
    AC 420:t on hyvät keikot jos tahtoo tehdä jollekin kiusaa. Muuten nuo on täyttä paskaa. En suosittele kenellekään. Kokemusta löytyy.

  30. #1020
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    En mä täydestä paskasta puhuis, 70kg kuskille ihan pätevät kevyet aerokiekot, mutta eihän noi mitkään Zipp 303 tasoiset ole.

    Jos vertaa parinsadan hankintana noita ja jotain Aksiumeja niin onhan noissa enemmän sitä jotain...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •