HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 102 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 52 92 100 101 102 103 104 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.031 - 3.060 / 4198

Aihe: Tee-Se-Itse valot

  1. #3031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Täältä valmiit pidikkeet.
    Mä oon tehnyt näistä itse, mutta kovin hienoja niistä ei tullut.
    Tainnut tuo turboferret lopettaa tuotannon. Itse laitoin eilen tilaukseen halvimman mahdollisimman 18650 laturin. Siitä aion muokata pidikkeen kahdelle akulle. Hintaa laturilla noin 4e kaikkinensa.

  2. #3032
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Mä tilasin pari settiä aikoinaan tuolta: http://www.luminousdiy.com/Light%20K...ts.htm#holders
    Perusjees, vähän kotitekosen olosia ja painavia noi on valmiisiin akkupaketteihin verrattuna...
    --

  3. #3033
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.598
    No on noi luminous/turboferret parhaat pidikkeet mitä voi ostaa. Valmiit akkupaketit on harvoin tasapainotettuja, noiden avulla saa senkin hoidettua jos haluaa. Mikäli tekee itte noista DX:n säilytyskoteloista, niin ELFA:sta saa noita vastaavia kontakteja mitä luminouksella ja turboferretillä on koteloissa, aika näppäriä. Keystone tais olla valmistaja ja hintaa 0,2€ kpl. Kuvastosta tulee vähän käsitys että noita tulis pari tolla 20 sentillä, mut sitä miinuspuolen osaa ei oo ollenkaan. Kandee samalla ostaa kutistemuovia, saa ihan siistin näkösen akkupaketin kun lämmittää muovit päälle. Jos ei elfasta saa, ni partcosta löytyy ainaki.
    Turboankka muokkasi tätä : 15.02.2010 at 09.35

  4. #3034
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    102

    Neuvokaa nöösiä!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Täältä valmiit pidikkeet.
    Mä oon tehnyt näistä itse, mutta kovin hienoja niistä ei tullut.
    Onko noi turboferret pidikkeet kytketty sarjaan vai rinnan? vai voiko akun laittaa kummin päin hyvänsä? Mistä kannattais ostaa 18650 akkuja ja onko merkillä väliä että on hyvät?

  5. #3035
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZeiZei66 Katso viesti
    Onko noi turboferret pidikkeet kytketty sarjaan vai rinnan? vai voiko akun laittaa kummin päin hyvänsä? Mistä kannattais ostaa 18650 akkuja ja onko merkillä väliä että on hyvät?

    Joudut itse juottamaan johdot noihin pidikkeisiin, joten saat itse päätää laitatko sarjaan vai rinnan ja miten päin haluat. Akkuja saa dealextremeltä edullisesti jos vain viitsii odottaa, muuten kannattaa katsella vaikka ebay.de/co.uk:sta.

  6. #3036
    Turboferretti taisi heittää noiden pidikkeiden tekemisen pois. Tuli jonninaikaa sitten sähköposti asiasta. Ferretin pidikkeet on paremmin suunnitellut kuin luminousdiy:n. Harmittaa etten kerennyt ostaa niitä useampia.

  7. #3037
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    77
    Mulla olis yksi tupla ja kaksi yhden akun Ferretin pidikkeitä. Laittakaa yv:tä jos kiinnostaa niin hierotaan kauppoja.

  8. #3038
    Tein direct drive lampun neljällä EDEW-KLC8-B5 ledillä ja ongelma on sellainen, kun lamppu on jonkun aikaa päällä, niin yksi ledeistä alkaa hiipumaan. Väri muuttuu sinertäväksi ja himmenemään. Vähän ajan kuluttua myös toinen (tämän ensimmäisen pari, 2 paria rinnan) himmenee. Onkohan tuo yksi ledi viallinen? Toisen himmenemisen ymmärtää, jos vastus viallisessa nousee.

  9. #3039
    brewster Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Nonni,.....

    Siirrytäänkö joukolla tee se itse sähköpyörä topiikin puolelle?
    Missä toi topikki on?? En heti löytäny ainakaan nopeella selailulla. Ainiin haku...

  10. #3040
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Taitaa olla eka postausta vailla ...

    Ensimmäistä rohkeaa se siis odottelee
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  11. #3041
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janne Katso viesti
    Tein direct drive lampun neljällä EDEW-KLC8-B5 ledillä ja ongelma on sellainen, kun lamppu on jonkun aikaa päällä, niin yksi ledeistä alkaa hiipumaan. Väri muuttuu sinertäväksi ja himmenemään. Vähän ajan kuluttua myös toinen (tämän ensimmäisen pari, 2 paria rinnan) himmenee. Onkohan tuo yksi ledi viallinen? Toisen himmenemisen ymmärtää, jos vastus viallisessa nousee.

    Saakohan raukka liikaa virtaa .. siinä käy sellanen ilmiö (muistaakseni) että lämmetessään nuo ledin penteleet vähentää sitä vastusta

    Sitten aikansa lämmettyään virta nousee ja hiipuminen alkaa (sinertyminen). Jossakin on kuitenkin virtaa rajoittava osa, mahdollisa lähteitä on patterin / akun sisäinen vastus, johdon vastus, juotoksen tahi muun kiinnityksen aiheuttama vastus.

    Laske ledin läpi menevä virta akun minimi ja maksimi jännitteillä. sitten lisäät sopivan vastuksen rajoittamaan virtaa.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  12. #3042
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    LED:n lämmetessä liikaa, muuttuu valo sinertäväksi, sitten siniseksi, sitten se alkaa kellastua ja hiipuu pois. Eikä syty enään uudestaan tarkoitetulla tavalla. Sähköteho muuttuu valoksi ja lämmöksi. Mitä enemmän tehoa, sitä enemmän lämpöä. Mitä paremmin lämpö siirty pois LED:ltä, sen enemmän teho voidaan syöttää sisään.

    LED:ien kynnysjännite laskee lämpöjen noustessa. Jos kaksi tai useampi LED on rinnankytkettynä ilman mitään sähkötehoa tasaavaa elementtiä, käy hyvin helposti niin, että kuumin LED alkaa syömään tehoa enemmän kuin muut ja kuumenee lisää ja syö taas enemmän teho kuin muut ja kierre jatkuu niin kauan, että tulee sininen vaihe ja keltainen vaihe ja himmeä vaihe. Sitten ketju siirtyy seuraavaan LED:iin, jolle kuormaa tuleekin hieman nopeammin...

    Rinnakkaisia LED:ejä voidaan käyttää, jos jokaiselle LED:lle asennetaan tehoa tasaava elementti, yksinkertaisimmillaan vastus. Toinen tapa hoitaa ongelma on huolehtia LED:ien tasalämpöisyydestä mahdollisimman hyvin. Turvallisempaa on kuitnekin kytkeä LED:t sarjaan.

    Omalla valopajalla ei ole tapahtunut hetkeen yhtään mitään. Joulukuussa tilaamani XG-G R5 LED:t on postissa tulossa, vihdionkin. Taitaa kuitenkin yötön yö tulla, ennen kuin pääsee testaamaan. MC-E:n korvaaminen XP-G:llä ei valotehoa lisää, mutta akun pitäisi kestää vähän pitempään. Tilausta odotellessa tosin Cree muutti XP-G:n speksiä siten, että nyt niitä saa ajaa 1.6A:lla, jos oikein muistan. Jää nähtäväksi, kannattaako niitä siltikään ajaa noin isolla virralla. Jos nyt posti niitä koskaan tuo...

  13. #3043
    Itse odottelen Elfalta teflonpiuhaa jotta saan vihdoinkin kasattua tuon 7UP XPG R5 paketin. (Troutin kotelo + maxflex v5 ajuri). Eihän tämä ole ihan täysin sitä tee-se-itse periaatetta, mutta lopputuloksena nätimpi paketti, kuin täysin omatekoinen (työkaluina puukko ja viila ).

  14. #3044
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    LED:ien kynnysjännite laskee lämpöjen noustessa. Jos kaksi tai useampi LED on rinnankytkettynä ilman mitään sähkötehoa tasaavaa elementtiä, käy hyvin helposti niin, että kuumin LED alkaa syömään tehoa enemmän kuin muut ja kuumenee lisää ja syö taas enemmän teho kuin muut ja kierre jatkuu niin kauan, että tulee sininen vaihe ja keltainen vaihe ja himmeä vaihe. Sitten ketju siirtyy seuraavaan LED:iin, jolle kuormaa tuleekin hieman nopeammin...
    Tarkistetaan, nyt vielä tämäkin: Jos vaikka neljä xpg:tä kytketään 2s2p-muotoon ja sitä ajetaan 2A vakiovirralla, niin käykö samalla tavalla kuin tuossa yllä on sepostettu?

  15. #3045
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Tarkistetaan, nyt vielä tämäkin: Jos vaikka neljä xpg:tä kytketään 2s2p-muotoon ja sitä ajetaan 2A vakiovirralla, niin käykö samalla tavalla kuin tuossa yllä on sepostettu?
    Herran Mantis taitaa olla asiasta sen verran perillä, että kysymyksellä on jokin piilomerkitys?

    Mutta, jos pystyt varmistamaan, että jokainen LED on samassa lämpötilassa, niin riski on kohtuullisen pieni. LED:t on siis lähekkäin ja thermal pad on kiinnitetty pienen lämpöresistanssin antavalla menetelmällä suurehkoon lämpöä tasaavaan jäähdytyselementtiin.

    Jos riski toteutuu, niin se aluperin kirkkain LED alkaa lämmetä ja samalla himmetä. Jos lämpökytkentä on riittävän huono, se päästää savut ulos ja sitten sen rinnalla ollut LED saa 2A. (olettaen, että kaikki LED:t on kytketty tähän solmupisteeseen) Ja kun XP-G:lle syötetään 2A, alkaa lämpöä syntyä enemmän, kuin valmistaja suosittelee. Niimpä tämä toinenkin LED päästää savut ulos. Kaksi jäljelle jäänyttä LED:iä sammuu, mutta todennäköisesti ehjinä.

    MC-E ja P7 toimivat, koska niiden virtaraja on asetettu suhteellisesti alemmas ja LED-diet on lähekkäin ja samassa lämpötilassa.

  16. #3046
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Herran Mantis taitaa olla asiasta sen verran perillä, että kysymyksellä on jokin piilomerkitys?

    Mutta, jos pystyt varmistamaan, että jokainen LED on samassa lämpötilassa, niin riski on kohtuullisen pieni. LED:t on siis lähekkäin ja thermal pad on kiinnitetty pienen lämpöresistanssin antavalla menetelmällä suurehkoon lämpöä tasaavaan jäähdytyselementtiin.

    Jos riski toteutuu, niin se aluperin kirkkain LED alkaa lämmetä ja samalla himmetä. Jos lämpökytkentä on riittävän huono, se päästää savut ulos ja sitten sen rinnalla ollut LED saa 2A. (olettaen, että kaikki LED:t on kytketty tähän solmupisteeseen) Ja kun XP-G:lle syötetään 2A, alkaa lämpöä syntyä enemmän, kuin valmistaja suosittelee. Niimpä tämä toinenkin LED päästää savut ulos. Kaksi jäljelle jäänyttä LED:iä sammuu, mutta todennäköisesti ehjinä.

    MC-E ja P7 toimivat, koska niiden virtaraja on asetettu suhteellisesti alemmas ja LED-diet on lähekkäin ja samassa lämpötilassa.
    Tuo loppu osa kiteytti nimenomaan kysymyksen piilomerkityksen . Eli miksi esim. rinnakkain kytkettyja P7 tai MCE-diceja voidaan ajaa vakio virralla ilman ongelmia, mutta erillisten ledien kanssa saattaa syntyä ongelmia. Juuri tuon epätasaisen lämpenemisen johdosta. Eli jos varman päälle haluaa pelata niin pienet etuvastukset joka haaraan.

    Koska useimmat buck-ajurit tarvitsevat Rsense-vastuksen virran haisteluun voidaan tämä toteuttaa siten, että jokaiselle kytketään oma Rsense-vastus ja näistä otetaan sitten isoilla vastuksilla tuo virtaa ohjaava jännite.

  17. #3047
    Herminator Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeepulisjee Katso viesti
    Itse odottelen Elfalta teflonpiuhaa jotta saan vihdoinkin kasattua tuon 7UP XPG R5 paketin. (Troutin kotelo + maxflex v5 ajuri). Eihän tämä ole ihan täysin sitä tee-se-itse periaatetta, mutta lopputuloksena nätimpi paketti, kuin täysin omatekoinen (työkaluina puukko ja viila ).
    Heips!
    Mitäpä maksoi Troutin paketti ja mitä siinä tuli mukaan? Millä akulla ja laturilla meinasit sen varustaa?

    Itseltäni löytyy DX:n Tesla-kopio, mutta lisäteho hiukan kiinnostaisi.

  18. #3048
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    30
    Hei!

    Heitän muutaman amatöörikysymyksen tähän väliin, toivottavasti joku jaksaa vastata.
    Haluaisin rakentaa motocross pyörään tehokkaan ledivalon ja tarvitsisin ammattilaisten apua, ettei mene aivan päin mäntyä koko homma.

    Valojen pitäisi näyttää niin, että 1 ledi näyttää kauemmas ja ainakin pari osoittaisi vähän lähemmäs ja laajemmin, minlälaiset linssit/heijastimet?

    Voiko yhdellä ajurilla ohjata 2-3 lediä ja onko siinä järkeä?

    Mikä on tällä hetkellä järkevin ledivalinta käyttööni? (+1500lumen yhteensä)

    Riittääkö 7.2v ja 3800mAh akku 2-3 tunniksi jos oletetaan että ajan 3-5x p7 lediä?

    Komponenttien painolla, koolla ja ulkonäöllä ei ole väliä tässä projektissa ja pimeässä olisi tarkoitus nähdä vielä +100km/h vauhdissa.
    Tämähän ei ole mikään motocross foorumi, mutta eikös se ole sama mihin pyörään nuo valonheittimet asentaa
    aksutus muokkasi tätä : 02.03.2010 at 10.49

  19. #3049
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    1. Valojen pitäisi näyttää niin, että 1 ledi näyttää kauemmas ja ainakin pari osoittaisi vähän lähemmäs ja laajemmin, minlälaiset linssit/heijastimet?

    2. Voiko yhdellä ajurilla ohjata 2-3 lediä ja onko siinä järkeä?

    3. Mikä on tällä hetkellä järkevin ledivalinta käyttööni? (+1500lumen yhteensä)

    4. Riittääkö 7.2v ja 3800mAh akku 2-3 tunniksi jos oletetaan että ajan 3-5x p7 lediä?

    5. Komponenttien painolla, koolla ja ulkonäöllä ei ole väliä tässä projektissa ja pimeässä olisi tarkoitus nähdä vielä +100km/h vauhdissa.
    Tämähän ei ole mikään motocross foorumi, mutta eikös se ole sama mihin pyörään nuo valonheittimet asentaa
    1. No tuossa ei ole painolla niin isoa väliä, ja nyrkkisääntönä että isompi heijastin on tehokkaampi.Eipä tuossa kovin isoa ongelmaa ole,toinen kapea ja toinen leveä.Heijastimet riippuu paljolti ledeistä, creet on pienempiä kuin P7:t jne. Eli kaikkia heijastimia ei saa kaikille ledeille. P7 heijastimet ovat itse asiassa aika vähissä.

    2. Voi ja on. Säästää katkaisimien määrässä. Eli ajurista riippuen kytkee ajurin ledien väliin. Ihan toimiva ratkaisu. Periaatteessa ensimmäinen ledi toimii vastuksena=laskee jännitettä ajurille joka tasaa piirissä kulkevan virran.

    3.P7 D-bin on sen 850lm teoreettinen output, ehkä ei enää X-PG:n veroinen tekniikaltaan mutta eipä tarvi kuin muutaman ledin. Yhdelläkin näkee jo, ehkä ei ajaa prätkällä mutta suunnistaa ainakin. Kolmella vielä paremmin

    4. Riippuu ledeistä ja virrasta, mutta jos laskee että 100lm/watti niin 28Wh ja kahdella P7 ledillä 2-3h näet eteesi, jos työnnät 2.8A:lla, hyötysuhde paranee selvästi jos laitat 3x P7 2.0A eli saat lisää valoa elämään ja paremman lämmönsiirron jäähdytykseen ledeiltä. P7 tuottaa jotain 80-85lm/watti.
    CREE oli laboratoriotestissä saanut 208lm/Watti, vuoden päästä myynnissä kuulemma.

    5. ei tämä suunnistusfoorumikaan ole, ja valtakunnan ainoa sellainen on nimimerkn takaa huutelevien idioottien kansoittama vittuilufoorumi, joten täällä on ihan hyvä spekuloida näitä
    Ei se ledi tiedä missä käytössä on... joka lajiin on vaan vähän eri vaatimukset, moottoripyörässä ei paino niin merkitse ja jäähdyttävää ilmavirtaa saa enemmän vauhdin myötä-

  20. #3050
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    30
    Kiitos asiallisesta vastauksesta!

    Ainakin heijastin vs. linssi voittaa heijastin, jos on kerta tehokkaampi.
    Vielä tuosta cree:stä. Mitä mallia tarkoitit kun sanoit, että tulee vasta vuoden päästä markkinoille?

    Bongasin ebaysta tällaisen http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=380211366096 ja ostin niitä ihan kaksi kappaletta, että saa edes jotku valot keulille. Voikohan 300lumenia olla noilla hinnoilla mitenkään mahdollinen!? Zoomi oli se joka noissa kiinnosti.

    Olisin voinut myös itse rakennella, mutta on tuota projektia nyt niin paljon, ettei ihan vielä millään kehtaa tehdä valoa alusta loppuun, vaatii kuitenkin aika paljon aikaa ja vaivaa, koska ei ole kokemusta tuosta hommasta. Rakentelen sitten paremmalla ajalla.

    Löytyi vielä youtubevideo tuosta 7.5e lampusta http://www.youtube.com/watch?v=LvkiGcpXSco

  21. #3051
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    30
    Toimisiko tällainen helpohko ratkaisu.

    ledi 3 x SSC P7-C 2800mA LED Module with Copper Base (3.6V~8.4V)
    Akku 3 x 3800mAh 7.2V NiMH rechargeable battery
    3x
    52mm x 1.8mm Glass Lens

    Sitten yhdistää nuo kolme "modulia", alumiinilevyllä joka toimii jäähynä samalla.
    Eli modulille poraa vaikka bumerangin näköiseen alumiinikappaleeseen sopivat reiät, mihin saa tökättyä tiiviisti modulin paikoilleen lämpöäjohtavalla liimalla tai vastaavalla. Alumiini "bumerangin" ja linssin väliin jäävän alueen voisi siistiä vaikka n.52mm alumiiniputkella peittämällä, ettei heijastimet tavallaan pistä niin silmään. Alumiinijäähyn pinta-ala ja paksuus on vielä mietinnässä, niin kuin koko projekti

    Voisi myös laittaa 2x "bumerangia" jolloin jäähdytyspinta-alaa olisi puolet enemmän, toinen tulisi aivan linssin kohdille, ja toinen heijastimen kultaiseen osaan http://www.dealextreme.com/photogall...ku.14413~seQ.1
    Lampun kannat sitten piilottaisi putkenpätkillä joissa tulpat päissä ja tietysti johdot tulisi siitä läpi.

    Miten helposti ledi sitten hyytyy jos jäähdytys ei pelaa? himmuuko se silmin nähden kun kuumenee liikaa?

    Oliko tuossa suunnitelmassa mitään järkeä yleensäkkään? Tietysti katkaisija ja kaikki siihen tulisi, mutta ne kerkeää myöhemmin miettiä.

  22. #3052
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    > aksutus

    Eikös nimim JH1:n tyyppinen viritys olisi helpompi? Siihen perään vielä jollaan termostaatilla toimiva tuuletin niin jopas ois oiva, ei kärähtäis ledit vaikka jäis mopo suohon kiinni.

  23. #3053
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    En jaksa kuvitella tuota ideaa mieleeni, mutta se JH1:n tekemä viritys on varsin pätevä jos vaan ei ole koolla merkitystä. Tuosta noin 50 viestiä taaksepäin löytyy kuvia.edit_tuossahan on linkki edellisessä viestissä

    Ledi muuttuu siniseksi kuumetessaan liikaa, ja sitten sulaa ydin.

    Jäähdytykseen kannattaa panostaa ihan oikeasti, kun ei tuossa ole mitään kokorajoitettakaan sinällään.
    Tuossa mun proto vol 2, nyt alkaa tulemana lopputuotteita pikkuhiljaa
    Juoksuvauhdissa alle +10 asteen lämpötilassa pysyy suht viileänä.
    KLIKS ja KLIKS. ja tuossa kuva miten sillä näkee eteensä, mielestäni ihan ok. Seuraavaan vähän kehittyneemmät systeemit vielä... KLIKS
    kontio muokkasi tätä : 03.03.2010 at 21.33

  24. #3054
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    30
    Tuolla otsalampulla kyllä kelpaa varmasti juosta/ajaa pimeämmälläkin kelillä!
    Huomaako ollenkaan tuota lampun lämpösäteilyä otsassa?

  25. #3055
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Huomaako ollenkaan tuota lampun lämpösäteilyä otsassa?
    Ei.Siinä vaiheessa ledit kärsis hyvin nopeasti.
    SM-yö oli lokakuussa aika extreme, ehkä +2*C, yli 10m/s tuuli ja kauhea sade. Se pahin syysmyrsky-yö siis.
    Ei paljon lämpöä lampussa ollut kun maalisuoralla koitin Matkahan oli reilu kymppi, 1.09 taisin käyttää aikaa.
    Ja aamulla huomasin että heijastimet on huurussa vaikka suht tiivis kapine onkin. Pikkuveljen halogeeninrämästä valui vesi norona pois kun pleksin irroitti Että ehkä pieni lämpö olis jopa hyvästä, sais kosteuden haihtumaan...

  26. #3056
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    > aksutus

    Eikös nimim JH1:n tyyppinen viritys olisi helpompi? Siihen perään vielä jollaan termostaatilla toimiva tuuletin niin jopas ois oiva, ei kärähtäis ledit vaikka jäis mopo suohon kiinni.
    Kiitos suosituksesta! Kyllä tuolla pärjää huoneenlämmössäkin paikoillaan muutaman minuutin ennen kuin lämmöt nousevat liikaa. Ulkona tuskin tulee ongelmaa, koska Suomessa on (valitettavasti) hyvin harvoin samanaikaisesti pimeää ja 20 astetta lämmintä. Siis ulkona.

    Pienikin tuulenvire tehostaa kummasti jäähtymistä. Jäähdytyspinta-alaa lampussani on runsaasti, koska myös heijastimiin ja kiinnikkeisiin siirtyy hyvin lämpöä. Rakentaessa onkin syytä varmistaa, että heijastimet istuvat alustaansa tiiviisti eikä väliin jää hirveän paksusti liimaa. Tietysti flektille voi jättää varauksen kaiken varalle. Valoa riittää satavarmasti.

  27. #3057
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    100

    Hymy

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH1 Katso viesti
    Tänään lähti driver kirjeessä jenkkilään tullausasiakirjalla varustettuna. Postimaksu kokonaiset 1,55 €. Olisi se mennyt alle eurollakin, mutta hitaammin. Katsotaan mitä TaskLEDin kaveri tuumaa rikkinäisestä driverista.
    ...ja eilen se sitten ilmestyi postilaatikkoon. Mitään saatteita ei ollut mukana, mutta oletan, että driver on korjattu. Eli vajaa kuukausi meni korjauskierroksella. Hyvä näin.

  28. #3058
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Nyt on kaverille projekti "lopputuote_vol_1" työn alla.
    2 lediä tarkoitus ajaa 2,8A ja tuota yhtä mihin tein rautasahalla, rälläkällä, viilalla ja ties millä hienon kiilan alle ajetaan ehkä 1,4-2A, kartanluku/juoksuvalo 35* orange heijastimella, muut heijastimet Khatodin 12* sileät.
    Sori huono kuva,nappasin vaan puhelimella kun ledit oli vielä pöydällä... Tuon jälkeen vois itselle tehdä 4-ledisen jossa kartanlukuvalo ilman heijastinta 1,4A ja 3x 2,8A kaukovalo. Tiomilaan,SM-yöhön ja muihin nollakelissä juostaviin vesisadekisoihin (kevät/syksy) nääs kun lämpö ei ole minkäänlainen ongelma


  29. #3059
    Mikäs olisi fiksuin tapa saada P7-ledille 2.8A virtaa, käyttäen kahta 18650 akkua kytkettynä sarjaan (8.4V).
    Mitään moodeja ei mielellään tarttisi olla, korkeintaan low ja high. Laadusta olen valmis maksamaan, joten ehdotuksia kehiin.

  30. #3060
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herminator Katso viesti
    Heips!
    Mitäpä maksoi Troutin paketti ja mitä siinä tuli mukaan? Millä akulla ja laturilla meinasit sen varustaa?

    Itseltäni löytyy DX:n Tesla-kopio, mutta lisäteho hiukan kiinnostaisi.
    The cases which include lexan front plate and stainless bolts plus a 3 mm status led is £55 available in black or titanium grey. The mount is £ 15 but only in black.
    Akkupakettina 4 kappaletta AW:n 18650 Li-ion akkuja kytkettynä sarjaan. Tarkoitus olisi rakentaa 4s2p akkupaketti jossain vaiheessa. Alkaa vain uhkaavasti tuo pimeä aika vähenemään.

    Latailen tällähetkellä akut yhdellä Pilan IBC laturilla (Lataan akut erikseen).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •