HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 16 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #451
    Sphinx Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    yhdestä asiasta olen varma. Cervelon pitäisi soittaa Ikeaa ja hommata sama kuvaaja. Ne kataloogikuvat on ihan kamalia....

    Avasin aamuni ratoksi eilen tulleesta erästä R3SL runkolaatikon. Sanotaan että ne kuvat ei todellakaan näytä, taaskaan, yhtä hyvältä kun toi livenä. Tuli RS ja S1 pyöriä lisäksi. Muut tulossa yhä. S2 ja S3 tulevat viimeisenä, joitakin viikkoja viä,ehkä.

    Ja se valkoinen maali painaa tossakin...

    58cm "tosi äijä"-koko R3SL:

    -runko, kaikkine ruuveineen, tolpan pannalla, vaijeriohjurilla yms. 877g. Yhä silti keveimpiä?
    -Funda Team keula, uncut 300mm, 365g eli joku 340-345g leikattuna. Ei paha kun ei ole kyseessä mikään nuudeli.

    Yllätys oli että tossa tuli matala ohjainleekerin yläkooli mukana. No mulla on korkeita jemmassa jos tarvii vaihtaa.

    -3T LTD 44cm tanko oli 186g. 120mm stemmi 122g Toi stemmi lienee jäykin maantiestemmi mitä saa? Ainakin alle 150g stemmeistä.

    Tosta tulee ihan hiano, Rotorin keskiö, kammet ja rattaat, Ciamillo GLS jarrut mustana , loput Red:iä, mustat Speedplay petaalit, 3T LTD palat, King Cage telineet. Siinä on asiakkaalle pyörää toviksi.



    Kyllä tällä pyörällä entiseen "italialaiseen oriin" verratuna kylttikirit voi onnistua paremmin. kyllä koeajolla sen huomaa (kyllä pyörää pitää päästä koeajamaan enemmän kuin kortteli ympäri)kyllä huomaa mikä ero on eri merkkisissä kuitupyörissäkin ....ja osia pitää päästä vapaasti valitsemaan ja vaihtamaan (tulee halvemmaksi kun alkaa valmiiksi koottuja pyörää päivittämään), ei voi tulla huonoa pyörää.pitänee laittaa kuva kun valmis. -
    Sphinx muokkasi tätä : 24.01.2010 at 10.33

  2. #452
    Junnuraita Guest
    Koeajo on varmaan ihan hyvä juttu jos sitten ostaa pyörän just siinä kokoonpanossa.Valmispyörissä kun tuuppaa olemaan aika kehnot kiekot esiasennuksena.Tosin jos pyörä jo mielyttää niin varmaan paranee jos sitä pikkasen jälkikäteen modaa.
    Mut jokainen omalla tyylillään mut mä en ainakaan koeaja mitään,en ainakaan autoja.

  3. #453
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ei Cerveloissa minusta mitään hirveitä rimanalituksia ole missään mallissa, ainakaan enää myyntihetkellä, noita Tri/TT-Cerveloita harvemmin myydään orginaalikiekoilla...ja voihan koeajolle vaihtaa mitkä kiekot haluaa. Ainakin lähinnä niitä vastaavat. Alumiinikiekot nyt tuntuu suunnilleen samalta jos puhutaan jostain Ksyrium SL-Elite laatutasosta eikä alle, sit hyvät hiilarit voi sit kattoo vähän millaisia hakee. Tuskin kukaan haluaa testata nimenomamaan millään Shimanon R500 kiekoilla....

    Minusta kunnon koeajo on hyvä juttu. Jos et itte tykkää niin älä osta. Varsinkin guttaperkkafillareissa on niin pirusti eroa miltä ne tuntuu että ite koeajettuna saa siitä luotettavimman tiedon. Soon soopaa että kaikki kuitufillarit on samanlaisia ajaa.

    Tosin toi hanki saisi häipyä...vaikka Kurtin traineri on ok vehje sisälenkkeilyyn, ei sillä voi kuin varmistaa oikean runkokoon.

  4. #454
    Sphinx Guest

    cervelo r3sl

    Valmis ensi kesään.

  5. #455
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    on kyllä hiano. mikä olli punnittu paino?
    Jari

  6. #456
    Sphinx Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    on kyllä hiano. mikä olli punnittu paino?
    Jari
    Tais vaaka heilua siinä 6,5kg paikkeilla.

  7. #457
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ok, nyt on palattu Cervelon koulutusreissusta ja tuossa jotain kuvia. Nyt tarttee alkaa perata taas tonni postia....

    http://www.signature.fi/BrainBike2010.html

    Tossa on muuten mielenkiintoinen käppyrä. Heti kun muiden valmistajien "uudet" pyörä on oikeasti myynnissä, ne lisätään siihen.

    http://i39.tinypic.com/so4ppw.jpg

    On melko hauskaa huomata aina uudestaan että P2 on nopeampi kuin muiden huippumallit vaikka koko pyörä maksaa vähemmän kuin muiden pelkät rungot...mua suoraan sanoen yllätti että Pinarello on parempi kuin Felt DA lähens kaikilla kulmilla. Kuotan "laatu" ei kyllä taaskaan yllätä tossa käppyrässä...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 08.02.2010 at 09.54

  8. #458
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Vekkulia, kasailin tossa yhtä 2010 RS-pyörää, 56cm kokoa. Rungossa oli yllättäen kokokuituiset ohjainlaakeripesät. Eli pieniä eroja joka vuosi vaikka niistä ei esitteessä mouhotankaan. Livenä aika nätillä hopeallä värilla 1064g. Purin nääs pyörän kokonaan ensin ja kokosin uudestaan että on varmasti riittävän hyvin koottu ja kestää Suomen suolat ja sateet ilman korroosiota.

  9. #459
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    16
    Tulipa sitten eilen liityttyä Cervelo seurakuntaan...

  10. #460
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sphinx Katso viesti
    Valmis ensi kesään.
    Onnittelut! On se kyllä komee ja kevyt. Vielä kun olisi FFWD:n kiekot
    You'll Never Ride Alone

  11. #461
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Djbottom Katso viesti
    Tulipa sitten eilen liityttyä Cervelo seurakuntaan...
    Onneksi olkoon ny, kehtaako nuin hienolla ollenkaan ajella rupusen cyclocrossarin kanssa. Jos kehtoo ni lähetään keväällä heittään vesilahden lenkkiä.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  12. #462
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Onneksi olkoon ny, kehtaako nuin hienolla ollenkaan ajella rupusen cyclocrossarin kanssa. Jos kehtoo ni lähetään keväällä heittään vesilahden lenkkiä.
    Ehdottomasti mukana vesilahden lenkillä! Kummasti polte fillarin hankinnasta siirtyi fillarilla ajamiseen... Hyvä niin!

  13. #463
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411

    Cervelot Tamereen seudulla

    Tervetuloa Cervelo joukkoon. Paljonkohan näitä Cerveloita tässä Tampereen sedulla oikein alkaa olla?

  14. #464
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924

    Nauraa

    Varsin ihmeellistä että se tihentymä on juuri siellä Tampereella .....

  15. #465
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Muuallekkin kuin Tampereelle...

    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  16. #466
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Vähän edellistä pienempi, 54cm 2010 S1:



    Minusta King Cage "Iris" teline sopii aika kivasti S-pyörään, paremmin kuin joku lasikuitukäkkyrä...



    Ja kuten kaikille rungoille on pakko ,merkkiin katsomatta, tehdä jos aikoo että keskiö kestää ja pyörii kunnolla, rotsaus on koonnin alku...



    Em. pyörä oli muuten 7,95g ilman petaaleja ja pullotelineitä. Kevyillä kiekoilla se oli 6,7kg. Aika ultimate kisapeli siis. Runko ei heti säry tai notku ja koko pyörä ei silti paina liikaa. Itseasiassa toi runkosetti painaa vähempi kuin moni "italo" guttaperkkasetti tolpan kanssa.

  17. #467
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Mitäs palikoita tossa 54cm S1:ssä on ja onko tietoa eri kokosten runkojen painoerosta? Ainoa paino jonka oon löytäny on Competitive Cyclistin antama 1434.0g, mutta se on sama kaikilla rungoilla ja kyllä niissä taitaa jonkin verran olla hajontaa.

  18. #468
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Osat on suunnilleen:

    -kiekot EA Circuit
    -osasarja Sram Rival
    -satula Rotor
    -tanko ja stemmi 3T Pro
    -renkaat Rubino Pro slick ja sisurit Vittoria UL
    -tankoteippi Fizik
    -pullotelineen King Cage

    Se on Competiven paino on S1 54cm koon ~paino. Hiillarisessa S2 54cm on 1040g kun 58cm on 1080g. S1 on alumiininen eli muutos on suurempi.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 10.02.2010 at 16.07

  19. #469
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Jos muutos ois suoraviivanen se menis näppärästi 1434/54 * 58 = 1540,2222 grammaa mutta ei taida olla ihan niin helppoa.

  20. #470
    Sphinx Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    Muuallekkin kuin Tampereelle...
    Hieno pyörä.Saas nähdä ollaanko taas rinnakain heinäkuun lopulla (pohjanmaalla)samassa lähtöryhmässä/"Yhtä köyttä vetäen" .

  21. #471
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sphinx Katso viesti
    Hieno pyörä.Saas nähdä ollaanko taas rinnakain heinäkuun lopulla (pohjanmaalla)samassa lähtöryhmässä/"Yhtä köyttä vetäen" .
    Mentääskö jo kilpasarjaan...Vai ollaanko vielä kuntoilijoita?
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  22. #472
    Sphinx Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    Mentääskö jo kilpasarjaan...Vai ollaanko vielä kuntoilijoita?
    Pitää katsoa miten keväällä ketjut kiristyy.... oiskohan ihan oma lähtöryhmä kilpasarjassa.jos saatais omaa porukkaa mukaan enemmän voitais lähteä takaa ajoon samassa ryhmässä.Pistetään mietintämyssy päähän.

  23. #473
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sphinx Katso viesti
    Pitää katsoa miten keväällä ketjut kiristyy.... oiskohan ihan oma lähtöryhmä kilpasarjassa.jos saatais omaa porukkaa mukaan enemmän voitais lähteä takaa ajoon samassa ryhmässä.Pistetään mietintämyssy päähän.
    Onkos siellä eri lähtöryhmiä kilpailusarjassakin? Ollaanpa yhteyksissä tuosta vielä...Meillä kyllä oli aika mukava tiimi kasassa viimeksi.
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  24. #474
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    258
    Mä en voi sille mitään.että toi s1 näyttää kuin joltain takavuosien Helkamalta.Tietysti kauneus on katsojan silmässä,mutta ei kyllä muotoilu sytytä sitten yhtään.Varmaan muuten hyvä pyörä.

  25. #475
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Onkohan Cervélon pyöriä esillä maaliskuun messuilla?

  26. #476
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Sitä mäkin mietin, ei näy Signaturea tai Velosporttia listoilla.

  27. #477
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    77
    Laittelin Samulle mailia, kuulemma jotain 4 cerveloa olisi esillä messuilla yhdessä jonkun toisen pyöräpajan kanssa. Ja FFWD:n kiekkoja kans. Itse ainakin menossa katsomaan

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Sitä mäkin mietin, ei näy Signaturea tai Velosporttia listoilla.

  28. #478
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Hieno homma, voiskohan niillä kruisailla siinä kaukalossa mikä ainakin silloin oli kun viimeksi kävin messuilla. Pitää ainakin katsella jos siellä olis meikäläisen kokoisia pyöriä tarjolla niin vois vähän koeponnistaa. Velosporttiin tulee yksi 54-kokoinen S1 ja muut koot on tilauksesta.

  29. #479
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Juu, ajatus on että esille tulisi olemaan 4 Cerveloa, 58cm S3, 58cm R3SL, 56cm P4 ja...54cm S1, tai 51cm P2 tai P3. Lähes kaikkia malleja kun löytyy hyllystä jotain kokoa. Paitti R4 ja T4.

    Saa esittää toiveita?

    Ainoa jota ei vielä ole tullut on S2 ja koot on vielä hiukan epätäydellisesti saannissa. Eli 2010 toimitukset ovat käytännössä vasta alkaneet. S2 ja S3 ovat pikkasen vaiheessa uuden ISC2 vaijeriohjurisysteemin takia, P4 tuleekin yhä ISC3:lla. Vaikutus on lähinnä että asennus vaatii muutaman minuutin enempi aikaa ja ne lätkät on viistoputken yläpäässä.

    FFWD kiekoist F2,F4,F5,9, Five, Three ja Powerdisk. Tosin hiukan jännittää tehtaan toimitus-ajat noille kaikille. Samoin Ciamillon jarruja on matkalla lisää. Gravitaksia ja jotain GLS:iä on kyllä hyllyssä mutta GX:iä ei.

    Sit Rotor, Speedplay, Bont...tarttee nyt kattoo miten saa järkättyä.

    Pöh, just kun pääsin sanomasta niin posti-poika raahasi muutaman S2-runkosetin. 54+56cm kokoja. Aika juhlavan oloinen toi puna/valkea aero-runko.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 16.02.2010 at 14.59

  30. #480
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    127
    Cervélon kotisivuja on näemmä päivitetty modernimpaan suuntaan. Jutut näyttäis olevan pitkälti niitä mitä aiemminkin sivuilta löytyi, mutta tais siellä jotain uuttakin luettavaa olla.

    Elokuussa olis ilmeisesti tulossa joku uus malli, kattokaa Project California video.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •