FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 37 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1081
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Ei taida olla noteerattu Ashima Pancake -jarruja tässä topicissa vielä? Tulossa vissiin jotain sairaan ennennäkemättömän kevyttä. Jotain uutta ideaa, ei mäntiä ollenkaan tjsp.

    Mainittiin helmikuun WMB:ssa ja netistäkin löytyy jotakin pientä, mutta pinnallista.


  2. #1082
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Enpä ollut ennen moisista kuullutkaan.

    http://www.bikeradar.com/gallery/art...news%2Farticle

  3. #1083
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei taida olla noteerattu Ashima Pancake -jarruja tässä topicissa vielä? Tulossa vissiin jotain sairaan ennennäkemättömän kevyttä. Jotain uutta ideaa, ei mäntiä ollenkaan tjsp.
    Tuolta löytyy syvällisempää infoa: http://tiny.cc/G5D6N

  4. #1084
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Kah, en ollu miäkään kuullu moisista Tollaista infoa löytyi testatun samplen painoista:

    Koodi:
    Ashima PCB measured sample spec
    Front:
    weight -185.9  grams
    hose length - 29 inches
    Rear:
    weight - 209.9 grams
    hose length - 57.5 inches
    http://www.gramslightbikes.com/2009/...irst-look.html


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> px

    Kiitos. Onhan tuossa jo 70 g eroa Hope Mini Pro:hon. Minkälaisilla kahvoilla tuo 529 g on punnittu? Ihanko peruskahvoilla, jotka tulevat normaalin R1-setin mukana?
    Punnittu sen miun ensimmäisen settini mukana tulleilla mustilla kahvoilla, olisivatko magnesiumia tai alua?
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  5. #1085
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Punnittu sen miun ensimmäisen settini mukana tulleilla mustilla kahvoilla, olisivatko magnesiumia tai alua?
    Mulla mustat kahvat on magnesiumia ja hopeisten pitäs olla alumiinia.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  6. #1086
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lievästi OT: Täällä kun on ollut puhetta Formulan R1-jarruista niin kysyn tähän väliin hölmön kysymyksen, onko siis nuo http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=33534 oikeasti 270g 160mm jarrulevyn ja pulttien kanssa? Ts. onko tuossa samat komponentit kuin esim. Juicy seiskan ilmoitetussa 395g painossa?


  7. #1087
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kijas Katso viesti
    Lievästi OT: Täällä kun on ollut puhetta Formulan R1-jarruista niin kysyn tähän väliin hölmön kysymyksen, onko siis nuo http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=33534 oikeasti 270g 160mm jarrulevyn ja pulttien kanssa? Ts. onko tuossa samat komponentit kuin esim. Juicy seiskan ilmoitetussa 395g painossa?
    270 grammaa voi tehdä hieman tiukkaa mukana tulevilla pulteilla ja adapterilla, mutta jos tosiaan mukana tulevat titaanipultit ja kepoiset adapterit niin kyllä tuohon 270 grammaan levyineen kaikkineen voipi päästä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Tällä hetkellä paino koko setille on 529,0g. Pitää huomenissa tutkia että saisinko noista toisista jarruista vaihdettua kuitukahvat tuohon settiin, voisi vielä jokunen ramma ropista.
    Sain juuri vaihdettua nuo hiilarikahvat Epikin R1:iin, ja koko setin paino on nyt 517,8g, eli noin 260g per pää kaikkien hilppeiden ja levyjen (160+140) kera. Kahvoista lähti 5,1g/kpl ja samalla otin pari ylimääräistä prikkaa pois takajarrusta.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  8. #1088
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Sain juuri vaihdettua nuo hiilarikahvat Epikin R1:iin, ja koko setin paino on nyt 517,8g...
    Hurjia lukemia.

  9. #1089
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Hurjia lukemia.
    Joko painoit tilausnappia?
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  10. #1090
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Nappi on painamatta, sillä jarruja ei edelleenkään saa mistään valmiiksi kuitukahvoilla. Jossain vaiheessa varmaan tarvii antaa periksi ja tilata ensin perusmalli ja virittää sitä sitten kahvoilla, mutta odottelen vielä, josko kuitukahvaversioita tulisi kuitenkin myyntiin.

  11. #1091
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Älä unohda sitä linkkiä, minkä siulle vinkkasin
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  12. #1092
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei taida olla noteerattu Ashima Pancake -jarruja tässä topicissa vielä? Tulossa vissiin jotain sairaan ennennäkemättömän kevyttä. Jotain uutta ideaa, ei mäntiä ollenkaan tjsp.

    Mainittiin helmikuun WMB:ssa ja netistäkin löytyy jotakin pientä, mutta pinnallista.

    Jos tuo systeemi on männätön, niin samaa logiikkaa noudattaen langallisesta tulee langaton kun johdon vaihtaa ohuempaan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  13. #1093
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Hellsinki, Latokartano
    Viestit
    333
    Mitäs vaaka näyttää Akin villarilla tällä hetkellä? mielenkiinnolla seuraan topikkia, mutta tainnu mennä ohi viimeaikoina..
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

  14. #1094
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Ketjun ekassa viestissä on tää linkki jota itse olen seurannut: http://kotisivu.dnainternet.net/akik...k_ultimate.pdf
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  15. #1095
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, ja aika hyvin on pitänyt paikkaansa, että puntarin lukema on reilut 100 g enemmän kuin tuo osien massojen summa. Eli noin 7.65 kg taitaa olla tämänhetkinen todellinen lukema nahkarenkailla (Furious Fred 2.0"). Ja kun alle laittaa 460-grammaiset Rocket Ron 2.25":t, ollaan Tahko-kunnossa ja samalla hyvin lähellä kahdeksaa kiloa.

    Mutta jospa sen DT:n keulan ja nuo Formulan jarrut vielä saisi, niin lähtisi noin 150 g ja voisi jo puhtaan valkealla omatunnolla puhua 7.x-kiloisesta Tahko-pyörästä.

  16. #1096
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Joko painoit tilausnappia?
    Itte mietin kans tilausnapin painamista mutta en paina ennen ku oon päässy käytännössä kokeilee että pysähtyykö pyörä noilla jarruilla, sitä vartenhan nuokin on taidettu tehdä mutta ei sitä koskaan tiedä...


  17. #1097
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Nappi on painamatta, sillä jarruja ei edelleenkään saa mistään valmiiksi kuitukahvoilla. Jossain vaiheessa varmaan tarvii antaa periksi ja tilata ensin perusmalli ja virittää sitä sitten kahvoilla, mutta odottelen vielä, josko kuitukahvaversioita tulisi kuitenkin myyntiin.
    Tältä myyjältä löytyy valkoisena ja punaisena:

    http://cgi.ebay.de/FORMULA-R1-CARBON...item2eaad79f55

    http://cgi.ebay.de/FORMULA-R1-CARBON...item2eaad7a141

  18. #1098
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    217

    Kymysys adapterit Hopelle

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Eikös tossa Scrubin levyssä oo alumiininen jarrupinta...? Jos haluaa, että jarrupinta on terästä, Hopen kelluvat levyt ja DT:n adapterit on kohtuu kepeä ja toimiva vaihtoehto. Mulla oli nuo xtr-navoissa pari vuotta ja hyvin toimi.
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=10262

    Kummat noista pitää valita xtr 97x navoille ja Hopen levyille?

  19. #1099
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VAHVA Katso viesti
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=10262

    Kummat noista pitää valita xtr 97x navoille ja Hopen levyille?
    Nuo ylemmät mitä niillä ei just nyt ole. Tuskin XTR-navassasi on 15 tai 20 mm akselia? Aika usein tuollasia on saatavilla ihan LBS:sta.


  20. #1100
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Kuinkas kauas jää Tufon Colibri-kiekkosetti ja siihen 430g XC-tuubit? Akin vannesetti on tietty viä kevyempi mutta käyttökelpoiset renkaat ja sisurit tai muussit on varmaan painavammat, tai no, 300g päällygummi hiukka hirvittää....

    Ja tietysti toi Centerlock on vähän gramma-nistien epäsuosiossa mutta minusta noi DT190 navat on pareesta päästä keventelytouhuissa jos mainaa ajaakkin niillä.

    No ei noissa pointti kyllä painossa ole vaan vauhdissa. Meillä on samaall tekniikalla tehtyjä CX-tuubeja ja ei paljon avo-CX napostele niitten jälkeen. Akka on muuten vetänyt harjoitusversiolla noista CX-tuubeista koko talven. Meinasi käydä käsiksi kun edottelin nastarenkaita, ajettavuus ja pito on niissäkin sitä luokkaa....se on rikkonut niitä 0kpl tänätalvena.

    http://www.tufo.cz/

  21. #1101
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Aika houkutteleva tuo Tufon uusi kiekkosetti. Tosiaan centerlokin ois voinnu kyl jättää pois.
    Mikäköhän idea sen käytössä on?

    Mitenkäs tuo tuubien kiinnitys. Liima vai teippi? Kiekkoja katselin ja siin teipin painoksi mainittiin 35g? Onko se per kiekko? Aika painavaa? Käytännössä rengas on sitten 465g.
    Sitten vielä adapteri jarrulevylle.
    www.hypy.fi

  22. #1102
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ne renkaat tulee asennettuna mutta ajattelin kysyä jos saisi ilman asennusta. En ite kyllä käytä tota teippiä. Helppoa ja siistiä joo, painavaa myöskin. Minusta toi 35g on 2kpl teipin paino, 70g teippiä on pirusti....

    Funtsin vaan olisko noissa mitään järkeä. Ne CX-renkaat oli vaan sen verran vakuuttava kokomus...Noita renkaita tulee kuitenkin niin tulisi kiekkojakin samalla.

    Ai niin Akka on taas ajamassa niillä tuubeilla.

    Ei muuten tule täyteen se 20 000km...ja mun piti tehdä duunia. Soon Moro, taas...

  23. #1103
    tiksi Guest
    Oletko Aki kerennyt vielä testaamaan sitä Tunen pullotelinettä? Mitenhän se mahtaa ajaa asiansa? Entäs onko kellään kokemuksia tälläisistä: http://www.bike-components.de/produc...aufmodell.html

  24. #1104
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    hommaat vaan suoraan tälläiset linkut niin ei jää harmittaa:
    http://www.bike-components.de/produc...-DC-16-17.html


    Itse en maasturii moista telinettä laittais. maantie pyörässä menettelee vaikkakin joskus täys pullo on jumahtanut telineeseen aika tiukalle. toisilla toimii maasturissa. telineessä pitää käyttää taxcin/tunen pulloja.
    www.hypy.fi

  25. #1105
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Maasturissa lienee ainoat järkevät pullotelineet King Cage (48g/28g) ja Spessun joku muoviteline taisi pelittää hyvin myös.

  26. #1106
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Asiaahan täällä taas puhutaan. Ei taida tosiaan tuo Tunen teline olla ihan huolettomimmasta päästä... Tarttis tässä joskus tehdä yhteenveto Sparkin nykyisten palikoiden luotettavuudesta ja huolettomuudesta, jotta muut voisivat välttyä rahojen tuhlaamiselta.

  27. #1107
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    On taas vaihteeksi hiukan keulahanketta kehitteillä...

    Lähtökohta on, etten ole ihan tyytyväinen Sparkin nykyisen jousituksen (DT Carbon + Manitou R7 MRD TPC) toimintaan. Vanhalla kevytrungolla, jossa on takaiskarina Fox RP3 ja keulana Fox F100 RLC, on vaan yksinkertaisesti mukavampi ajella kuin Sparkilla. Takaiskareissa ei ole valtavaa eroa, mutta F100 on mun mielestä toiminnaltaan selkeästi miellyttävämpi kuin R7.

    Siksipä soitin Rtechiin ja kysyin, voisiko asialle tehdä jotain. Norvaston Mikko alkoikin suoltaa samantien ideoita, joilla perus-Foxia voisi viilailla keveämmäksi toiminnan kärsimättä. Lopputulos on, että yrittävät nyt sitten rakentaa mulle customoidun Kettu-keulan, joka on sekä mahdollisimman kevyt että mahdollisimman toimiva. DT:n kuitukeulan lukemiin ei tulla pääsemään, mutta jospa vaikka 1400 g alittuisi siten, että toiminta olisi yhtä oivaa kuin 2008-mallisessa F100 RLC:ssä.

    Vuosia sitten Rtech viritti SID World Cup -keulan 1100-grammaiseksi tekemällä vaimennuspuolen kokonaan uusiksi, ja ajoinkin sitten tuolla keulalla useita vuosia ilman ongelmia. Saa nähdä, mitä tästä Fox-virityksestä syntyy. Palailen asiaan, kun on jotain kerrottavaa.
    Aki Korpela muokkasi tätä : 09.02.2010 at 12.48 Syy: typo

  28. #1108
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Kuulostaa aikas mielenkiintoiselta tuo keulasäätö. Saiskohan sitä DT:n kuitukeulaa tuunattua vielä kepoisemmaksi tuolla Norvaston pajalla..? Ja asiaan liittyen, sainpa viimein punnattua tuon oman R7:nkin oikealla grammavaa'alla. Omat tarkat vaa'at kun yltävät vain 1000 grammaan asti, ja Erittäin Luotettava (tm) Bilteman loistelias kalavaaka näytti sille 1.32kg viimeisimmän huollon jälkeen, ja Special Biken vaaka 1317g. Putsattuna ja tarrat poistettuna 1311g. Kaulaputkea on noin 175mm. Jos tuo DT:n kuitukeula on sen 1170g ilmoitetun painon mukaan, niin todellisuus ei tuosta enää paljoa heitä.. kalliita grammoja tulisi. Varsinkin jos joskus innostuu viilailemaan nuo R7:n vannejarrutapit pois
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  29. #1109
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Sparkilla on nyt massakausi meneillään. Keulaksi on tulossa noin 100 g nykyistä painavampi, ja luovuin myös Powercordzeista. Tilalle tuli ihan tavalliset teräsvaijerit. Näyttäisi siltä, että nuo muovinarut tuppaavat hiukan luisumaan ainakin pakkaskelissä. Eli vaikka narun kiristää tiukalle vaihtajaan kiinni, muutaman tunnin lenkin jälkeen vaijeri on luisunut millin tai kaksi. Ja tuollainen on tietenkin merkittävän ärsyttävää varsinkin tuon maantievaihtajasta viritetyn etuvaihtajan kanssa, jonka on oltava kohtuullisen tarkasti säädöissään, jotta ketju menee helposti kaikille kolmelle eturattaalle.

  30. #1110
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    ...ja luovuin myös Powercordzeista. Tilalle tuli ihan tavalliset teräsvaijerit. Näyttäisi siltä, että nuo muovinarut tuppaavat hiukan luisumaan ainakin pakkaskelissä. Eli vaikka narun kiristää tiukalle vaihtajaan kiinni, muutaman tunnin lenkin jälkeen vaijeri on luisunut millin tai kaksi. Ja tuollainen on tietenkin merkittävän ärsyttävää varsinkin tuon maantievaihtajasta viritetyn etuvaihtajan kanssa, jonka on oltava kohtuullisen tarkasti säädöissään, jotta ketju menee helposti kaikille kolmelle eturattaalle.
    No johan. Ja kun just eilen päätin että voisin kokeilla itsekin noita Voimanaruja. Eivät taida sitten kuitenkaan olla yhtä voimissaan kuin ne kuuluisat tamperelaiset jäätyneet pulkannarut . Mites noi Ultralight I-Linkit ovat pelittäneet?
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •