GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 15 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Omat ostin täältä ja ainakin vielä näytti olevan mahdollista valita koot 44 ja 45: http://www.primera-bournemouth.co.uk...px?prodID=5964

Tänään oli vajaan kolmen tunnin siivulla, kelissä -20+ astetta plus pieni vinkka, jalkaosastossa Falken TK1 + NW Celsiukset + Sportfiren vuorellinen suoja => oli varpailla liian kuuma. No, parempi oli tietty noin päin.

Minä olen onneni löytänyt tänään oli jalassa Raichlen vaelluskenkä + ohut & paksu villasukka sekä polven alapuolelle yltävät säärystimet. Minä kun olen niin kömpelö köntys etten pysy polkuuralla vaan välillä poikkean hangessa. Ei palellut eikä mennyt lunta kenkään. Tuntuu että kapealla polulla liikkeelle lähtö on mulle helpompaa avopolkimilla (Wank bros. 50/50). Tällä setupilla mennään kevääseen asti.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Nyt alkaa itselläkin olemaan enempi kokemusta noista NW:n Celsiuksista.
    On se vaan juhlaa kun ei tarvitse tampatulta polulta tippumisen jälkeen kaivella lumia suojien alta.
    Nuo on ihan pirullisen lämpimät. Pahimillaan aamulla töihin lähtiessä on ollut karvan alta 30 pakkasta eikä tuossa 8km:n matkalla ole varpaita palellut laisinkaan.
    Sukkina tuolla sisällä on ollut keinokuituiset ajosukat ja niiden päällä merinovillaiset ohuet sukat.
    Pidempiä lenkkejä en ole viitsinyt ajaa kuin 10 pakkas-asteen kelissä ja muutamassa tunnissakaan ei jalkoja ole paleltanut. Päällisten kanssa olisi jo varpaat kastuneet monta kertaa kun hangessä könysin.

Alkuunsa tuo jäykkä varsi oli todella omituinen ajaessa kun olin tottunut liikuttamaan nilkkaa enemmän. Mutta tuon ongelma on hävinnyt kun on hieman tottunut.
    Saas nähdä miten vammaiselta tuntuu keväällä ajella "normaaleilla" ajokengillä.
    Toisaaltaan noiden paksujen varsien päälle saa hyvin vedettyä housun jotenka nilkkoja ei ainakaan palele.

Negatiivisena puolena noissa on tolkuttoman ohuet narut jotka katkesikin kuukauden käytön jälkeen melkein saman aikaisesti. Noh, laitoin paksummasta tavarasta uudet nauhat ja ovat parremmat kuin uutena.
    Tuo paksumman narun pujottamiseen meni vain hermo. Nuo lenkit on niin inhoittavassa paikassa kengän etu osassa ja lenkit niin ahtaat että asennuskalajaa olisi mennyt korillinen jos olisi ollut.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti
    Seuraavaksi pitää kokeilla lämmittimiä varpaiden ylä- ja alapuolelle. Onneksi kenkä on kärjestä sen verran väljä että pitäisi mahtua.
    Kävin tänään ajamassa tyynessä 15 asteen pakkassäässä. Merinovillainen alussukka, lämmittimet varpaiden ylä- ja alapuolella, fleecesukka päällä. Paketti mahtui sopivasti kenkään. Puoli tuntia oli suorastaan lämmintä kunnes vähitellen alkoi viiletä, mutta 1h 45min lenkin aikana ei ehtinyt tulla kylmä. Kotona varpaat olivat ihan ok. Pari tuntia tällä setillä ajaa varmasti, vähemmän kipakalla pakkasella enemmänkin. Onneksi tuli hommattua kerralla laatikollinen noita lämmittimiä.

On muuten mahtavaa ajella kunnon pakkasella, kun polut ovat kovia ja lumi vain narskuu renkaiden alla.

Kävin tänään ajamassa tyynessä 15 asteen pakkassäässä. Merinovillainen alussukka, lämmittimet varpaiden ylä- ja alapuolella, fleecesukka päällä. Paketti mahtui sopivasti kenkään. Puoli tuntia oli suorastaan lämmintä kunnes vähitellen alkoi viiletä, mutta 1h 45min lenkin aikana ei ehtinyt tulla kylmä. Kotona varpaat olivat ihan ok. Pari tuntia tällä setillä ajaa varmasti, vähemmän kipakalla pakkasella enemmänkin. Onneksi tuli hommattua kerralla laatikollinen noita lämmittimiä.

On muuten mahtavaa ajella kunnon pakkasella, kun polut ovat kovia ja lumi vain narskuu renkaiden alla.
    Ne thermopohjalliset kruunaavat kokonaisuuden.... Eli ne missä on sitä foliota toisellapuolella.
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

mutanaama Guest
    Tänään 2,5h ja jalassa vain ohkainen alpakkavillasukka ja lämpöpohjallinen.
    Pakkasta alussa noin -22 lopussa -18. Parikymmentä metriä tuli käveltyä, ja siinä ne varpaat lämpeni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Ne thermopohjalliset kruunaavat kokonaisuuden.... Eli ne missä on sitä foliota toisellapuolella.
    Lake käyttää jotain NASA space technology -pohjallisia, joissa on foliota molemmilla puolilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    Negatiivisena puolena noissa on tolkuttoman ohuet narut jotka katkesikin kuukauden käytön jälkeen melkein saman aikaisesti.
    Mulla on nyt toista talvea nuo NW-kegät maantieversiona. Ei pysty kyllä tajuamaan kuinka nuo kiristysnarut saa poikki normaalilla käytöllä . Meikäläinen kiristää ne vaan ihan kevyesti, jottei kenkä mene liian tiukaksi. Hyvin ovat kestäneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Igor Pavlovits Katso viesti
    Mites on, tarkeneeko jalat noissa yli 20 asteen pakkasilla? Sain tänään aamulla kummasti lisämotivaatiota hankkia talvikengät kun varpaat jäätyi työmatkalla yli -25 asteen kelissä johtuen pienestä sakkolenkistä.
    Olen käyttänyt sähköpohjallisia yli 20 asteen pakkasilla. Minulla varpaiden paleluun vaikuttaa aika paljon muukin pukeutuminen.

Lake käyttää jotain NASA space technology -pohjallisia, joissa on foliota molemmilla puolilla.
    Oman kokemuksen mukaan ne ovat uutena todella hyvät, mutta lakkaavat aika nopeasti eristämästä. Ilmatyynyt puhkeavat ja pohjallinen litistyy päkiän ja varpaiden kohdilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Mulla on nyt toista talvea nuo NW-kegät maantieversiona. Ei pysty kyllä tajuamaan kuinka nuo kiristysnarut saa poikki normaalilla käytöllä . Meikäläinen kiristää ne vaan ihan kevyesti, jottei kenkä mene liian tiukaksi. Hyvin ovat kestäneet.
    Miun jalan malli on pitkä ja kapea. Esim kesäkengissäni Shimanon 182:ssa joutuu vetämään sen kiristysräikän ihan viimeiseen pykälään.
    Noissa Celsiuksissa saa vetää niin kireälle kuin vain kykenee jotta olisivat tukevat.
    Lisäksi tuo katkeaminen tapahtui pienen solmun kohdalta joka oli nauhaan tullut.

Tuosta ongelmasta olen aina kärsinyt jokaisen omistamani kenkäparin kanssa niin siihen on tottunut.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    Miun jalan malli on pitkä ja kapea. Esim kesäkengissäni Shimanon 182:ssa joutuu vetämään sen kiristysräikän ihan viimeiseen pykälään.
    Noissa Celsiuksissa saa vetää niin kireälle kuin vain kykenee jotta olisivat tukevat.
    Lisäksi tuo katkeaminen tapahtui pienen solmun kohdalta joka oli nauhaan tullut.

Tuosta ongelmasta olen aina kärsinyt jokaisen omistamani kenkäparin kanssa niin siihen on tottunut.
    Ai no sitten. Mulla on taas ongelmana se, että oikea jalkaterä on hieman rintavampi kuin vasen, joten tarvitstin siihen hieman isomman kengän. Maantiekengän etummaiset velcronauhat saa jättää aivan löysälleen ja siltikin meinaavat olla liian tiukalla.

Pitää viedä noita kenkiä varmaan suutarille hieman venytettäväksi.

Miten saatte suojattua nilkan, kengän ja housun rajapinnan jos ette käytä suojia? Talvizukkis ja MW80, nilkka on äkkiä paljas ja kylmä. Tietty jalan alta meneva housu tai löysä pitkälahkeinen voi toimia.
    Miksi vasta tuplaviskin jälkeen sanot mulle Rakastan sua?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Miten saatte suojattua nilkan, kengän ja housun rajapinnan jos ette käytä suojia? Talvizukkis ja MW80, nilkka on äkkiä paljas ja kylmä. Tietty jalan alta meneva housu tai löysä pitkälahkeinen voi toimia.
    SHitmanon kengässä on neopreeni nilkassa.... http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=31693

suojat sucks. Eivät kestä jalkautumisia kauaa. Lumi pakkaa kengän ja suojien alle yms yms....
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    SHitmanon kengässä on neopreeni nilkassa.... http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=31693

suojat sucks. Eivät kestä jalkautumisia kauaa. Lumi pakkaa kengän ja suojien alle yms yms....
    Juu on neopreenia, mutta mulla jää ainakin lahkeen ja neopreenin väliin sentti tyhjää. Ehkä liian lyhyt housu.
    Miksi vasta tuplaviskin jälkeen sanot mulle Rakastan sua?

Minulla on polvisuojien lisäksi tällaiset http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=9597
    ja siihen päälle Windstopper-housut niin ei varmana ole polvi, sääri tai nilkka ensimmäisenä paleleva paikka. Succisten kanssa tosin eivät liene kovin tyylikäs ratkaisu.

Minulla on Shimanon kenkien kanassa Tarjoustalon neopreenisesta selänlämmittimestä tehdyt säärystimet, jotka ovat pitkien succisten alla. Ei mene kosteuskaan rapakelillä kenkään sisälle, jos ei polveen asti putoa lammikkoon. Mitään kaupallista ratkaisua en ole enää harkinnut kun tuo on toiminut erittäin hyvin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

yypy Guest
    Mulla on yleensä pitemmät laskettelu/vaellussukat housunlahkeen päällä. Lumi meinaa tosin vähän tarttua, mutta siitä ei ole olennaista haittaa.

Northwave Celsiukset kiinnostaisi. Sellainen kysymys olisi kyseisten kenkien käyttäjille, että kuinkahan paljon kengissä on kiristysvaraa? Ajattelin että voisin numeron-pari "yli-isot" kengät että niihin saa tarvittaessa mahtumaan tarpeeksi sukkia. Onko vaarana että kengät hölskyy jalassa yksillä sukilla, vai saako niitä tarvittaessa kiristettyä kunnolla?

Igor Pavlovits Guest
    Tilasin maanantaina Celsiukset ja juuri tulin postista paketin kanssa. Pakko sanoa, että kerrankin kysyminen muilta oli virhe, sillä tuo Nappulakengän postaama kokotaulukko sekoitti mun valintasyysteemit täysin, minkä takia en uskaltanut tilata aiemmin harkitsemia kokoja 46 tai 47 vaan päädyin tilaamaan 45, joka näin nopean testin jälkeen tuntuu vaellussukan kanssa vähän liian ahtaalta. Lasten tai ainakin pirun kapeita jalkoja nuilla italialaisilla.

Ainakin yli kymmenen asteen pakkasille 45 ovat liian pienet, mutta märälle syysloskakelille ihan passelit.
    Omaa tyhmyyttä kun en tilannut 46 (tai 47), sillä tiesin että jalkani tarvitsevat sukkavaraa reippaasti.

Eli jos jalka on leveä niin tuon kokotaulukon voi tunkea Milanoon...

-->Igor Pavlovits
    Jos asut Hesan suunnalla ja haluat päästä neljävitosista eroon, pistä yksityisviestiä!

Igor Pavlovits Guest
    Haluan päästä eroon, mutta valitettavasti asun Keski-Suomen alueella.

Pakko sanoa, että kerrankin kysyminen muilta oli virhe, sillä tuo Nappulakengän postaama kokotaulukko sekoitti mun valintasyysteemit täysin,
    Mitäköhän tähän nyt sanoisi Tarkoitus oli puhtaasti auttaa valinnassa ja ikävää jos sekoitin asioita. Tosiasiahan on, että jokaisella on erilaiset jalat. Itsellä pienet, rintavat ja lestistä leveät töppöset. Toivotaan, että löydät jostain kunnolliset talvikengät.
    Still rides with 26er

Igor Pavlovits Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Mitäköhän tähän nyt sanoisi Tarkoitus oli puhtaasti auttaa valinnassa ja ikävää jos sekoitin asioita. Tosiasiahan on, että jokaisella on erilaiset jalat. Itsellä pienet, rintavat ja lestistä leveät töppöset. Toivotaan, että löydät jostain kunnolliset talvikengät.
    Omaa tyhmyyttä kun en tilannut 46 (tai 47), sillä tiesin että jalkani tarvitsevat sukkavaraa reippaasti.
    Joo, siis tarkoitus ei ollut syyttää ketään, oli siis oma mokani kun tuijotin taulukkoa enemmän kuin tässä ketjussa kerrottuja kokemuksia, joiden perusteella arvion itselle sopivaksi 46 tai 47. Ja se kunnollinen talvikenkä on Celsius kokoa 46.

Joo, siis tarkoitus ei ollut syyttää ketään, oli siis oma mokani kun tuijotin taulukkoa enemmän kuin tässä ketjussa kerrottuja kokemuksia, joiden perusteella arvion itselle sopivaksi 46 tai 47. Ja se kunnollinen talvikenkä on Celsius kokoa 46.
    Celsiuksien ostaminen on taitolaji. Itselläni normikenkä 46, Shimano m40 & m086 numeroa 46 ja turhaa pituutta ei kengissä ole. Näiden kenkien pituutta mittailemalla ja NW:n taulukkoa tutkimalla päädyin 46 koon Celciuksiin. Virhe. Olisi pitänyt olla 47. 46 on kyllä tukevasti istuva, mutta siitä seuraa kylmyys. Tiukkuus tulee omalla kohdallani kapeudesta päkiän kohdalla. Kapeaksi haukuttu Shimano on kyllä omalle jalalleni sopivampi.

Testasin, että m086:lla pärjää hyvin kahdella suojalla: alla ohut Pro ja päällä maantielle tarkoitettu Adidas neopreeni. Tuo maantieneopreeni on toiminut talvella maastossa hyvin, kun ei lumi pääse pienestä reiästä kengän ja suojan väliin niin helposti. Toinen talvi menossa kuitenkin Celsiuksilla.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Jos joku spekuloi NW Celsiuksen kokoa, niin tässä yks onnistunut kokovalintakokemus:
    Kengät on 2 kokoa normaalikenkää isommat ja niihin mahtuu samanaikaisesti villafoliopohjallinen, normaali sukka ja 2 ohuehkoa villasukkaa. Tällä yhdistelmällä tarkenen -15 asteessa 4 h lenkin. Kiristysvaraa on niin, että paksulla pohjallisella ja normaalisukilla kenkä pysyy vielä tukevasti jalassa. Jalkani on mallia pitkä ja kapea.

Ehkä kapeimpia jalkoja lukuunottamatta Celsius ei ole paras kenkä semmoiseen käyttöön jossa pitää saada useampia sukkia kengän sisään. Esim. Pearl Izumi näyttäisi tilavammalta ja Laket sitten tosi toimiin.
    Minulla on Celsiukset ja Shimanon wanhat W100set että sikäli kokemusta löytyy.
    marco1 muokkasi tätä : 01.02.2010 at 09.50

Kymmenkunta lenkkiä olen nyt talven mittaan Celsiuksilla ajanut ja sen perusteella väittäisin, ettei ole mikään maailman lämpimin kenkä (ei tosin ole muista kokemusta). Jos pakkasta on enemmän kuin 5 astetta, tulee lisälämmityskeinot tarpeen. Itselle hommasin joitain kemiallisia varpaiden lämmittimiä ja lauantain -14 asteen kelissä Celsiukset+lämmittimet oli toimiva yhdistelmä, vajaa parituntinen meni jalkoja palelematta. Kylmä viima ei pääse päältä sisään vaan kaikki kylmä tulee pohjasta.

Lestistä sen verran, että omaan jalkaan kenkä on kapea. Yksi villasukka tai kaksi ohuempaa sukkaa menee hyvin, mutta villasukan alle ei voi laittaa toista sukkaa eikä villafoliopohjallisia voi käyttää. Heti ruppee puristamaan, vaikka on sen 2 numeroa kesäkenkää suurempi koko.

Sitten olen huomannut, että kengän pohja on h*lvetin liukas. Kertaalleen oon saanut polkimen sääreen ja pari kertaa ois nilkat menny, jos kenkä ei niitä suojaisi, kun kenkä on lipsahtanut polkimelta liikkeelle lähdettäessä. Mutta ihan kohtuu tyytyväinen olen muuten ollut. Kengän kiristyssysteemi on yllättänyt positiivisesti.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tänään 2,5h ja jalassa vain ohkainen alpakkavillasukka ja lämpöpohjallinen.
    Pakkasta alussa noin -22 lopussa -18. Parikymmentä metriä tuli käveltyä, ja siinä ne varpaat lämpeni.
    Itseäni lainaten. Erot on ilmeisesti aika yksilöllisiä. Kertaakaan ei ole varpaat palellu, ja aina lenkin jälkeen on ollut varpaat lämpimät. Osana apuna saattaa olla polvisynditkin

Kun itse(päisesti) ajelen edelleen kesäkengillä erinäisten lämpöhärveleiden kera niin varpaat ovat aina jäätyneet. Viime viikolla sitten tulin miettineeksi käsineiden suhteellista paremmuutta kengänpäällyksiin nähden joten kaivelin vanhojen talviromppeiden joukosta kai hiihtoon tarkoitetut päällysrukkaset joista leikkelin kämmenpuolen pois ja vedin kengän päälle niin että sormikotelo peittää varpaat ja jäljellejäänyt selkämys tulee jalkapöydän päälle.

Jalat pysyivät lämpiminä torstain hirmukelissäkin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •