FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 32 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #931
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Uusi-Itämaa
    Viestit
    183

    Cool

    Moro Gurut.

    Mulla ois pari kysymystä.

    Sain parin mutkan kautta tuttavan tuttavalta (aika-ajo?) kiekot. Merkkinä HED.
    Vanteen korkeus on ulkokehästä sisäkehälle n. 65 mm.

    Hän on itse käyttänyt kiekkoja aikanaan harrastaessaan triathlonia. Mutta ei siis harrasta enää ja ajattelimme tehdä kaupat.

    Sitä ennen kysymykseni kuuluukin:

    a) voiko/kannattaako kiekkoja käytää ihan normaalissa lenkki - ja ajokäytössä? Jos ei niin miksi? Tuuli, ajettavuus etc.

    b) takapakka on aika pieni, joten se taitaa olla pelkästään aika-ajo käyttöön?

    c ) jos kiekkoja ei kannata käyttää kuin aika-ajossa niin kuinka iso muklaaminen on vaihteiden säätö kiekkoa vaihdettaessa?

    d) kannattaako kiekot huollattaa kun niitä ei ole vähään aikaan käytetty?

    ja vielä kohta e) kuinka paljon 10 km:n tempoaika tippuu tämän tyyppisillä kiekoilla....
    Väinö Kokki muokkasi tätä : 26.01.2010 at 20.54 Syy: typoilua
    Köyhä polseviikki

  2. #932
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Punniskelen uusien kiekkojen hankkimisen parissa Ultegra-osilla varustettuun Bianchiini. Budjetti olisi maksimissaan 400e. Tuohon hintaan tulisi kysymykseen esimerkiksi Saldenilta Mavicin Ksyrium Elite ja Shimanon RS80. Kumpi olisi parempi? Myös muita vaihtoehtoja saa esittää...

    Edit: Hi5Bikesilta saa halvimmalla Shimpan RS80-kiekot ja lisäksi tarjolla edukkaasti Ritchey WCS Protocol LTD, onko näistä kokemuksia?
    Anaxagore muokkasi tätä : 29.01.2010 at 10.38

  3. #933
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Äänekoski/Sumiainen
    Viestit
    27

    Kiekot

    Syksyllä hankin UK:sta Pro-Liten Bracciano kiekkoparin Bianccini. Entiset kiekot olivat Mavic Aksium ja niihin verrattuna uudet ovat linkkuineen 440 g kevyemmät. Hintaa kiekoilla oli 300 puntaa Velo29:llä plus kuljetus päälle. Ero oli huima entisiin verrattuna keveyden osalta, eivätkä olleet liian pintakovat.

  4. #934
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    >Anaxagore

    Ksyrre Elite on pomminvarmempi ja hieman helpompi huoltaa sekä kestää painavamman kuskin. Shimanon puolat voi olla vähän hitaammin saapuvaa varaosaa;kiekko on herkempikulkuinen ja navat saa 'tuunattua' herkemmiksi kuin Ksyriumit, tosin enemmän askartelua vaativat.

  5. #935
    Junnuraita Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Punniskelen uusien kiekkojen hankkimisen parissa Ultegra-osilla varustettuun Bianchiini. Budjetti olisi maksimissaan 400e. Tuohon hintaan tulisi kysymykseen esimerkiksi Saldenilta Mavicin Ksyrium Elite ja Shimanon RS80. Kumpi olisi parempi? Myös muita vaihtoehtoja saa esittää...

    Edit: Hi5Bikesilta saa halvimmalla Shimpan RS80-kiekot ja lisäksi tarjolla edukkaasti Ritchey WCS Protocol LTD, onko näistä kokemuksia?
    Ritchey kiekot on kyllä tosi laadukkaat.Nykypäivän kunnon navoilla.RS80 saa kyllä vieläkin edullisemmin muualta suomesta kun kaikilla ei ole nettikauppaa.Pitää vaan kiertää tai soittaa ympäriinsä.Muutenkin Rs80 on oiva kiekko maantiepyörään ja miks ei cyclocrossiin.

  6. #936
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    ...'tuunattua' herkemmiksi kuin Ksyriumit, tosin enemmän askartelua vaativat.


    Ilmeisesti et ole ikuna Ksyrrejä nähnyt keraameilla jos tuunaamaan lähdetään...? Ja suunnilleen kaikki Shimanot joutuu tarkastaan tehtaan "jäljiltä" jos meinaa että niitten laakerit kestää.

  7. #937
    Molsk Guest
    Kesäksi pitää saada jotain nopeampaa!

    Tubeless ja tubular ei houkuttele vaihtoehtona joten pitäydyn avokumissa vielä ainakin seuraavan kiekkosetin.

    Prioriteetit ovat
    1. aero +40mm kehä
    2. varaosien saanti
    3. kevyt (1400g hujakoilla)

    Eli pohdiskelen vaihtoehtoina
    1.Reynoldsin DV46C UL kiekot
    http://www.reynoldscycling.com/index...tem&p_itm_pk=4
    1410g, 20/24 pinnaa melko reilusti, avokkikumille sopiva täyshiilarikehä, DT puolat vaihtuu kätsysti jos napsuu poikki ja DT240 navan pitäisi kestää kuin paristopupu konsanaan.

    2. Custom: DT240 tai 190, Aerolite+Competition puolat + Aero avokkikehä
    Kehän syvyys pitäisi olla riittävä muttei sellainen että harmitus sivutuulella vie täysin ilon vähäisestä ilmanvastuksesta.

    Onko parempi etsiä avokkikehäksi täysikuituinen vai alumiininen? Alumiinisen pitäisi olla laadukkaampi kuin mitä Mavicin CC SLR:stä löytyy: yleinen kanta kyseisten kiekkojen kehiin on ollut foorumilla melkoisen negatiivinen. (onko esim. Zipp laadukkaampi?)

  8. #938
    perttimak Guest
    Jostain minulla on sellainen käsitys ettei yli 60 mm profiililla olevia kiekkoja kannata käyttää lenkillä. Siis ei ainakaan sekä edessä että takana. Ymmärtääkseni liian tuuliherkkää touhua. Kisakäyttö on tietysti asia erikseen, silloin käytetään tuulikelilläkin edessä korkeaa profiilia jos vain uskallus ja kokemus antavat myöten...

    Takapakka-vaihteidensäätö ongelma ratkeaa niin yksinkertaisesti että asennat aika-ajokiekkoon täsmälleen samanlaisen takapakan kuin vakiokiekossasi. Ei sitten tarvi säätää ollenkaan. Eikä uusi takapakka paljon maksa kun ostaa oikeasta paikasta.

    Huollon tarvetta voi päätellä siitä mitä myyjä kertoo kiekkojen käytöstä ja aiemmista huolloista.

    Tempoaika tippuu kympilläkin varmaan ainakin 20 s, mutta mahdollisesti paljon enemmänkin riippuen reitin profiilista ja siitä millaisilla kiekoilla olet tähän asti ajanut.

  9. #939
    Deve Guest
    Alberto ainakin tykkää syvemmästä profiilista http://www.youtube.com/watch?v=2aFTq8pYhb8

  10. #940
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Deve Katso viesti
    Alberto ainakin tykkää syvemmästä profiilista http://www.youtube.com/watch?v=2aFTq8pYhb8
    Olisko Contadorin Tarmacissa ZIPPin 1080:t?

  11. #941
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Navoista päätellen Rovalit.

  12. #942
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    376
    Noi Contadorin kiekot taitaa olla Zipp:n 1080 kehät rovalin star(?)navoilla. Boonenilla oli muistaakseni jossain aika-ajossa vastaavat 808.
    Puserra,puserra...

  13. #943
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti


    Ilmeisesti et ole ikuna Ksyrrejä nähnyt keraameilla jos tuunaamaan lähdetään...? Ja suunnilleen kaikki Shimanot joutuu tarkastaan tehtaan "jäljiltä" jos meinaa että niitten laakerit kestää.
    Nuo pitää kyllä molemmat paikkansa. Shimanot saattaa olla lähtöjään järkyttävän tiukassa laakereiltaan.

    Tulikin mieleen, että pitäisi kai vaihtaa yhteen Ksyrre Elite-settiin laakerit. Muistaako kukaan jotain linkkiä vaihtotyön ohjeistukseen (onko se kuin übervaikea työ)?

  14. #944
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnuraita Katso viesti
    Ritchey kiekot on kyllä tosi laadukkaat.Nykypäivän kunnon navoilla.RS80 saa kyllä vieläkin edullisemmin muualta suomesta kun kaikilla ei ole nettikauppaa.Pitää vaan kiertää tai soittaa ympäriinsä.Muutenkin Rs80 on oiva kiekko maantiepyörään ja miks ei cyclocrossiin.
    Mitenkäs on tuon Ritchey Protocol LTD:n painon laita? Netin syövereistä löytyi lukemat 656g etukiekolle ja 840g. Pikalinkuille 82g pari. Eli pikalinkkuineen 1578g. Pitääkö paikkansa?

    Sanokaas mikä olisi parempi vaihtoehto tuolle hi5bikesissa 345e hintaan myynnissä olevalle ritcheyn kiekkosetille? Kuski on 178cm/89kg, jos en sitä vielä maininnut.

  15. #945
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    >Anaxagore

    Sen verran tuota raamia sulla, että ottaisin Ksyrre Elitet.

  16. #946
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    27

    aeroa

    Keskusteluissa on taas pyörinyt 40-50 mm aerohiilarit. Turun Velotemassa on ollut jo jonkin aikaa pölyttymässä tollaset http://www.velotema.com/valmiskiekot.html , jotka sieltä lähtis jongin verran alle tonnilla.
    Onko noilla mitään virkaa, vai saanko oleellisesti parempia maailmalta samaan hintaluokkaan about 800.
    Siis yksin pitäisi polkea reippaasti 2h.

  17. #947
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924

    Hymy

    Noista en tiiä mitään mutta jos otetaan (napojen) huollettavuus ja rikkoutuneen-korjauspalvelu huomioon niin kääntyisin kummasti seuraavan puoleen, satku pari lisää kyllä mutta kontrolloidusti käytettyinä siinä vannetta koko 2010-luvulle ....

    http://ffwdwheels.com/product.asp?idCategory=80&page=6

    Ja kotimaisen diilerin jo kait tiiät ... B-)

  18. #948
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    >Anaxagore

    Sen verran tuota raamia sulla, että ottaisin Ksyrre Elitet.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnuraita Katso viesti
    Ritchey kiekot on kyllä tosi laadukkaat.Nykypäivän kunnon navoilla.RS80 saa kyllä vieläkin edullisemmin muualta suomesta kun kaikilla ei ole nettikauppaa.Pitää vaan kiertää tai soittaa ympäriinsä.Muutenkin Rs80 on oiva kiekko maantiepyörään ja miks ei cyclocrossiin.
    RS80:t lähtivät sitten mukaan kun LBS teki hyvän tarjouksen. Vaikuttavat erittäin päteviltä kiekoilta...

  19. #949
    Junnuraita Guest
    oiva valinta ja et tule katumaan valintaa.RS80 on todellakin hyvät yleiskäyttö kiekot.Mistä ostit muuten kiekot.Kattelin et CRC maksaa n.400€.Ajattelin vaan kun laitoin LBS.

  20. #950
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnuraita Katso viesti
    oiva valinta ja et tule katumaan valintaa.RS80 on todellakin hyvät yleiskäyttö kiekot.Mistä ostit muuten kiekot.Kattelin et CRC maksaa n.400€.Ajattelin vaan kun laitoin LBS.
    Itä-Helsingin pyörähuollosta, se on tuo lähin vakavasti otettava pyöräliike täälläpäin. Tuo kehä vaikuttaa erittäin kepeältä (luvattu 380g) mikä viittaisi pieneen hitausmomenttiin ja hyvään kiihtyvyyteen. Keveyttä pitäisi siis olla siellä missä sillä on merkitystä. Graafiselta ilmeeltään nuo ovat hieman sekavahkot, ja silmä vaatii hieman tottumista. Pikaisella kokeilulla trainerissa ei huomannut minkäänlaista löysyyttä sivusuunnassa, joten jämäköiltä kiekoilta vaikuttavat.

    Navat tuntuivat herkiltä, ja en oikein ymmärrä mistä tuo paljon mainostettu "shimanon ylikireys tehtaalta tullessa" oikein tulee. Samassa luokassa ollaan näpein pyöritellen mavicin aksium-napojen, dt swiss 340 ja shimanon xt-napojen kanssa. Toisaalta en ole aikaisemmin näperrellyt shimanolta kuin xt-napoja ja otos perustuu 9 napaan...

  21. #951
    Deve Guest
    No ainakin mitä syvempi profiili niin sen makeemman näkönen, ja sen takiahan ajetaan että näyttää komeelta!

  22. #952
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maantie123 Katso viesti
    Yo.
    Onko kellään linkkiä hyvään artikkeliin, joka valoittaisi tuota korkeaprofiilisten maantiekiekkojen etua ja käyttötarkoitusta perinteisiin kiekkoihin verrattuna? Korkeaprofiiliset kun tuntuvat olevan aina joku 200 g painavammat kuin "vastaavat" matalammat systeemit. Mikä on niiden jäykkyyden ja aerodynaamisuuden hyöty painoon nähden verrattuna kevyempiin? Miten paljon painavammilla korkeaprofiilisilla kiekoilla häviää mäikiosuuksilla kevyemmille, mutta taipuisemmille kiekoille?

    Tietysti, jos vaikka Samu Ilonen tai joku muu guru haluaa selventää asian, niin olen siitäkin hyvin kiitollinen. Yritin Googlata artikkeleita, mutta vielä ei ole onnistanut.

    Esimerkkinä voisi olla vertailu Mavic Cosmic Carbonen ja Mavic R-sys kiekkojen välillä. Toinen vastaava pari voisi olla Shimano Dura-Ace korkeaprofiili clincher vastaan vaikka Campan Eurus.
    Käyttötarkoitus olisi kaikenlainen, mutta kovaa pitää päästä.
    Seuraavasta taulukosta on hyvä aloittaa kliketiklik Artikkelia sitten tohon kylkeen tästä.

    En tiedä miten 32 pinnainen peruskiekko pärjäisi näissä testeissä.

    Minä liputan edelleenkin Reynolds Solituden puolesta. Halvahko, suht kevyt, kestävä, melko jäykkä ja kai se on jonkin verran aero. Jos haluaa korkeampaa vannetta, niin sitten tuubia kehälle tai isoa rahaa peliin. Tai sitten pitää vaan olla tyytyväinen siihen +1800 gramman kiekkopariin...tai taitaahan jonkun pari milliä korkeamman saada semi-edukkaasti ja painoa on alle 1800g.
    6.7 WTF/kg


  23. #953
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maantie123 Katso viesti
    Yo.
    Onko kellään linkkiä hyvään artikkeliin, joka valoittaisi tuota korkeaprofiilisten maantiekiekkojen etua ja käyttötarkoitusta perinteisiin kiekkoihin verrattuna? Korkeaprofiiliset kun tuntuvat olevan aina joku 200 g painavammat kuin "vastaavat" matalammat systeemit. Mikä on niiden jäykkyyden ja aerodynaamisuuden hyöty painoon nähden verrattuna kevyempiin? Miten paljon painavammilla korkeaprofiilisilla kiekoilla häviää mäikiosuuksilla kevyemmille, mutta taipuisemmille kiekoille?

    Tietysti, jos vaikka Samu Ilonen tai joku muu guru haluaa selventää asian, niin olen siitäkin hyvin kiitollinen. Yritin Googlata artikkeleita, mutta vielä ei ole onnistanut.

    Esimerkkinä voisi olla vertailu Mavic Cosmic Carbonen ja Mavic R-sys kiekkojen välillä. Toinen vastaava pari voisi olla Shimano Dura-Ace korkeaprofiili clincher vastaan vaikka Campan Eurus.
    Käyttötarkoitus olisi kaikenlainen, mutta kovaa pitää päästä.
    Seuraavasta taulukosta on hyvä aloittaa kliketiklik Artikkelia sitten tohon kylkeen tästä.

    En tiedä miten 32 pinnainen peruskiekko pärjäisi näissä testeissä.

    Minä liputan edelleenkin Reynolds Solituden puolesta. Halvahko, suht kevyt, kestävä, melko jäykkä ja kai se on jonkin verran aero. Jos haluaa korkeampaa vannetta, niin sitten tuubia kehälle tai isoa rahaa peliin. Tai taitaahan jonkun 38mm kehällisen saada semi-edukkaasti ja painoa alle 1800g.
    6.7 WTF/kg


  24. #954
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Ja tämä poika sai tarpeeksi irtokuulista. Täytynee laittaa jotkut konelaakerilliset kiekot tilaukseen... Ksyrium Elitet Saldenilta? Vai onko joku nähnyt parempia tarjouksia?

  25. #955
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Ja tämä poika sai tarpeeksi irtokuulista. Täytynee laittaa jotkut konelaakerilliset kiekot tilaukseen... Ksyrium Elitet Saldenilta? Vai onko joku nähnyt parempia tarjouksia?
    Aiheuttivatko nuo Shimanot niin negatiivisen kokemuksen, että jo viikon jälkeen päätit hylätä ne? Jos näin on, niin kerrotko mitä huonoa noista Shimanoista paljastui?

  26. #956
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Eivät nuo RS80:t ole aiheuttaneet negatiivista kokemusta.

    Vanhempi xt-navalle puolattu kiekko ja R500 maantiekiekot. Tulee ajettua kelillä kuin kelillä ja noissa oli molemmissa laakerit ruosteessa. Ja kun toinen laakerikuppi on kiinteästi navassa, niin napa menee uusiksi.

  27. #957
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Ja tämä poika sai tarpeeksi irtokuulista. Täytynee laittaa jotkut konelaakerilliset kiekot tilaukseen... Ksyrium Elitet Saldenilta? Vai onko joku nähnyt parempia tarjouksia?
    R-syssit samasta paikkaan 440, tosin viime vuoden mallia.
    Vartioharjun Voigt

  28. #958
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    R-syssit samasta paikkaan 440, tosin viime vuoden mallia.
    Tuo hinta kuulostaa aika halvalta nuista kiekoista, vai?. Minkälaiset nuo R-syssit olisivat 188cm/82kg kuskin alle? Tällä hetkellä pyörässä on Bontrager Race Lite kiekot. Käyttö olisi lenkkeilyssä ja todennäköisesti kisataan ainakin triathlonin pikamatkalla ensi kesänä.

  29. #959
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Silakka Katso viesti
    Tuo hinta kuulostaa aika halvalta nuista kiekoista, vai?. Minkälaiset nuo R-syssit olisivat 188cm/82kg kuskin alle? Tällä hetkellä pyörässä on Bontrager Race Lite kiekot. Käyttö olisi lenkkeilyssä ja todennäköisesti kisataan ainakin triathlonin pikamatkalla ensi kesänä.
    Aika kaksijakoisia arvoita näyttäävät saavan. Kiekot ovat jäykät ja kevyet, niin kauan kuin pinnat pysyvät ehjinä. Pinnoja vaan valitettavasti näyttää katkeavan aika monella.

    http://www.roadbikereview.com/cat/wh...x.aspx#reviews

    Itse olen sen verran vanhan liiton mies että hiilikuitupinnoja en kyllä kiekkoihini kelpuuta.

  30. #960
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Silakka Katso viesti
    Tuo hinta kuulostaa aika halvalta nuista kiekoista, vai?. Minkälaiset nuo R-syssit olisivat 188cm/82kg kuskin alle? Tällä hetkellä pyörässä on Bontrager Race Lite kiekot. Käyttö olisi lenkkeilyssä ja todennäköisesti kisataan ainakin triathlonin pikamatkalla ensi kesänä.
    eikohän nämä kiekot on parhaammillaan alppinousuissa, kevyet ja jäykät kun ovat. Mutta sitten ne aero-ominaisuudet ovat ihan hanurista. Eli jätä triathlonissa nämä kauppaan vaan ja hanki jotkut ihan oikeasti aerot kiekot tilalle.

    http://a31.idata.over-blog.com/0/02/...ro_english.jpg

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •