GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 36 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1051
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Calvisson, France
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Eturenkaana oli Rocket Ron 2.25" (460 g) ja takarenkaana Raceking 2.2". Noita Rocket Roneja olis tarkoitus kokeilla litkujen kera, kunhan kevät koittaa ja pakkaset hellittää.
    Mielenkiintoista... Täälläpäin ehkä tavallisin rengaskombo on Larset TT takana, ja Ignitor/Ranchero/High Roller eturenkaana.

    Tuo Raceking takarenkaana ja Rocket Ron vaikuttaisi olevan kuvioiden puolesta melko samalla ajatuksella yhdistetty.

    Oletko Aki käyttänyt samaa yhdistelmää myös kesäolosuhteissa? Voisi nimittäin olla mielenkiintoinen vaihtoehto nyt kaavailussa olleelle raceking + raceking nakeille.
    https://www.strava.com/athletes/1783871


  2. #1052
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Akan 2010' Sparkissa on kanssa Rocket Ron:it. Tosin 2.1". Kattelin kyllä kanssa jo takanakkia "silläsilmällä" että sen voisi vaihtaa Kilpa-Kuninkaaseen. Olisi helpompi ajaa ja nopeempi tod. näk. Mää ainakin tykkään rengastuksesta jossa takapiä lähtee luisuun ennen etupäätä, kun se lähtee...

    Se Spark keveni just 190g äskön kun ne vapa-kammet läksi.

  3. #1053
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ar Katso viesti
    Se on tietty suomalaisiakin riivaavaan negatiiviskäänteisen monikerta, eli teräsketjun lähes olematon tehohäviö on valmistajan mukaan vieläkin olemattomampi titaanilla jolloin päästään jakamaan hävikkejä ja tuloksena on kokonaisia lukuja, jotka voi sitten lätkäistä mainokseen.
    Jostain tällaisesta siinä on varmaan kyse. Silti moinen on tietämättömien kuluttajien harhaanjohtamista, mutta juuri sitähän mainostaminen taitaa yleisestikin ottaen olla.

    --> MSC

    Kirjoitin taas epäselvästi. En tarkoittanut, että sinä mainostaisit täällä jotakin, vaan kitisin siitä tavasta, jolla valmistaja mainostaa ko. ketjua. Ja mitä MSC:n runkoihin tulee, niin se kevein täpäri on tällä hetkellä vahvin ehdokas Sparkin seuraajaksi. On mielenkiintoista nähdä, miten fillari toimii Jerryllä ensi kesän kisoissa.

  4. #1054
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Oletko Aki käyttänyt samaa yhdistelmää myös kesäolosuhteissa? Voisi nimittäin olla mielenkiintoinen vaihtoehto nyt kaavailussa olleelle raceking + raceking nakeille.
    Ajoin kaikki viime kesän kisat Raceking 2.2" -renkuloilla. Tykkäsin oikein paljon. Tosin lenkkeilykäytössä Racekingin Supersonic-versio on huono, sillä se kestää ahkeraa lenkkeilyä ehkä kuukauden. Renkaassa ei ole minkäänlaisia sivunappuloita suojaamassa ohutta kylkeä, minkä vuoksi kylki hankautuu puhki tosi nopeasti. Eli jos ajotyyli on sellainen, että eturengas ohjataan kivien välistä ja takarenkaasta ei niin välitetä, takarenkaan kylki saattaa olla entinen jo ekan lenkin jälkeen. Mutta jos tuo ei haittaa, erityisesti 2.2-tuumainen RK on äärimukava rengas ajaa.

    Rocket Ronit ostin siksi, että halusin litkutestejä varten samankokoisen ja -painoisen renkaan kuin RK 2.2". Raceking Supersonic ei ole erityisen hyvä rengas litkujen kanssa käytettäväksi, sillä renkaan sisäpinta enemmän tai vähemmän "hylkii" litkua. Lisäksi kylki on niin ohut, että litku meinaa tulla ehjästäkin renkaasta läpi. Silti myös RK SS on saatavissa toimimaan litkuilla, mutta Rocket Ronin kanssa homman pitäisi olla huomattavasti helpompaa.

  5. #1055
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Jostain tällaisesta siinä on varmaan kyse. Silti moinen on tietämättömien kuluttajien harhaanjohtamista, mutta juuri sitähän mainostaminen taitaa yleisestikin ottaen olla.

    --> MSC

    Kirjoitin taas epäselvästi. En tarkoittanut, että sinä mainostaisit täällä jotakin, vaan kitisin siitä tavasta, jolla valmistaja mainostaa ko. ketjua. Ja mitä MSC:n runkoihin tulee, niin se kevein täpäri on tällä hetkellä vahvin ehdokas Sparkin seuraajaksi. On mielenkiintoista nähdä, miten fillari toimii Jerryllä ensi kesän kisoissa.

    saas nähdä pääseekö Jerry reenaan pikkasen painavammalla pyörällä

  6. #1056
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Tosin lenkkeilykäytössä Racekingin Supersonic-versio on huono, sillä se kestää ahkeraa lenkkeilyä ehkä kuukauden.
    No niinpä, mulla tosiaan kestää takarenkaana kesällä sen kaksi ajokertaa.

    Siis kevyenä (sic) offtopiccina, mistä rengas RaceKingin ominaisuuksilla, mutta kestävämmillä kyljillä? Panaracerin Razer MX testattu viimeksi, kestää kyllä mutta on aivan liian liukas vähänkään kosteammalla kelillä.
    --

  7. #1057
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Perinteinen Hutsun Python tai Piraha?



    Eturenkaana kyllä ihan kamala...joskus diggasin kovin mutta siitä on aikaa jo iso tovi. Takana se Piraha voisi olla soiva.

  8. #1058
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Siis kevyenä (sic) offtopiccina, mistä rengas RaceKingin ominaisuuksilla, mutta kestävämmillä kyljillä?
    Ensitestin jälkeen Rocket Ron 2.25" vaikuttaa hyvältä ainakin lumirenkaana. Se on hyvin lähelle samankorkuinen ja -levyinen kuin Raceking 2.2", mutta nappuloissa on enemmän terävyyttä ja korkeutta, ja lisäksi sivunappulat suojaavat renkaan kylkeä.

    Paljon rumemmat nuo Rocket Ronit tosin ovat kuin Racekingit, mikä tuli useammalla suulla todettua viime sunnuntain kanuunalenkillä.

  9. #1059
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625

    Vink vink

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Posti toi tänään nippanappa edellisessä postauksessa esiteltyä halvempaa kevennystä:



    0.2g yli speksin, aijai
    ettei tuo pahvi/paperi paina tuon verta?
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  10. #1060
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ensitestin jälkeen Rocket Ron 2.25"...
    Tuli vaan tossa mieleen että Rocketteja saa myös tuubina mm. niihin täälläkin keskustelussa esiintyneisiin alle kilon painoisiin AX Lightnessin maastotuubivanteisiin. Painoa vain oli sen verran että tuubivanteen painoetu menee siinä. Tämmöstä marginaalijuttua kun ei Suomessa taida löytyä tuubeja maastokuskeilta.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  11. #1061
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Enpä tiennytkään, että Schwalbekin tekee jo maastotuubeja. Toivottavasti joku innokas ottaa tuollaiset testiin ensi kesänä. Itte oon niin korservatiivinen, että harkitsen siirtymistä litkuihin vasta nyt, kun edistyksellisimmät jo arpoo tuubeja...

  12. #1062
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ei se oikiasti teekkään. Ne, samoin kuin Schwalben maantietuubit, on Tufo:n tekemiä.

  13. #1063
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Ei se oikiasti teekkään...
    Näinhän se asia on. Oikeasti, jos haluaa maastotuubit ja kevyet vielä niin valinnanvaikeutta ei tule, koska vain Tufon XC2 plus on oikeesti kevyt eli noin 430g. muuten olisin voinut piruuttansa noi Axit tilatakin, mutta kun alkaa toi toinen rahareikäprojekti keväällä niin ei taida kukkaro kestää.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  14. #1064
    yypy Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    alkaa toi toinen rahareikäprojekti keväällä niin ei taida kukkaro kestää.
    Mikäs sieltä on tulossa?

  15. #1065
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yypy Katso viesti
    Mikäs sieltä on tulossa?
    Ihan sellanen ei-pyöräilyaiheinen projekti.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  16. #1066
    yypy Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Ihan sellanen ei-pyöräilyaiheinen projekti.
    Äh! Ei sellasia saa tehdä. Luulin, että sieltä olisi tullut joku hieno fillari.

  17. #1067
    Mitkä on keveimmät 160 mm Centerlock-jarrulevyt?

    Pitäisi saada Centerlock-kiekoille Hayes-yhteensopivat jarrulevyt.
    XTR M975 -jarrulevyt ei käy, kun jarrulevyn alumiinirunko ottaa Hayesin jarrusatulaan kiinni.

  18. #1068
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Subzero Katso viesti
    Mitkä on keveimmät 160 mm Centerlock-jarrulevyt?

    Pitäisi saada Centerlock-kiekoille Hayes-yhteensopivat jarrulevyt.
    XTR M975 -jarrulevyt ei käy, kun jarrulevyn alumiinirunko ottaa Hayesin jarrusatulaan kiinni.
    Joko ne uudet XX centerlockit, jokka tulee jossain vaiheessa myyntiin tai sitten DT swissin adapterit ja vaikka alligatorin levyt tai vaikka hopen floatit tai XX. Scrubin levyt on vissiin kohtuu toimivat mutta hintavahkot.
    pööräilijä muokkasi tätä : 30.01.2010 at 19.25 Syy: piste unohtu
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  19. #1069
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Kevein setti ois tosiaan tollainen mistä pööräilijäkin jo mainitsi:

    "The lightest option I can think of, though not the most elegant is a Scrub Components 160mm rotor (56g) and the DT Swiss adapter, modified for weight reduction with a 12t aluminum lockring (I used a Chris King or Campy one). Total weight for everything is 73g. Take the weight of 6 Ti rotors bolts off that (they're not needed in this case), and you've got a 67g setup."
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  20. #1070
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Eikös tossa Scrubin levyssä oo alumiininen jarrupinta...? Jos haluaa, että jarrupinta on terästä, Hopen kelluvat levyt ja DT:n adapterit on kohtuu kepeä ja toimiva vaihtoehto. Mulla oli nuo xtr-navoissa pari vuotta ja hyvin toimi.

  21. #1071
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Aki: Miten sulla on toiminut ne Tunen Prince/Princess -navat? Ajattelin jos itsekin rakentelisi jossain välissä kiekot noihin napoihin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #1072
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Eikös tossa Scrubin levyssä oo alumiininen jarrupinta...? Jos haluaa, että jarrupinta on terästä, Hopen kelluvat levyt ja DT:n adapterit on kohtuu kepeä ja toimiva vaihtoehto. Mulla oli nuo xtr-navoissa pari vuotta ja hyvin toimi.
    http://www.scrubcomponents.com/html/scrub_components_-_160mm_rotor.html puhuu jostain metal-matrix komposiitista, ja väittävät sen olevan paljon vahvempaa kuin alumiini. Onhan noita porukka ainakin Mtbr:n puolella käyttänyt jo paljonkin pääosin hyvin kokemuksin. Ilmeisesti kevein käyttökelpoinen(?) levy. Pitävät vain kuulemma märkinä ihan helvetisti meteliä
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  23. #1073
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Aki: Miten sulla on toiminut ne Tunen Prince/Princess -navat?
    Toistaiseksi ovat olleet moitteettomat, tosin ihan valtavia ajomääriä ei niillä edelleenkään ole takana. Tiedän kyllä muutaman kaverin, joilla Tunen takanapa on räjähtänyt. Eli ei Prince ehkä luotettavuudeltaan ihan pomminvarma ole. Princess lienee kuitenkin varma valinta.

    --> px

    Ok, kiitokset tiedosta.

  24. #1074
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951


    Tune Prince Dezibel 150g! Tosin saatavilla vain 28 reikäisenä. Sais aika kevyen takakiekon AX kehällä.
    www.hypy.fi

  25. #1075
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Aika hieno... Joku xc- ja marttakisoja kiertävä sais hommata tuollaiset AX-kehillä varustetut kiekot. Pääsis sitten kesän koittaessa hypistelemään niitä.

  26. #1076
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Aika hieno... Joku xc- ja marttakisoja kiertävä sais hommata tuollaiset AX-kehillä varustetut kiekot. Pääsis sitten kesän koittaessa hypistelemään niitä.

    Kannattaa kysyä siltä Kotkalaiselta, joka voitti eilen 7milj. lotossa. Ties vaikka kiertelis kisoja. Perus palkansaaja ei vissii ostele tota settiä

  27. #1077
    pööräilijä, px ja Aki: Kiitos jarrulevy-vinkeistä! Täytyy alkaa siis metsästämään Hopen levyjä ja DT:n adaptereita, jos ei sitten koko jarruja innostu uusimaan.

  28. #1078
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Subzero Katso viesti
    Mitkä on keveimmät 160 mm Centerlock-jarrulevyt?

    Pitäisi saada Centerlock-kiekoille Hayes-yhteensopivat jarrulevyt.
    XTR M975 -jarrulevyt ei käy, kun jarrulevyn alumiinirunko ottaa Hayesin jarrusatulaan kiinni.
    Mulla on nuo xtr:n levyt ja Hayesin Strokerit. Laitoin Hayesin adapterin ja kuusiokolopultin välissä olleen prikan korvakkeen ja adapterin väliin, jolloin alumiininen spideri ei enää ota kiinni etäämmällä olevaan jarrusatulaan. Kyseinen setuppi on toiminut jo 2 vuotta ilman ongelmia.

  29. #1079
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mielenkiintoista nähdä, kuinka kevyet px lopulta saa noista jarruistaan...
    Tällä hetkellä paino koko setille on 529,0g. Pitää huomenissa tutkia että saisinko noista toisista jarruista vaihdettua kuitukahvat tuohon settiin, voisi vielä jokunen ramma ropista.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  30. #1080
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> px

    Kiitos. Onhan tuossa jo 70 g eroa Hope Mini Pro:hon. Minkälaisilla kahvoilla tuo 529 g on punnittu? Ihanko peruskahvoilla, jotka tulevat normaalin R1-setin mukana?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •