Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylva Hubatsa Katso viesti
Kyllä hieman mietityttää tuo älytön voiteluhypetys. Nyt lomalla kokeillu kolmella eri kelivoiteella voidella luistelusuksia eri lämpötiloissa. Tänään voitelin ihan tahallaan "persiilleen" ja tempasin pohjaan roden punaista, tarkoitettu 0 - -4 kelille. Ulkona oli -15 astetta pakkasta ja luisto aivan sama, kuin tälle kelille tarkoitetulla voiteella.
Testipaikka on vuosikausia käyttämäni ja oon aikaisemminkin pistäny merkille, että pakkaskelillä on ihan se yks lysti mitä tonne pohjaan tunkee, siis jos puhutaan fluorittomista perusvoiteista. Luistokelillä pohjassa ei tarvitse olla mitään voiteita, aina se pakkaskelin luiston voittaa.
Taidan siis jatkaa hyväksi havaitsemallani linjalla, lätkäsen harmaaseen pohjaan pakin pohjalta sitä mikä ensiks sattuu käteen, yleensä jotain sinistä.

Kilpatasolla homma on varmaan jotain muuta, mutta siitä en haluakaan tietää.
+1! Samaa mieltä. Jos on oikein valitut sukset oikealle kelille, niin aika minimaalisesti voi voiteilla tehdä suurta eroa (kilpatasolla kaikki sekunnit lasketaan). Mulla on pakkaskelille rossarin x-iumit ja ne luistaa pakkaskelillä aina, oli pohjassa mitä tahansa. Yleensä jotain sinistä tai vihreää peruparafiiniä. noin 100 kilomerin välein uutta vahaa pari kerrosta pohjaan. No sohjossa ja nahkealla ladulla ne ei sitten luistakaan. Siihen on mulla vanhat atomicin beta racet.