Mä oon kokeillu ennemmin
1. Teflon spraytä: Pysyi ketjut puhtaina mutta sai olla usein laittamassa. ei yhtä pitkää lenkkiä rohisematta päässy. Ja ketjut kuluivat pilalle nopeasti.
2. Ketjuvahaa, olikohan Weldite: Aluksi tosihyvä toiminta ja hiljainen, mutta maastolenkeillä alkoi ketjut aika nopeasti rohisemaan. Kallista ainetta ja kulahti purkki aika nopeasti. Vaikka ketjut periaatteessa ei likaantuneet mustaksi mutta vaha kerääntyi aika ilkeän näköisiksi paakuiksi.
3. Nyt olen kokeillut kaikista varoituksista huolimatta CRC 5-56:ta. Olen yllättynyt aineen toimivuudesta! Se on halpaa. Aineella ikäänkuin olen pessyt ketjut suihkuttamalla reippaasti sitä niihin. Sitten rätillä kosteus pois. Hiukan pitää odottaa, muuten ketjut tuntuvat ronksuttavan. Sitten vaan lenkille: Toimivuus yllättää. Ketjut toimivat hiljaisesti pitkänkin maastolenkin ajan. Lenkin jälkeen ketjut eivät ole mustat mutta kuivat ja pölyiset kyllä.(rätillä pölyt lähtee) Sitten voi ketjut taas "pestä" samallalailla ja taas on pyörä valmis lenkille.
Olen kokeillut jo tätä maastokisoissa ja täytyy sanoa että parhaalla tavalla on voitelu toiminut. Ainakin Xtr-ketjuilla.
Maantieketju campa record ei kyllä tuolla ole ollut hiljainen mutta ei taida nuo ontot olla muutenkaan...
Ihmetyttää vain tuo kun ainetta on haukuttu täällä foorumillakin aika rankalla kädellä ja sanottu ettei tuo ole voiteluaine ollenkaan.
Mun mielestä kuitenkin ketjun ääni sanoo kyllä sen kuinka voitelu pelaa. Ja jos rohisee, niin kyllä se silloin aina kuluttaa ketjua.
Että tällaista...Nyt saavat jotkut sitten haukkua aineen suohon....

Kirjanmerkit