ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 35 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1021
    Eipä kerro valmistajaa, mutta tästä näät ketjun tarkemmin.

    http://www.mscbikes.com/components.p...ubfamilia=0121

  2. #1022
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    orimattila
    Viestit
    412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti L.A.D.E Katso viesti
    Jep,kcnc ketjukin näyttää ihan kmc valmisteelta...
    Juu avasin silmäni,YBN noissa lukeekin...

  3. #1023
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSC Katso viesti
    Eipä kerro valmistajaa, mutta tästä näät ketjun tarkemmin.
    YBN se on myös.

  4. #1024
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSC Katso viesti
    Eipä kerro valmistajaa, mutta tästä näät ketjun tarkemmin.

    http://www.mscbikes.com/components.p...ubfamilia=0121
    200€ ketju?
    Toi on varmaan toooosi hyvä, ja mankeli menöö täysii. [lisää tähän haluamasi hymiö]

  5. #1025
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mielenkiintoista nähdä, kuinka kevyet px lopulta saa noista jarruistaan...

    Sparkkiin on vaihtunut osia toinen toisensa jälkeen, ja pyörä on viime aikoina lähinnä viettänyt aikaansa sisätiloissa. Tänään asiaan tuli kuitenkin muutos, kun Spark sai reilut 7 h kyytiä Tampereen talvipoluilla. Ja hyvinhän se toimi. Alligator-Powercordz-yhdistelmä vaikuttaisi olevan toimiva, vaikka kuoriin olikin aikalailla ilmestynyt mutkia lenkin aikana. Myös AX-ohjaamo on bueno, eikä Innoliten kehissäkään näyttäisi olevan mitään moitittavaa. Eturenkaana oli Rocket Ron 2.25" (460 g) ja takarenkaana Raceking 2.2". Noita Rocket Roneja olis tarkoitus kokeilla litkujen kera, kunhan kevät koittaa ja pakkaset hellittää.

    Renkaiden asennuksen kannalta Innolite on kyllä reippaasti miellyttävämpi kuin ZTR Race. Ainakin Raceking on ZTR Race -kehälle niin pirun tiukka, ettei sitä meinaa saada millään napsahtamaan joka paikasta vanteelle, vaikka painetta laittaisi reippaasti. Schwalben renkaat vaikuttaisivat olevan piirun verran löysempiä, eikä niiden kanssa olekaan ollut mitään ongelmia. Innolite-kehälle sitten meneekin heittämällä rengas kuin rengas, koska vanteen keskiosa on miellyttävän syvä.

  6. #1026
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    200€ ketju?
    Toi on varmaan toooosi hyvä, ja mankeli menöö täysii. [lisää tähän haluamasi hymiö]

    Tämän titaani ketjun infossa sanotaan, että se kestää 50 kertaa pidempään kuin tavallinen ketju.
    Eihän se ultralight (237g) maksa kuin 60€

  7. #1027
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSC Katso viesti
    Tämän titaani ketjun infossa sanotaan, että se kestää 50 kertaa pidempään kuin tavallinen ketju.
    Eihän se ultralight (237g) maksa kuin 60€

    kovalta lupaukselta tuntuu toi viisikymmentä kertaa...?

  8. #1028
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mulla menee noin neljä Shimano-ketjua vuodessa, eli yhden ketjun voi olettaa kestävän noin 3 kk. Jos Shimano-ketju kelpuutetaan "tavalliseksi" ketjuksi, tällöin tuo titaaniketju kestäisi 12,5 vuotta. Kuulostaa rajuhkolta väitteeltä.

    Jos vaikka viisi vuotta pystyisi ajamaan yhdellä ketjulla, 200 € ei enää haittaisi, mutta vaikea on uskoa edes viiteen vuoteen...

  9. #1029
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSC Katso viesti
    Tämän titaani ketjun infossa sanotaan, että se kestää 50 kertaa pidempään kuin tavallinen ketju.
    Eihän se ultralight (237g) maksa kuin 60€
    Tarkoittavat kuitenkin sitä jonka löytää halpahallin hyllyltä...
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  10. #1030
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Eturenkaana oli Rocket Ron 2.25" (460 g) ja takarenkaana Raceking 2.2". Noita Rocket Roneja olis tarkoitus kokeilla litkujen kera, kunhan kevät koittaa ja pakkaset hellittää.
    Mulla nuo Rocket Ronit (2,1) ainakin pelittävät litkuilla hienosti.
    Litkuasennus oli noilla helpointa tähänastisista renkaista.
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  11. #1031
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Spark sai reilut 7 h kyytiä Tampereen talvipoluilla
    Kohtuullisen mittaisia lenkkejä sä teet...
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  12. #1032
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    Kohtuullisen mittaisia lenkkejä sä teet...
    Onko olemassa parempaa tapaa viettää hienoa talvipäivää?

  13. #1033
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    Kohtuullisen mittaisia lenkkejä sä teet...
    Täällä päin on muutama puupää jokka tekee tämmösiä pitkiä retkiä ja uusia kuskeja löytyy aina välillä

  14. #1034
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Izmo sanoi asian aika hyvin. Kyse on ennenkaikkea siitä, että puupäät pitävät hauskaa metsäpoluilla. Treeni tulee siinä sivussa, mutta se ei ole ollenkaan pääasia.

  15. #1035

    Hymy

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mulla menee noin neljä Shimano-ketjua vuodessa, eli yhden ketjun voi olettaa kestävän noin 3 kk. Jos Shimano-ketju kelpuutetaan "tavalliseksi" ketjuksi, tällöin tuo titaaniketju kestäisi 12,5 vuotta. Kuulostaa rajuhkolta väitteeltä.

    Jos vaikka viisi vuotta pystyisi ajamaan yhdellä ketjulla, 200 € ei enää haittaisi, mutta vaikea on uskoa edes viiteen vuoteen...
    Hyvä, että joku edes ymmärtää huumoria. Välillä tuntuu että nää jutut on vähän liian totisia. Haluttiin katsoa porukan reaktiot!!!!

    Tosiasiassa IN FACT
    titaaniketju on tietenkin kestävämpi, ei nyt sentään 50 kert. (siihen vaikuttaa kuitenkin monet seikat, kuten ajotyyli, olosuhteet...etc.), mutta myös hiljaisempi, kevyempi ja rullaavampi.
    Tehon siirto moninkertainen tavallisiin ketjuihin nähden. Oma rasvaiset.
    Onhan ne tietysti kalliit, enkä tiedä käytännön kokemuksista mitään.

  16. #1036
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSC Katso viesti
    Tämän titaani ketjun infossa sanotaan, että se kestää 50 kertaa pidempään kuin tavallinen ketju.
    Eihän se ultralight (237g) maksa kuin 60€

    Just, just....

    Mää oon funtsinut miten ton 240g ketjun saisi testattua kestävyydetään pian. Akka ajaa viikossa 400-700km/viikko mutta nyt talvella se jää alle 500km/viikko. Aki tai Kristiina ajaisi enempi? Tarttisi ajaa "äkkiä" joku 3000-4000km standadisoidulla ketjuvahalla ja sit mittaus. Jos ei kestä sitä edes, en myy niitä. Diggaan Campan laatua sen verran että saisi olla vastaavaa tai edes sinne suuntaan. KMC:n tapaista kuraa ei tule. Jos joku lupaa ajaa 4000km alle kuukauden, saa ketju ilmaiseksi siksi aikaa.

    Lueskelin netistä että se olisi hiljainen. Hiljainen = pieni kitka? Ajatus kääntyi lähinnä siitä TT-pyörään... Eikä tarttisi enää kestääkään 4000km....tosin mulla on rojektina Campan 11s TT-pyörä jossa on vain 8-9 ratasta 11s jaolla. Pysyy ketjulinja....oho, ot:a....

  17. #1037
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSC Katso viesti
    Tosiasiassa IN FACT: Tehon siirto moninkertainen tavallisiin ketjuihin nähden.
    Täh?

  18. #1038
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Tehokasta rahansiirtoa kauppiaan kassaan tarkoittanee!!!???


  19. #1039
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Akka ajaa viikossa 400-700km/viikko mutta nyt talvella se jää alle 500km/viikko. Aki tai Kristiina ajaisi enempi?
    Ajassa mitattuna ehkä, mutta kilsoina ei likimainkaan. Talvipoluilla keskivauhti jää reiluun kymppiin... Kristiina sen sijaan ajaa varmaan talvellakin melkein tonnin viikossa.

  20. #1040
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    No Aki voi kurvata hakee yhet sellaset ketjut testiin täältä. Saadaan sit oikeata faktaa miten ne kestää. Sellaset SL:t.

    Titaaniketju on melkoinen legenda ja pysyköön sellaisena.

    Samu

  21. #1041
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Täh?


    Ihan mielenkiinnosta kysyin MSC;ltä ketjusta ja sain seuraavan vastauksen:

    About the Titanium chain ultralight, the strongest point it´s the lightest chain on the market with it´s 223 grams ( 10 speed ) and 237 grams ( 9 speed ) with 112 links. It has been developed to offer the highest quality in the market.

    They are also available in different anodized colors ( black, red, gold, blue ) and White ( painted )

    Titaani-nitriitti linkit siirtää voiman moninkerroin tehokkaammin kuin tavallinen gr5 titaanim
    En ihan käsitä mitä tuo sitten tarkoittaa. Täytynee ottaa koeajoon.

  22. #1042
    Liittynyt
    02/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    3.799
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSC Katso viesti
    Titaani-nitriitti linkit siirtää voiman moninkerroin tehokkaammin kuin tavallinen gr5 titaanim
    Jumankekka, siis vaikka monikerta olisi vain kolme, niin ihan 300W tehosta tuliskin 900W takapyörätehoa! Ei siinä voisi ainakaan talvimaastopyöräilyä harrastaa, ei välttämättä pito riittäisi!
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

  23. #1043
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti china Katso viesti
    Jumankekka, siis vaikka monikerta olisi vain kolme, niin ihan 300W tehosta tuliskin 900W takapyörätehoa! Ei siinä voisi ainakaan talvimaastopyöräilyä harrastaa, ei välttämättä pito riittäisi!
    Eiku 300W tehosta menisi normaalisti vain 100W takapyörälle, titaaniketjulla 100% eli ilman hävikkiä

  24. #1044
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSC Katso viesti
    About the Titanium chain ultralight, the strongest point it´s the lightest chain on the market with it´s 223 grams ( 10 speed )
    Toi on täyttä BS:ää, Campan Super-Record 11s ketju painaa ainakin 222g ajomitassa ja mää en nyt jaksaisi maksaa 200€ ketjusta...

  25. #1045
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSC Katso viesti
    It has been developed to offer the highest quality in the market.
    Juu, by YBN. Joten se siitä. MSC:n palikkakataloogi näyttöön vähän kuin Uimosen kataloogi, logojen teko on se tuotekehitys osuus.

    Se 50x kesto ei kyllä ketjuilla toteudu. Mää mittailin pahimmillaan KMC:n sinkulaketju venymäksi 0,1%/lenkki. 7-10 lenkkiä ja moro....Jos lenkki on avg. 100km x min. 7x 50x= 35000km. Never happens, edes Campalla...

  26. #1046
    Joo, saattaapii olla sama ketju:
    http://download.taipeitradeshows.com...0/pro-ybn.html

    Ei anna kovin huonoa vaikutelmaa, täytyy vissiin testata.

  27. #1047
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tässä ei ole laisinkaan tarkoitus mollata MSC:n kirjoituksia, sillä ilmeisesti nuo kommentit "tehonsiirto-ominaisuuksista" ovat suoria lainauksia valmistajan esitteestä, mutta _jotain rajaa_ pitäisi mainosteksteissäkin olla.

    Ketjun tehonsiirto-ominaisuuksien täytyy kai tarkoittaa sitä, kuinka suuren osan kampia pyörittävästä tehosta ketju välittää takapakalle. En tiedä, mutta arvaan, että tavallisella teräsketjulla lukema on vähintään 9x% ellei jopa 99.x%. Siksi tuota "moninkertaista tehonsiirtoa" ei millään pysty perustelemaan edes teoriassa. Vai oonko taas ymmärtänyt jotain ihan väärin...?

    Meinaan vaan, että vaikka ketju olisi kuinka hyvä tahansa, ostokynnys nousee kohti äärettömyyttä, kun sitä mainostetaan tällaisella tuuballa.

  28. #1048
    Akille tiedoksi.
    Ei tässä mistään mainostamisesta ole kysymys. Keskustelua vaan asiasta. En tunne ketjua, enkä ole sitä edes myymässä. En siis jälleenmyy!!
    Testata toki täytyy, kun on niin tuntematon näköjään kaikille.

  29. #1049
    [QUOTE=Samu Ilonen;1326006]Juu, by YBN. Joten se siitä. MSC:n palikkakataloogi näyttöön vähän kuin Uimosen kataloogi, logojen teko on se tuotekehitys osuus.

    Jos tietämys on tuota luokkaa, ei kannattais kommentoida..

    Jos on jäänyt vielä epäselväksi, niin MSC on pyörämerkki jonka tuotakehitys kohdistuu lähinnä runkojen kehitykseen. (MSC 300 Carbon kiekkosetti on MSC;n kehityksen tulosta)
    Näinhän se usein menee, että ns. alihankintana teetetään komponentteja omilla logoilla!
    Ketjuista puheenollen, 10-lehtisen painosta oli kysymys. Ei 11.

    -Koirat haukkuu ja karavaani kulkee...

    Tämä aihe loppuunkäsitelty! MORO!

  30. #1050
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Tässä ei ole laisinkaan tarkoitus mollata MSC:n kirjoituksia, sillä ilmeisesti nuo kommentit "tehonsiirto-ominaisuuksista" ovat suoria lainauksia valmistajan esitteestä, mutta _jotain rajaa_ pitäisi mainosteksteissäkin olla.

    Ketjun tehonsiirto-ominaisuuksien täytyy kai tarkoittaa sitä, kuinka suuren osan kampia pyörittävästä tehosta ketju välittää takapakalle. En tiedä, mutta arvaan, että tavallisella teräsketjulla lukema on vähintään 9x% ellei jopa 99.x%. Siksi tuota "moninkertaista tehonsiirtoa" ei millään pysty perustelemaan edes teoriassa. Vai oonko taas ymmärtänyt jotain ihan väärin...?

    Meinaan vaan, että vaikka ketju olisi kuinka hyvä tahansa, ostokynnys nousee kohti äärettömyyttä, kun sitä mainostetaan tällaisella tuuballa.
    Se on tietty suomalaisiakin riivaavaan negatiiviskäänteisen monikerta, eli teräsketjun lähes olematon tehohäviö on valmistajan mukaan vieläkin olemattomampi titaanilla jolloin päästään jakamaan hävikkejä ja tuloksena on kokonaisia lukuja, jotka voi sitten lätkäistä mainokseen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •