HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 7 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #181
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Mitä renkuloita mantis ja Plus käytätte?
    Racing Ralph 2,4" ja Nevagal 2,25", molemmat 29" ja ei-tubeless.

    Molemmat nousivat vanteelle jalkapumpulla ja tiivistyivät saman tien.

    Ilmat pysyy vähän huonommin kuin tavallisessa sisäkumissa, mutta kuitenkin paljon paremmin kuin lateksisisäkumissa.

  2. #182
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Nastarenkaita yritin tubeless asennuksena laittaa, mutta jalkapumpun tuotto ei riitä nostamaan rengasta vanteelle. Minkälaisia kompressoreita porukalla on käytössä rengashommia varten? Kerrostaloasuminen rajoittaa tietysti kaluston kokoa melkoisesti, itsellä olikin lähinnä mielessä jotakin tämän tapaista. Mahtaakohan tuollaisessa kuitenkaan tuotto 28l/min riittää?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #183
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Nastarenkaita yritin tubeless asennuksena laittaa, mutta jalkapumpun tuotto ei riitä nostamaan rengasta vanteelle. Minkälaisia kompressoreita porukalla on käytössä rengashommia varten? Kerrostaloasuminen rajoittaa tietysti kaluston kokoa melkoisesti, itsellä olikin lähinnä mielessä jotakin tämän tapaista. Mahtaakohan tuollaisessa kuitenkaan tuotto 28l/min riittää?
    kannattaa kokeilla nostaa sitä rengasta vanteelle ensin sormin niin isolta alalta kuin vaan saat ja sen jälkeen muutama nopea rykäisy pumpulla ja se saattaa nousta. (itselläni nousi)
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  4. #184
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Nastarenkaita yritin tubeless asennuksena laittaa, mutta jalkapumpun tuotto ei riitä nostamaan rengasta vanteelle. Minkälaisia kompressoreita porukalla on käytössä rengashommia varten? Kerrostaloasuminen rajoittaa tietysti kaluston kokoa melkoisesti, itsellä olikin lähinnä mielessä jotakin tämän tapaista. Mahtaakohan tuollaisessa kuitenkaan tuotto 28l/min riittää?
    Epäilen kovasti tuon tuottavan tarpeeksi renkaan nostamiseksi vanteelle, jos siinä olisi säiliö imalle sen varasto riittäis kyllä. itselläni on kaks kompuraa toinen tuotta n.200 l /min ja toinen viimeistely naulaimen kompura. molemmilla ei mitään ongelmaa tiukankaan renkaan kanssa. tuo viimeistely naulaimen kompura on tosi hiljainen käy myös usei kun tuo ilmasäiliö ei oo ku 5 L kunisommassa on 25 L säiliö. tuon esittämäsi kopressoriinkin kun liität vähintään ton 5 L säiliön niin kyllä pelittää. Ainut vaikeus tubelesin täytössä on se että ilmaa täytyis saada riittävästi ja nopeasti, monesti auttaa käsipumpulla se että vetää renkaan ympärille kuormaliinan jolloin renkaan reunat tulee lähelle vanteen reunoja , jolloin nousee pienemmälläkin pumpulla. Vasta 9 vuotta tubeleksien kanssa leikkinyt.

  5. #185
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    . Vasta 9 vuotta tubeleksien kanssa leikkinyt.
    Komppaan en edes halua muistaa aikaa,ennen Tubeless kumeja.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  6. #186
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947

    Kymysys

    Oliko experteillä kokemusta Shwalben Ice Spiker Pron litkuttamisesta

    Trekki pyörään tuli tollaset tilattua
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  7. #187
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Oliko experteillä kokemusta Shwalben Ice Spiker Pron litkuttamisesta

    Trekki pyörään tuli tollaset tilattua
    Itekkin aatellu samaa,mutta laiskuuttani laitoin mun syngroksille talvi kumekset sisäkumeilla,ei jaksanu alkaa kesä kumekseja repimään tubeless-vanteilta.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  8. #188
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    molemmilla ei mitään ongelmaa tiukankaan renkaan kanssa.
    Tiukka rengas ei ole ongelma, vaan väljä. Mutta tuo säiliö olisi ratkaisu pienen tuoton kompensoimiseksi.

    Ice Spiker Pro on ainakin hemmetin löysä rengas vanteelle, vaatii suuren määrän ilmaa että hyppää vanteelle. Puoli päivää näpräsin tuon renkaan kanssa onnistumatta asennuksessa. Tuota kuormaliinakikkaa en kokeillut, kaikkea muuta kyllä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  9. #189
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Oliko experteillä kokemusta Shwalben Ice Spiker Pron litkuttamisesta

    Trekki pyörään tuli tollaset tilattua
    Prot on vasta tilattu, mutta ihan normaalit Ice Spikerit nousivat hienosti vanteelle - ja vuotivat kyljistä kuin seula. Riittävästi ravistelua, kääntelyä kyljellään pitämistä ja ilmaa, niin alkoi pitämään. Ihan Stanin sivuilta löytyvien ohjeiden mukaan. Litkua kannattaa laittaa vähän reilummin, että jää sitten jotain puhkeamisen varalle.

    Nyt pysyy ilmat sisällä ja eka lenkki on jo ajettu. Sisäkumiaika ei enää palaa edes talvisin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  10. #190
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Nastarenkaita yritin tubeless asennuksena laittaa, mutta jalkapumpun tuotto ei riitä nostamaan rengasta vanteelle. Minkälaisia kompressoreita porukalla on käytössä rengashommia varten? Kerrostaloasuminen rajoittaa tietysti kaluston kokoa melkoisesti, itsellä olikin lähinnä mielessä jotakin tämän tapaista. Mahtaakohan tuollaisessa kuitenkaan tuotto 28l/min riittää?
    Jaa-a helpoin(ja halvin) on ottaa kiekko käteen kävelle huoltsikalle, jossa on ilmaletku käytössä, ja suhauttaa ilmat renkaaseen. Saa samalla sitten päivitellä papoille miten se maailma muuttuu

    jos se rengas on oikeasti paha niin kaveri mukaan pitämään kiekkoa, sisus venttiilistä irti ja niin reilusti ilmaa että nousee kunnolla. Sitten on aikaa ruuvailla sisus takaisin.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

  11. #191
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hunvo Katso viesti
    Jaa-a helpoin(ja halvin) on ottaa kiekko käteen kävelle huoltsikalle...
    Ei ole helpoin. Helpointa on rusauttaa oma kompura käymään ja narauttaa rengas vanteelle.

    Mielikuvani mukaan lähimmältä jakeluasemalta puuttuu ilmalaitteet ja toiseksi lähimmällä paineilmaa sai viimekertaisen kokemuksen mukaan vain aukioloaikojen puitteissa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  12. #192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    Epäilen kovasti tuon tuottavan tarpeeksi renkaan nostamiseksi vanteelle, jos siinä olisi säiliö imalle sen varasto riittäis kyllä. itselläni on kaks kompuraa toinen tuotta n.200 l /min ja toinen viimeistely naulaimen kompura. molemmilla ei mitään ongelmaa tiukankaan renkaan kanssa. tuo viimeistely naulaimen kompura on tosi hiljainen käy myös usei kun tuo ilmasäiliö ei oo ku 5 L kunisommassa on 25 L säiliö. tuon esittämäsi kopressoriinkin kun liität vähintään ton 5 L säiliön niin kyllä pelittää. Ainut vaikeus tubelesin täytössä on se että ilmaa täytyis saada riittävästi ja nopeasti, monesti auttaa käsipumpulla se että vetää renkaan ympärille kuormaliinan jolloin renkaan reunat tulee lähelle vanteen reunoja , jolloin nousee pienemmälläkin pumpulla. Vasta 9 vuotta tubeleksien kanssa leikkinyt.
    Samaa epäilen itsekin. Olenkin tässä miettinyt voisiko käyttöääniltään hiljaisen systeemin rakentaa jostain sopivasta painesäiliöstä johon ensin pumppailisi muutaman barin ilmaa tavallisella jalkapumpulla ja sitten tuon painevaraston turvin poksauttaisi renkaat paikalleen? Onko joku tehnyt tämmöistä? Mistähän saisi halvalla sopivan painesäiliön, vaikkapa jostain muuten hajonneesta kompurasta.... hmm

    - Tomi

  13. #193
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Biltemassa oli joskus kompressorin varaosia - myös säiliöitä. Nyt ei ainakaan nettisivut tunne säiliöitä, tai en vaan löydä niitä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  14. #194
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    vähän jos mielikuvitusta käyttää, niin tuollaisen "säiliönhän" saa esimerkiksi vaikkapa auton renkaasta, jonkinlaisen hanalla varustetun letkun avustuksella... Eiköhän siinäkin ilmatilavuutta piisaa senverran että yhden kaksi fillarin rengasta saa paikoilleen..?

    Toinen mikä tulee mieleen, niin jostakin vanhasta jauhe/vaahtosammuttimen säiliöstä askarrella, taikka jostakin muusta vastaavasta säiliöstä, mitä nyt mieleen juolahtaakaan. Periaatteessahan tuollaisesta ei tarvi saada kuin riittävän tiiviisti suljettu, kylkeen sitten jokin venttiiliratkaisu tai letku ja hana jolla voipi sitten ilmaa säiliöstä vapauttaa... Tuohon kun vielä kiskaisee Schrader venttiilin kylkeen niin voipi laitoksen käydä sitten täyttääs lähimmällä huoltoasemalla tai tallissa tai missä nyt tykkääkään....
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  15. #195
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Vähän alkaa menee usko tähän tubeless hommaan. Tai lähinnä tuohon asennut/tiivistys prosessiin. Olin ajatellut laittaa nokian extreme 294 tubeleksina noille dt x470 vanteille. Ajattelin tällä kertaa kokeilla ei ghetto-menetelmää missä laitetaan vaan sähköteippiä vanteelle ja venttiili tiivistetään myös sähköteipillä.

    Marssin sitten taas huoltsikan pajalle nostattamaan renkaita kompuran kanssa. Ei noussut edes kompuralla kun venttiili oli paikallaan. Sisus irti niin jo alko nousemaan. Uus yritys venttiilin kanssa eikä taaskaan onnistunut. Noh ajattelin laittaa kuitenkin litkut sisään jos tiivistys onnistuisi siten. Eipä noussut venttiili paikallaan litkujen kanssakaan. Ei muutakuin venttiilin sisus irti ja tiivistämään. Litkua pukkas ulos joka paikasta mutta ei tietoakaan tiivistymisestä. Vähän lisää painetta ja BANG!

    Rengas räjähti taas irti vanteelta! Vähän aikaa oli sellainen mitä V***a olo kun korvissa soi ja huoltomiehet katteli silmät pyöreinä uusia seinäkoristuksiaan. Olis pitänyt vaan hommaa aidot tubeless vanteet ja renkaat.

    Että näin.

  16. #196
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Olis pitänyt vaan hommaa aidot tubeless vanteet ja renkaat.

    Että näin.
    Niinpä *huokaus* 10:nes vuosi lähtee kohta oikeilla tubeless-vanteilla.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  17. #197
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mites... kumpi on tärkeämpi tubeless vanteet vai kumit? Noita 29"-ust kumeja on hyvin niukasti tarjolla vielä niin jos homma pelittää paremmin jo ust-vanteilla voisi harkita vanteen vaihtoa.

  18. #198
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Koppaan Elmeriä yhtä aikaa hankittiin ust kiekot ja niissä pysytty, vanteesta sanoisin että tärkeempi oikea ust vanne kuin rengas, ei oo ollut mitään ongelmia Mavic,in vanteitten kanssa, suosittelen lämpimästi kapealle renkaalle kapeampi vanne ja leveämmille leveämpi vanne jolloin ei renkaan väätymistä tule liikaa.

  19. #199
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Tietääkö joku mitä olis hyvät 29"-ust vanteet? Mavicilta ei löydy kuin 26" versio. DT:llä ei taida olla mitään ja ZTR vanteet ei taida olla aitoja ust-vanteita.

  20. #200
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Tietääkö joku mitä olis hyvät 29"-ust vanteet?
    Kelpaako Mavic C29ssmax?
    http://www.mavic.com/mtb/products/c2....995858.1.aspx
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  21. #201
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Muuten hyvä, mutta haluaisin vanteet, en kiekkoja. Eli tarkoitus oli vaihtaa vain vanteet noiden dt x470 tilalle.

  22. #202
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Sellanen kysymys tuli mieleen kun laitoin tossa yksi päivä ihan normaalia ulkorengasta ja sisärengasta Mavicin UST-vanteelle ja tietyn paineen kohdalla kuului niitä samanlaisia napsahduksia kuin UST-kumeillakin eli rengas nousee sinne vanteen reunoilla oleviin uriin, niin voiko noita normikumejakin käyttää tupeleksina UST-vanteilla jos heittää vaan litkua sisään?

    Ainakin tietenkin Stanin kehien kanssa voi käyttää normikumeja, mutta niistä mulla ei ole kokemuksia, joten en tiedä onko niissä joku erikoinen jippo verrattuna esim. Mavicin UST-kiekkoihin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  23. #203
    Pystyy. esim. NBX toimii ainakin, paineitten kans voi olla erilailla kun oikeilla UST:llä, koska oikeat tubelekset on vahvempia seiniltään ku normit yleensä..
    Aika kallis hintaansa nähden!!

  24. #204
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Tavallisen kumin nostaminen ilman sisäkumia voi olla työlästä, aito tubeless-rengas on huomattavasti jämptimpi vanteelle kuin tavallinen. Pienellä kikkailulla yleensä onnistuu.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  25. #205
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Olvila
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Sellanen kysymys tuli mieleen kun laitoin tossa yksi päivä ihan normaalia ulkorengasta ja sisärengasta Mavicin UST-vanteelle ja tietyn paineen kohdalla kuului niitä samanlaisia napsahduksia kuin UST-kumeillakin eli rengas nousee sinne vanteen reunoilla oleviin uriin, niin voiko noita normikumejakin käyttää tupeleksina UST-vanteilla jos heittää vaan litkua sisään?

    Ainakin tietenkin Stanin kehien kanssa voi käyttää normikumeja, mutta niistä mulla ei ole kokemuksia, joten en tiedä onko niissä joku erikoinen jippo verrattuna esim. Mavicin UST-kiekkoihin.
    Kyllä voi. Itse olen käyttänyt mavicissa ja xtr:ssä nokiaa, misukkaa ja swalbee litkujen kanssa. Tavallisissa renkaissa on vain heikommat kyljet.

    Renkaan vanteelle saaminen on oma taiteen laji. Parhaiten onnistuu jos sinulla on kompressori käytössä. Ota täyttöletkusta pää irti ja paina letku prestaan. Kun olet saanut renkaan nousemaan vanteelle, laske ilmat pois, raota rengasta ja litkut sisään... Tämän jälkeen menee ilmat vaikka jalkapumpulla. Kannattaa käyttää jotain liukastetta renkaalla esim. astianpesuainetta.
    "Lapasesta lähti..."

  26. #206
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    itse voitelen renkaan ja vanteen kosketuspinnat litkulla ennen ku alan pumppaan ilmaa JALKAPUMPULLA aina oon saanu renkaan nousee (kaikki 2 kertaa eka oli maxis 2,1 ja toinen Nokian HAKKA WXC300 2,1), mut kannattaa pistää sitä litkua reilusti tiivisteeks tai jos on suhteita rengasfirmoihi ni käy sieltä pyytää sitä mil ne asentaa autonrenkaat.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  27. #207
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Onkos joku saanut Contin SuperSonic-renkaita litkutettua? MK puskee kyljistä litkua ja ilmaa läpi, jos painetta yrittää laittaa yli 2bar. Yritänkö mahdotonta, vai asettuuko ajan kanssa?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  28. #208
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Onkos joku saanut Contin SuperSonic-renkaita litkutettua? MK puskee kyljistä litkua ja ilmaa läpi, jos painetta yrittää laittaa yli 2bar. Yritänkö mahdotonta, vai asettuuko ajan kanssa?
    Luin jostain että ajan kanssa kyllä tiivistyvät, mutta miten sait ne edes vanteelle?

    Itse en saanut kompurallakaan MK 2.4" nousemaan XC 717:lle jossa on Stanin vannenauha....

  29. #209
    moto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Luin jostain että ajan kanssa kyllä tiivistyvät, mutta miten sait ne edes vanteelle?

    Itse en saanut kompurallakaan MK 2.4" nousemaan XC 717:lle jossa on Stanin vannenauha....
    Sain vanteelle kunhan kikkailee saippuaveden kanssa ja huoltsikan kompuralla mikä on ladattu täyteen paineesen. Rengasta en saanut koskaan pitämään ilmoja, kääntelin/kikkailin/heiluttelin/pyörittelin kolme päivää renkaan pitävyyden kanssa litkujen käyttämällä . Renkaan nousu vanteelle helpottuu ensimmäisen kerran jälkeen kun on saanut sen nousemaan vanteelle yhden kerran. Myöhemmin saat sen jalkapumpullakin nostettua vanteelle.

  30. #210
    moto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Onkos joku saanut Contin SuperSonic-renkaita litkutettua? MK puskee kyljistä litkua ja ilmaa läpi, jos painetta yrittää laittaa yli 2bar. Yritänkö mahdotonta, vai asettuuko ajan kanssa?
    Yrität mahdotonta. Itse en myöskään saanut pitämään vaikka tein kaikkeni stanin litkujen ja kehien kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •