ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 17 / 237 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 67 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 7087

Aihe: Hiihtojutut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Mulla on Lekit vapaan hiihtoon. Näitä näyttää olevan ampumahiihtäjillä kun niissä saa hihnan nappia painamalla hihnan irti ja yhtä helposti takaisin. Kevyet ja jäykät. ...

Voitin Juoksijalehden arvonnasa OneWay sauvat...
    Leki on jees, mutta Sharkin / HM Carbonin hihnavirityksen ainoa metalliosa (se lenkki) on kulutustavaraa. Edellisen kerran meni poikki toissailtana
    OneWay:n hihnaviritelma taas ei mulle istunu, mutta aineskin Diamond Stormin ja vastaavien mallien kahvoihin sopii Swixin ProFit- hanskahihna heittämällä - OneWay:n putki on kevyt ja kestävä.

Olen itse tuota Lekiä lukuunottamatta käyttäny paljon itte-kasattuja keppejä; Swixin Star / Team (se vanhempi CT2) tai OneWay putkia, sopivia sompia joista kestävimmät taitaa olla Swixejä / Lekejä ja ympänny putkiin mieluisan kahvan. Swixin nykyinen on jees, mutta kohta 15 vuotta on ollut käytössä myös Swixin "palikkakahvoja" a`la Sven Fisher ... mii laik, paitsi jos tarttee hiihtää kovassa sivutuulessa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    http://www.karhuskiing.fi/?i18n=fi_F...cCat=25&shp=65 Karhun monot, jotka tuntuvat mukavilta jalassa. Tekeekö mitään?
    Se ratkaisee millaisilta kengät tuntuvat jalassa.
    Jos et aja et voi ottaa!

Jännä tyyli. Mulla työntö kyllä lähtee taaksepäin
    mullakin lähtee työntö taaksepäin mutta suksi liukuu tahmeesti eteenpäin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Leki on jees, mutta Sharkin / HM Carbonin hihnavirityksen ainoa metalliosa (se lenkki) on kulutustavaraa. Edellisen kerran meni poikki toissailtana
    Minä luulin, että tuo lenkki on kevlaria. Tai niin minule sanottiin. Saako sitä keltaista pikkulenkkiä jostain jos se katkeaa vai pitääkö ostaa koko hihna.
    Jos et aja et voi ottaa!

Minä luulin, että tuo lenkki on kevlaria. Tai niin minule sanottiin. Saako sitä keltaista pikkulenkkiä jostain jos se katkeaa vai pitääkö ostaa koko hihna.
    Jos sullon lenkki keltainen niin sen täytyy olla uudempaa mallia kun mulla. Mun (katkenneet) lenkurat ovat olleet sellaista grafiitin väristä teräs(?) lankaa ja niinpäs vain ovat napsahdelleet poikki. Noista keltaisista ja toivottavasti kestävämmistä en siis tiedä mut mun sauvakauppa on mutisematta antanut uuden hihnasysteemin - se lenkki on sillai kiinni että sitä ei saa ehjänä irti / kiinni, umpilenkki kun on. Uusimman hihnan hain tänä aamuna.

Edit: aineskin Lekin sivuilla olevassa SuperSharkin kuvatuksessa näkyy olevan samanmoinen metallilankalenkki hihnassa kun mitä mullon katkeillu. Taitaa olla sivujen kuvat ylivuotisia tms ...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Miehet lipsuttelevat hölkkävauhtia 48 kilometriä ja loppuratkaisut jäävät stadionin alueelle.
    Tähän sopii se jalkapallosta tuttu sanonta "jalkapallo on yksinkertainen peli, ensin pelataan 90 minuuttia ja lopussa Saksa voittaa".

Esimerkiksi näin:

Hiihto on yksinkertainen laji, ensin hiihdetään yhdessä 30 - 50 km, ja lopussa Petter Northug voittaa.
    Ananasakäämä!

Laittelin elämäni ensimmäiset kuumavoitelut suksen pohjaan (vaimon suksen, emmä omiani nyt ala ekana pilaamaan). Huomenna mitataan valituksen määrästä, että menikö lähellekään oikein.

Startin rauta on aika naurettava. Miehen koura ei mahdu kahvan alle ilman, että rystyset tökkää lämpötilavalitsimen väärään asentoon (eikä sen valitsimen merkinnät alkujaankaan pidä paikkaansa).

Tässä sivulla 32 näkyy hyvin kiinnitysrengas. Punaoranssi se taitaa olla.
    Mulla on ihan samanlainen.
    Jos et aja et voi ottaa!

Tässä sivulla 32 näkyy hyvin kiinnitysrengas. Punaoranssi se taitaa olla.
    Mulla on ihan samanlainen.
    - punainen tuo lenkki on mullakin. Mut se ei oo se joka on menny poikki. Se hihnavirityksen ainoa metalliosa (johon selvästi epäselvästi viittasin) joka sijaitsee siinä rannehihnassa - kirityshihna tekee kurvan sen kautta - on katkeillut ... Lievää rispaantumista noissa punaisissa nyöreissä on, mut sen verta vähän etten ala vielä huolestumaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Hiihto on yksinkertainen laji, ensin hiihdetään yhdessä 30 - 50 km, ja lopussa Petter Northug voittaa.
    Näinhän se näyttää tänäänkin menevän...

..

Tuohon ei ole paljon lisättävää kun katsoo touria

Jos ei Bauer jaksa painaa karkuun... tuskinpa. Nortti oikein leikitteli Bauerin kanssa tuossa edellisessä kirimaalissa.

Heikkinen on väsynyt, harmi.
    Ananasakäämä!

Jos ei Bauer jaksa painaa karkuun... tuskinpa
    Pitää vissiin vetää sanat takaisin...

Hallelujaa, Northug on sittenkin ihminen?
    Ananasakäämä!

DeLillo Guest
    Bauer hiihtää kyllä miehekkäästi. Nyt odotellaan, että Northug romahtaa nousuissa oikein kunnolla.

Karua puuhaa ollut hiihto, viime keväänä hommasin luisteluvehkeet 9 vuoden tauon jälkeen. Nyt olen tänä talvena hiihtänyt 7 kertaa, lenkit siinä 50-70 min (8-10 km)pitkiä, sykkeet keskimäärin 160 ja maksimit tainnut olla 189. Ja olen yrittänyt mennä niin hiljaa kun suksi vaan luistaa mielekkäästi.
    Ilmeisesti se 20 kg ylipainoa on hiihdossa aika paljon pahempi ankkuri kuin maantiellä.

Kuinka nopeaan voisi olettaa sykkeiden laskevan vähän järkevämmille tasoille, varsinkin jos tässä saisi vähän lenkkien pituutta kasvatettua?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Kuinka nopeaan voisi olettaa sykkeiden laskevan vähän järkevämmille tasoille, varsinkin jos tässä saisi vähän lenkkien pituutta kasvatettua?
    Kyllä se kolmensadan kilsan jälkeen alkaa kulkea vähän paremmin. Ainakin mulla käy näin. Tosin hiihdän puolet pertsaa alemmilla sykkeillä ja luistelu menee sitten väkisin vähän korkeammilla.
    Jos et aja et voi ottaa!

Kyllä näytti Baueri Nortille Närhen munat TdS:llä. Kertakaikkiaan loistava veto joka osoitti mikä ero on dieselillä ja kierroskoneella. Tämä nostaa varmasti Nortin vastustajien henkistä tunnelmaa... vähän tässä on kattaus ollut se että muut vastaan Nortti. Baurein sykkeet ovat kyllä tosi hurjat ja mikäli kommentaattoreihin on uskomista niin herraB:n a-aerobinen sykeraja olisi 192... voiko tämä olla mahdollista? Jos = niin kyllä Nortti teki taktisen virheen lähtemällä Bauerin kyytiin... täytyy tässä ryhtyä luomaan uudet taktiikat olympialaisten pitkänmatkanhiihdon vedonlyöntiin.

Suomalaisista ei sanaakaan... tai no senverran että toivottavasti kuntopohja ei ole niin ohut kuin miltä nyt näyttää... AKsaarisella tosin heikko voitelu pilasi kisan mutta olisiko siinä ollut muutakin... Kuitunen taisi tehdä fiksun tempun palaamalla... kunhan nyt malttaisi sen Sarasvuon kanssa...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Mä totesin kahvipöytäkeskustelussa jo sen naisten 16km kisan jälkeen, että Aikun ei ehkä kannattaisi jatkaa Touria. Sprintissä pääsi vähän tuurilla finaaliin, toki hiihti riittävän kovaa, mutta puolen minuutin keulilla kun lähtee alamäkikisaan ja ottaa saman verran turpiin eikä yhtään paukkuja vastata lopussa iskuun, niin olisi syytä ehkä lähteä treenaamaan jos mielii olympialaisissa pärjätä. Tän päivän paska suksi ehkä pelasti jotain, tai sitten ei. Jos ymmärsi hellätä ja huomenna vaan hiihtelee päätösetapin.
    Jos olisi rimpuillut täysillä ja hävinnyt taas hiukan ja huomenna rypistänyt täysillä mäkeen ilman tulosta, mitä se olisi tehnyt kunnolle? Jaa-a. Viime vuonna sai kyllä Tourilta hirveän kunnon päälle mm-kisoihin, mutta Virpi romahti ja tasan samasta syystä. Kuinka käy tänä vuonna? Tällä hetkellä Petra ja Justiina näyttää perävalot. Olympialaisiin on kuitenkin aikaa, enkä yhtään laske Virpiä pois Vancouverin kärkikuvioista. Virpillä ja Riskillä on niin pitkä kokemus tästä hommasta että tietävät tasan tarkkaan mitä tekevät.

Edit: tchegge, kyllä ne sykkeet siitä putoaa, mutta tekniikka pitäisi myös oppia. Sillä pystyy vaikuttamaan eniten.
    Vai kuinka paljon silloin aikanaan hiihdit, kuinka hyvin se on hanskassa?
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti

Edit: tchegge, kyllä ne sykkeet siitä putoaa, mutta tekniikka pitäisi myös oppia. Sillä pystyy vaikuttamaan eniten.
    Vai kuinka paljon silloin aikanaan hiihdit, kuinka hyvin se on hanskassa?
    Kiitti kannustuksesta , myös ylemmäs.

Aika vähän tuli hiihdettyä 90-luvullakaan, maastopyörällä tuli ajettua jonkin verran niin suksilla pääsi ihan eri vauhtia mitä nykyään. Painoa on siitä tullut se 30 kg lisää, se on varmaan se suurin ero, tekniikka tuntuu olevan sama, tai jopa parempi. Oon sitä kyllä koittanut vähän miettiä, toissapäivänä oli niin onneton luisto, että kokeilin jopa vassua, ja vähän perinteistäkin lopun ylämäessä

Kesällä tuli juostua vähäsen niin siinä oli samat jutut kuin suksilla, sykkeet nousee pikkuhiljaa 170 tienoille ja sit seuraava ylämäki tappaa.

Kertokaas viisaat, kuinka paljon luistelusukset on kehittyneet runsaassa kymmenessä vuodessa? Mulla on vm -98 Peltosen luistelusukset, jotka oli ostettaessa varmaan sellaista Ultegra-tasoa. Taisi olla viimeisiä koko matkalta tasalevyisiä luistelusuksia tuolloin. Onko sen jälkeen tapahtunut jotain oikeasti merkittävää?

Tekisi mieli ostaa uudet ja alentaa vanhat sorakelin suksiksi, mutta joku edes kaukaisesti järkiperusteelta kuulostava seikka rauhoittaisi vähän omaatuntoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiH Katso viesti
    Kertokaas viisaat, kuinka paljon luistelusukset on kehittyneet runsaassa kymmenessä vuodessa? Mulla on vm -98 Peltosen luistelusukset, jotka oli ostettaessa varmaan sellaista Ultegra-tasoa. Taisi olla viimeisiä koko matkalta tasalevyisiä luistelusuksia tuolloin. Onko sen jälkeen tapahtunut jotain oikeasti merkittävää?

Tekisi mieli ostaa uudet ja alentaa vanhat sorakelin suksiksi, mutta joku edes kaukaisesti järkiperusteelta kuulostava seikka rauhoittaisi vähän omaatuntoa.
    Parhaan kuvan saat asiasta, kun muistelet mille pyörät näytti -98 verrattuna tähän päivään.
    Suurin muutos on ehkä jalkineissa ja suksien hiihdettävyydessä.
    "Lapasesta lähti..."

Karua puuhaa ollut hiihto, viime keväänä hommasin luisteluvehkeet 9 vuoden tauon jälkeen. Nyt olen tänä talvena hiihtänyt 7 kertaa, lenkit siinä 50-70 min (8-10 km)pitkiä, sykkeet keskimäärin 160 ja maksimit tainnut olla 189. Ja olen yrittänyt mennä niin hiljaa kun suksi vaan luistaa mielekkäästi.
    Ilmeisesti se 20 kg ylipainoa on hiihdossa aika paljon pahempi ankkuri kuin maantiellä.

Kelit on ollut aika nihkeet tänä talvena. Sitä mukaa kun suksen luisto ja tekniikka paranee, hiihto muuttuu rennommaksi. Ja sykkeet laskee... Malttia
    "Lapasesta lähti..."

Minun suksikalustoni oli vuodelta -94. Pakko myöntää, että ovat sukset kehittyneet. Helppoja hiihtää ja ei tartte jatkuvasti olla voitelemassa. Tämä nykyinen sidesysteemi on valovuoden parempi kuin 15 vuotta sitten kehitelty.
    Ei vanhuus viisasta, vauhti vaan hidastuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiH Katso viesti
    Kertokaas viisaat, kuinka paljon luistelusukset on kehittyneet runsaassa kymmenessä vuodessa? ... Onko sen jälkeen tapahtunut jotain oikeasti merkittävää?
    Viisaasta en tiedä mut onhan sukset kymmenessä vuodessa muuttuneet - merkittävin ero taitaa olla lisääntynyt keveys ja kiertojäykkyys. Noin keskimäärin. Jos nyt olis valkattavana 25 paria vm 96-97:n kisasuksia vaikkapa suksimerkki A:lta tai F:ltä ja sama määrä nykyisiä, todennäköisesti parhaat löytyis noista tuoreista mut ero vanhempiin saattais olla vain joitain sekunteja / km huippuhiihtäjän allakin...

Vaikka jokainen edelleen hengissä oleva suksivalmistaja on joka vuosi uudet mallinsa markkinoille tuonut, ei kehitys oo mennyt aina ja joka vuosi kaikilla eteenpäin. Aika paljon on esimerkkejä viimeisen 20 vuoden ajalta sellaisista malleista, jotka toimi ja sitten seuraava vuosikerta olikin vähemmän hyvä. Karhulla oli valkopohjainen "punainen" Matrix vm 88/89, joka oli / on sikahyvä mätövesikelin suksi, Peltosella samoihin aikoihin kelta-valkoinen ja vaaleapohjainen Supra joka luisti vitikelillä fine... onhan noita.

Myös p-skoiks osoittautuneita innovaatioita on silloin tällöin markkinoille tuotu ja sit todettu et ei hyvä ... Uutuusmallisuus ei siis itsessään takaa mitään. Yli 10 vuoden ikä kylläkin tarkoittaa kasvanutta riskiä suksen runkorakenteen löystymiseen ja sitä kautta käyttöarvon katoamiseen. Käytetyissä kisasuksien runkorakenteissa alkaa tuo 15 vee olla nyt se raja, sitä vanhemmat alkaa olla ns. entisiä.
    PaH muokkasi tätä : 09.01.2010 at 22.41

No niin, alkaa löytyä siis ns. järkisyitä. Täytynee lähteä kaupoille. Kiitos.

Tuo suksien kehitys on vuosien aikana mennyt vähäväliä huonompaan suuntaan ja välillä on palattu vanhaan ja varmaan , tämän päivän kisasukset ja paremman pään sukset on taas hyviä profiileila kun tuo varsinainen cäppi rakenne muutettiin taas monella valmistajalla tuosta jäykkyytä antavasta kuoresta taas ohueen kalnoon joka ei tee painepiikejä suseen . kuitenkin on syytä tarkastaa painealueet , ettei niissäole painepiikkejä jotka ainakin pehmeällä kelillä jarruttavat kovastikkin menoa.. Kaikilta valmistajilta löytyy huippu suksia , toisilla niitä on vaan vähemmän , hyvän suksen löytäminen on jo tähän aikaa sattuman kauppa, huippu sukset tuppaa menemään jo aikaisessa vaiheessa syksystä ja nyt kun on lunta paljon on kysyntä ollut kova ja varastioissa rupee olemaan vaa sitä itteään .

PMT ihmettelen ja tiedän noi suksien valkkaus reissut,sulla on ollu hyviä suksia ja luistavia miksi et oo ollu reissuilla mukana vaik sulla varmaan olis ollu mahdollisuutta vaikka mihin.
    Tuli vaan mieleen ne hyvät muistot tyttäresi suksista ja .....Björn Dalista.;-)
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Sain tänään sukseni voideltua ja siteet asennettua ja testilenkin heitettyä -21c näytti mittari kun lähdin talsiin ladulle. 5 krt 1.6km eli 8km tuli taisteltua ja viimeks hiihdin omilla suksilla ala-asteella yli 15v sitten.

Ja totesin 2 asiaa suksista.
    Jos sukset kun on hyvät ja oikean jäykkyiset ne auttaa todella paljon hiihdossa.
    Kun suksissa on sopivasti oikealle kelile olevaa voidetta ne toimii niinku niiden pitää.
    -Sukset Fischer CARBON LITE s-trak 197 soft,
    -Siteet Salomon profil equipe Classic, (pala leikattu)
    -Monot Salomon Active 9 Classic (pilot)

Sitten hehkutuksen poikasta
    Perinteinen hiihto on melko haastavaa ja hirmu hauskaa. ois vaan saanu olla latumestari selvinpäin ku oli pertsalatua ajanu, suorassa kohdassa latu meni pahimmillaa yli ½metriä tampatusta reitistä sivussa.
    Huomenna ois tarkotus hiihtää samanmoinen ni sais vähän pyöräilyn vähyyttä kompensoitua.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Juu,noinhan se on.
    Ainoa Lillehammerin jälkeen 16 vuoden aikana kehittynyt asia on oikeastaan pilot-side. Se on oikeasti todella erilainen siihen nuljuvaan (ja aikanaan huippuhyvään) SNS-profiiliin.
    Suksien keveys on aika marginaalinen juttu, ja kuten sanottu on niitä huonojakin innovaatioita ollut kuten tiimalasisuksi. no se oli kovalla baanalla ihan hyvä mutta en mä sitä minään ihmekeksintönä pitänyt...

Perinteisessä taas boikotoin tuota jäykkää pilot monon pohjaa ja koko sidehärpäkettä, nyt kun tuli uudet monot hankittua, tilasin Saksan ebaysta uudet harmaat RC9:t. 50€ ja maailman parhaat monot, tullee ensi viikolla kotiin. Keltaisilla RC9:ille olen hinkannut viimeiset 10 vuotta (sinä aikana on kyllä useammata kuin yhdet olleet mutta samanlaisia siis)

Isoin ero ulkoilijalle on muuten sauvat. Nykyään saa Exelin 95% Formulaa 59€, se on oikeasti ihan riittävän hyvä putki jopa jotain satunnaisia kisakokeiluja (seuranmestaruuskisat ja vaikka kansallisetkin, jossei kovin pitkä ja vahva hiihtäjä ole) hiihtää.

edit_ ja kuten edellä todettuakin, kaikilta merkeiltä löytyy maajoukkuetasolla kelpaavia suksia. vuosien saatossa Fischerillä prosenttiosuus tuotetuista on vaan ollut 20 kertainen moniin muihin merkkeihin nähden, kuten Peltosiin joissa on usein jäykin kohta kantapään takana. No ehkä ovat saaneet sen jo kuntoon 10 vuodessa.

Kannattaa ottaa perinteinen ohjelmaan myös, huomattavasti kevyempää ja varsinkin ylämäet on helppoa kauraa. Varsinkin jos on samaa vikaa mitä itellä ettei yläkroppa saa juuri treeniä muutakuin hiihdossa niin alkukausi on vähän jäykkää menoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •