GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 18 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 68 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JoVain Katso viesti
    Tuolta Cycledrophisin ansiokkaista graafeista parin sivun takaa kun vilkasin, niin 341w on kyllä aika lailla tehofunktion kanssa samoilla linjoilla. Että eiköhän se ratkennu tämä case
    En mä tästä ajatellut näin helpolla päästä. Tässä kun on aikaa joulupyhinä (niin varmaan), niin haen tutun salilta kisapainoja ja teen stomp testiä tolla uudemmalla tapilla. Vaikka paksussa kunnossa olenkin ollut jo reilun vuoden, niin joku 330-340 watin teho 2 x 20 minuutin vedoissa tähän aikaan vuodesta vaikuttaa "vähän" liian kovalta.

Vaikka proffat työntää tunnin jollain 450-480 watin tehoilla, niin amatöörille kaikki yli 300 watin on aika hyvin.

Vanha PT on matkalla huoltoon, eli "torque tube" ja laakerit pyysin vaihtamaan ja tsekkaamaan, että onko kaikki ok. Saattaa mennä takuuseen kun toi on kuitenkin vasta hikiseen reilu 2-v leikkikalu.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Vaikka proffat työntää tunnin jollain 450-480 watin tehoilla, niin amatöörille kaikki yli 300 watin on aika hyvin.
    Siinä vaan on sitten ihan pirunmoinen ero tuuppaatko 301W vai 351W. Ei sitä tajua ennenkö yrittää. Siitä kun sit funtsii että satanen lisää....jos nyt miettii esim +5% mikä olisi "ihan" ok kehitys Elite-jampalle tai vastaavalle, jo tovin hualella kinnanneelle, sellanen +15W 300W päälle VUODESSA, niin saa kuvan minkäkokoista pilkkua viilataan. Siitä voi sitten miettiä erhemarginaaleja mittauksessa yms. Saattaa siinä välistä kiinnostaa että kalustokin on tip-top kunnossa ton päätelmän jälkeen. Joku tollanen +10% tehoa meinaa varmaan jotain +2km keskariin, noin about realiteettinä. Esim minuutti 10-tempossa tarkoittaa jotain 3km/h eroa, joka on tavallinen kisoissa mutta mutta suuri tietenkin. On kyllä fiilistkin ajaa ihan erilainen jos kulkee 45-keskarilla kuin 42....

Esim. mää tiedän että mää tuuppaan -10% (W) nyt kuin jamppa joka kyykyttää mua 2min 30km tempossa. Karua mutta fakta.

Analyysi temposioitusten ja penkitettyjen tehojen perustella on mielenkiintoista. Kun viä kattoo pari vuotta takaperin joitakin tuloksia läpi kauden, ja arviositen derivaatan kulman, on siitä nähtävissä ensikesän suuntaan jo ihan hyvin jos kyseessä on pitempään kinnannut analysoitava. Jos kulma lähenaa nollaa, kannattaa miettiä....ja jos kulmakerroin vaihtelee läpi kauden, miksi....?
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 29.12.2009 at 16.43

Mulla on kehitys ollu ~10%/vuosi 20 minuutin testillä mitaten ja pidemmillä ajoilla mitatessa vieläkin enemmän kun viime kesänä jaksoi kaksi tuntia suunnilleen samoilla tehoilla kuin 20 minuuttia 2007 Syyskuussa. Nämä siis lenkillä. Tosin aika pohjalta tuli lähdettyä liikkeelle, jos kovin kaukana sieltä pohjalta tuli ikinä käytyäkään.

Ensi kesänä pitää kokeilla noita tempojakin pitkästä aikaa. Maantiepyörällä on tullu kinnailtua jollain 41km/h keskarilla normaaleissa keleissä. Saa nähdä tuleeko uudella fillarilla lisää vauhtia.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Mulla on kehitys ollu ~10%/vuosi 20 minuutin testillä mitaten
    Tuo oli kiva kuulla.

Semmonen +10% olisikin ns. tarpeen. Pitemmistä vedoista ei sit niin olekaan väliä.

Kurt Kinetic Rock and Roll:sta?

Houkuttaisi ostaa otsikon tuote, kun niitä löytyisi kaupan hyllyltä. Arvostelut ovat ok, mutta laitteen koko vielä askarruttaa. Jos vehje ei mahdu vaatehuoneeseen, niin pitäisi kuljetella ulkovarastoon tai sitten treenata siellä. Ehkäpä jollain olisi jakaa kokemusta.

Eli meneekö Rock & Roll jotenkin kasaan ja kuinka nopeasti? Leveys on käyttökunnossa kuulemma 120 cm. Minkälaiset mitat kasattuna?

R&R:ssä on simppelisti sokilla irroitettavan tukijalat jolloin 120cm kapenee ->53cm. Laitteen korkeus on n. 40cm. Eli 53x50X40cm on kokoa alle minuutin purkamisella. Pro trainer taittuu nippuun hieman näppärämmin ja pienemmäksi jos laitetta on tarkoitus roudailla ja on myös 8kg kevyempi.

Kiitos vastauksesta. Kurt on nyt koottuna keskellä olohuonetta. Toisen järeämmän pultin hitsattu mutteri oli vinossa ja kiristyksessä oli tekemistä, mutta pysyy ainakin kiinni.

Illalla sitten eka ajelu. Nastakumit myyntiin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tero. Katso viesti
    Älä myy ihan vielä...parin viikon päästä voit sitten kiitellä kun pääsit vielä ulos -15ºC ajamaan ettei pää hajoa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tero. Katso viesti
    Kiitos vastauksesta. Kurt on nyt koottuna keskellä olohuonetta. Toisen järeämmän pultin hitsattu mutteri oli vinossa ja kiristyksessä oli tekemistä, mutta pysyy ainakin kiinni.

Minun R&R saapui 18.12. ja sen jälkeen olen "sisäpyöräillyt" innoissani joka ilta, saldona toistaiseksi yht 9,5 h kuntoilut. Eipä minulla ainakaan ole vielä tehnyt mieli lähteä ulos pyöräilemään näissä keleissä.

Martin Hopper Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hkk Katso viesti
    Minun R&R saapui 18.12. ja sen jälkeen olen "sisäpyöräillyt" innoissani joka ilta, saldona toistaiseksi yht 9,5 h kuntoilut. Eipä minulla ainakaan ole vielä tehnyt mieli lähteä ulos pyöräilemään näissä keleissä.
    Sitäkö se jyrinä on ollut.

Terv: alakerran naapuri.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Martin Hopper Katso viesti
    Sitäkö se jyrinä on ollut.

Terv: alakerran naapuri.

Taas yksi tunti lisää trainerilla poljettuna. Poljen oman talon kellarissa - missähän asustelet Martin Hopper jos alakerrassa olet...

Ei jyrise kerrostalossakaan kun laittaa eristeet kuntoon.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Älä myy ihan vielä...parin viikon päästä voit sitten kiitellä kun pääsit vielä ulos -15ºC ajamaan ettei pää hajoa
    Näyttää vähän siltä, että jatkossa ajelen ulkovarastossa. Pakkaslenkit siis onnistuu, jos en käytä lämmitystä.

Kyllä tämä vielä yhden kerran jälkeen voittaa pimeässä liukastelun. Ehtii ja näkeekin paremmin lueskella sykemittaria yms. Polkeminen Rock and Rollilla tuntuu melko samalta kuin tiellä. Paljon kierroksia ja pyörä pomppii ylös alas. Tekniikka ja kunto siis nousee ainakin vähän tai syön hattuni.

Poljen oman talon kellarissa - missähän asustelet Martin Hopper jos alakerrassa olet...
    Siä kellarin allahan se,kuten hyä ilmoitti. Manalan määkijä nääs....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Siä kellarin allahan se,kuten hyä ilmoitti. Manalan määkijä nääs....
    Mulla ei kyllä kestäisi kantti alkaa Manalan asukasta kutsumaan määkijäksi. Voisi tulla öisiä vieraita sängyn viereen kyselemään kommenteista hieman tarkemmin...

Eikös se Manalan herra kuvata usein pukin näköisenä...

Taas yksi tunti lisää trainerilla poljettuna.
    Ja eikun mukaan minuutti talkoisiin: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=29658

Paljos OJ:lla ja Samulla on massaa niin saadaan vähän lisäulottuvuutta keskusteluun? Samun massan nyt arvioisin sinne 85 kilon nurkille kun sen verran hyvin syöneeltä se on aina näyttänyt

Ite ajelin tossa pitkästä aikaa eilen 5min ja 20min täysiä ja onneksi 20min keskitehot olivat hieman päälle 300w taas vaihteeksi. Sinne +340w kun saisi ton 20min tuupattua kesällä niin voisi olla jo melkein tyytyväinen nykypainolla (70kg).
    https://www.instagram.com/xtranza/

Deve Guest
    Ne ilmottaa ne painot yläkanttiin kuiteskin, niinku proffatkin..

Mun tilanteessa painoja kehtaa yläkanttiin pyöristellä...alakanttiin korkeintaan. Kai se paino on tällä hetkellä jossain 77-79kg:n paikkeilla. Kuukausi sitten oli painoa joku 79-80 kiloa kun viiden viikon treenitauko teki tuhojaan. Eli täälläkin päin ollaan oikein tuhdissa kunnossa. Tästä pitäisi alkaa tiukentamaan ja kunnianhimoinen tavoite olisi painaa toukokuussa 73 kiloa. Tässä tilanteessa painonpudotus on varmaankin kaikista paras keino lisätä vauhtia.

Vaihdoin trainerirutiinia hieman. Sen sijaan, että alkaisin nostamaan tehoja, niin lisään vain kolmannen 20 minuutin vedon treeneihini. Tällä systeemillä voisi treenata Tammikuun lopulle ja sitten alkaa nostamaan tehoja.
    6.7 WTF/kg

Martin Hopper Guest
    Taas yksi tunti lisää trainerilla poljettuna. Poljen oman talon kellarissa - missähän asustelet Martin Hopper jos alakerrassa olet...
    Voisit yllättyä... Meitä on täällä paljon...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Martin Hopper Katso viesti
    Voisit yllättyä... Meitä on täällä paljon...

Paljon /kaikki pyöräilijöitä siellä alhaalla...??

Juuri äsken poljin taas harjoitusvastuksella 45min - toivottavasti ei häirinnyt alakertalaisia liikaa

Martin Hopper Guest
    Paljon /kaikki pyöräilijöitä siellä alhaalla...??

Juuri äsken poljin taas harjoitusvastuksella 45min - toivottavasti ei häirinnyt alakertalaisia liikaa
    Ei haittaa, nyt kun tiedetään mistä se ääni tulee. Epätietoisuus. Se on kamalaa.

Mun paino on ollut 78-90kg sinä aikana kun mulla on ollut lisenssi. Lopetin salilla ravaamisen kun painoin 94kg, sen aloitin 69kg painoisena kun amiksen terveydenhoitaja epäili ettei ruoka muka maistu? (no hei, parikymppisenä sai bussilippuja kouluun, mutta kun ne myi ja veti fillarilla sinnekin....ei kouluruoka oikein riittänyt, 69kg/185cm on just hyvä mäkimiäs?), sit hinkkasin maasturilla lisenssin kanssa ja paino putosi 94-> 78kg ja nyt se on ollut nousussa siitä. Mulla on suunnilleen samaa teho/painosuhdetta kun Antilla, inan alle nyt. Ajatus on kyllä kevitää ukkoa vähän kesäksi, silavalla vuarattu läski sika kun poistaa hukkalämpöä huonommin ja kone keittää...voisi ajaa kovemmalla limitillä sit. Ja toki Sedän profiili voisi olla sutjakampi muutenkin....laskin että mulla on kolmen viikon välein reeni/tyäreissut muualle kevääksi joka voisi tsempata ja muistuttaa että tuoalla kinoksen alla on joskus kuiva asfalttikin...ei ole oma ajaminen ollut paljon mielessä viime kesänä kun panostus on ollut Akan kinnaamisissa.

Mut ny hiihdetään...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 01.01.2010 at 10.28

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto
    Ite ajelin tossa pitkästä aikaa eilen 5min ja 20min täysiä ja onneksi 20min keskitehot olivat hieman päälle 300w taas vaihteeksi.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen
    Tollanen 300W on minusta ihan jees jos ajaa naisten Elitessä.
    Musta ei toistaiseksi olisi teholukemien puolesta naisten eliteen, sillä 300 W tekee tiukkaa 20 minuutin ajan. Aika lähelle pääsen, muttei ihan kuitenkaan onnistu. Toivottavasti en muutenkaan kelpaisi ko. sarjaan.

En tosin yhtään tiedä, kuinka luotettavia Tacx Flow:n absoluuttiset teholukemat ovat. Ja meneekö se niinpäin, että jos Tacx näyttää 300 W, Kurt sanoo siinä vaiheessa vasta 250 W...?

edit: Massaa mulla on kai jotain 73 kg ja pituutta 186 cm.

Martin Hopper Guest
    http://ashwinearl.blogspot.com/2005/...ow-review.html

Tämähän ei vastaa edelliseen kysymykseen, mutta johonkin kuitenkin. Eri asia on tietysti se uskooko siihen, vai ei, vai toisinpäin. Hymiöt voi lisätä itse, ja pallukat.

Joo onneksi ei tule naisten sarjassa ajettua ja toisaalta onneksi ne tehot ovat kuitenkin suht selvästi tuon 300w yläpuolella, eli jotenkuten naisissakin sitten kaiketi pärjäisi. Mutta tosiaan, jos tuon 20min tehon saisi sinne 350w nurkille loppukesään mennessä ja paino olisi vaikkapa 68 kilon nurkilla niin kaipa tollakin teho/painosuhteella johonkin kerkeisi...joskin tavoite on ehkä turhankin kova, mutta onhan tavoitteita hyvä ollakin

Edit:tehot mittaan SRM:llä, en nopeuden tms. mukaan.
    Antti Kuitto muokkasi tätä : 01.01.2010 at 15.52
    https://www.instagram.com/xtranza/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Musta ei toistaiseksi olisi teholukemien puolesta naisten eliteen, sillä 300 W tekee tiukkaa 20 minuutin ajan. Aika lähelle pääsen, muttei ihan kuitenkaan onnistu. Toivottavasti en muutenkaan kelpaisi ko. sarjaan.

En tosin yhtään tiedä, kuinka luotettavia Tacx Flow:n absoluuttiset teholukemat ovat. Ja meneekö se niinpäin, että jos Tacx näyttää 300 W, Kurt sanoo siinä vaiheessa vasta 250 W...?

edit: Massaa mulla on kai jotain 73 kg ja pituutta 186 cm.
    Eipä noita vastusten lukemia ilmeisesti kannata vertailla muiden kanssa, kunhan itse käyttää samaa vastusta, niin kertonee kehityksen on ne numerot mitä tahansa. Mulla ja kaverilla on samaiset Tacx Flowt, molemmat trainerit kalibroitu ohjeen mukaan ja saadaan aikaiseksi aivan erilaisia lukemia samantyyppisissä treeneissä. Varmasti voimatasossakin on eroja, muttei ihan niin isoja kuin mitä vastukset väittää.

Kertokaas aloittelijalle hyviä treenivinkkejä vastuksen päälle. Olen hankkinut tuon Tacx Flown syksyllä ja jättänyt juoksutreenit aika vähälle. Nyt ajattelin kokeilla, miten yhden talven pyöräpainotteinen treeni vaikuttaa pyörän kulkuun. Aiemmin olen ajellut maastomaratoneja käytännössä juoksutreeneillä. Ja isoin ongelma on ollut (ja on edelleen) voiman puutteessa, ei ylämäet nouse kovin kovaa, ja hapottaa aivan liian helposti.

Nyt olen tehnyt kovina treeneinä esim 2x20 min n. 100 kadenssilla, 2x20min n.65-70 kad (tässä reenissä Flown ongelma ilmeisesti on, ettei watit juuri nouse kun vauhti on hidas) ja minuutin hapotusvetoja. Itse olen päätellyt, että ihan sama miten kovat treenit teen, niin todennäköisesti näin alkuvaiheessa kehittää kuitenkin.

Mahtaako mennä pahasti metsään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Tuommoisen noudin ja nyt olisi kysymys muille vastaavan omistajille, millä olette saaneet tuon lisävauhtipyörän kiinni, niin ettei se resonoi aivan julmetusti? Taidan laittaa väliin semmoiset pienet tarrat, mitä laitetaan esim. keittiökaappien oviin, jotteivat kolahda.

Muita ideoita?
    Laitan korteni tähän kekoon (Kurt Kineticistä), koska minulla ei muut vinkit toimineet. Minun mielestä varsinainen ongelma on se, että se isompi vauhtipyörä ei sovitu tiukasti pienemmän päälle. Vai olisiko kiinnityspultin ympärille kuulunut jokin holkki?

Tuurilla massat saattavat keskittyä, mutta ainakin minulla auttoi vasta kun lisäsin pienemmän vauhtipyörän ulkokehälle kerroksen putkimiehen teippiä. Lisäpuntti oli nyt niin tiukka laittaa että sitä piti vuoroin kiristellä ja naputella. Suurin tärinä poistui ja kehtasin ensimmäistä kertaa ajella lisäpainon kanssa.
    Tero. muokkasi tätä : 01.01.2010 at 21.46 Syy: trainerin malli lisätty

Minä laitoin ilmastointiteippiä myös painojen väliin, eli kiristysruuvinreiän ympärille. Täten metalli ei ota suoraan kiinni metalliin mistään kohtaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •