FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 20 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #571
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiilari Katso viesti
    sepelin lumen sekaan sotkemisen älyttömyys, sepelin makuuttaminen paljaalla asvaltilla, ja ylipäätään se että lumi, varsinkin pakkaslumi, ei edes ole liukasta.
    Kaikkein vaikeinta virkakoneistolle tuntuu olevan ymmärtää, että nimenomaan silloin pitää aurata klv:eillä, kun lumikeli muuttuu loskakeliksi. Muuten on seuraavana päivänä todella liukasta millä tahansa etenemistavalla, eikä niissä jääurissa pysty pyöräilemään lainkaan.

  2. #572
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    322
    Olipahan sitten tänään Karhusaarentien kevyenliikenteenväylällä heitetty sepeli aamupäivällä sataneen vajaan 10cm lumen päälle. Esimerkillisitä toimintaa, kirvoitti henkilökohtaisen palauteryöpyn kaupungille. Perkele, siitä me sitten maksetaan. Paitsi tuleehan siitä jännä kuvio hankeen kun levitin viskoo sepeliä puhtaallle lumipinnalle... Espooohan on kohta yksi disainkaupunki

  3. #573
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    ... heitetty sepeli aamupäivällä sataneen vajaan 10cm lumen päälle...
    Tuohan on kuin rusinat pullassa.

  4. #574
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hesari muuten uutisoi tänään väsymättömän taistelun , jonka espoolainen valtuutettu aloittaa TS:a vastaan

    [Linkki]
    Hesarin uutisen saamien kommenttien perusteella voi vaan olla aika ylivoimaista saada tuo autoileva enemmistö ymmärtämään tätä asiaa. Esimerkkinä vaikka tämä vuodatus:
    "Onhan tämä nyt kummallista kun talvella on pakko ajaa pyörällä! Vain kaksi rengasta ja kun ajatellaan että autoissa on neljä rengasta mutta nekään ei tahdo pysyä tiellä. Talvipyöräilijät uhmaavat fysiikanlakeja ja ovat ilmeisesti aika itsetuhoista sakkia. Talvipyöräilyä voi verrata esim. autolla jajoon ilman tuulilasia ta ilman turvavyötä........Talvi-liukkaankelin pyöräily pitäisi keltää lailla.
    Koska ihminen talvi- liukkaankelin pyöräilyllä tietoisesti vaarantaa itsensä ja muiden terveyden ja näin toimien aiheuttaa terveydenhuollon kustannusten kasvua."

  5. #575
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Park City
    Viestit
    899
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Race-Face Katso viesti
    Tää nyt ei teiän keskusteluihin liity, mutta topicin aiheeseen kylläkin. Haluaisin tietää mielipiteenne asiasta. Olen maasturiin katu-renkaiksi hankkimassa nämä: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=24556
    Noissahan on olevinaan joku kevlar suoja, onko siitä mitään hyötyä? Haluaisin myös tietää kokemuksia ko.renkaasta, tappaako sepeli helposti?yms...
    BigApple on aika paksua kumia, muutaman tonnin olen ajanut 28" versioilla ilman reikiä. Näistä oli se kevyt SuperMoto versio joskus, joka suorastaan imuroi sepeliä ja lasia itseensä...

  6. #576
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiilari Katso viesti
    Ne tyypithän voivat kunnossapitolakiin vedoten makuuttaa sepelin väylillä vaikka vuodet ympäriinsä ihan vittumaisuuttaan.
    Olen ajoittain pohtinut kuinka paljon helpompaa olisi, jos kevyen liikenteen väyliä ei olisi lainkaan asfaltoitu. Miksiköhän ne ylipäänsä on, kun se asfaltti on aina hiekan peitossa kuitenkin.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  7. #577
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PetteriY Katso viesti
    Hesarin uutisen saamien kommenttien perusteella voi vaan olla aika ylivoimaista saada tuo autoileva enemmistö ymmärtämään tätä asiaa. Esimerkkinä vaikka tämä vuodatus:
    "Onhan tämä nyt kummallista kun talvella on pakko ajaa pyörällä! Vain kaksi rengasta ja kun ajatellaan että autoissa on neljä rengasta mutta nekään ei tahdo pysyä tiellä. Talvipyöräilijät uhmaavat fysiikanlakeja ja ovat ilmeisesti aika itsetuhoista sakkia. Talvipyöräilyä voi verrata esim. autolla jajoon ilman tuulilasia ta ilman turvavyötä........Talvi-liukkaankelin pyöräily pitäisi keltää lailla.
    Koska ihminen talvi- liukkaankelin pyöräilyllä tietoisesti vaarantaa itsensä ja muiden terveyden ja näin toimien aiheuttaa terveydenhuollon kustannusten kasvua."
    Aika kuolematonta settiä. Mutta kertoohan se millainen henkinen ilmasto vallitsee.
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  8. #578
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    uusimaa
    Viestit
    70
    itse olen huomannut, että kakkospyöräni spectra (chen ching) 3mm pistosuojatut 47-622 kestää ihan kaikkea, en tiedä onko pahasti ylivuotista kamaa, mutta mikään ei saa noita hajalle... ei edes se pieni kuvio ole mennyt oikeastaan miksikään lukuisista jalkajarru-skidauksista huolimatta... ja rullaakin jotenkin vaikka rengas taitaa olla aika painava...

    pidosta tosin en halua sanoa mitään

    edit: ja se 5-5,5 bar (5 taitaa maksimi) taitaa olla kokoajan kehissä, joten ei millään matalapaineella ajella...

  9. #579
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempoilija Katso viesti
    Kaikkein vaikeinta virkakoneistolle tuntuu olevan ymmärtää, että nimenomaan silloin pitää aurata klv:eillä, kun lumikeli muuttuu loskakeliksi. Muuten on seuraavana päivänä todella liukasta millä tahansa etenemistavalla, eikä niissä jääurissa pysty pyöräilemään lainkaan.
    Tämä tapahtuu joka ikinen talvi Herttoniemen teollisuusalueen halki menevälle kvl:lle. Kävin kokeilemassa pari päivää sitten - se oli silkkaa jääuraa, roiloa, kuoppaa ja monttua. Joutu ajamaan lukot auki kävelyvauhtia ja silti meinas kaatua välillä. Oon tosta paikasta soittanuki kunnossapidolle parina talvena kun se oli työmatkalla, mutta ne ei koskaan tehneet asialle mitään. Tuo väylä jopa jätetään usein kokonaan hoitamatta viikkojen ajaksi, vaikka se on ainoa pyörätie kohdalla ja laki velvoittaa periaatteessa sitä käyttämään kun se siinä kerran on. Siis se mikä menee siinä viheralueen keskellä autokauppojen välissä, ennen Herttoniemen Shelliä.

    Itäkeskuksessa taasen oli parissa paikassa aurattu nelimetriset lumikasat kvl:lle niin ettei ole tilaa edes kiertää, menemättä (vastaantulevien) autokaistojen kautta

    Tappajasepelille en oo vielä menettäny yhtään rengasta tänä talvena...
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  10. #580
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Kyl sitä tosiaan kakkosluokan kansalaiseksi tuntee itsensä kevyen liikenteen väylillä näinä aikoina. Lumikasat on siirretty ajoradoilta, minne muualle kuin kävelijöiden ja pyöräiljöiden riesaksi... keskiviikkona menin töihin julkisilla ja hyvä niin, ei olis pyörä niissä hangissa mihinkään edennyt.

    Kysely tulee nyt myöhään, mutta oisko mitään havaintoja, onko pyöräteitä aurattu näiden joulunajan sateiden jäljiltä, eli pääseeköhän huomenna Helsingissä pyörällä etenemään? Auton parkkiiin saaminen kotipihalla vaati aika tavalla lumitöitä, mutta jos kaupunki olisi tehokkaampi kuin kiinteistöhuolto?

  11. #581
    Hoss Guest
    Varmaan taas kustannuskysymys kun lunta ei voida kuljettaa pois, vaan lumet aurataan kvl:lle kävelijöiden ja pyöräilijöiden iloksi.

    Tämän lisäksi tänään kun pääkaupunkiseudulla on nollakeli niin kiireellä suolaa levittämään ja autot roiskuttavat sitä pyöräteille. Ei siinä mitään mutta sitten lumi muuttuu pehmeäksi puuroksi ja kun sitä ei ole ehditty aurata poies, niin johan on mukava siinä luikerrella No hyvä puoli lumessaa on se, että sepeli ei riko renkaita.

  12. #582
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Lehtijuttujen perusteella se on kiinni siitä et aurausresursseja on vähennetty viime vuosina samalla kun kaupunki on ottanut lisää vastuuta katualueiden aurauksesta. Eli nyt kun lunta kerran tulee niin eivät kerkiä ajamaan niitä kasoja pois, ja kvl-sillat sun muut jää kokonaan ajamatta useiksi päiviksi - ensin ajetaan auki pääväylät, sitten pienemmät ja lopuksi asuinkadut ja kvl:t - ja jos lunta tulee koko ajan lisää niin kukaan ei kerkiä vanhoja kasoja poistamaan, vaan ne jää kvl:lille ja pihojen tukkeiksi.

    Paikoittain ihan hyvinkin pystyy ajamaan, välillä ois sukset parempi. Kyllä mua silti enempi ilahduttaa kun on kerrankin lunta...Vaikka sitten lumileikkejä leikkii pyöräilyn sijaan, ja kunhan polut tamppaantuu niin ai kun siellä on kiva ajaa kinosten keskellä.
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  13. #583
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Siinä ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun yöllä on tullut viisi senttiä lunta ja klv:ää ajaa murskeenheittoauto. Murske uppoaa saman tien sinne lumen pohjalle, missä sitä on edellisten kertojen jäljiltä jo runsaasti. Tuo kun lopetettaisiin, säästyisi ehkä 3/4 talvikunnossapidon kustannuksista. Tosin sitten ne miehet seisoisivat tyhjän panttina. Asiaanhan vaikuttaa yllättävän paljon tilaaja-toimittajamalli, joka ei varsinaisesti rohkaise järjen käyttöön, pikemminkin päinvastoin.
    Eilen oli taas sama meininki. Sepeliä ajettu omilla kierroksillaan, oli aurattu tai ei.
    A Gentleman will walk but never run

  14. #584
    Supermario Guest
    tilasin eilen talvipeliin 28mm Marathon Plussat.. niitä odotellessa

  15. #585
    Liittynyt
    03/2002
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiilari Katso viesti
    Yksi pointti jota olen koettanut tuoda esille on se että sepelissä ajo ei ole samaa kuin talviajo. Espoossa ja varmaan muuallakin sepeli makaa väylillä 4-5 kuukautta vuodessa kun taas ihan oikea talvi kestää ehkä 2 kuukautta, jos sitäkään. Eli jos nyt ainakin yritettäisiin saada se sepeli keväällä aikaisemmin pois, niin että peruspyöräilijät pääsee hybrideillään liikkeelle.
    Yleensä sepeli makaa kaduilla huomattavasti pidempään. Esimerkiksi Helsingissä aikaa ei pidennä niinkään sepelin kerääminen huhtikuussa, vaan se, että heti ensimmäisen lumisateen aikaan (yleensä lokakuussa) sepeliä levitetään innolla - vaikka ensilumi tietysti sulaa viikon sisällä ja tulee sitten pysyvänä pari kuukautta myöhemmin. Itse pääkaupungin pääväyliä ajelleena olen huomannut, että loka-huhtikuu -rytmi on toistunut useana vuonna => talviajo kestää 6-7 kk.

  16. #586
    Supermario Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete a Katso viesti
    Yleensä sepeli makaa kaduilla huomattavasti pidempään. Esimerkiksi Helsingissä aikaa ei pidennä niinkään sepelin kerääminen huhtikuussa, vaan se, että heti ensimmäisen lumisateen aikaan (yleensä lokakuussa) sepeliä levitetään innolla - vaikka ensilumi tietysti sulaa viikon sisällä ja tulee sitten pysyvänä pari kuukautta myöhemmin. Itse pääkaupungin pääväyliä ajelleena olen huomannut, että loka-huhtikuu -rytmi on toistunut useana vuonna => talviajo kestää 6-7 kk.
    Siinä olisi oivaa hommaa "maahanmuuttajille" ja miksei myös muille toimettomille, ei muuta kuin kaupungin hommiin katuja puhdistamaan.

  17. #587
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Tässä Contin uusia 28" kumekseja kevätlenkeille...

    http://www.cyclingnews.com/features/...rix-24mm-tires
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  18. #588
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Stadi
    Viestit
    3
    Onko porukal kokemuksii miten 24x622 pyöril pystyy ajalee talvella, jos pystyy millä kumeilla, luokitellaanko Continental Grand Prix 4-Season ns. "talvirenkaaksi"?

    Omassa pyörässä tällä hetkellä Continental Grand Prix 4000S, ei paljoa syksyn sepeleillä uskaltanu ajella =), miten noi 4-Season renkaat pärjäisi kevään ekoilla pyöräily "retkillä" jos asvaltilla on kasa sepeliä ja välillä jäätä / lunta... Kannataakko niihin sijoitaa, ei viitsisi noita 4000S renkaita rikkoa heti =D

  19. #589
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti recorded Katso viesti
    ..., luokitellaanko Continental Grand Prix 4-Season ns. "talvirenkaaksi"?
    Ei.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti recorded Katso viesti
    Omassa pyörässä tällä hetkellä Continental Grand Prix 4000S, ei paljoa syksyn sepeleillä uskaltanu ajella =), miten noi 4-Season renkaat pärjäisi kevään ekoilla pyöräily "retkillä" jos asvaltilla on kasa sepeliä ja välillä jäätä / lunta... Kannataakko niihin sijoitaa, ei viitsisi noita 4000S renkaita rikkoa heti =D
    Sepelille suosittelisin Contin Tour Ride ja sitten sepelittömälle kylmälle ja märälle kevät-/syyskelille tuota 4-Season. Itsellä on tälläinen setti ajossa ja tyytyväinen olen ollut.



  20. #590
    vehvis Guest
    Viikonloppuna tuli eka flatti Schwalben CX Prolla. Ääntä lähti siihen malliin, että väittäisin osuneeni lasinsiruun, metallinpalaseen tai johonkin joka kolahti vielä vanteeseenkiin vauhdilla.

    CX Pro vaikuttaa muutenkin hyvältä renkaalta, pitoa on kivasti kunhan ei jäälle joudu ja kevyetkin ne on. Yhdet pannut vasta tänä talvena, nekin jalankulkijaa väistäessä.

  21. #591
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.322

    Vipinää Espoossa

    Tsekatkaa tuo:
    http://www.espoo.fi/asiakirja.asp?pa...intrakun_e.nsf

    Lukekaa ja pistäkää vastinetta tänne foorumille tai mulle suoraan sähköpostitse hiilari@iki.fi , Espoon kaupunginhallitus kokoontuu tänä iltana.
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  22. #592
    Liittynyt
    07/2008
    Viestit
    174
    Huonolta näyttää:

    http://yle.fi/alueet/helsinki/helsin...t_1494135.html

    "Kaupungin tekninen toimi toteaa selvityksessään aiheesta valtuustokysymyksen tehneille valtuutetuille, että nykyinen hiekoituskäytäntö on perusteltu parhaan liikenneturvallisuustason ylläpitämiseksi."

  23. #593
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    "Lisäksi päätöksessä todetaan, että talviaikana tienkäyttäjän tulee omalta osaltaan ottaa huomioon tien kunto ja tielle levitetty murske ja sovittaa liikkumisensa, esimerkiksi pyörällä ajo, sen mukaiseksi."

    Näinhän minä olen tehnytkin. Jos KLV on sepelöity, ajan ajoradalla.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  24. #594
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    "Lööppijournalismi on kehittänyt termit tappajasepeli ja turvahiekka."

    Onhan tuo termi "tappajasepeli" muuten varmasti peräisin tältä foorumilta? Eli onnea vaan kaikille.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  25. #595
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Saisikohan tällainen tyhmä pyöräilijä ohjeita, että miten otetaan huomioon tielle levitetty murske ja sovitetaan liikkuminen sen mukaan eri vuoden aikoina? Itse en keksi muuta kuin olla ajamatta marraskuusta-heinäkuulle. Jää vaan aika lyhyeksi ajokausi.

  26. #596
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kolnaako Katso viesti
    Saisikohan tällainen tyhmä pyöräilijä ohjeita, että miten otetaan huomioon tielle levitetty murske ja sovitetaan liikkuminen sen mukaan eri vuoden aikoina? Itse en keksi muuta kuin olla ajamatta marraskuusta-heinäkuulle. Jää vaan aika lyhyeksi ajokausi.
    Tarpeeksi järeät ja riittävän isolla ilmatilalla varustetut renkaat. Sopivista merkeistä/malleista löytyy keskustelua täältä. Kun renkaan paino lähestyy kilogrammaa per kappale, tai ylikin, niin yleensä myös kesto alkaa olla hyvällä tasolla.

  27. #597
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.322
    Tuo kaupungin vastine on niin Itä-Saksasta että itku tulee puseroon. Se on tasan sanasta sanaan se jonka sain jo viime syksynä, eli ne paunot eivät ole viitsineet miettiä asioita lainkaan. Me pyöräilijät ollaan niin v*#un yhdentekeviä, ja sitä paitsi meidän renkaiden puhkeamisethan johtuu vaan lukkojarrutuksista. Ylevä lainaus: "Pyöräilijä voi vaikuttaa kumien puhkeamisalttiuteen mm. käyttämällä asiamukaisia, pistosuojattuja talvirenkaita sekä noudattamalla rauhallista ja mahdollisia ongelmatilanteita ennakoivaa ajotapaa." Miltä planeetalta noita urpoja löytyy. Lisäksi kaupunginisät toteavat että tappajaseplin aiheuttamat puhkeamiset eivät ole sepelin levittäjien aiheuttamia, vaan johtuvat pyöräilijöistä. Mitäs ajavat!

    Mutta ei tämä vielä ole tässä, vääntö jatkuu.

    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  28. #598
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Tarpeeksi järeät ja riittävän isolla ilmatilalla varustetut renkaat. Sopivista merkeistä/malleista löytyy keskustelua täältä. Kun renkaan paino lähestyy kilogrammaa per kappale, tai ylikin, niin yleensä myös kesto alkaa olla hyvällä tasolla.
    Schwalben Marathon Plus rengas 42-622 koossa, ja sen sisäpuolella Weldtiten SureRide pistosuojanauha (se punainen). Eli lähes ankarin mahdollinen kaupan hyllyltä saatava pistosuojayhdistelmä. Elinikä Espoossa: 40 kilsaa, ja kvartsinpala läpi.

    Nyt moneen kertaan karvaasti todettu homma meidän perheessä on että mikään pistosuojaus ei suojaa tappajasepeliltä. Sepeli läpäisee tasan kaiken koska sirut jäävät kumiin ja lopulta jauhavat tiensä sisäkumiin asti. Ainoa konsti joka jotenkuten tehoaa on että renkaassa on vaan niin hemmetin isot nappulat että sepelinpalat eivät yllä sisäkumiin asti, varsinkin kun puukon kärjellä kaivelee palat veke aina kotiin päästyä. Raskasta mutta toimivaa, eikä sillä sinänsä ole mitään tekemistä pistosuojauksen kanssa. Puhkeamiseen vaikuttaa tietysti ajomäärät, kuskin paino, tyypilliset reitit ja silkka tuuri.
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  29. #599
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiilari Katso viesti
    Tsekatkaa tuo:
    http://www.espoo.fi/asiakirja.asp?path=1;31;37423;37424;37425&id=0B13A 37ACCAB8926C22576D60038D6BE&kanta=Kunnari\\intraku n_e.nsf

    Lukekaa ja pistäkää vastinetta tänne foorumille tai mulle suoraan sähköpostitse hiilari@iki.fi , Espoon kaupunginhallitus kokoontuu tänä iltana.
    Kun kerran Espoon teknisen keskuksen mielestä se murskattu sepeli on niiiiin muodikkaasti kestävän kehityksen mukaista, niin voisivat autoteillä korvata suolan kokonaan tuolla samaisella soralla?

  30. #600
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiilari Katso viesti
    T Miltä planeetalta noita urpoja löytyy. Lisäksi kaupunginisät toteavat että tappajaseplin aiheuttamat puhkeamiset eivät ole sepelin levittäjien aiheuttamia, vaan johtuvat pyöräilijöistä. Mitäs ajavat!
    Ne sikaniskaiset läskit ovat niitä, joiden pitää päästä autolla joka paikkaan. Lapsena he joutuivat kulkemaan jokusen kilometrin kävellen, fillarilla tai hiihtämällä kouluun ja siitä se katkeruus syntyi. Nyt eivät muutkaan kulje noilla vaihtoehtoisilla tavoilla niin pitkään kun he vaan pystyvät päättämään asioista.

    Tuossa uutisessa on myös mielenkiintoinen tuo "itku" kuinka ikävästi pyöräilijät ovat ottaneet käyttöön tappajasepeli-nimityksen. Kyllähän se sepeli tappaa renkaat. Ei kannata turhaan kaunistella sanoja, eikös se ole tappamista, kun ilmat lasketaan pihalle?
    Suomen suomalainen

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •