FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 25 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #721
    yypy Guest
    Velosportissa on tainnut ainakin ennen olla pistosuojanauhaa.

  2. #722
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    176
    Marathon Winter kyllä imuroi hyvin tota sepeliä. Kannattaa aina parin sadan jälkeen tarkistaa tilanne ja poimia kivet pois. Ja pistosuojaksesta huolehtii vaan se ohut kevlar? kerros.

    Nopean testin tuloksena suunniillen samoilla kilsoilla Winter 30 kiveä, Plus 2 kiveä.

  3. #723
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Kiintoisaa. Oliskohan siellä sekä SWA (2.2) sekä SW (2.1) tarjolla? Jos on, niin kumpi olisi enemmän bueno?
    Olisko mitään järkee sekarengastuksesta - takana leveempää kuin edessä? tuli vaan mieleen....
    -E
    Hi5Bikessa on tuota Hakka 300 2.2 tuumaisena.
    Hakka300 2.1 tuumasena en oo bongannu mistään pääkaupunkiseudulta - noh, en oo tosin kaikkiin putiikkeihin soittanutkaan.
    Mutta Ice Spikeriä sitten löytyisi kyllä 2.1 tuumasena.
    Ja nyt pitäisi päättää tuumien välillä --- luulisi tuolla 2.2:lla olevan maksimaalinen pito verrattuna kaposempaan... ja jos on raskaampi, niin kuntohan siinä vaan nouse, eh... ääh, vaikeeta päättä, auttakaa!
    -E
    Got to have Nerve in forest!

  4. #724
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Hi5Bikessa on tuota Hakka 300 2.2 tuumaisena.
    Hakka300 2.1 tuumasena en oo bongannu mistään pääkaupunkiseudulta - noh, en oo tosin kaikkiin putiikkeihin soittanutkaan.
    Mutta Ice Spikeriä sitten löytyisi kyllä 2.1 tuumasena.
    Ja nyt pitäisi päättää tuumien välillä --- luulisi tuolla 2.2:lla olevan maksimaalinen pito verrattuna kaposempaan... ja jos on raskaampi, niin kuntohan siinä vaan nouse, eh... ääh, vaikeeta päättä, auttakaa!
    -E
    Ostat Freddie litet niin ei tarvi miettiä pidon kanssa Menee lumessakin kun juna vaan..Itse en ole rullaamista kokenut ongelmaksi.
    "Virheistä oppii...!"

  5. #725
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    ...löytyisi kyllä 2.1 tuumasena.
    Ja nyt pitäisi päättää tuumien välillä --- luulisi tuolla 2.2:lla olevan maksimaalinen pito verrattuna kaposempaan... ja jos on raskaampi...
    Onko niiden leveydet oikeasti vertailukelpoisia. 2.1 Schwalbe voi olla oikeasti leveämpi kuin Nokian/Gazza/whatever 2.2

    Valitse nyt vaan jompikumpi ja ajele pari kolme talvea ja ensi kerralla sitten mietit olitko tyytyväinen vai haluatko jotain muuta. Ei niiden ominaisuuksissa niin radikaaleja eroja ole


  6. #726
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Park City
    Viestit
    899
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki K Katso viesti
    Mainittakoon, että Tarmo-lähikauppiaalta( http://www.hi5bikes.fi ) näyttäisi irtoavan Nokian Hakka300:sta 59 euron kappalehintaan.
    Näkyy olevan myös Extreme 294 29x2.1 55 eurolla. En ole hirveästi seurannut 29-nastoja, mutta sellanen tutina on perseessä, että näissä kumeissa oli jotain perustavan laatuista vikaa? Kun noi kerran mahtuisi pyörimään mun krossariin, niin miksi ei?

  7. #727
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    Näkyy olevan myös Extreme 294 29x2.1 55 eurolla. En ole hirveästi seurannut 29-nastoja, mutta sellanen tutina on perseessä, että näissä kumeissa oli jotain perustavan laatuista vikaa? Kun noi kerran mahtuisi pyörimään mun krossariin, niin miksi ei?
    Niissä oli joissain erissä suuria ongelmia nastojen irtoamisen kanssa. Nykytilanteesta en tiedä.
    Suo, kalja ja läski.




  8. #728
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monsieur Rautaperse Katso viesti
    Ajoin tänään ensimmäistä kertaa nastarenkailla ja alkoi huolestuttaa Schwalben Marathon Winterien kestävyys. Helsingin kaupunki kylvää soraa teille heti pienen lumisateen takia. Marathon Plussilla ajaessa ei ollut ongelmia soran kanssa mutta ilmeisesti Winterien pistosuojaus ei ole samaa luokkaa kuin Plussissa.
    Ei se niin haittaa vaikka sepeliä olisikin jos on lunta maassa. Renkaat ovat eilisen lenkin jäljiltä ihan putipuhtaat. Sen sijaan märkä lumeton asfaltti ja sepeli ovat huono yhdistelmä, silloin se tuppaa tarttumaan renkaaseen vaikka mitä tekisi. Samoinhan se on kesällä - sateella puhkeaa rengas varmemmin.

    Pistosuojausnauhaa harkitsin ja kävin kysäseen sitä eilen parista putiikista Annankadulta ja ei oota löytyi. Mistä pääkaupunkiseudun liikkeestä nauhaa löytyy? Onko nauhoissa suuria eroja?
    Velosportissa tosiaan oli, mutta en itse ollut kovin tyytyväinen tuotteen käytettävyyteen. Minähän en kuitenkaan mitään osaa, joten käyttäjässä on voinut olla enemmän vikaa. Nyt on kuitenkin mennyt kolmisen viikkoa ilman nauhaa ja ilman ongelmia kun olen muistanut tarkistaa renkaat ennen lähtöä.

  9. #729
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Onkos kukaan kokeillut Ice Spiker Proita litkuilla? Tiedä sitten onko siinä mitään järkeä, mutta itse pyöräytin useampi viikko sitten kumit vanteille ilman sisuria. Yhden lenkin ehdin ajaa, kunnes kelit muuttuivat siten, että kiekot ovat kumeineen vieläkin seinällä.

  10. #730
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Himanka
    Viestit
    173
    Scwalbe Ice Spiker...neljäs talvi noilla renkuloilla jo hyvässä vauhdissa, ja pientä tilannekatsausta kehiin.

    Pari-kolme vuotta sitten näköjään olin hehkutellut noita renkaita, ja kyllähän ne silloin uutena mahtavilta tuntuivatkin. Ikä alkaa kuitenkin painaa jo noitakin renkaita...Takarenkaasta lähtenyt noin 30 nastaa ja edestä reilut 10. Mutta vielä isompi vaikutus on sillä, että keskimmäisten nastarivien nastat on kaikki painuneet osittain kumin sisään tai taipuneet sivulle. Tuo vaikuttaa jo selvästi pito ominaisuuksiin ylämäessä ja suorissa jarrutuksissa. Toisaalta rullaavuus ehkä hieman parempi, kuin uusilla?? Kaarrepito edelleen ihan riittävä, vaikka tuntuukin ettei kuskilla ole enää niin paljon luottoa renkaisiin. Kyllä noilla vielä pari talvea mettäteitä ja polkuja sahailee...sitten saavat siirtyä eläkepäiville käyttösinkulaan, jossa nykyisin edessä Nokian W120-perusnasta. Hyvin toimii koulumatkoilla ja perä huilaa tarvittaessa nätisti sivulla.

  11. #731
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Skomakarböle
    Viestit
    297
    Eka 10km alla Schwalben Marathon Wintereillä. Mukavasti rullaavat ja pitoa on kiitettävästi. Aika näyttää että miten toimivat ns "pitkässä juoksussa".
    kenaattori muokkasi tätä : 16.12.2009 at 19.57 Syy: lisäläppä

  12. #732
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenaattori Katso viesti
    Eka 10km alla Schwalben Marathon Wintereillä. Mukavasti rullaavat ja pitoa on kiitettävästi. Aika näyttää että miten toimivat ns "pitkässä juoksussa".
    Muista ajaa sisään! Sen neljänkympin kitkuttelu jollain suht kovalla alustalla ja puolipaineilla on kyllä aika vihoviimeistä touhua

  13. #733
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Skomakarböle
    Viestit
    297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Muista ajaa sisään! Sen neljänkympin kitkuttelu jollain suht kovalla alustalla ja puolipaineilla on kyllä aika vihoviimeistä touhua
    Yea kiitos, muistan tämän . Liikkeessä sanoivatkin että ekat 50km pitäis ottaa iisisti, noh näillä keleillä menen muutenkin varo-varo-vasti.
    kenaattori muokkasi tätä : 16.12.2009 at 20.53

  14. #734
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Tässä on nyt toista viikkoa Ice Spiker Prot alla, ja olen ollut tyytyväinen!
    Olen suorastaan yllättynyt näiden rullaavuudesta, pienilläkin paineilla.

    Varmaan pari-kolme sataa kilometriä on tullut täyteen jo, luultavastikkin olisi aika nostaa jo paineita sinne normaaleihin lukemiin. Sitähän saattaa koulumatkatkin alkaa taas menemään liitäen.

  15. #735
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti qwozo Katso viesti
    Scwalbe Ice Spiker...neljäs talvi noilla renkuloilla jo....

    ...uutena mahtavilta tuntuivatkin. ...Takarenkaasta lähtenyt noin 30 nastaa ja edestä reilut 10. Mutta vielä isompi vaikutus on sillä, että keskimmäisten nastarivien nastat on kaikki painuneet osittain kumin sisään tai taipuneet sivulle.... ...tuntuukin ettei kuskilla ole enää niin paljon luottoa renkaisiin.....


    Renkaat ovat kulutustavaraa. Kaupasta saa uusia kun tuntuu siltä, että ominaisuudet ovat loppuneet. Johan se kumikin vanhenee tuossa ajassa.


  16. #736
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Itse ilmeisesti ajan melko lumisilla poluilla, koska kolmas talvi lähtee Ice Spiker Proilla ja vasta yksi nasta irronnut. Sisäänajosta en tiennyt mitään kun uutuuttaan alle asensin.

  17. #737
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Himanka
    Viestit
    173
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti


    Renkaat ovat kulutustavaraa. Kaupasta saa uusia kun tuntuu siltä, että ominaisuudet ovat loppuneet. Johan se kumikin vanhenee tuossa ajassa.
    Toki toki. Vaan loppupeleissä ei noilla rattailla vielä älyttömästi kilometrejä ole tullut (~2500), kun talvella ollu ajelut vähän vähemmällä. Kaverilla vanhoissa Nokian Extremeissä nastat pysyneet paremmin. Mutta ei siinä...vielä noilla pääsee ihan mainiosti.

  18. #738
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    76
    Kun ei muuten ole liukasta niin piti yhden juuri jäädytetyn puiston läpi oikaista, jotta vähän sai selvyyttä Schwalben Ice spiker pron pidosta. Ei pahemmin lipsunut, vapaasti sai runtata jarrun/jarrut pohjaan eikä pelkoa, että rengas luistaisi alta. Voimakkaassa kiihdytyksessä pitoa löytyi myös runsaasti. Jyrkästi kun kääntyi niin alkoi pitokin loppua, mutta ei mitenkään yllättäen. Nyt kaipaisi hieman jäätä, jolla noilla voisi päästellä menemään.

    Noiden kanssa on takana nyt ehkä 50km maastoajoa ja hieman reilut 100km pyörätiellä huristelua sekä paljaalla että lumipeitteisellä asfaltilla. Tämän päivän maastolenkin jälkeen oli 3 nastaa jäänyt takarenkaan ulkoreunalta maastoon. 50km sisäänajo tuli ajettua, mutta sen verran taisi silloin olla painetta, että nuo ulkoreunan nastat ei paljoa asfalttiin koskenut. Nyt ne sitten irtoilee, kun hieman kiviä rapsuttelee. Mutta on niitä nyt vielä 358 jäljellä, että ehkä niillä pärjää.

  19. #739
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Kerronpa sitten vähän omista rengaskokemuksistani: mulla on nyt jonkun aikaa ollut Ice Spiker Prot alla. Entiset kumit oli Hakkapeliitta W240:t. Ja onhan ne vieläkin osittain käytössä...

    ISP voittaa pidossa mennen tullen. Mutta käyttäytymisessä häviää reilusti! Ehkä kyse on siitä, että W240:iin tuli syvempi suhde kahden talven aikana, ja ISP on näinkin uusi tuttavuus. Kun W240 alkaa menettää otettansa, se alkaa varoitella, ja kuskilla on aikaa reagoida. ISP lähtee samantien alta - harmaata aluetta ei juuri ole. Lisäksi työmatka-ajossa ISP venkoilee siten, että kevyen liikenteen väylällä on todella vaikea ajaa suoraan - piti ihan kokeilla W240:llä, ja niillä venkoilua ei esiintynyt. Voi myös olla nappulan muodosta ja joustavasta kumiseoksesta kiinni.

    ISP:llä olin sitten kieputtamassa läheisen koulun luistinradalla, ja niillä tosiaan pystyy nostamaan pyörän eturenkaalle! Kanta voi todella syvään, kunhanmuistaa, että sitten kun lähtö tulee, niin se tulee. Järkyttävän hyvä jääpito!

    Pikainen verailu näiden kahden välille olisi, että jos ajaisin ihan pelkkää työmatka-ajoa, niin Ice Spiker Pro ei ehkä olisikaan se paras valinta. Metsässä se kyllä pyyhkii W240:llä polunpohjia.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

  20. #740
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti


    Renkaat ovat kulutustavaraa. Kaupasta saa uusia kun tuntuu siltä, että ominaisuudet ovat loppuneet. Johan se kumikin vanhenee tuossa ajassa.
    Joo, meinas itku tulla äskettäin kun kaivoin kellarista Hakka wxc300:set, 4 vuotta vanhat. Olin niitä kovasti säästellyt ja käyttänyt vaan semmosilla keleillä kun oikeasti tarttee, ei hiekalla eikä asfaltilla, ja säilyttänytkin pimeässä ja viileässä. Kas, olikin molemmista pykinyt kumpikin kylki koko matkalta täyteen halkeamia, jännästi vaan keskellä kylkeä kulkee se pykimä-vyöhyke. Nappulat ja kulutuspinta on erinomaisessa kunnossa ja nastojakaan ei oo irronnu ku pari hassua. Kyllä kyrsii, ne ei oo ihan halvat kuitenkaan. Pitää vissiin mennä rempomaan ne loppuun kunnes kylki ratkeaa.

    Sinänsä tuo ei minusta ole normaalia (l. paskahko kumiseos) - mulla on W240siä mitkä on 6-8 vuotta vanhoja, ja niiden kumissa ei oo pykimiä vielä, kovettuneet ovat toki. Samoin kuin Nokian Hakkapeliitta 1 nastarenkaat autoon, jostain vuodelta 1970. Ne on kyllä kivikovat ja kaikki nastat on irronnu mutta ei oo kumi pykiny
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  21. #741
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Olen ymmärtänyt, että renkaat kestävät ajan hammasta paremmin, kun niitä käyttää. Sekä otsoni että uv-säteily syö kumia, mutta niihin seoksiin on laitettu jonkun verran vahaa mukaan. Kun renkaalla ajetaan, vaha lämpenee ja nousee pintaan, jossa se suojaa kumia pahalta ilmalta. En nyt muista selittikö tätä Jobst Brandt vai Sheldon Brown, mutta jotain vastaavan tason lähdettä tälle oli. Itsehän en näistä ymmärrä mitään. Olen kuitenkin yrittänyt ajaa säännöllisesti kaikilla renkailla jotka on käytössä.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  22. #742
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Toki niillä ajettu on, mutta ei aivan valtavasti.
    Ja pimeässä viileässä kellarissa säilytys juuri siksi ettei UV-säteily pääse kesällä puremaan

    Aika valtavia eroja tuntuu olevan eri valmistajien, ja saman valmistajan eri renkaiden kesken. Toiset hapertuu parissa vuodessa käyttökelvottomaksi, jotkut on ajokelposia vielä vuosikymmenenkin jälkeen...
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  23. #743
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Mitä nastagummeja suosittelette seuraaviin tarpeisiin:

    -maastolenkeistä about puolet siirtymää, puolet maastoa
    -pimeällä iltalenkit pelkästään "siirtymää" kunnon ajovalojen puuttuessa
    -kuskina maastossa melko kokematon

    Keskustelujen & netin pohjalta haarukoitu vaihtoehdoiksi Schwalben Ice Spikerit tai Marathonit. Myös Hakkan W240 voisivat tulla kyseeseen mutta suurhehkon vierintävastus pudottaa pisteitä. Ajo tapahtuu Lounais-Suomessa ts. pääkallokelikin on normi talvikeli.

    Muita rengassuosituksia? Koko 26 tuumaa.

  24. #744
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Eiköhän ne ISP:t ole parhaimmasta päästä rullaavuuden ja pidon suhteen. Paino ja rullaavuus vs. Extreme 296 on jotain uskomatonta.

    Downside: Väittävät että kuivalla pinnalla nasta syö itsensä kumista läpi.
    Peikkomainen flaksi

  25. #745
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Ice Spikerit kävin tänään ostamassa, huomenna varovainen sisäänajolenkki. Oikein mahtava nastakeli tuloillaan, tänään satanut vettä koko päivän ja huomenna aamulla lämpötila laskee pakkasen puolelle.

  26. #746
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Pakko oli käydä lyhyt lenkki heittämässä uusilla nastagummeilla vielä illalla. Koko päivä jatkunut vesisade oli kiillottanut pyörätiet ja sivutiet peilikirkkaiksi ja siellä missä ei ollut jäätä, oli sohjoa.

    Summa summarum, hienosti toimi ice spikerit. Ensimmäinen ajokerta nastarenkailla pääkallokelillä oli paikoin hämmentävä. Kesägummeilla aina ajaneena selkäytimeen on juurtunut kesärenkaan pitämättömyys pääkallokelillä ja varovainen, rauhallinen ajotyyli. Nyt pitoa taas riitti ja riitti ja riitti. Kestänee hetken ennen kuin renkaista saa kaiken ilon irto, nyt ei vaan pystynyt luottamaan pitokykyyn. Kerrankin hyvät fiilikset pääkallokelistä!

  27. #747
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Kokeilin laittaa 2 talvea vanhat ISP:t alle ilman sisureita Stanin litkuilla ja hyvin tuntuisi toimivan. Hieman joutui suostuttelemaan, että sain kumit nousemaan vanteille. En tiedä onko litkuista hyötyä pakkasella, mutta ainakin tiivistymään ne saa. Hyvin tuntuisi rullaavan ja toimivan muutaman lenkin kokemuksella.

  28. #748
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KriHa Katso viesti
    ... Koko päivä jatkunut vesisade oli kiillottanut pyörätiet ja sivutiet peilikirkkaiksi ja siellä missä ei ollut jäätä, oli sohjoa....
    Summa summarum, hienosti toimi ice spikerit. Ensimmäinen ajokerta nastarenkailla pääkallokelillä oli paikoin hämmentävä... Nyt pitoa taas riitti ja riitti ja riitti!
    Siis kyseessä standardi IS, eikä Pro-malli -otaksun...?
    Samoihin olen päätymässä minäkin, vaikka tuota uutta Hakka300:sta saakin nyt Hi5Bikesilta hintaan 59/kpl... mutta kun porukka kertoilee nastojen irtoilevan... Ja kaippa se niin on, että valinta tehdään ennen kaikkea jäisten olosuhteiden vuoksi, eikä lumessa etenemis ominaisuuksien vuoksi - ainakin täällä Etelässä näin - tosin - nyt on lumitalvi tulossa ... kaikki maastopolut lumirännejä... hmm...
    -E
    Got to have Nerve in forest!

  29. #749
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Kokeilin laittaa 2 talvea vanhat ISP:t alle ilman sisureita Stanin litkuilla ja hyvin tuntuisi toimivan. Hieman joutui suostuttelemaan, että sain kumit nousemaan vanteille.
    Millä sait nousemaan vanteelle? Itse kokeilin kuormaliinalla ja isolla kompuralla, mutta ei edes luvannut.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #750
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Nyt ei mielikuvitus riitä hahmottamaan, miten kuormaliinalla saisi kumit vanteille? Laitoin ensin sisuskumin kanssa vanteelle ja sitten sisuskumi pois niin että toinen puole jää paikoilleen ja litkut tilalle ja kompuralla ilmaa. Ihan perus kompuralla, tuotto on mitä on. Hieman silti joutui kumia asettelemaan, että lähti nousemaan. Vanteena Bontragerin Race Lite.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •