Kaliapyörä etenee, löyty tommonen ylijäämärunko ebaysta ja vanhat kiekot kaapista. Kahtellaan, kunhan jaksaa kiinnitellä lisää miljoonalaatikon palikoita aihioon.
Keula vaihtuu keposempaan, kunhan nykyinen R7 lähtee Epikistä![]()
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Melkonen kaljapyörä... millä sinä oikein lenkkiä ajelet jos tuommonen joutaa kaljotteluun?
Joo, ei näytä laisinkaan aidolta kaliapyörältä.![]()
ihan siisti ja hyvin sopii verhojen väriin![]()
ei kauhean painavia kaljakasseja kannata kiikuttaa tangossa
Suosittelen nousukahvoja, autaa kaljakassien kuljettamisessa!
www.hypy.fi
Tommonen runko tuli hommattua. (käytetty) olmo tecno kt 07
Pitää talven mittan rakennella pyörä siitä. Osiks meinasin campan velocee.
Kuvan kiekot ei oo mun ,kun kaverin luona vaan mallailtiin. Nuo neutronit ois kyllä tyylikkäät. En tiedä oliko ekaks maantierassiks järkee ostaa käytettyä hiilarirunkoo . mutta vahinko on jo tapahtunut. Ei voi mitään.
![]()
- Fear is a mindkiller -
Uutta projektia pukkaa...
![]()
Jo vain, hyvin näkyy komea Olmo.
AvotSiisti vahinko, sanoisin
![]()
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Samaa sukuahan tuo on kuin Maestro, DW-link ja ABP, ja kehujen mukaan toimiikin yhtä hyvin. Pikkupuljun ratkaisu on vaan jäänyt hypetyksessä isompien varjoon. Kunhan vaan olisi aikaa pistää pyörä kasaan ja testailla, niin tulee tarkempaa raporttia...
Runko on tavallaan vähän kirveellä veistetyn oloinen ja ei hirveän kevytkään, mutta joku siinä veti puoleensa, kun tuntuu olevan jonkinlainen fetissi brittiläisen mtb-skenen tuotoksiin...![]()
Itseasiassa ei yhtään samalla tavalla.
Trekin jousitus on singlepivot (Tai onhan siinä jarrulle ja iskarille omat linkuttimensa, mutta taka-akselin liikerata on kuin singlepivotissa), kun taas Pacessa on jokin DW/Maestro-sukulainen.
Pacessa iskaria puristetaan molemmista päistä, Trekissä iskarin alapään kiinnitys liikkuu alaspäin.
Tässä olisi kakkospyörän rakentelua, joitakin osia tulee nykyisestä kakkosesta, kuten esim. keula, renkaat+vanteet, ohjaustanko ja stemmi. Pitihän sitä alkaa rakentelemaan kun halvalla sai. Kuvan kokonaisuus ei hirveästi lompakkoa keventänytPyörä yritetään kasata kohtuullisen pienellä budgetilla.
![]()
Hieno on kyllä Pacen runko!
Edistystä...
Fillari alkaa olla kasassa!Chainstayn suoja pitää vielä viritellä paikoilleen, samoin takajarruletkun vienti kaapaa pientä hienosäätöä...
Aika ovela tuo takajarruletkun vienti keskiön alta, lyhentätön Elixirin letku on nippa nappa tarpeeksi pitkä... Takajarrun banjoa kääntäessä lirahti sitten sen verran nestettäkin ulos että ilmaus piti tehdä uusiksi. En oikein ole ihastunut Elixir R:n kahvan pitkään vapaaliikkeeseen, edellisissä Juicy 7:ssa se oli pikkasen pienempi.
Huomenna ehkä testilenkille jos pakkasta ei ole ihan älyttömästi...
Sitten vaan CRC:stä tilailemaan, ei ole todellakaan pahan hintainen tällä hetkellä... Tilasin omani ennen tuota viimeisintä alea, mutta sai jälkikäteen hyvitystä tuon aleprosentin verran, koska runko tuli Monarkin sijasta DT:n iskarilla.
Onkohan noita kukaan muu tilaillut Suomeen?
Laitetaan nyt tällekin puolelle kuva mun tämän syksyn/talven -projektista. Vielä riittää hiomista (uudet kiekot, satula, takavaihtaja...) ja kesäksi ajattelin siis palauttaa vaihteet pyörään (1x9), mutta jonkun aikaa vielä yritän totutella tuohon maastosinkulointiin
![]()
Paljon Pacella on kokonaisuudessaan painoa?
Hyvältä ja tasapainoiselta näyttää!
12,8 kg heilahti kalavaakaan... Ei mikään keijukainen, mutta yli kolmekiloisen rungon huomioon ottaen kai ihan OK paino. Kammetkin taitaa olla painavammat kuin Shimanon vastaavat, mutta ei vaan tehnyt mieli laittaa perus-XT:tä. Ovat muuten 180-milliset kun on tullut sellaisiin tykästyttyä sinkulahommissa.
Mulla olis tällänen pikkukysymys, tulevaa projektia varten. Olisin ostamassa cube ltd comp 09 pyörää ja mulla olisi omasta takaa siihen uusi keula (reba race) ja kammet (truvativ stylo) . Miten on, kannattaako noi truvativit vaihtaa niitten alkuperäisten shimano deorien kanssa päittäin?
Truvativ olisi hitusen keveämpi, tuskin muuta ihmeellistä eroa.
Holokki auki ku H. Moilane.
No mites on, kun noi kammet on välillä lyöstynyt ajon aikana että onko keskiön säädöissä vikaa vai mikä ?
Silloin on vasemman kammen kiristyspultti liian löysällä, tuskin mitään sen kummempaa. Laita ruuvilukitetta jos ei pysy.
Kirjanmerkit