HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 147 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 97 137 145 146 147 148 149 157 197 247 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.381 - 4.410 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Tuli postissa tuo dealextremen lamppu, se otsalamppu versio: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489

, mutta sattuneista syistä ei tässä nyt kerkiä tänä talvena paljon pyöräilemään. Joten tässä halukkaille olisi tarjolla toimiva lamppu, yhteyttä saa privalla tai force115@hotmail.com

Onko tuolta scopesta ja laaserista kukaan tilannut mitään? Miten toimii ja kauanko kestää?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juuzo Katso viesti
    Joo mulle on kans tullu dealextremestä paketteja, kaikissa on tainnu lukee Gift päällä. Ei taida tullia paljon sellaset paketit kiinnostaa..
    Se on ihan tuurista kiinni, koska tulli ei ehdi jokaista pakettia kytätä. Tulli tietää nämä ulkomaisten nettikauppojen "gift" yms merkinnät, eikä ne niille korvia lotkauta.

Paikkakuntani tullissa on eroa jopa virkailijalla. Eräs kauniimman sukupuolen edustaja siellä on sellainen, että jos hänet näen tiskin takana, niin käännyn saman tien takaisin ja kokeilen joku toinen päivä uudestaan paketin noutamista.

Yhden kerran kävi niin, että tuotteen hinta meni kokonaista 10 senttiä rajasta yli, niin vero paukahti maksuun.

Jurommat miesvirkailijat katsovat hiukan joviaalimmalla otteella asioista, eivätkä suhtaudu pykäliin niin hartaasti.

Loortti Guest
    Onko hän vähän saman oloinen kun tässä Jimiltä tulleessa poliisit sarjassa. Helsingin päässä liikkuvan poliisin hieman ei niin kaunis lyhyehköhiuksinen poliisinainen. En häntä tietenkään mitenkään tunne, mutta ensivaikutelma oli todellakin 0,2 km ylinopeutta --> 300 euroa sakkoa,turha vikistä.

Soon katsokaas ku kerranki pääsee kostamaan miähille kaikki naisten kärsimät vääryydet

Joka kerta kun tullissa olen asioinut on tiskin takana ollut nainen. Ja tiukkana. Viime kerralla sentään lausui lempeästi kuin äiti lapselleen, että "kyllä minä sinua uskon" vaikka ei mukaan printtaamani kuitti paketin arvosta jostain syystä hänen mielestään aivan kelvollinen ollutkaan. Rahat se silti vei

Mutta joo, melkoista arpapeliä tuntuu noiden pakettien kanssa olevan. Ja annas olla kun kerran jostain tuntemattomasta syystä joudut jollekin tullin mustalle listalle niin saat käydä selvittämässä viranomaiselle joka ainoan pienenkin nippelin arvoa. Näin kävi duunikaverilleni joka onkin sen jälkeen viettänyt tullin tiskillä runsaasti aikaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Viime kerralla sentään lausui lempeästi kuin äiti lapselleen, että "kyllä minä sinua uskon" vaikka ei mukaan printtaamani kuitti paketin arvosta jostain syystä hänen mielestään aivan kelvollinen ollutkaan. Rahat se silti vei
    Näin on. Tulli tietää myös nämä paketin kyljessä olevat "viralliset" ilmoitukset paketin sisällön arvosta. Tulli niistä viis veisaa, jos niikseen tulee. Vaativat visalaskun tilauksesta tai muuta oikeasti virallista informaatiota, joten hymyillä kannattaa aina, eikä kauheasti pienistä urputtaa. Voivat olla todella v-mäisiä, jos sille päälle sattuvat.

Kyllä ne sellaisia kettuja on ja varmasti jokaisen selityksen kuulleet mitä maa päällänsä kantaa, vähän niin kuin parkkipirkotkin. Ei mene mikään selitys tai vitsi läpi. Ovat varmasti jokaisen viritelmän kuulleet aika monta kertaa.

Omat paketit ovat tulleet ainakin näin:

- Paketti matkaan ulkomailta ko. maan postin kautta.
    - Saapuu Suomeen Itellaan.
    - Itella toimittaa paketin paikalliseen Itellan toimipisteeseen.
    - Itellassa katsotaan paketista tarviiko tullausta.
    ei tullattavaa -> Itellan omaan jakeluun
    tullattavaa -> toimitetaan Itellasta tulliin.

Kerran odotin pakettia Jenkeistä ja oli perjantai ja halusin paketin viikonlopuksi. Soitin Itellaan missä paketti menee. Tiesin jo että menee yli tullausrajan, mutta toivoin tietysti että menisi ohi tullin... Sain paikallisesta Itellasta henkilön luurin päähän joka kävi etsimässä paketin. Pyöritteli pakettia hetken käsissä. Sitten sanoi vain, että sori et voi hakea täältä tänään. Menee tullattavaksi, kun oli noin 130€ arvoinen paketti. Maanantaina aamulla toimitetaan paketti tulliin, josta saat noutaa iltapäivällä.

Mulle lähetti yks kaveri Jenkeistä lahjaksi 400 euron arvoisen hatun jonka se on ite tehny ja joita se myy. Ei mulla siitä tietenkään mitään kuittia ollut, mutta Tulli vaati ja vaati jonkin lapun josta sen arvo ilmenee, niin kaveri sit kirjotti paperin missä lukee että arvo 50e. Ei se Tulli sitä uskonut mutta antoi paketin lopulta ilman 115 euron veroja ja tullimaksuja.

Olen pitänyt maasturin ohjaustangossa sellaisena kauppamatkalamppuna Magliten 2AA led-lamppua, joka alkoi renaamaan. Lamppu pätki miten sattuu ja näytti siltä kuin kontakti olisi välillä hukassa.

No, minä soitin Vandernetille ja kyselin takuuhuoltoa. Nuori nainen vastasi että ongelmia on ollut aika vähän, että yleensä syy on heikoissa pattereissa. Minä vastasin että ei taida olla tällä kertaa, kontaktivika se on. Tyttö langanpäässä oli niin uskottava, että päätin vaihtaa vielä kuitenkin uudet patterit ja kas kummaa, kaikki pätkiminen loppui siihen.

Ihmettelin, että voisiko se led pelata tuon tyyppisesti, jos siinä Maglitessa ei ole oikein kunnon jänniteregulointia. Voisiko madaltunut paristojännite aiheuttaa tuollaista, jos se ei ylitä ledin kynnysjännitettä? Eikös reguloidut valot pelaa loppuun asti vilkkumatta, ne vaan hiipuvat yllättäen?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Mulle lähetti yks kaveri Jenkeistä lahjaksi 400 euron arvoisen hatun jonka se on ite tehny ja joita se myy. Ei mulla siitä tietenkään mitään kuittia ollut, mutta Tulli vaati ja vaati jonkin lapun josta sen arvo ilmenee, niin kaveri sit kirjotti paperin missä lukee että arvo 50e. Ei se Tulli sitä uskonut mutta antoi paketin lopulta ilman 115 euron veroja ja tullimaksuja.
    Olisko tulli sitäkään uskonut että sulla on 400€ hattu. Tai mistä mä tiedän mikä inkkaripäähine sulla on
    Tulli : Mitä täällä on?
    V : Villasukat
    Tulli : Paljonko arvo on?
    V : n. 1900€
    Tuli : Ok. Veroja tulee sitten xxx euroa.
    V : Ok.

Oon jonkin verran tilannut osia harrasteautoon jenkkilästä - sekä firmoilta että yksityisiltä. Sen olen oppinut, että jos sinulla ei ole mitään näyttöä siitä, paljonko kamasta olet maksanut (tai tulet maksamaan), olet heikoilla.
    Mutta jos sulla on edes jotain - s-postiviesti esim - olet vahvoilla, koska tällöin tullin pitäisi osoittaa sinun "todiste" vääräksi.
    Itse olen jopa ihan aidosti eli oikeesti myynyt vanhan -60-luvun Blaukkarin radion 200 €:lla jenkkilään, ja vastavuoroisesti sain uutta auto-osaa 500 €:lla tännepäin - alvitta..

Selväähän se on, että tullissa enemmänkin varmaan naurattaa maininnat lahjasta tms, kun dealerit mainostaa sivuillaan: "All package are well pack and mark as GIFT and value not over US20."

Sitä vaan ihmettelen että millä perusteella Itellan lajittelijat oikeesti valitsevat paketit tullipostiin... hmm.... eikös sillä kuitenkin ole merkitystä millä tavalla paketti Suomeen saapuu - siis "tavallisella postilla" vai kuriiripalvelujen kautta..

-E
    Got to have Nerve in forest!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AimoS Katso viesti
    Olisko tulli sitäkään uskonut että sulla on 400€ hattu. Tai mistä mä tiedän mikä inkkaripäähine sulla on
    Tämmönen: http://www.adventurebilthats.com/orderPrice.asp

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kojak Katso viesti
    Näin on. Tulli tietää myös nämä paketin kyljessä olevat "viralliset" ilmoitukset paketin sisällön arvosta. Tulli niistä viis veisaa, jos niikseen tulee. Vaativat visalaskun tilauksesta tai muuta oikeasti virallista informaatiota, joten hymyillä kannattaa aina, eikä kauheasti pienistä urputtaa. Voivat olla todella v-mäisiä, jos sille päälle sattuvat.
    Juu, tullia ei tunnetusti lait koske eikä etenkään hallintolaki. Ne on sellasia ketkuja, että kun ne päättää tehdä jotain joka onkin vastoin lakia ne vaan tulkitsee lakia niin, että teko muuttuu lainmukaiseksi. Ja hallintoalamaisen oikeusturvaakaan ei loukata koska ainahan voi valittaa. Tuomioita rapisee kotimaisista oikeusasteista siinä kuin EYT:stakin, mutta virkavirhettä ei siinä putkassa oo tainnu kukaan tehdä ikinä koskaan.

Mää oon kuitennii toistaaseks johorossa, n. 1-0!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Eikä?

Kyllä se Tulli on aikamoinen instituutio, mutta onneksi autoverovalitukset menee läpi aika kilisemällä että taitaapi virkamiehiä vähän jo ahdistaa tämä rumba. Ilman EY:tä olis sama meno ku viimeset 50 vuotta ollut.
    autoveron ELV palautuksia odotellessa kolmesta autosta...viikolla 51 on kai luvattu maksaa.
    "EU- pääoman, hyödykkeiden ja työvoiman vapaa liikkuvuus"... kyllä autotkin luulis tuohon mukaan mahtuvan...

Loortti Guest
    Itse kun viimeksi tilasin jenkkilästä jotain, kyseessä oli erikoissalkku aselaukuksi. Sarjassa ydinräjähdyksen kestävä, joita mm armeija käyttää todella paljon.

Suomesta vastaava setti oli jotain 350 € + toimituskulut ja ebay toimitti saman noin 160 € hintaan. Paketti suuntasi tietenkin tulliin, josta tuli ilmoitus tulla noutamaan se.

Otin tilausvahvistuksen mukaani ja paketti löytyikin ja virkailija (mies) pyysi avaamaan sen takahuoneessa. Paketin mukana olleet tiedot olivat täysin oikein ja virkailija innostui ihailemaan laukkuani ja kyselemään kaikkia suomen hintojakin yms. Vastasin niihin ihan rehellisesti koska ne eivät tulleihin kuitenkaan vaikuta. Lopulta virkailija kyseli ja kirjasi itselleen ylös mistä nettikaupasta olin tilannut, sillä hän itse myös voisi tarvita vastaavaa salkkua johonkin harrastukseensa.

Sitten arvottiin hetki mihin lisäveroluokkaan laukku kuuluu ja lopulta virkailija päätti ottaa alimman vaihtoehdon, kun ei ollut varma (noin 2%). Olin ennen tilausta kysynyt tullista lisäveroprosenttia ja silloin vastaus oli luokka xxx 5-6%. Tämän jälkeen hän otti paperini ja laski tullit yms. jotka oli sitten kuittaamassani lapussa täysin oikein (laskin noin 60€ maksujen tulevan ja erittely oli sitä luokkaa.)

Laskussa mitä hän pyysi oli kuitenkin vain noin puolet siitä 35 € luokkaa. Ihmettelin itsekseni ja maksoin kiltisti pankkikortilla ja virkailija tarkisti vielä kaiken ja toivotti hyvät päivänjatkot.

En vieläkään tiedä miksi maksamani summa oli niin alhainen, kun erittelyssä ja kaikessa oli lähes 2x suuremmat summat, joiden tiesin olevan oikein. Koko paketille tuli siten hieman vajaa 200€ hintaa. Olen useille näyttänyt paperia ja kukaan ei ole vielä osannut selittää millä matematiikalla laskun loppusumma on saatu aikaiseksi

Yleisin syy magliten virta katkoille on ruuvattava perä kansi, duuni käytössä sama valo ja joutuu vähän väliä avaamaan perä kannen ja ja kun ruuvaa kiinni niin taas toimii, voi tietysti olla alijännitekin!

askussa mitä hän pyysi oli kuitenkin vain noin puolet siitä 35 € luokkaa. Ihmettelin itsekseni ja maksoin kiltisti pankkikortilla ja virkailija tarkisti vielä kaiken ja toivotti hyvät päivänjatkot.

En vieläkään tiedä miksi maksamani summa oli niin alhainen, kun erittelyssä ja kaikessa oli lähes 2x suuremmat summat, joiden tiesin olevan oikein. Koko paketille tuli siten hieman vajaa 200€ hintaa. Olen useille näyttänyt paperia ja kukaan ei ole vielä osannut selittää millä matematiikalla laskun loppusumma on saatu aikaiseksi
    160€*0,22 ALV+ 160€*0,02 Tulli=öö.... jotain 35€ nurkilla
    Noin sen pitäiskin mennä.
    Golfmailan palikoista tulli on 2,7%, sitä en tiedä mistä niitä kertoimia raapivat mutta ei se juurikaan vaikuta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Loortti Katso viesti
    Itse kun viimeksi tilasin jenkkilästä jotain, kyseessä oli erikoissalkku aselaukuksi. Sarjassa ydinräjähdyksen kestävä, joita mm armeija käyttää todella paljon.
    Olikse pelikaani? Ei meillä sellaasia armeijassa ollu. TRG:lle vois jonku tuoammosen hommata jos nuin halavalla sais..

Loortti Guest
    Pelican laukku oli kyseessä kyllä. Jenkeistä hinnat on todella halpoja suomeen verrattuna. Itse tilasin pistoolilaukuksi, johon saan kaikki tarvikkeet myös mukaan perässä vedettävänä mallina. Ulkomaan kisareissuilla on hyvä, kun joutuu jatkuvasti lentokentille kulkemaan yms. Niin kalusto pysyy kunnon lukkojen takana ja turvassa kovemmissakin kolhuissa.

Suomen armeijalla en tiedä onko noita, mut jenkit käyttää + useat muut maat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Eikä?
    Juu juu, tämmöset löytyy kans:

http://www.wested.com/customrola--jacket-161-p.asp
    http://www.northernwhipco.com/Indy_Bullwhips.htm

Mut mut, tällä hetkellä mulla on tangossa kiinanihme ja taakse sojottaa takavalo satulalaukussa ja kypärässä. Hyvin pelaa.

luuvaloa

Kyselin joku aika sitten käyttäjäkokemuksia tästä http://www.on-one-shop.co.uk/acatalo...4CELLPKBK.html valosta. Hintaa on 175 puntaa eli Kiinan ihmettä kalliimpi, mutta selkeästi merkkimalleja halavempi.
    900 lumenia on laskettu tehoksi ja mukana on kypärä- + tankokiinnike + kolme filtteriä kapea, medium ja leveä. Eikös nuo sitä valokeilaa säätele. Lisävarusteitakin näkyy olevan erillismyynnissä.
    Olisko tuossa joululahjaa itselle ja valoa yöhön riittävästi. Sekä pyörällä että suunnistusrämpien.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keny Katso viesti
    Tuli ostettu Biltemasta niiden ladattava polkupyörävalo
    http://www.biltema.fi/osteri/osteri....m&tuote=270052
    Täytyy sano että hintansa nähden erittäin hyvä valo. Ei se yön päiväksi muuta, mutta valaisee tehokkasti koko tien leveyydeltä (asfaltti kantatie, märkä) noin 40metriä. Kävin tunnin lenkillä ja kyllä se vähäsen himmeni mutta silti vielä 30 metriä valoa kun saavuin kotiin. Lamppu oli ollut pyörän pällä ulkomna kylmässä viikon ennen kun eilen koitin.
    Eli mielestäni paljon vastinetta euroille kun hinta vain 17€
    Lisäys, valo toimi 3 lenkkiä, neljäs lenkki kun piti tehdä niin valo ei toiminut latauksen jälkeen......

Tuli ostettu Biltemasta niiden ladattava polkupyörävalo......
    Lisäys, valo toimi 3 lenkkiä, neljäs lenkki kun piti tehdä niin valo ei toiminut latauksen jälkeen......
    Yksi sana: Biltema

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Yksi sana: Biltema
    Hieman useampi sana: Biltusta löytyy sekä kuraa että toisaalta erinomaisen hinta-/laatusuhteen omaavia, kestäviä tuotteita.
    Ei muuta kuin lamppu takaisin kauppaan.

Olen lueskellut "Tee se itse..." ja tätä topiccia ja täytyy sanoa, että speksaaminen on puolet harrastusta. Itse olen vain mielenkiinnosta lueskellut näitä ja ajanut kahden talven lenkit Lupinella ilman yhtään ongelmaa. Itse arvostan sitä, että valo toimii ja tehoa riittää. Pyöräily on se juttu, millä ladataan omat akut ja unohdetaan stressit sun muut. Voitte ottaa tämän provonakin, mutta kerran se vain kirpaisee ostaa kerralla kunnollinen, unohtaa säätäminen ja speksaaminen ja keskittyä olennaiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Olen lueskellut "Tee se itse..." ja tätä topiccia ja täytyy sanoa, että speksaaminen on puolet harrastusta. Itse olen vain mielenkiinnosta lueskellut näitä ja ajanut kahden talven lenkit Lupinella ilman yhtään ongelmaa. Itse arvostan sitä, että valo toimii ja tehoa riittää. Pyöräily on se juttu, millä ladataan omat akut ja unohdetaan stressit sun muut. Voitte ottaa tämän provonakin, mutta kerran se vain kirpaisee ostaa kerralla kunnollinen, unohtaa säätäminen ja speksaaminen ja keskittyä olennaiseen.
    Olet ehkä osittain oikeassa, tuntuu vaan siltä että moni täällä nauttii vertailla, rakennella ja testailla erilaisia valoja. Ja jos joku osaa tehdä yhtähyvän tai paremman lampun kuin kallis Lupine, niin ymmärrän häntä täysin jos hän tekee lampun itse. Niin minäkin tekisin.

Voitte ottaa tämän provonakin, mutta kerran se vain kirpaisee ostaa kerralla kunnollinen, unohtaa säätäminen ja speksaaminen ja keskittyä olennaiseen.
    Kysehän ei ole enää siitä, mikä on riittävä. Koska meitä teekkareita ja muita insinööritieteisiin hurahtaneita on olemassa, mikään ei ole riittävää.

Eikä kaupasta saa ikinä sitä parasta mahdollista, koska massatuotteet joudutaan aina alikellottamaan.
    Esimerkkinä 110hp/280Nm autossani on nykyään 155hp/350Nm eikä tuo ole vielä edes paljoa ko vakiosisuskaluille. (Mulle on sitten ihan sama ajaako sillä virien jälkeen 400tkm vai 600tkm, nyt on 165tkm mittarissa)
    Mutta ei noita tehoja kaupassa voi myydä, kun joku sen aina saa rikottua rääkkäämällä kuitenkin, vertaa lampun polttamista sisätiloissa mitä aina joku "fiksu" tekee kun "eikös-nää-akut-pidä-tyhjentää-aina-ennen-latausta". Jooei.

Eihän tuota provona voi ottaa, et vaan ilmeisesti ole tuotekehitysmiehiä
    kontio muokkasi tätä : 19.12.2009 at 13.55 Syy: lisäilyä

Kyllä insinööri itsekin ja tunnen kuuluvani säätäjien ja speksaajien joukkoon. Minulle on tulossa myös Teslakopio kypärään, koska ainahan valoa voisi olla enemmän.

MUTTA:
    Yleensä kun tulee pimeällä heitettyä pitempiäkin metsälenkkejä keskellä korpea yksin, niin en halua kokeilla monennellako kerralla bilteman tai kiinanihmemaan valo katoaa ja kuinka monta kymmentä kilometriä joutuu ajamaan kotiin onnettoman varalampun hehkussa. Valon vain pitää toimia. Milloinhan markkinoille tulee esim. Volkkarin kopio, jota saa tilata paypallilla parin tonnin hintaan.. Jos tällaisia olisi, uskaltaisitteko hankkia ja lähteä lomareissulle esim. pohjoiseen miettien, että hajoaako auto tänään vai huomenna?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    ...uskaltaisitteko hankkia ja lähteä lomareissulle esim. pohjoiseen miettien, että hajoaako auto tänään vai huomenna?
    OT:

Tuohan on ihan normaalia ajateltavaa, jos omistaa esimerkiksi Italialaisen auton...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •