HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 31 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #901
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    On yleisesti tunnettua, että kaikki vakavasti otettavat valmistajat suunnittelevat komponenttinsa niin suurilla turvamarginaaleilla, että kaupasta ostetusta osasta voi vielä huoletta viilailla reippaasti massaa pois. Siksi AX:n stemmiinkin voisi vielä porailla lukuisia kevennysreikiä. Ja olisihan se toki kovin hienoa, jos DT:n kuituputken saisi näkyviin, vaikkei tuota keulaa taida edelleenkään minkään kaupan hyllyltä löytyä. Siispä lähdenkin tästä nyt samantien keventämään tuota stemmiä. Poraa ei ihan heti löydy, mutta onneksi SJP:n mainitsemat taltta ja vasara ovat jo käden ulottuvilla. Laitan kuvia, kun saan valmiiksi. Tavoitteena on 4x-grammainen kannatin.
    Jahas. Nytkö Korpelan poijalta on lääkitys loppunu?
    Et kai nyt aivan tosissas oo?
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  2. #902
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    joo Akin lenkkipyörä on semmonen jousto skotti joka painaa noin 9kg
    Harmi että joutuu lenkit ajamaan tuollaisella ankkurilla.
    Ananasakäämä!

  3. #903
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Harmi että joutuu lenkit ajamaan tuollaisella ankkurilla.
    jos katot tunteja ni siitä voi ehkä päätellä että kaikkia ei ajeta tolla. Ja joo ei toi ehkä ihan paras vehje enduroon ole. ei muuta mutta joustomatkaa pitäis olla enempi

    Gekko: joo ei se aki ehi ny vataa ku naputtelee sitä stemmiä
    www.hypy.fi

  4. #904
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    jos katot tunteja ni siitä voi ehkä päätellä että kaikkia ei ajeta tolla. Ja joo ei toi ehkä ihan paras vehje enduroon ole. ei muuta mutta joustomatkaa pitäis olla enempi

    Gekko: joo ei se aki ehi ny vataa ku naputtelee sitä stemmiä
    Akilla enduropyöränä kuitu AFH mutta se taitaa painaa 12kg nastarinkuloilla

  5. #905
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    menee offariksi mutta pakko kysyä kun mainitsit asiasta.
    Eikös tuo AFH ole se tampereen kuitu proto fillari? Ja varsinainen kysymys, onko siinä joustoa ees niin paljon kuin sparkissa?
    www.hypy.fi

  6. #906
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    menee offariksi mutta pakko kysyä kun mainitsit asiasta.
    Eikös tuo AFH ole se tampereen kuitu proto fillari? Ja varsinainen kysymys, onko siinä joustoa ees niin paljon kuin sparkissa?
    on se proto tai oikeastaan pieni sarja niitä tehtiin en muista määrää mutta jotain kymmenen kai niitä vielä olemassa ja eiköhän siinä saa joustoo säädettyä enempi kuin sparkkiin...
    Samanvärinen punanen AFH pyörii Tampereella mutta ei taida olla maastokäytössä...

  7. #907
    Cyclo67 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kunhan sen DT:n keulan vielä sais, niin sitten vois vaihteeksi keskittyä ajamiseen.
    Egle-Partsilla ainakin näyttäisi olevan hyllyssä tuo XRC 100 Race Ltd.

  8. #908
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lähes kelissä kuin kelissä tietenkin ajetaan. Jokapäiväisenä lenkkikaverina on tosiaan tuollainen AFH, jossa on tällä hetkellä joustoa sekä edessä että takana 130 mm. Rungon ostin muistaakseni 2005 talvella, kun reilut kolme vuotta hyvin palvellut Rotwild RCC07 meni rikki. AFH on osoittautunut luotettavaksi laitteeksi, ja eiköhän sillä tule niin kauan ajettua, kunnes särkyy. Sen jälkeen se pitää nostaa olohuoneen seinälle kunniapaikalle.



    Ja sitten niille izmon vetämille kuningaskanuunalenkeille, joissa ei pysy yli 12-kiloisella nastarengasnorsukeinutuolilla mukana, on tää Scott Strike, joka taitaa tosiaan nykyiskussaan olla jotain 9.5 kg. En muista enää tarkkaan, vaikka se totuuspuntarilla tänä syksynä kävikin.



    Sparkilla tulee sitten ajettua kisat ja muutamat pyhä- sekä nautiskelulenkit.

  9. #909
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Cyclo67

    Kiitokset tiedosta! Pitääpä kysellä, onko se oikeasti hyllyssä.

  10. #910
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    On yleisesti tunnettua, että kaikki vakavasti otettavat valmistajat suunnittelevat komponenttinsa niin suurilla turvamarginaaleilla, että kaupasta ostetusta osasta voi vielä huoletta viilailla reippaasti massaa pois.
    Kyllähän tuo uskottavalta kuulostaa. Vähäsen pitää olla jonkinlaista mekaniikan ja lujuusopin tuntemusta, että tietää mistä passaa viilata ja kuinka isolla viilalla.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  11. #911
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Onko Aki kuvat Korkkikselta? Pari kertaa itse kiivennyt ja näyttää piiputkin tutuilta.

  12. #912
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Onko Aki kuvat Korkkikselta? Pari kertaa itse kiivennyt ja näyttää piiputkin tutuilta.
    Kuvat on Korkeekankaalta jonne viime sunnuntaikin kiivettiin "pakkasta karkuun" lenkillä

    http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=1880762

  13. #913
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Se vain mietityttää, että miten näin radikaalisti kevennetty fillari kestää? Kun ajaa, niin tuleeko alitajunnasta viestiä joka laittaa pikkuisen himmaamaan pahimmissa paikoissa?
    Alitajunta ei ole ainakaan toistaiseksi lähetellyt mitään viestejä. Hankkeen rajoitteena oleva "kisakelpoisuus" tarkoittaa (myös) sitä, että fillarin tulee kestää ihan kunnon rälläämistä kisoissa. Tosin mun ajotyyli taitaa olla aika pehmeä, eli tapana on voimistella fillarin päällä keulaa ja perää kevennellen hiukankin isompien röykkyjen kohdalla, vaikka noistakin kyllä voisi ajella ihan suoraan "läpi".

    Menni Merkkari sanoi joskus hyvin, että fillarilla on ajettava siten, kuin fillari haluaisi sillä ajettavan. Oon tulkinnut tuota niin, että pyörään kohdistuvat pahimmat voimapiikit voisi yrittää suodatella pois, mikä edelleen tarkoittaa sitä, että yritän vältellä vähän isompiin kiviin ja juuriin törmäilyistä seuraavia suurimpia hidastuvuuksia. Siitä tulee siis tuo pehmeä ajotyyli.

  14. #914
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, Korkeakankaalta hyvinkin. Siinä paikassa on taikaa.

  15. #915
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyclo67 Katso viesti
    Egle-Partsilla ainakin näyttäisi olevan hyllyssä tuo XRC 100 Race Ltd.
    Joo, mutta tää näyttää olevan 1250-grammainen keula vuosimallia 2009. Se on se 1170-grammainen 2010-malli, joka kiinnostaa.

  16. #916
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joo, Korkeakankaalta hyvinkin. Siinä paikassa on taikaa.
    Kuinka kevyesti kiipeet fillarilla hissiuran? Meikäläisen vetää kyllä ihan finaaliin.

  17. #917
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mulla ei asenne riitä kiivetä hissiuraa. Kiipeilen yleensä alhaaltapäin katsottuna rinteen vasemmassa reunassa menevää tietä pitkin. Se ei oo ihan niin tappava kuin hissilinja.

  18. #918
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mulla ei asenne riitä kiivetä hissiuraa. Kiipeilen yleensä alhaaltapäin katsottuna rinteen vasemmassa reunassa menevää tietä pitkin. Se ei oo ihan niin tappava kuin hissilinja.
    oisko pari vuotta sitten "tappolenkillä" kun juostiin rinne ylös ja matkassa tais olla tän vuoden Tahko 120km voittaja joka tosin silloin hiipui vähän mäkeen

  19. #919
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    valitettavasti huonoja uutisia keulan saatavuudesta:

    Please note that the NEW XRC 100 Race (with new damping system) will just be available in shops around May / June 2010.

    en ole kyseistä keulaa hommaamassa mutta kyselin muiden kyssäreitten ohessa ko keulan saatavuutta DT:ltä ja vastaus yllä.

    Milenkiintoista tuossa keulassa: Sequentially lockable rebound & compression damping circuit

    Mitähän tuo meinaa.
    www.hypy.fi

  20. #920
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> p-olkisin

    Hö. Mahtaako saada edes Tahkoksi... Mutta suuret kiitokset tiedosta!

    Mennään sitten nykyisellä keulalla. Periaatteessa myös kuitukruunuinen SID-XX voisi olla kiinnostava, mutta se on yli 100 g painavampi kuin nykyinen 1294-grammainen R7 MRD TPC.

  21. #921
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536

    Nauraa

    Hain postista paketin. Tollasia se halusi kokeiltavan. Oranssi oli vähän niin kuin pakko kun ei ollut punaisia ja mustia. Ne o Akille, 11th. Mää kokeilen ittelle noita 10th mustia. Emmää tiä, kai noi on suht sipposia, tarvii selata nettiä. Musta in kivan näköisiä livenä, ja oranssitkin parempia kun tossa kura-kuvassa. Niisä on erilainen leekeröinti, mustissa 2kpl gugel-leekeriä/rissa, toisissa yksi. Ei varmaan tarvi sanoa ettei ole isot laakerit. Ihan hianosti etelän miäs on tehnyt, purin toki toisen heti ja syynäsin matskun. Enkä muuten myy noita vaan testaan valmistajan pyynnöstä.

    Extraliten rissat taitaa olla 10g/kpl ja KCNC 18g/pari. Ilmeiseti ilmoittavat kpl/paino nääs ja noita pygäävä firma nimitti niitä inan sippoisemmiksi kuin Extralitejä. Whatever....

    Samu Ilonen muokkasi tätä : 15.12.2009 at 17.26

  22. #922
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    extraliten sivuilla campa/shimano yhteensopivat 4,9g kpl. en omista.
    X.0 originaalit 11T 28g
    ja KCNC vastaavat tuon 18g

    Markkinoita vois olla X.X yhteensopiville, vink vink...
    www.hypy.fi

  23. #923
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Sain Interbikessä joskus FSA:n jampoilta paketin niitten keraamileekeririssoja. Ne on 20,5g ilman päätymuoveja, niitä on tossa tiä minkämoisia.Toi nyt vaan on maannut hyllysssa eikä jaksa repiä pukettia päreiksi. Elikkäs noilla varmaan saa suoraan Red-takasekoitin 144,9g ankkurista hetimiten ~-12g eli 133g. Pööh...tää saattaa livetä lapasesta....alle 100g takasekoitin....

  24. #924
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Tänään postissa tulleessa uusimmassa Bike-lehdessä (01/2010) olleessa keulatestissä oli tuo DT Swiss XRC 100 Race mukana. Sai arvosanan Super ja painoi 1.261 g. En ole juttua vielä ehtinyt lukea, mutta olisiko tuo 2010-mallinen keula?
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  25. #925
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Hienoja rissoja, pitää poiketa hakemaan.

    --> Portti

    Kiitos tiedosta. Tarttee käydä ostamassa tuo lehti. Hiukan kyllä vaikuttaa siltä, että keula olisi 2009-mallinen. Sen pitäisi olla 1250-grammainen, ja DT:n ilmoittamiin massoihin on ainakin toistaiseksi voinut kohtuullisen hyvin luottaa.

  26. #926
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Googlasin vähäsen. Tollasia löyty netistä
    http://www.xclusivebikes.com/cmei/pr...?idproduct=635
    http://cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?...m=280429246924
    Molempia kehutaan 1170gr:siks.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  27. #927
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    kyllä testissä on ollu vanha malli. dt n heppu ehti jo mainostaa että ko keula jolla myös shurter ajoi viimekauden oli valittu lehden testissä parhaaks tai jotain sinne päin. pitänee myös ehkä hankkia toi lehti vaikka ei paljo muuta ymmärrä ku arvosanan super tai sehr gut!
    www.hypy.fi

  28. #928
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    2008 menestyjät voi tarkistaa vielä: http://www.bike-magazin.de/?p=2961 .
    Jutun alalaidassa on linkki.

    Pitää varmaan itsekkin ostaa lehti jahka tulee kioskeihin.

  29. #929
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625

    Cool

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Täytyis perustaa oma topikki ja otsikko vois olla >Kuinka kevennän pyörää ettei mopo lähde käsistä aattelin vaan jos kolmella sataa sais kammet...
    http://www.actionsports.de/Cranksets...te::24129.html

    myöhään tullee mutta itse tykkäisin noista niin ja KCNC:ltäkin sai 350e about päheät ja keveät
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  30. #930
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536

    Hymy

    Red-rissat oli 22,5g. Eli 12,2g keveni. Nyt testaamaan....ainakin tuntui vaihteet pelaavan säätämättä ihan napakasti. Red:in yläpultti on aika naru mutta oli sellanen boori toisella puolella joka keskitti. Kattellaan....ei kun koeajolle.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 16.12.2009 at 07.42

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •