ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 30 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #871
    Race-Face Guest
    Joo. Speksaat liian nopeeta tahtia.
    Ton linkin mukaan laite painaa 7600g. Eli Aika hyvin on projekti sujunut.

  2. #872
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Nyt menee yli ymmärryksen... Kiinnittelin etukiekon kasaan, ja puntari näyttää 500 g. ZTR Race 7000 -kehällä lukema oli 520 g. Innoliten kehä on puntarin mukaan varsin tarkasti 40 g kevyempi kuin ZTR. Mitään muuta osaa ei ole vaihdettu kuin kehä. Mistä toi 20 g tulee?!!!111 Onko mun puntari rikki? Voiko mihinkään aiempaan punnitustulokseenkaan enää luottaa? Voiko tässä maailmassa ylipäätään luottaa enää mihinkään?


  3. #873
    Mulla teki keittiövaaka vähän samantapaisia temppuja, kun oli patteri vajaantumassa.

  4. #874
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ei sittenkään, tää menikin taas ihan omaan piikkiin. Listoilla luki vanhojen kiekkojen kohdalla 520 + 642 g, kun oikea lukema onkin 540 + 622 g. Eli puolikiloinen Innolite-etukiekko on sittenkin ihan oikein.

  5. #875
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Aki, mulla olisi nakki. Yksi mullekin uusi kevennysosavalmistaja pyysi mua testaan niitten uutta tuotetta. Mää voisin siirtään sen testaamisen osittain sulle jos viittit, ei ole isoja osia...pyydän sämppleitä useamman samalla.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 08.12.2009 at 11.09

  6. #876
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mää voisin siirtään sen testaamisen osittain sulle jos viittit, ei ole isoja osia...pyydän sämppleitä useamman samalla.
    Olipas paha näin julkiseksi postaukseksi. Tällä foorumilla tästä aiheesta huutelu on samankaltainen juttu, kuin siinä vanhassa Soneran mainoksessa, jossa mies kailottaa kesämökin rannassa että "Tule saunomaan, oluttakin on, minä tarjoan"...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  7. #877
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Pitää vissiin sitten pistää tilaukseen ja testata ite.


    Ny kun muutama lenkki alla XX:illä niin vaihtajat toimii oikein hyvin, mutta harmittaa että ei vaihda alaspäin useampaa vaihdetta kerrallaan. Ylöspäin taitaa nousta kolme pykälää maksimissaan, vai neljä. Joskus 90-luvulla oli gripparit, mutta silloin ei toiminta ollut kovin miellyttävää, mutta onkohan nykyään tilanne toinen?
    Ihmetyttää että miten noi vois toimii tubeleksina kun se vanteen reuna on ihan suora? Ehkä joku oikea tubeless rengas joka on riittävän kireä vois pysyä. Mutta tuskin toimii kuten stanit normi renkailla ja litkuilla. Tulis siitä uudesta stanin kehästä kuitu versio, voi olla vaa aika vaikee tehdä? Vaikka on kai DT:n ja Ritcheyn kuitukehissä joku pykälä siinä reunassa.

    En epäile etteikö ne XX vivut ois hyvät ja painokin taitaa olla aika samoissa X.0 grippareitten kanssa. Mutta sehän tarkoittaa vaan sitä että XX gripparit tulee olee paaaljon keveemmät! Ja sitten kun gripparit ei perinteisesti ees maksa paljon mitään (enkä nyt tarkoita sitä että toiset täällä löytää niitä roskiksista).
    www.hypy.fi

  8. #878
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Ihmetyttää että miten noi vois toimii tubeleksina kun se vanteen reuna on ihan suora?
    Hä? Eihän suorareunaisessa vanteessa pysy mikään "koukkureunalle" tarkoitettu rengas???
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  9. #879
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Sikaflexiä vaan...

    Samanalaisia on todella halvat vanteet ja niille renkaita etsiessä joutuu joskun kokeilemaan muutamaakin rengasta että pysyy, ja ihan rautalankareunaisia.

    Aika vekkulia jos kisagummi pysyy ilman reunakoukkua....

  10. #880
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Aika vekkulia jos kisagummi pysyy ilman reunakoukkua....
    Katotaan, miten käy. Jos ei toimi, sitten palataan hankkeen edelliseen vaiheeseen. Ei tää oo yhtään sen monimutkaisempaa.

    Ainakin RocketRonien kera kehät kuulemma toimii:


  11. #881
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Tampereelta (Ratina)
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Sikaflexiä vaan...
    parempaa ainettakin on renkaiden liimaamiseen =) nim.kokemusta 36"/13,5"-15" ajoneuvorenkaiden kanssa joissa on ilmaa 0.35bar

  12. #882
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mikäs on sen aineen nimi? Mulla ei todellakaan ole kokemusta....

  13. #883
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teemu oksanen Katso viesti
    parempaa ainettakin on renkaiden liimaamiseen =) nim.kokemusta 36"/13,5"-15" ajoneuvorenkaiden kanssa joissa on ilmaa 0.35bar
    aikas iso kummi toi on jo ja painaa varmaan yli kymmenen kertaa enenpi kuin tää kevenysprojetki fillari...

  14. #884
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Tampereelta (Ratina)
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mikäs on sen aineen nimi? Mulla ei todellakaan ole kokemusta....
    voi olla haittapuolena ettei saa rengasta pois =)
    innerliner sealer raskaskalustossa käytetään normaaliin rasvan tapaan ja
    "erikoisissa maastoajoneuvoissa" =) toinen reuna on vanteen ulkopuolella ja kiinni pulttikehällä ja toinen puoli paikallaan liimattuna ettei putoa =) =) toi on ihan ok mössö. parempi kuin sika. sika on liian paksua ja ei jää väliin. muistikuvan mukaan minulla on semmoista moottoritiiviste lakkaa ruskeaa joka on samaa...

    niin joo kai tommoinen kumikin painaa vaikka ihan räkää on mutta toisaalta tuossa laitteessa paino alhaalla on ok. mutta kevennetty sitäkin on raakasti ja toisaalta taas vahvennettu heikkoja paikkoja + panssaroitu

  15. #885
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ainakin RocketRonien kera kehät kuulemma toimii:
    Rocketit on ainakin jonkun verran kireämmät laittaa vanteelle kuin Race Kingit, joten voisi ehkä toimiakin. Ei kuitenkaan yhtä kireät kuin oikeat Tubelessit.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  16. #886
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ehkä noista vielä kiekot tulee... Sain Menni Merkkarilta lainaksi oivat työkalut, eli pinnankireysmittarin ja itse tehdyn rihtauspukin. Hiukan tosin ihmetyttää, miksei Merkkari rakentanut itse tuota mittaria.

    Yllättävän mukavaa puuhaa on tuo kiekkojen rihtaaminen kunnollisilla työkaluilla. Aluksi oli hiukan vaikeuksia pystyheiton korjaamisessa, mutta eipä tääkään homma vaadi mitään muuta kuin harjoittelua. Kiekot alkaa nyt olla sekä suorat että pyöreät, mutta pelottavalta tuntuu noiden tiukemman puolen pinnojen kiristäminen maksimiarvoonsa. Innoliten kehä sallii pinnoille 1000 Newtonin voiman, mutta oma mieli ei meinaa moista sallia. Jos mittaria on uskominen, takakiekon vetopuolen pinnat ja etukiekon jarrupuolen pinnat on nyt noin 800 N:ssa, enkä meinaa enää uskaltaa kiristää enempää...






  17. #887
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Asentelin Furious Fred 2.0":t paikoilleen ja lähdin hienon talvisään kunniaksi lyhyelle testilenkille. Fredit meni "heittämällä" paikoilleen, eli juuri minkäänlaista kampeamista ei tarvittu. Siksipä hiukan pelottikin, mahtavatko nuo pysyä vanteella. Jos Blackburnin pumpun mittariin on uskomista, painetta laitoin 2.5 baria sekä eteen että taakse.

    Lumisilla poluilla ei ihmeemmin pystynyt kanttailemaan, mutta yritin kuitenkin parhaani mukaan runnoa renkaita kurveissa. Minkäänlaista ongelmaa ei puolituntisen testin aikana ilmennyt. Silti ainoa johtopäätös, jonka tästä lenkistä voi tehdä, on se, että renkaat pysyvät vanteilla rauhallisessa polkuajelussa. Toisaalta nuo Fredit menee _niin_ helposti vanteelle, että jos ne Innoliten kehissä pysyvät, sitten pysyvät varmaan lähes kaikki renkaat. Ainakin omien yksilöitteni joukossa Raceking 2.2" on selkeästi tiukempi asentaa kuin Fred.

    Väkivaltaisempia testejä saattaa kuitenkin joutua odottamaan kevääseen asti.




  18. #888
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Kyllä on hieno. Jokos se on nyt valmis? Vai jatkuuko tarina 6.x -kiloisen pyörän merkeissä?
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  19. #889
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kunhan sen DT:n keulan vielä sais, niin sitten vois vaihteeksi keskittyä ajamiseen.

  20. #890
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Taitaa olla kuitua niin paljon, ettei kohta ole metallia mitä kuiduksi vaihtaisi
    www.mckramppi.com

  21. #891
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kunhan sen DT:n keulan vielä sais, niin sitten vois vaihteeksi keskittyä ajamiseen.
    Uskoo ken haluaa

    Nyt näyttää kammetkin paremmalta kun ei pelti paista.
    FRM korkki kaulaputken päässä kans kuituiseksi, sopis paremmin yhteen ton AX stemmin kanssa? Esim Tune.
    www.hypy.fi

  22. #892
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kyllähän sitä metallia löytyy vielä reippaasti ainakin keulasta. Ja kun fillari vaan kevenee kevenemistään, jossain vaiheessa metallia saattaa löytyä miehestä.

    Tuo FRM:n korkki osoittaa kieltämättä huonoa makua. Laitetaan kuituinen listalle.

  23. #893
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    Nauraa

    Sitten ku se uus keula saapuu ni tohon stemmii pitää tehä sellaiset syntace f99 tyyppiset reiät että se kuituinen kaulaputki näkyy kanssa!
    www.hypy.fi

  24. #894
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    103
    Jep, lyö vasaralla ja taltalla molemmille puolille sopivat reiät...

  25. #895
    yypy Guest
    Kevennystäkin tulee huomattavasti.

  26. #896
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    On yleisesti tunnettua, että kaikki vakavasti otettavat valmistajat suunnittelevat komponenttinsa niin suurilla turvamarginaaleilla, että kaupasta ostetusta osasta voi vielä huoletta viilailla reippaasti massaa pois. Siksi AX:n stemmiinkin voisi vielä porailla lukuisia kevennysreikiä. Ja olisihan se toki kovin hienoa, jos DT:n kuituputken saisi näkyviin, vaikkei tuota keulaa taida edelleenkään minkään kaupan hyllyltä löytyä. Siispä lähdenkin tästä nyt samantien keventämään tuota stemmiä. Poraa ei ihan heti löydy, mutta onneksi SJP:n mainitsemat taltta ja vasara ovat jo käden ulottuvilla. Laitan kuvia, kun saan valmiiksi. Tavoitteena on 4x-grammainen kannatin.

  27. #897
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Mulla ois sorvi täällä niin otetaan lastua pois kannattamista ja jouston putkista?

  28. #898
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Nyt alkaa huolettaa, koeajolla stemmi "naps" ja kuskille eka suomessa valmistettu hiilari nenänvarsi
    www.mckramppi.com

  29. #899
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0

    Peukalo ylös

    Hieno on projekti, pakko peukkua nostaa. Ei jää kisamenestys ainakaan fillarista kiinni.

    Se vain mietityttää, että miten näin radikaalisti kevennetty fillari kestää? Kun ajaa, niin tuleeko alitajunnasta viestiä joka laittaa pikkuisen himmaamaan pahimmissa paikoissa? Tosin ajat ilmeisesti maratoneja (harjoittelukin vastaavissa maastoissa?), joten kestävyysvaatimukset ei liene samaa luokkaa kuin esim. endurossa.

    Entä maltatko ottaa tätä pyörää jokaiseen treeniin, vai onko varalla toista ns. treenipyörää jota ulkoiluttaa huoletta kelillä kuin kelillä? Vai onko kyseessä puhtaasti kisapyörä?
    Ananasakäämä!

  30. #900
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Hieno on projekti, pakko peukkua nostaa. Ei jää kisamenestys ainakaan fillarista kiinni.

    Se vain mietityttää, että miten näin radikaalisti kevennetty fillari kestää? Kun ajaa, niin tuleeko alitajunnasta viestiä joka laittaa pikkuisen himmaamaan pahimmissa paikoissa? Tosin ajat ilmeisesti maratoneja (harjoittelukin vastaavissa maastoissa?), joten kestävyysvaatimukset ei liene samaa luokkaa kuin esim. endurossa.

    Entä maltatko ottaa tätä pyörää jokaiseen treeniin, vai onko varalla toista ns. treenipyörää jota ulkoiluttaa huoletta kelillä kuin kelillä? Vai onko kyseessä puhtaasti kisapyörä?
    joo Akin lenkkipyörä on semmonen jousto skotti joka painaa noin 9kg

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •