Joo. Speksaat liian nopeeta tahtia.
Ton linkin mukaan laite painaa 7600g. Eli Aika hyvin on projekti sujunut.
Joo. Speksaat liian nopeeta tahtia.
Ton linkin mukaan laite painaa 7600g. Eli Aika hyvin on projekti sujunut.
Nyt menee yli ymmärryksen... Kiinnittelin etukiekon kasaan, ja puntari näyttää 500 g. ZTR Race 7000 -kehällä lukema oli 520 g. Innoliten kehä on puntarin mukaan varsin tarkasti 40 g kevyempi kuin ZTR. Mitään muuta osaa ei ole vaihdettu kuin kehä. Mistä toi 20 g tulee?!!!111 Onko mun puntari rikki? Voiko mihinkään aiempaan punnitustulokseenkaan enää luottaa? Voiko tässä maailmassa ylipäätään luottaa enää mihinkään?
![]()
Mulla teki keittiövaaka vähän samantapaisia temppuja, kun oli patteri vajaantumassa.
Ei sittenkään, tää menikin taas ihan omaan piikkiin. Listoilla luki vanhojen kiekkojen kohdalla 520 + 642 g, kun oikea lukema onkin 540 + 622 g. Eli puolikiloinen Innolite-etukiekko on sittenkin ihan oikein.![]()
Aki, mulla olisi nakki. Yksi mullekin uusi kevennysosavalmistaja pyysi mua testaan niitten uutta tuotetta. Mää voisin siirtään sen testaamisen osittain sulle jos viittit, ei ole isoja osia...pyydän sämppleitä useamman samalla.![]()
Samu Ilonen muokkasi tätä : 08.12.2009 at 11.09
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Ihmetyttää että miten noi vois toimii tubeleksina kun se vanteen reuna on ihan suora? Ehkä joku oikea tubeless rengas joka on riittävän kireä vois pysyä. Mutta tuskin toimii kuten stanit normi renkailla ja litkuilla. Tulis siitä uudesta stanin kehästä kuitu versio, voi olla vaa aika vaikee tehdä? Vaikka on kai DT:n ja Ritcheyn kuitukehissä joku pykälä siinä reunassa.
En epäile etteikö ne XX vivut ois hyvät ja painokin taitaa olla aika samoissa X.0 grippareitten kanssa. Mutta sehän tarkoittaa vaan sitä että XX gripparit tulee olee paaaljon keveemmät! Ja sitten kun gripparit ei perinteisesti ees maksa paljon mitään (enkä nyt tarkoita sitä että toiset täällä löytää niitä roskiksista).
www.hypy.fi
Sikaflexiä vaan...
Samanalaisia on todella halvat vanteet ja niille renkaita etsiessä joutuu joskun kokeilemaan muutamaakin rengasta että pysyy, ja ihan rautalankareunaisia.
Aika vekkulia jos kisagummi pysyy ilman reunakoukkua....
Mikäs on sen aineen nimi? Mulla ei todellakaan ole kokemusta....![]()
voi olla haittapuolena ettei saa rengasta pois =)
innerliner sealer raskaskalustossa käytetään normaaliin rasvan tapaan ja
"erikoisissa maastoajoneuvoissa" =) toinen reuna on vanteen ulkopuolella ja kiinni pulttikehällä ja toinen puoli paikallaan liimattuna ettei putoa =) =) toi on ihan ok mössö. parempi kuin sika. sika on liian paksua ja ei jää väliin. muistikuvan mukaan minulla on semmoista moottoritiiviste lakkaa ruskeaa joka on samaa...
niin joo kai tommoinen kumikin painaa vaikka ihan räkää on mutta toisaalta tuossa laitteessa paino alhaalla on ok. mutta kevennetty sitäkin on raakasti ja toisaalta taas vahvennettu heikkoja paikkoja + panssaroitu
Ehkä noista vielä kiekot tulee... Sain Menni Merkkarilta lainaksi oivat työkalut, eli pinnankireysmittarin ja itse tehdyn rihtauspukin. Hiukan tosin ihmetyttää, miksei Merkkari rakentanut itse tuota mittaria.
Yllättävän mukavaa puuhaa on tuo kiekkojen rihtaaminen kunnollisilla työkaluilla. Aluksi oli hiukan vaikeuksia pystyheiton korjaamisessa, mutta eipä tääkään homma vaadi mitään muuta kuin harjoittelua. Kiekot alkaa nyt olla sekä suorat että pyöreät, mutta pelottavalta tuntuu noiden tiukemman puolen pinnojen kiristäminen maksimiarvoonsa. Innoliten kehä sallii pinnoille 1000 Newtonin voiman, mutta oma mieli ei meinaa moista sallia. Jos mittaria on uskominen, takakiekon vetopuolen pinnat ja etukiekon jarrupuolen pinnat on nyt noin 800 N:ssa, enkä meinaa enää uskaltaa kiristää enempää...
![]()
Asentelin Furious Fred 2.0":t paikoilleen ja lähdin hienon talvisään kunniaksi lyhyelle testilenkille. Fredit meni "heittämällä" paikoilleen, eli juuri minkäänlaista kampeamista ei tarvittu. Siksipä hiukan pelottikin, mahtavatko nuo pysyä vanteella. Jos Blackburnin pumpun mittariin on uskomista, painetta laitoin 2.5 baria sekä eteen että taakse.
Lumisilla poluilla ei ihmeemmin pystynyt kanttailemaan, mutta yritin kuitenkin parhaani mukaan runnoa renkaita kurveissa. Minkäänlaista ongelmaa ei puolituntisen testin aikana ilmennyt. Silti ainoa johtopäätös, jonka tästä lenkistä voi tehdä, on se, että renkaat pysyvät vanteilla rauhallisessa polkuajelussa.Toisaalta nuo Fredit menee _niin_ helposti vanteelle, että jos ne Innoliten kehissä pysyvät, sitten pysyvät varmaan lähes kaikki renkaat. Ainakin omien yksilöitteni joukossa Raceking 2.2" on selkeästi tiukempi asentaa kuin Fred.
Väkivaltaisempia testejä saattaa kuitenkin joutua odottamaan kevääseen asti.
![]()
Kyllä on hieno. Jokos se on nyt valmis? Vai jatkuuko tarina 6.x -kiloisen pyörän merkeissä?
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Kunhan sen DT:n keulan vielä sais, niin sitten vois vaihteeksi keskittyä ajamiseen.![]()
Taitaa olla kuitua niin paljon, ettei kohta ole metallia mitä kuiduksi vaihtaisi![]()
www.mckramppi.com
Kyllähän sitä metallia löytyy vielä reippaasti ainakin keulasta. Ja kun fillari vaan kevenee kevenemistään, jossain vaiheessa metallia saattaa löytyä miehestä.
Tuo FRM:n korkki osoittaa kieltämättä huonoa makua.Laitetaan kuituinen listalle.
Sitten ku se uus keula saapuu ni tohon stemmii pitää tehä sellaiset syntace f99 tyyppiset reiät että se kuituinen kaulaputki näkyy kanssa!
www.hypy.fi
Jep, lyö vasaralla ja taltalla molemmille puolille sopivat reiät...![]()
Kevennystäkin tulee huomattavasti.![]()
On yleisesti tunnettua, että kaikki vakavasti otettavat valmistajat suunnittelevat komponenttinsa niin suurilla turvamarginaaleilla, että kaupasta ostetusta osasta voi vielä huoletta viilailla reippaasti massaa pois. Siksi AX:n stemmiinkin voisi vielä porailla lukuisia kevennysreikiä. Ja olisihan se toki kovin hienoa, jos DT:n kuituputken saisi näkyviin, vaikkei tuota keulaa taida edelleenkään minkään kaupan hyllyltä löytyä. Siispä lähdenkin tästä nyt samantien keventämään tuota stemmiä. Poraa ei ihan heti löydy, mutta onneksi SJP:n mainitsemat taltta ja vasara ovat jo käden ulottuvilla. Laitan kuvia, kun saan valmiiksi. Tavoitteena on 4x-grammainen kannatin.
Mulla ois sorvi täällä niin otetaan lastua pois kannattamista ja jouston putkista?
Nyt alkaa huolettaa, koeajolla stemmi "naps" ja kuskille eka suomessa valmistettu hiilari nenänvarsi![]()
www.mckramppi.com
Hieno on projekti, pakko peukkua nostaa.Ei jää kisamenestys ainakaan fillarista kiinni.
Se vain mietityttää, että miten näin radikaalisti kevennetty fillari kestää? Kun ajaa, niin tuleeko alitajunnasta viestiä joka laittaa pikkuisen himmaamaan pahimmissa paikoissa? Tosin ajat ilmeisesti maratoneja (harjoittelukin vastaavissa maastoissa?), joten kestävyysvaatimukset ei liene samaa luokkaa kuin esim. endurossa.
Entä maltatko ottaa tätä pyörää jokaiseen treeniin, vai onko varalla toista ns. treenipyörää jota ulkoiluttaa huoletta kelillä kuin kelillä? Vai onko kyseessä puhtaasti kisapyörä?
Ananasakäämä!
Kirjanmerkit