ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 7 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #181
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    52
    Vihdoin ja viimein sain sen hommattua varastooni. Ollut levossa vanhempien luona lähes 20 vuotta. Nyt pieni tai vähemmän pieni käyttöönottohuolto ja radalle/kadulle/työmatkoille.

    Rossin Adventure...



  2. #182
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Kokkola-Kajaani
    Viestit
    299
    No huhhuijaa, melkoisia välineitä löytyy porukalta. Aikanaan tuli kuolattua AMP:n perään melkoisesti, mutta eipä ollut koskaan rahaa hankkia sellaista. AMP:stä sai kevyen täysjouston levyjarruilla jo kauan sitten. Onnea vaan projekteille!

    Matti

  3. #183
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Laitetaan nyt omastakin projektista kuva esille...paitsi nyt alulle panijana oli parempi puolisko!

    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  4. #184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Laitetaan nyt omastakin projektista kuva esille...paitsi nyt alulle panijana oli parempi puolisko!
    Ai, oho. Sehän on Klein.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  5. #185
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Hesa
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BlueRoan Katso viesti
    Vihdoin ja viimein sain sen hommattua varastooni. Ollut levossa vanhempien luona lähes 20 vuotta. Nyt pieni tai vähemmän pieni käyttöönottohuolto ja radalle/kadulle/työmatkoille.
    Rossin Adventure...
    Takalinkku näyttää olevan auki. Aloita huolto vaikka siitä.
    ex box lux

  6. #186
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti itu Katso viesti
    Takalinkku näyttää olevan auki. Aloita huolto vaikka siitä.
    Aukihan se oli, mutta tarkoitus onkin avata kaikki muukin ennen käyttöä...helpompi huoltaa siten!

  7. #187
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Töölö
    Viestit
    13
    Katsoin tätä threadia taaksepäin ja siellä oli kuvia Himokselta vuodelta 1993 (sivu 4).. Kerrottakoon että tässä Craftonien takana on Onzan rosteri ratas jonka sain ko. kisoista. Nostalgiaa!


  8. #188
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slambang Katso viesti
    Katsoin tätä threadia taaksepäin ja siellä oli kuvia Himokselta vuodelta 1993 (sivu 4).. Kerrottakoon että tässä Craftonien takana on Onzan rosteri ratas jonka sain ko. kisoista. Nostalgiaa!
    Ympyrä sulkeutuu..

  9. #189
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Tälläinen on myös varastossa... Merlin Mountain 1996 ja aidot Smoket

    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  10. #190
    mip Guest
    Innostuin sitten itsekin ketjua lukiessa rustaamaan omaa -92 Scottia. Homma tyssäsi heti alkuun kiinni ruostuneeseen satulatolppaan. Olen sitä nyt liotellut kaiken karvaisilla irroituslitkuilla tuloksetta.
    Olisiko jollakulla konstia tolpan irroitukseen cromo-rungosta?

    Muuten on kyllä hienoja pyöriä! Harmittaa, kun tuli heitettyä Scotissa olleet Smoket aikanaan muutossa vaihtolavalle...

  11. #191
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Hieno Merlin! Mut onko nuo rasvaisia sormenjälkiä, kun näkyy tummia läiskiä runkoputkissa ..

    Oma Verlicchi edistyy lähinnä tietorintamalla: alkuperäistä iskaria ei saa enää Marsulta, koska kuulemma möivät viime vuoden lopulla kaikki vanhat rojut pois. Pitää yrittää tuota Risseracingia.. Suginon levy on kasattu ilmeisesti väärin, koska levyssä olevat rengaspumpulle tarkoitetut aukot ei satu kohdalleen ventiilin kanssa. Pitää purkaa koko kiekko osiin..

  12. #192
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Sormenjäkiä... ei jaksa koko ajan kiillottaa karhunkielellä

    Suginon levy, kyllä se varmaan on oikein, noissa vanhemissa Tiogoissa on sama vika kaikissa. Tarvitsee pumpun päähän mutkan, samalla menee kun maantielevykiekkoihin.


    Vasta Pro versiossa oli paree aukko
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  13. #193
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    No helpotus..tavallaan. Nuo Tiogathan tuli ymmärtääkseni Suginolta myös. Mun levy on periaatteessa identtinen tuon ekan Tiogan kanssa.

  14. #194
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Kokkola-Kajaani
    Viestit
    299
    Jokos olet kuitenkin tarkistellut sen kiekon, kun tuntui olevan niin pehmeä? Mites Shamus onko sinulla tietoa, kuinka jäykkiä/joustavia nuo levykiekot oikein oli aikoinaan?

    Minä olen käyttänyt aikaani etsimällä XTR:n M950 sarjan vaihtajia, Ibiksessä on nyt liian uutta osaa kiinni, kun takavaihtajan häkistä löytyy MEGA9 merkintä. Ehkä turhaa tavoittelua, mutta jos jollakulla on sellaiset pyörimässä nurkissaan, niin täällä on yksi kiinnostunut.

    Matti

  15. #195
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Eikös noiden yksi ominaisuus juuri ole joustavuus? Ainakin mitä muilta foorumeilta on lukenut.. Ja sitten tietysti aerodynaamisuus kun vauhtia on 50-80 km/h . Suomen radoilla ei ehkä hirveän usein tai ainakaan pitkään pääse hyötymään tuosta ominaisuudesta.

  16. #196
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Eihän noilla kiekoilla oikeasti mitään muuta tekoa ole kuin koristeena olo.
    Jollei Tomac olisi aikoinaan ajanut kiekolla, se olisi ollut yksi kaikkien aikojen turhimmista mtb-osista, ja lähellä se on nyttenkin.
    Tomacin kiekkoihin aikoinaan merkattiin paljonko kullakin kiekolla oli ajettu. Kun määrätty aika tuli täyteen ei kiekkoa enää uskaltanut käyttää.
    Tomacilla oli muuten etummainenkin testiss...


    Ne vaan eivät kestä ajoa, ovat painavia ja löysiä.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Kyllä, minullakin on silti yksi...
    Muutaman kerran ajanut todella lyhyen lenkin ja aina saa kiristellä sen jälkeen.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  17. #197
    static Guest
    Itellä olis Scott Vail, vuodelta -97, eihän toi oikee oo viel riittävän retroa. Odottelee nyt varastossa päätöstä joko myynnistä tai pienestä rempasta. Suurin osa osista vaikuttais alkuperäiseltä (ei ole ollut uudesta asti) mutta on kyllä aika siistissä kunnosa. Alkuperäinen kokoonpano on tuolla -> http://www.bikepedia.com/QuickBike/B...x?ItemID=67492

    Ainoastaan vaakaputkessa vähän rumempia naarmuja. Onko alkuperäisten sävyjen löytäminen ihan mahdoton projekti vai onko sitten aina maalattava koko pyörä? Ja mistä tarrasarjoja sitten löytää?

    Tulihan se jo myyntiinkin laitettua huuto.netin puolelle, mutta on hintavaraus riittävä niin ei tarvi kiirehtiä päätöksen kanssa

  18. #198
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kymenlaakso
    Viestit
    171
    Jokapäiväisessä käytössä edelleen, Marin Nail Trail 1993, lähes alkuperäinen. Keula wanha Manitou 2, penkki oli toisesta projektista sisäänajossa ja on vaihtunut takaisin alkuperäiseen. Ostin keulan Ransulta Tampereelta keväällä 1994, maksoi muistaakseni 2400 mk. Pyörän hinta oli jotain yli 4000 mk. Olen ajatellut puhdistaa, kiillottaa ja nostaa orsille säilöön. Runko on A-Pron tekeleitä, Marin laittanut omat tarransa. Hyvin ovat aikoinaan tehneet, takavaihtajan korvakekin on jyrsitty jostain työkaluteräksen tapaisesta aineesta.


  19. #199
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.138
    Tällä joka aamu töihin. On ihan ok peli, mutta voisi talviliukkailla varmaan mukavamminkin ajella kuin perse pystyssä suoralla tangolla.

    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  20. #200
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slambang Katso viesti
    Hello retroilijat!
    Tossa syksyllä kärpänen purasi ja nyt on pientä pimp-my-retro -projektia ollut meikäläiselläkin (...jonkinlainen alalaji tohon 100% retroiluun siis ;-)

    Tässä kuvaa juuri valmistuneesta AMP B4 projektista. Siinä on aika paljon alkuperäsitä mm. runko ja etuhaarukka, mutta muutamilla uusilla osilla höystettynä kuten näette. Voipi olla että jonain päivänä laitan peruskiekot ko. aikakaudelta ja stemmin mutta voi olla myös etten laita. Painoa on nyt 11.4 kg josta veikkaan että saa pois puoli kiloa kun laittaisi kevyemmät gummit ilman sisärenkaita.

    Toinen projekti on AMP B2 jonka onkin tarkoitus olla sitten 100% retro, se odottaa varastossa pientä tuunausta vielä.
    Mimmonens toi "springer" keula on ajaa, ei muistaakseni niiaa jarrutuksissa, mutta kuinka kiertojäykkä/klapiton se on? Paljonko on sitä juustoa?
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  21. #201
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  22. #202
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Upeaa kurjistelua
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  23. #203
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    205
    Tällainen löytyi varastosta, jostain -96 vuodelta?

    ...

  24. #204
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    "...where as Tomac has a most uncoventional handle bar arrangement..."

    hyvää settii
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  25. #205
    jussip Guest
    Mun titaaninen DBR Axis TT täällä (n.20 kuvaa):

    http://fillarienvirta.blogspot.com/
    jussip muokkasi tätä : 03.12.2010 at 21.48

  26. #206
    Liittynyt
    02/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    3.799
    Nauskaa, että setä Overend on ollut veteraani jo tuolloin...
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

  27. #207
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussip Katso viesti
    Mun titaaninen DBR Axis TT täällä (n.20 kuvaa):

    http://pp.kpnet.fi/slotte/bike/jussi.html
    upee!

    onko tietoo mitä noi gripparit painaa? miltä vuodelta ne on?
    www.hypy.fi

  28. #208
    jussip Guest
    800:set gripparit ovat 90-luvun puolivälistä.
    En ole punninnut, mutta kevyet ovat !

    http://weightweenies.starbike.com/li...e=gearshifters

  29. #209
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    DBR:ään kun pistäs vielä XTR:n tolpan niin aijai..
    https://www.instagram.com/xtranza/

  30. #210
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussip Katso viesti
    Mun titaaninen DBR Axis TT täällä (n.20 kuvaa):

    http://pp.kpnet.fi/slotte/bike/jussi.html
    Ugh, onpas komia Campiksen takavaihtaja. Tässä se taas nähdään kuinka rumaa hiilikuitu oikeasti on.
    ..makes Jack a dull boy...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •