FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 37 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Uusi projekti alkaa hahmottumaan.
    Runkona Cervelo S3 58cm
    Osasarja SRAM Red, paitsi kammet Rotor 3D ja jarrut mustat Zero Gravityt
    Polkimet Speedplay Zero
    Tanko 3T Ergonova Team, stemmi 3T ARX Team
    Penkki Selle Italia SLR Gel Flow musta
    Kiekot FFWD F5 240s + Conti Competition tuubit / taakse sopivissa tilanteissa Powertap-kiekko

Mustaa, valkoista ja punaista olisi väritys.

Tällä hetkellä hallussa on vasta kiekot ja penkki, mutta jostain on aloitettava.
    Kerrohan sitten miten Rotorit ja ZG:t pelittää, kiinnostavat itseäkin. Ja kuvia kehiin myös kunhan ehdit saada osia
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

^^
    Sullahan tottakai on sitten viivalla vähintään ankkuri-mallin putkiosaa tuossa?

Vai onko kisaan aivan eri kampe?

Mitäs Rokpeten Giossin columbus tarralle on tapahtunut?

epeli Guest
    Miljoonalaatikkomaasturiprojekti. Kiekot vielä alle, vaihtajien vaijerit paikalleen ja polkimet kiinni niin alkaa olla valmista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Vai onko kisaan aivan eri kampe?
    Ei. Kyllä sille riittävästi painoa saadaan.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

rokpete Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Mitäs Rokpeten Giossin columbus tarralle on tapahtunut?
    paha sanoa, tommonen se Proffa oli jo muuttaessaani meille - pitänee ostaa uus tarra siihen, et uskaltaa ajella julkisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rokpete Katso viesti
    vehvis: no kerrankin on edes teoreettiset mahdollisuudet pärjätä hienouskilvassa ees hetken verran
    Pakko heti morkata, ettei pääse hetki venymään liian pitkäksi...Ferrari on punainen ja Gios on sininen Okei kyllä mä enemmän pidän tuosta punaisesta.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Uusi keula tuli, huomenna toivottavasti uusi iskari. Tämä on vähän miehekkäämmän näköinen kuin vanha...

Saako I9 etunavan muutettua 15mm >> 20mm? Komee keula muuten, veikkaan että ulkonäön puolesta käy paremmin kuin tuo 32.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    <SNIP:kuva>
    Mitä kullankiiltoista sulla on tuossa stongassa oikean käden puolella

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitä kullankiiltoista sulla on tuossa stongassa oikean käden puolella
    Veikkaan, että siellä on virransäästölamppu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleK Katso viesti
    Saako I9 etunavan muutettua 15mm >> 20mm? Komee keula muuten, veikkaan että ulkonäön puolesta käy paremmin kuin tuo 32.
    Joo, tuo Industry 9 enduro etunapa taipuu mihin vain. Saa 9, 15, 20 tai 25(?)mm. Tuo viimeinen siis specialized keuloille. Valitettavasti konversio sarja on vielä matkalla joten en saa keulaa kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Veikkaan, että siellä on virransäästölamppu.
    Eiku halogeeni...

Voisko stonga olla maalattua kultaa? Pitäiskö yrittää raapia maaleja pois???

Tuo stonga on itseasiassa aika vanha, tilalle pitäisi hankkia jotain muuta. Haluaisin kuitenkin saada keulan ensin testiin jotta tiedän kuinka leveä / paljon nousua siinä tulisi olla. Uusi satulatolppa tuli tilattua eilen kun crc'ssä oli joplin joulukalenterin tarjoustuotteena.

Mä olen kanssa katellu noita samoja kiekkoja JRA:sta. Pari asiaa kuitenkin askarruttaa. Minkälainen noissa on toi laakerinsäätö? Entä minkälainen operaatio on vapaarattaan purku?

Ymmärtääkseni huolto onnistuu tavallisilla työkaluilla, sen enempää en ole asiaa miettinyt eikä tuokaan välttämättä pidä paikkaansa...

Etunapa rullaa kevyemmin kuin kingi, mutta tuo saattaa myös tarkoittaa että on huonommin suojattu?

JRA varmaan mielellään vastailee kymysyksiin, harvinaisen hyvää palvelua jo ennen kuin kerroin aikeista ostaa nuo kiekot...

Tästä se sitten lähtee. Piti alunperin päivitellä tota GT:tä, mutta sitten juminy nimimerkillä kirjoitteleva herra tarjosi keulan jatkona Poison Zyankali raamia. Oli omasta mielestä hienon näkönen runko, niin piti poistaa omaan käyttöön.

Enää puuttuu loput osat..

Kammet rattaineen jotka sopii tohon shimanon laakeriin tarvis hommata. Ajattelin tehdä tästä 1x9:sin eteen 32 piikkinen ja taakse 11-34. Jarruiksi valkoiset avidin juicyt ja kiekoiksi nämä tai nämä sopis tyyliin. Jos vielä jonkun verran onnistuis haalimaan osia käytettynä, niin ei tulis kovinkaan kalliiksi.

Saa tarjota jos nurkissa lojuu seuraavia osia käytettynä:
    Kampisarja, ei oo väliä laakerista jos vaan käy tohon.
    takavaihtaja ja sifteri
    satula
    70mm stemmi
    1" tai 1.5" riser stonga

Jaahas, tftuned lähetti paketin. Kohtahan kaikki rupeaa olemaan kasassa...

Meinaat ton ilmeisesti laittaa myös Traceriin?

Joo, toivon mukaan jaksan vielä polkea sitä. Voi tuntua tahmealta kun tulee yhtä aikaa kilo painoa ja tahmeat renkaat...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heksula Katso viesti
    Tästä se sitten lähtee.
    Tuolta se näytti vielä vajaa viikko sitten.

Kuva kaikessa teknisessä loistossaan on tosin muistaakseni alkusyksyltä.

Pientä kutinaa tulee kyllä kattellessa noita jäykkäperäsiä maastureita. Pitäisköhän rakentaa semmonen seuraavaksi.

Eiku halogeeni...

Voisko stonga olla maalattua kultaa? Pitäiskö yrittää raapia maaleja pois???

Tuo stonga on itseasiassa aika vanha, tilalle pitäisi hankkia jotain muuta. Haluaisin kuitenkin saada keulan ensin testiin jotta tiedän kuinka leveä / paljon nousua siinä tulisi olla. Uusi satulatolppa tuli tilattua eilen kun crc'ssä oli joplin joulukalenterin tarjoustuotteena.
    Enpä malta olla mainitsematta että Laurilla on foxcompissa edullisia/mainioita stongia.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Niin, siellä oli muutama(?) vuosi sitten joku hieno Salsan kuitu-stonga. Ikävää etteivät saa tuotteita nettisivuille, olisi helpompi miettiä asioita etukäteen.

Mulla on tapana miettiä asioita pitkään ja sitten kuitenkin tehdä hetken mielijohteesta päinvastaisia päätöksiä joita kadun jälkikäteen. Sen vuoksi on turvallisempaa surffata sivuilta eikä mennä sokkona kahtelemaan.

Joo, toivon mukaan jaksan vielä polkea sitä. Voi tuntua tahmealta kun tulee yhtä aikaa kilo painoa ja tahmeat renkaat...
    Mulle tuli pari viiikkoa sitten Tracer myös. Nyt on kova pähkäily että minkä keulan sitä laittaisi. Ajattelin että jos ensin koittaisi 150mm keulaa jolloin ohjauskulma asettuu 68-68,5 asteeseen. Vaihtoehtoina Fox 32 float RLC 150mm tai Rock Shox Revelation Team 150mm. Vai pitäisikö suoraa laittaa Fox 36 float RC2 160mm tai Rock Shox Lyric 160mm. Silloin ohjauskulma olisi 67,5 astetta.

Palataan vielä asiaan...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyklooppi Katso viesti

Mutta niin on hienoja jaakkoso:n ja VesaP:n Ridleyt, että kuola valuu!!! Itse kun olen 176 cm ja jalan sisämitta 78, kokoa 50 kokeillut, mutta jäin arpomaan kokoa 48, jota en ole päässyt vielä kokeilemaan.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Minä olen saman mittainen kun sinä, mutta sisäjalka on 84 cm. Koon 52 Crossbowta olen koeponnistanut ja ihan mukiinmenevähän se oli - just samanmittainen vaakaputki kuin Orcassani. Saattaisin kyllä kallistua viiskymppisenkin suuntaan. Sinuna kyllä katselisin hieman matalammilla geometrioilla olevia krossareita. Ellei nyt sitten ole pakko belgialaista saada. On meinaan lyhytjalkaisilla kulkuset pahasti tulilinjalla noissa Ridleyn krossareissa.
    Ehdotuksia matalamman geometrian krossareista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S-Works Katso viesti
    Mulle tuli pari viiikkoa sitten Tracer myös. Nyt on kova pähkäily että minkä keulan sitä laittaisi. Ajattelin että jos ensin koittaisi 150mm keulaa jolloin ohjauskulma asettuu 68-68,5 asteeseen. Vaihtoehtoina Fox 32 float RLC 150mm tai Rock Shox Revelation Team 150mm. Vai pitäisikö suoraa laittaa Fox 36 float RC2 160mm tai Rock Shox Lyric 160mm. Silloin ohjauskulma olisi 67,5 astetta.
    Oliko se valkoinen sulle? Näytti kauniilta laatikossa...

Jos runko on L kokoinen niin voit laskea että kulmat ovat asteen jyrkemmät kuin ilmoitetut. Samoin keskiökin tuntui olevan aika matalalla. Henkilökohtaisesti ottaisin noista vaihtoehdoista Revelationiin tai Fox 36 Floatin.

Revelation:
    + kevyt
    + vähän pidempi kuin 150mm foxi niin kulmat loivemmat
    + RS dual air on musta loistava toiminnaltaan
    + Edullinen
    + Jäykkä painoisekseen
    + Maxle on kivempi kuin QR15
    - 2010 U-Turn tuntuu olevan virhealtis, eli ottaisin dual airin

Fox 150:
    + Jämäkämmät säätimet (Rev Team malleissa näitä on kai menneistä vuosista kans parannettu?)
    + QR15 iso parannus 9mm pikalinkkuun
    - Aika paljon tahmeutta, ainakin aluksi

Fox 36:
    + Tosi jäykkä (huomaakohan eroa kuitenkaan?)
    + Hyvät kulmat tämän pituisella keulalla
    - Painava

Kulmia saa loivennettua myös ohjainlaakerilla. Osa noista 1.5" -> 1 1/8" on ns. "flush headset" eli laakerit on kaulaputken sisällä. Tuo jyrkentää jonkin verran kulmia ja voi L kokoisessa rungossa olla huono idea (mulla taitaa olla tuommoinen), ainakin jos kaipaa vähän loivempia kulmia.

Mun kokemuksen mukaan puoli kiloa keulassa tuntuu aika paljon kiivetessä, se tässä omassa keulassa jännittääkin.

Joo kyllä, valkoinen L koko tuli mulle. Mä olen ajatellut ton keula asian aika samalla tavalla ja 20 akseli olis hyvä olla kun kiekoiksi tulee crosmaxx ST. Ja tän vuoden mallit kun ensi vuoden väritys näyttää aika hirvitykseltä. Laakeri mulle tulee alas ulkopuolinen 1,5" ja ylös sellanen piilossa oleva 1 1/8" CaneCreek XX2. Eli keulaan tulee "tapered" kaulaputki. Pitäisi olla sekin hiukan tukevampi. Jarrut tulee Hope:lta eteen tech M4 ja taakse tech X2.

Jos nyt oletetaan että laitetaan keulille tuo RS Revelation niin kummassa asennossa perä on parempi? Sillä saa tietenkin ohjauskulmaa hiukan jyrkemmäksi jos sen laittaa 5.5" asentoon. Mutta taas ajettavuus/mukavuus on varmasti parempi 6" asennossa. Mutta onko jousitus tasapainossa jos perä on 6" asennossa?
    S-Works muokkasi tätä : 05.12.2009 at 16.24

Mun mielestä perän jousto ei juurikaan vaikuta ohjauskulmaan, ainakaan mittaulsen perusteella. En pikaisilla lenkeillä huomannut suurta eroa, eikä tuntunut erityisen epätasapainoiselta edes tuon 140mm foxin kanssa (tosin jokainen lenkki ihan eri maastossa joten vaikea sanoa varmaksi). Meetkö vakio-iskarilla? Sillähän on helppo testata.

Jos tuntuu että se rp23 lyö läpi löysin helpon oloisen modin joka varmaan auttaa, eli kapea muovin suikale ilmasäiliöön. Jos tarviit laita priva viesti niin kaivan ne ohjeet.

Joo vakiolla mennään. Siinähän on vakiona tosiaan RP23 ja tolla uudella Boostvalve tekniikalla, senhän pitäisi juuri tohon ongelmaan auttaa. Kesällä nähdään auttaako se yhtään mihinkään.
    Nyt kun olen katellu noita Tracerin kuvia, niin demo pyörissä on järjestäen piilossa olevat ohjainlaakerit oli keula sitten 140mm tai 160mm Foxi.

Joo, mutta omastani voin sanoa että L koko piilossa olevan laakerin ja 140mm keulan kanssa on törkeän jyrkkä. Veikkaisin että piilossa olevan laakerin ja Revelationin kanssa olis geometriat suunilleen samassa kuin M kokoisella 140mm keulalla, ja ulkonevan laakerin kanssa sitten vielä mukavammat.

Kuitenkin jos katot MTBR'n foorumilta kaikki poikkeuksetta suosittelevat pitkää keulaa. Se on vain vaikea sitten arvioida moniko ajaa suomen kaltaisilla poluilla, meillä kun nuo polut tuuppaavat sisältämään paljon lyhyitä mäkiä (molempiin suuntiin). Eli kiipeämisestäkin pitäisi pystyä vähän nauttimaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •