Vihdoin ja viimein sain sen hommattua varastooni. Ollut levossa vanhempien luona lähes 20 vuotta. Nyt pieni tai vähemmän pieni käyttöönottohuolto ja radalle/kadulle/työmatkoille.
Rossin Adventure...
![]()
Vihdoin ja viimein sain sen hommattua varastooni. Ollut levossa vanhempien luona lähes 20 vuotta. Nyt pieni tai vähemmän pieni käyttöönottohuolto ja radalle/kadulle/työmatkoille.
Rossin Adventure...
![]()
No huhhuijaa, melkoisia välineitä löytyy porukalta. Aikanaan tuli kuolattua AMP:n perään melkoisesti, mutta eipä ollut koskaan rahaa hankkia sellaista. AMP:stä sai kevyen täysjouston levyjarruilla jo kauan sitten. Onnea vaan projekteille!
Matti
Laitetaan nyt omastakin projektista kuva esille...paitsi nyt alulle panijana oli parempi puolisko!
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Katsoin tätä threadia taaksepäin ja siellä oli kuvia Himokselta vuodelta 1993 (sivu 4).. Kerrottakoon että tässä Craftonien takana on Onzan rosteri ratas jonka sain ko. kisoista. Nostalgiaa!
![]()
Tälläinen on myös varastossa... Merlin Mountain 1996 ja aidot Smoket
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Innostuin sitten itsekin ketjua lukiessa rustaamaan omaa -92 Scottia. Homma tyssäsi heti alkuun kiinni ruostuneeseen satulatolppaan. Olen sitä nyt liotellut kaiken karvaisilla irroituslitkuilla tuloksetta.
Olisiko jollakulla konstia tolpan irroitukseen cromo-rungosta?
Muuten on kyllä hienoja pyöriä! Harmittaa, kun tuli heitettyä Scotissa olleet Smoket aikanaan muutossa vaihtolavalle...
Hieno Merlin! Mut onko nuo rasvaisia sormenjälkiä, kun näkyy tummia läiskiä runkoputkissa..
Oma Verlicchi edistyy lähinnä tietorintamalla: alkuperäistä iskaria ei saa enää Marsulta, koska kuulemma möivät viime vuoden lopulla kaikki vanhat rojut pois. Pitää yrittää tuota Risseracingia.. Suginon levy on kasattu ilmeisesti väärin, koska levyssä olevat rengaspumpulle tarkoitetut aukot ei satu kohdalleen ventiilin kanssa. Pitää purkaa koko kiekko osiin..
Sormenjäkiä... ei jaksa koko ajan kiillottaa karhunkielellä
Suginon levy, kyllä se varmaan on oikein, noissa vanhemissa Tiogoissa on sama vika kaikissa. Tarvitsee pumpun päähän mutkan, samalla menee kun maantielevykiekkoihin.
Vasta Pro versiossa oli paree aukko
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
No helpotus..tavallaan. Nuo Tiogathan tuli ymmärtääkseni Suginolta myös. Mun levy on periaatteessa identtinen tuon ekan Tiogan kanssa.
Jokos olet kuitenkin tarkistellut sen kiekon, kun tuntui olevan niin pehmeä? Mites Shamus onko sinulla tietoa, kuinka jäykkiä/joustavia nuo levykiekot oikein oli aikoinaan?
Minä olen käyttänyt aikaani etsimällä XTR:n M950 sarjan vaihtajia, Ibiksessä on nyt liian uutta osaa kiinni, kun takavaihtajan häkistä löytyy MEGA9 merkintä. Ehkä turhaa tavoittelua, mutta jos jollakulla on sellaiset pyörimässä nurkissaan, niin täällä on yksi kiinnostunut.
Matti
Eikös noiden yksi ominaisuus juuri ole joustavuus? Ainakin mitä muilta foorumeilta on lukenut.. Ja sitten tietysti aerodynaamisuus kun vauhtia on 50-80 km/h. Suomen radoilla ei ehkä hirveän usein tai ainakaan pitkään pääse hyötymään tuosta ominaisuudesta.
Eihän noilla kiekoilla oikeasti mitään muuta tekoa ole kuin koristeena olo.
Jollei Tomac olisi aikoinaan ajanut kiekolla, se olisi ollut yksi kaikkien aikojen turhimmista mtb-osista, ja lähellä se on nyttenkin.
Tomacin kiekkoihin aikoinaan merkattiin paljonko kullakin kiekolla oli ajettu. Kun määrätty aika tuli täyteen ei kiekkoa enää uskaltanut käyttää.
Tomacilla oli muuten etummainenkin testiss...
Ne vaan eivät kestä ajoa, ovat painavia ja löysiä.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kyllä, minullakin on silti yksi...
Muutaman kerran ajanut todella lyhyen lenkin ja aina saa kiristellä sen jälkeen.
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Itellä olis Scott Vail, vuodelta -97, eihän toi oikee oo viel riittävän retroa. Odottelee nyt varastossa päätöstä joko myynnistä tai pienestä rempasta. Suurin osa osista vaikuttais alkuperäiseltä (ei ole ollut uudesta asti) mutta on kyllä aika siistissä kunnosa. Alkuperäinen kokoonpano on tuolla -> http://www.bikepedia.com/QuickBike/B...x?ItemID=67492
Ainoastaan vaakaputkessa vähän rumempia naarmuja. Onko alkuperäisten sävyjen löytäminen ihan mahdoton projekti vai onko sitten aina maalattava koko pyörä? Ja mistä tarrasarjoja sitten löytää?
Tulihan se jo myyntiinkin laitettua huuto.netin puolelle, mutta on hintavaraus riittävä niin ei tarvi kiirehtiä päätöksen kanssa![]()
Jokapäiväisessä käytössä edelleen, Marin Nail Trail 1993, lähes alkuperäinen. Keula wanha Manitou 2, penkki oli toisesta projektista sisäänajossa ja on vaihtunut takaisin alkuperäiseen. Ostin keulan Ransulta Tampereelta keväällä 1994, maksoi muistaakseni 2400 mk. Pyörän hinta oli jotain yli 4000 mk. Olen ajatellut puhdistaa, kiillottaa ja nostaa orsille säilöön. Runko on A-Pron tekeleitä, Marin laittanut omat tarransa. Hyvin ovat aikoinaan tehneet, takavaihtajan korvakekin on jyrsitty jostain työkaluteräksen tapaisesta aineesta.
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Tällainen löytyi varastosta, jostain -96 vuodelta?
![]()
...
Mun titaaninen DBR Axis TT täällä (n.20 kuvaa):
http://fillarienvirta.blogspot.com/
jussip muokkasi tätä : 03.12.2010 at 21.48
Nauskaa, että setä Overend on ollut veteraani jo tuolloin...
"It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond
800:set gripparit ovat 90-luvun puolivälistä.
En ole punninnut, mutta kevyet ovat !
http://weightweenies.starbike.com/li...e=gearshifters
DBR:ään kun pistäs vielä XTR:n tolpan niin aijai..![]()
https://www.instagram.com/xtranza/
Kirjanmerkit