ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 14 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #391
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Suolankäyttö edellyttää huolellista lumen ja polanteen poistoa, eikä suinkaan paksun lumipatjan päälle levittämistä.
    Näinpä, ja kun hyvin höylätyn ajoradan ja vasemmalla kädellä sutaistun kevyen liikenteen väylän välissä ei ole kuin kymmensenttinen reunakivi, ajoradalta roiskuu suolaliuosta siihen klv:n lumihankeen ilahduttamaan pyöräilijää ihan yhtä lailla kuin jalankulkijaakin. Hienointa olisi, jos se klv höylättäisiin ihan samalla pieteetillä kuin ajoratakin. Tällöinhän siinä ei olisi enää mitään perustetta käyttää isorakeista sepeliäkään, kuten ajoradallakaan ei käytetä. Mutta se maksaisi, ja kevyenliikenteenväylän käyttäjien mielipide ei taida paljon painaa. Onhan niiden oltava joko köyhiä tai hulluja tai luultavasti molempia.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  2. #392
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    83
    Aikomuksena turvata matkanteko vaihtamalla sisäkumeiksi schrader(auto)venttiiliset versiot ja suoltaa sisään ?litkua? joka näin ollen olisi valmiina sisäkumissa paikkaamaan mahdolliset reijät.

    Kysymys kuuluukin mitä tuotetta tuuppaan tubeen? Kuinka mahtaisi toimia normi paikkausvaahto vai laitanko jotain tubeless-valmistetta? Millainen määrä jotta ei vaikuttaisi turhan paljoa pyörittämiseen, entäpä tuoteen kesto kumissa, eihän kovetu?

    Renkaina Contin TourRidet 32mm jotka kyllä jo itsessään ovat hyvinkin sepelivarmat mutta tuplaturva on aina tuplaturva.

  3. #393
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Voisi itsekin yrittää harkita käyttöpöörän sisärenkaiden litkuttamista. Näyttää siltä etteivät edes nuo hehkuttamani Misukan Mud 2:t kestä tätä tappajasepeliä, vaikka viime "talvi" meni täysin ongelmitta. Nyt kolmen peräkkäisen rengasrikon jälkeen löysin viimeinkin tuon pienen pirulaisen joka oli nuo aiheuttanut. Ei tuntenut tuota pientä 1-1.5mm läpinäkyvää terävää sirua ollenkaan sisäpuolelta tunnustellessa, näki vain ulkopuolelta rengasta taitellessa ja väännellessä. Josko tämä tästä
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  4. #394
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Joo,px, litkuta vaan. Mulla kyllä noi misukat repes kättelyssä sepeliin. Contin Tour Slimistä saat sielun irti, ei tarvi autoventtiileiden kanssa pelleillä. Ittekin litkutin koska pari rengasrikkoo tuli viime talvena pistosuojanauhan takia. Nauhan päät hiersi sisärenkaan puhki. Oli kyllä toi Wedtiten paksumpi nauha, ehkä liian järee....

  5. #395
    Kapula Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Mulla on Marathon Wintereillä takana vasta kk ja noin 500 kilometriä, eilen meni sitten kumpikin kumi kuten edellä kerroin. Nokian Hakkapeliitat kesti muistaakseni ekan talven 2 kk käytön puhkeamatta, toisena talvena tuli pari reikää ja kolmannen loppupuolella koko takarengas oli ihan kaputt ja irtoilevista nastoistakin tuli sisärenkaaseen reikiä.
    Oukei, eli eipä mitenkään erikoista sitten että toi mulla paukahti tässä vaiheessa. Sen verran pitää kuitenkin antaa kehuja, että yhtään nastaa ei oo takaa eikä eestä irronut, vaikka muutaman lukkojarrutuksenkin on joutnut asvaltilla tekemään.

    Nuo yllätys renkaanvaihdot työpäivän jälkeen on vaan niin perseestä ettei oo tosikaan

  6. #396
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Joo,px, litkuta vaan. Mulla kyllä noi misukat repes kättelyssä sepeliin. Contin Tour Slimistä saat sielun irti, ei tarvi autoventtiileiden kanssa pelleillä. Ittekin litkutin koska pari rengasrikkoo tuli viime talvena pistosuojanauhan takia. Nauhan päät hiersi sisärenkaan puhki. Oli kyllä toi Wedtiten paksumpi nauha, ehkä liian järee....
    Litkuu litkuu mutta mitä litkuu?

  7. #397
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti micoz Katso viesti
    Litkuu litkuu mutta mitä litkuu?
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...&postcount=116

  8. #398
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    213
    Juu tuli eilen talvikauden eka sepelirikko heti kotipihasta lähettyä. Kauhee suhina alko käymään ja kyllä sieltä varmaan nuppineulan pään kokoinen reikä löytyi sakeli. Renkaina Schwalben Big Applet kevlarkuorella..

    Laiskuuttani en laittanut kunnon maastorenkaita sepelin tultua kehiin..tuskin jyrärenkailla niin helposti renkaan paukkuu.
    Kävellen olis jo perillä.

  9. #399
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348

    Kotikutoinen Sepelirengas viritelty

    Toteutin tänään aikani kuluksi vanhan idean sepelikauden renkaasta. Kaivoin kellarista wanhan WXC 300 Hakka nastarenkaan, josta oli jo nastat ajettu jääkeleille sopimattomaan kuntoon. Kiskoin pihdeillä nastat pois ja heitin virityksen talvipyörän takakiekkoon. Saas nähdä miten pelittää.

    Perustelut tälle näpertelylle ovat:
    - tähän mennessä sepelirikkoja nastallisella WXC:llä: 0 kpl. (eli voisi ehkä kestää näinkin)
    - ilman nastoja on mukavampaa ajella sepelissä
    - wanhan renkaan kierrätyksellä vältin heittämästä sitä roskikseen
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  10. #400
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti micoz Katso viesti
    Litkuu litkuu mutta mitä litkuu?
    Oma litku on palstan PHI nimimerkiltä hankittua Magik Seal mömmöä. Vastaavia aineita on kai muitakin. Oma litkurengas on vielä vastustanut puhkeamista, mutta vasta muutama satanen takana...

  11. #401
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Jees, kiitos.

    Ja samat ylläolevalle.

  12. #402
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Itse laitoin kolmen rengasrikon jälkeen Spessun jonkun litkusisäkumin takarenkaaseen SpeedKingin sisään...

    Paskanmariat, kyseinen litku jäätyy!

  13. #403
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Suolaa ja hiekkaa sekaisin kelin salliessa. Muutoin pelkkää hienoa hiekkaa.
    Nyt tää ei niinku ymmärrä. Pyörätielle ei voida levittää hiekkaa kun se pölyää niin paljon. Sitten ajoradalle voidaan levittää hiekkaa ja suolaa. Suola pitää kosteana jonkunaikaa, vaan ei ikuisesti. Ja sitten tämä hiekka ei pölyä? Jos tuota tappajasepeliä levitettäisiin ajoradalle, nousisi helvetinmoinen äläkkä kun se raapisi roiskeläpättömien nykyautojen kyljet aivan naarmuille.

  14. #404
    Schwalbe Marathon Winter + Weldite suojanauha tuntuu toimivan. Rengasrikkoja toistaiseksi ei yhtään. Nastat ei tunnu renkaissa kuitenkaan pysyvän. Nastoja takarenkaassa tuskin on yhtään enää keväällä tuolla vauhdilla mitä nastat renkaasta häviää. Ostin renkaat syksyllä. Renkailla ajettuna nyt n. 300km asvaltilla. Viikonloppuna pyörää pestessä katselin renkaiden kuntoa ja nastoja oli lähtenyt jo toistakymmentä irti ja monta näytti olevan sitä vaille että kohta lähtee. Ja renkaat on kyllä varovasti sisäänajettu n. 50km, mutta ei tunnu auttavan. Muuten hiton hyvä ja rullaava rengas ajaa. Sepeliä oli pari mennyt eturenkaassa tosi syvälle ja voi olla että ilman tuota suojanauhaa olisi ilmat tullut pihalle.

  15. #405
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Schwalbe Marathon Winter + Weldite suojanauha tuntuu toimivan. Rengasrikkoja toistaiseksi ei yhtään.
    Saitko leikattua nauhat just oikean mittaisiksi vai jäikö päät päällekkäin tai väliä? Kiinnititkö päät jotenkin toisiinsa? Tai muun nauhan, vai tungitko vain sisä- ja ulkokumin väliin?

    Itse siis jouduin viikonloppuna paikkaamaan kummatkin kumit ja laitoin nauhat samalla väliin, mutta en ole varma asennuksen oikeellisuudesta, kun viime talvisen renkaan kanssa tuli puhkeamisia nauhoista huolimatta (loppuunkulunut rengas syynä).

    Olen säilyttänyt nauhoja rasiassaan rullalla ja tuppaavat asentaessa kivertymään ulos ulkorenkaasta, siksi jäänyt vähän epävarma tuntuma.

    Muuten oon sitä mieltä, että 300 km voi mennä pelkällä tuurilla, mullakin kesti 500 km ilman nauhaakin...

  16. #406
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Schwalbe Marathon Winter + Weldite suojanauha tuntuu toimivan. Rengasrikkoja toistaiseksi ei yhtään. Nastat ei tunnu renkaissa kuitenkaan pysyvän.
    Ei ole valitettavasti toikaan yhdistelmä idioottivarma. Yksi ajokaveri oli kokeillut nuppineulatestiä Welditen kanssa ja sanoi jopa nauhan keskeltä neulan uponneen aika helposti läpi. Mulla oli viime talven Marathon Winter + Weldite, mutta ennen kaikkea nastojen painuessa sisään alkoi pieniä reikiä tulla. Tosin en ole itsekään ihan 100 % varma kuinka hyvin se nauha sinne renkaan sisään asettuu. Jesseteipillä / liimalla yritin sieltä täältä kiinnittää.

  17. #407
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Mulla on Marathon Wintereillä takana vasta kk ja noin 500 kilometriä, eilen meni sitten kumpikin kumi kuten edellä kerroin. Nokian Hakkapeliitat kesti muistaakseni ekan talven 2 kk käytön puhkeamatta, toisena talvena tuli pari reikää ja kolmannen loppupuolella koko takarengas oli ihan kaputt ja irtoilevista nastoistakin tuli sisärenkaaseen reikiä.
    Mulla Hakkapeliitoilla(W106) takana noin 2tkm ilman rengasrikkoja. Viime talven nastarengaskausi ja kolmisen viime viikkoa. Viime talvena oli oikeasti luntakin, mutta nyt saanut pelkällä sepelöidyllä asfaltilla ajella.

    Loppuunajetut sileähköt nokian kesärenkaatkin (vain kevlar-suoja) kestäneet rengasrikoitta, vaikka keväisin ja syksyisin aina jokunen viikko sepelikautta on ollut. Viimeksi rengasrikko Bilteman nastarenkailla vuonna x. Niillä niitä riittikin 50-500km välein.

  18. #408
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Korpi
    Viestit
    145

    Sisärenkaaseen litkua

    Itse kokeilin litkun (Stan's Notubes) laittoa sisuriin sen jälleen kerran puhjettua (eilen eturengas ja tänään taka, renkaina Continental Cyclocross). Suurensin tullutta reikää saksilla ja tuuppasin korvanhuuhteluruiskulla litkua sisään. (Tavallista pienipäistä ruiskua käytettäessä pienet partikkelit litkusta saattavat tukkia ruiskun pään). Lopuksi paikka päälle.
    Saas nähdä kuinka homma nyt rokkaa; jos ei niin umpikumia alle...

  19. #409
    Vastasin vielä Pekka Isoniemen viestiin, vaikka tämä ilmoittikin lopettavansa keskustelun aiheesta. Alta löytyy kopio viestistä:

    ---

    Hei,

    Toivoisin saavani vielä ainakin tähän viestiin vastauksen, koska asian läpikäyntihän on aivan kesken ja nyt on havaittavissa joitakin selkeitä ristiriitoja kommenttien kesken, kuten alta käy ilmi. En myöskään ole saanut lakimieheltänne mitään kommenttia korvausasioista.

    Palautin vastaanottajalistaan sekä Helsingin Sanomien Kaupunkitoimituksen kuin myös teidän alunperin lisäämänne vastaanottajat.


    1. Kyselin renkaista tuolta mainitsemastanne liikkeestä (Polkupyöräliike Lundberg) ja tässä vastaus lainattuna (lupa lainaukseen ja käyttöön Facebookissa sekä keskustelualueilla saatu ko. liikkeestä):

    ---
    Schwalben Marathon Plus ( http://lundberg.fi/node/55 ) on osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi sepelikeleille.
    Painoa renkaaseen toki tulee lisää paksun suojauksen takia, mutta rullaavuus on renkaassa melko hyvä.
    Hybriin kannattaa laittaa esim 37-622 Marathon Plus, koska rengas on ilmatilaltaan melko suuri.
    Tällä hetkellä Plussat ovat vähissä, mutta keskiviikkoon mennessä pitäisi tulla lisää.
    ---

    ja tässä vielä toisessa viestissä tulleita tarkennuksia kumilaatuun:

    ---
    Renkaan materiaalikin toki vaikuttaa, mutta väittäisin että tärkeämpää on rengaskudoksen tiheys. Schwalben Marathon Plus-renkaassa
    kudoksen tiheys on 67 EPI (Ends Per Inch). Kyseinen lukema kuvaa yhden kumikerroksen säietiheyttä ja 67 on rakenne, jota
    Schwalbe käyttää useimmissa renkaissaan. Joidenkin valmistajien renkaissa voi olla 160 epi (tai TPI) lukemia, mutta on syytä olettaa
    että kyseinen luku kuvaa esim. kolmen kumikerroksen yhteenlaskettua tiheyttä. Schwalbella luku tarkoittaa siis yhden kumikerroksen
    lukua. Laskutapoja on monia.

    Marathon Plussan kumiseos on valmistajan nimeämä Allround Compound, josta en tuon EPI-luvun lisäksi enempää dataa löytänyt.
    Kestäväksi Marathon Plussan luonnollisesti tekee erikoiskumista valmistettu Smartguard-pistosuojavyö. Renkaan kuvio toki
    kerää jonkin verran terävää sepeliä, mutta joustava vyö ei päästä lasia ja kiviä kovinkaan helposti läpi.
    Muiden valmistajien erikoisvahvistettuihin renkaisiin en osaa ottaa kantaa, meillä ei niistä juurikaan kokemusta ole.

    Puhjenneita Marathon Plussia tulee vastaan yleensä muutama vuodessa, useimmiten syynä on ollut ajan kanssa syvemmälle
    kaivautunut lasi tai kivi.

    Paksun pistosuojauksen lisäksi sepelin kestoa parantaa jos renkaassa on korkea nappulakuvio. Kivet ja lasit tarttuvat
    yleensä renkaan korkeimpaan kohtaan eivätkä pääse niin helposti läpi.
    ---

    Itselläni siis on takarenkaana nimenomaan tuo Schwalben Marathon Plus ja myös se on useaan otteeseen puhjennut sepeliin, vaikka jokaisen työmatkan jälkeen käytän muutaman minuutin renkaaseen uponneiden sepelinmurujen poistoon. Oma renkaani ei ole myöskään keskusteluryhmien perusteella poikkeus.

    Toivoisin saavani jonkilaista viitettä tutkimuksiin tai johonkin muuhun vakavasti otettavaan lähteeseen tuosta näkemyksestänne "Olen vakuuttunut, että luonnonkumin osuus renkaan pinnoituksessa määrittää renkaan kestävyyden, ei niinkään renkaan merkki taikka renkaan tyyppimerkinnät." Kaikissa näkemissäni pistosuojauksissa pistosuojauskerros on tehty jostain erikoiskumiseoksesta tai kevlarista. Mielestäni olisi jossain määrin omituista, etteivät rengasvalmistajat käyttäisi luonnonkumia, mikäli sen osuus renkaan pinnoituksessa määrittäisi renkaan kestävyyden.

    Samoin viimeviikkoinen kommenttinne mahdollisesta rengasvalmistajien intressinpuutteesta tehdä Suomen oloihin soveltuvia pistosuojattuja renkaita kaipaisi perusteluja, ottaen huomioon sen, ettei muualla maailmassa rengasvalmistajilla näyttäisi olevan ongelmia hiekoitussepelin puhkomien renkaiden kanssa. Voisin vastaavasti heittää ilmaan otaksumanani kaupungin tekevän yhteistyötä rengaskauppojen kanssa lisäämällä paikkaustarvikkeiden ja sisä- sekä ulkorenkaiden myyntiä. Tai vastaavasti pyrkimyksen siirtää pyöräilijät käyttämään julkista liikennettä ja siten tuomaan tuloja kaupungille. En tietysti usko moiseen, halusin vain esittää vastaavanlaisen rinnastuksen.

    Toivoisin myös saavani teiltä yksiselitteisen ja selkeän kommentin siitä, mikä tavalliseen hybridi- tai retkipyörään sopiva rengas kestää Helsingin kaupungin käyttämän hiekoitussepelin puhkeilematta. Tähän mennessä mitään tällaista vastausta en ole saanut useasta pyynnöstä huolimatta, ainoastaan epäselviä viittauksia ja perustelemattomia kommentteja.


    3. Kommenttinne toispuoleisen hiekotuskaluston puutteesta hämmensi aika tavalla. Ajelin perjantaina ja maanantaina siellä täällä Helsinkiä (keskusta, Pohjois- ja Koillis-Helsinki) ja ainoastaan kahdessa paikassa Pihlajamäessä törmäsin hiekoitukseen, joka oli todennäköisesti tehty koko kevyen liikenteen väylälle kerrallaan. Muut yhä jäljellä olevat hiekoitukset olivat selvästi tehty kolmella eri tavalla noin 1-1.5 metriä leveinä, suunnilleen pyörätien toisen puolen levyisinä kaistaleina:

    - Toispuoleisesti, mutta valitettavasti yleensä nimenomaan jaetuilla kevyen liikenteen väylillä pyöräilijöiden puolella

    - Molemmin puolin kevyen liikenteen väylää, jolloin keskellä oli kapea hiekoittamaton tai vähähiekkainen kaistale

    - Keskellä kevyen liikenteen väylää, jolloin molemmilla reunoilla oli hiekoittamattomat kaistaleet

    Lisäksi tänä aamuna työmatkallani pysähdyin kysymään kahdelta eri työntekijältänne hiekoituskalustosta ja hiekoitustavoista. Ensimmäinen vastasi sanatarkasti "No ainakin puolet kalustosta tekee tuollaista kapeaa hiekoitusta" ja toinen sanoi suunnilleen näin "Joutuu tekemään kahteen kertaan [hiekoituksen], jos halutaan hiekoittaa koko pyörätie." Kun mainitsin toiselle näistä saaneeni sähköpostitse erilaisen vastauksen, kommenttina oli "Vai että sellaista ne sieltä toimistolta sanoo. Eihän niillä koko leveydeltä hiekottavilla ees mahdu suurelle osalle pyöräteistä."

    Toivoisin saavani teiltä tähän selvennyksen, mikä kalustotilanne oikeasti on ja olisiko tämän valossa harkittavissa se taannoisen lakimuutoksen mahdollistama osittainen kevyen liikenteen väylien hiekoitus.

    Laitan tämän viestin myös aikaisemmissa viesteissä mainittuihin keskustelufoorumeihin ja Facebook-ryhmään.

    Terveisin,
    Tapio Keihänen

  20. #410
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Edelleen hienoa työtä Tapio. Voisin lyödä vaikka mitä vetoa, ettet enää kuule Mr.Isoniemestä mitään. Hänhän joutuisi nyt vastaamaan perättömiin väitteisiinsä mm. hiekoituskoneista ja kertomaan mikä kumi kestäisi sepelin puhkeamatta.



  21. #411
    Hoss Guest
    Hankin ja asensin maastopyörääni Nokian W240 nastarenkaat ja Weldtiten Sure ride - pistosuojanauhaa. Kerron myöhemmin miten tämä yhdistelmä kestää.

    Pyörässä olleissa Racing Ralpheista löytyi yhteensä kolme reikää ja sepeliä oli upoksissa nappuloihin.

    Että sellasta tällä kertaa.

  22. #412
    Hoss Guest
    Niin, Tapion kirjeenvaihto on oikein ansiokasta ja toivotaan että siitä olisi jotain hyötyä. Välillä tuntuu että meidän kevyen väylän käyttäjien viestejä ei oteta oikein vakavasti. Yksityisautoilu rules?

    Toinen asia jota tässäkin viestiketjussa on käsitelty on teiden suolaus ja sitten unohdetaan lumet kolata poies. Siinä puurossa joka siitä kehkeytyy on pirullista ajaa.

  23. #413
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Tuo toispuoleisen hiekoituksen(sepelöinnin...) toivominen on suotavaa. Usein kritisoidaan sitä siksi, että ei auta mitään, koska sepeli kulkeutuu kuitenkin koko tien leveydelle. Näin ei ole, eikä myöskään tarvitsisi olla. Eli normaalisti klv:llä kulkeutuminen on hyvin vähäistä. Jostain syystä jääneet hyvinkin kapeat hiekattomat kaistaleet vaan pysyvät ja pysyvät yllättävän puhtaina viikosta toiseen, vaikka olisivat joka suunnasta sepelin ympäröimiä.

    Ainoastaan joskus harvoin talvisin nähty lumentulo tuo mukanaan satunnaiset aurailut (), mikä sitten kyllä siirtää sepeliä tehokkaasti. Tämäkin olisi varmasti kohtuudella vältettävissä, kun sepelöity puoli olisi se puoli, jolle aura aina lumen työntää eikä päinvastoin. En todellakaan usko, että tuokaan olisi mikään ongelma. Mutta toki virkamies pöydän takana voi nähdä siinä suuria ylipääsemättömiä ongelmia, jos ei ole koskaan konkreettisesti edes nähnyt hallitsemaansa kalustoa .

  24. #414
    kebabbos_ Guest
    Saako pistosuojanauhoja Helsingin kaupoista tai jostain nettikaupasta? linkkejä kiitos

  25. #415
    Hoss Guest
    Ainakin Velosportista löytyi. Seuraavassa kaipaamasi linkki:

    http://www.velosport.fi/index.php?ma...oducts_id=1365

    Varmasti löytyy muualtakin.

  26. #416
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Kenda SmallBlock 8 DTC vs. Tappajasepeli 4 - 0


  27. #417
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki, Kurkimäki
    Viestit
    387
    Marathon Plus Weldtite Sureride suojanauhan kera ja silti kumi puhki tänä aamuna Kurkimäessä.

  28. #418
    Hoss Guest
    Pahus, kuulostaa pahaenteiseltä. Saa nähdä miten allekirjoittaneelle käy. Itse mietin että jos uudet nastarenkaat ja nauhayhdistelmä ei riitä niin kait on pidettävä ajamisessa taukoa ainakin niin pitkään että lumi pysyisi maassa. Jospa se auttaisi vähän renkaiden kestämisessä.

  29. #419
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OldBeard Katso viesti
    Marathon Plus Weldtite Sureride suojanauhan kera ja silti kumi puhki tänä aamuna Kurkimäessä.
    Olen ajanut Maraplussilla varmaan 20 000 km ja ainoa joka niille pärjää on Ruoholahden hullu nastoittaja, ja sekin vain kerran (useamman kerran olen vain ihmetellyt mikä ihme pyörässä nakuttaa kerran rengaskierroksessa, ja pysähdyttyäni kaivanut harmittoman nastan renkaasta roskakoriin). Täten pitää ihmetellä: olisikohan suojanauha rikkonut sisärenkaan?
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  30. #420
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoss Katso viesti
    Pahus, kuulostaa pahaenteiseltä. Saa nähdä miten allekirjoittaneelle käy.
    Ties vaikka sinun käy ihan hyvin. Muutaman kuluneen talven kokemus on että W240 ja WXC300 ja varmaan muutkin kunnon nappuloilla varustetut nastarenkaat sietävät tappajasepeliä. Sen sijaan mikän pistosuoja ei pidä sepeliä jos itse rengas on suht' siloinen. Schwalben Marathon Plus, Marathon Winter ja Contin UltraGatorskin ovat kaikki puhjenneet alle sadan kilsan rouhinnalla, eikä Weldtiten nauhakaan auttanut. Juju on näköjään vain se että kumia pitää olla niin perkeleen paljon että terävät kivet eivät pääse sisäkumiin asti. Ajotuntuma isonappulaisissa renkaissa sepelillä kuorrutetulla asvaltilla on tietysti aivan haitarista, mutta näin ovat autoilevat kaupunginisät meille laittaneet, pelkkää hyvää tarkoittaen
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •