"Keltaisempi" valo on erityisesti märällä kelillä parempi. Eli mitä tummempi tausta, sen huonompi sinisempi valo on. Autojen xenon-valoista optimiratkaisu on noin 4300K värilämpötila, kun huomioidaan myös erilaiset huonon näkyvyyden olosuhteet. Se ei ole edes kovin sinistä valoa.
Tiedä sitten, mikä värilämpötila missäkin riisto-yksilössä on. Itselläni tuossa tankomallissa on vähän liian sinistä valoa. Vaaleampaa taustaa vasten (hiekka tai kuiva asfaltti) näkee kyllä _hyvin_ ja lumella varmasti suorastaan häikäisee. Ja heijastimelliset taapertajayksilöt näkyvät vähintään 100m:n päästä puolitehollakin, vaikka rajasin valokuviota.
Höh, ketä tässä nyt riistetään. Sitä, joka menettää paikallisen keskipalkan mukaan tuntien työn tuloksen, vai sitä, joka saa paikallisen vuosipalkan moninkerroin? On suorastaan kehitysapua tilata näitä dx-tesloja!
Vai...?
Kirjanmerkit