GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 16 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 66 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 5185

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #451
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Mulla ei ole traineri koskaan sutinut. Joko omaan voimattomat narujalat tai sitten traineri on oikein säädetty.



  2. #452
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    63
    2 pv:n trainerikokemuksen perusteella opittua:
    Täällä kanssa suti jyrkemmissä ylämäissä, mutta homma helpotti, kun renkaisiin laittoi riittävästi painetta ja rullan tarpeeksi tiukalle rengasta vasten (3,5 kierroksen kiristyksen nyrkkisäännöllä). Rengaspaineista esiintyy netissä kaikenlaisia lukuja, mutta kaiketi yleensä ottaen puhutaan trainerirenkailla likimain maantierenkaiden paineista eli jossakin päälle 6 barin yleensä liikutaan.

  3. #453
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Kemi
    Viestit
    40
    Onko keskustelupalstalaisilla kokemuksia Wattbikesta? Olisi tarkoitus ostaa työpaikalle (pelastuslaitos) toinen kuntopyörä, koska aiemmin hankittu Tunturi E80 on kovassa käytössä.
    Onko Wattbike parempi kuntoilukäytössä kuin mainittu Tunturin malli?
    Myös vinkit muista hyvistä ja kestävistä kuntopyöristä kiinnostaa. Pyörä tulee olemaan kovalla käytöllä (väh. 3-4 tuntia päivässä).

  4. #454
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hoopeevee Katso viesti
    Onko keskustelupalstalaisilla kokemuksia Wattbikesta? Olisi tarkoitus ostaa työpaikalle (pelastuslaitos) toinen kuntopyörä, koska aiemmin hankittu Tunturi E80 on kovassa käytössä.
    Onko Wattbike parempi kuntoilukäytössä kuin mainittu Tunturin malli?
    Myös vinkit muista hyvistä ja kestävistä kuntopyöristä kiinnostaa. Pyörä tulee olemaan kovalla käytöllä (väh. 3-4 tuntia päivässä).
    Eiköhän se Wattbike ole alansa ylivoimainen ykkönen tällä hetkellä. Ainakin parempi kuin Tunturi .



  5. #455
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411

    Kurt Pro Trainer

    Tein lisää matemaattisia harjoituksia. Tein kaavion Kurtin tehoista eri kadensseilla ja välityssyhteilla. Osa kaaviosta on kumminkin vain teoriaa.
    Muutoin kaaviosta voi aika näppärästi arvioida (keski)tehon.
    Linkki google docseihin http://docs.google.com/fileview?id=0...w&hl=enhttp://

  6. #456
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Hiano käppyrästö. Jos Watti-skaalan laittaisi loppumaan vaikka 600W niin analysointi olisi helpompaa, kuitenkin aika harvoi trainerilla tulee ajettua +900W tehoilla....?

    200-500W lienee se useimmiten kiinnostava väli?

  7. #457
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Eiköhän se Wattbike ole alansa ylivoimainen ykkönen tällä hetkellä. Ainakin parempi kuin Tunturi .
    Ookko ajanut hyvällä Tunturilla?!? Tai Wattbikella ja vertaillut molempia Kyllä ainakin omalla vanhalla T8 Tunturilla on ilo ajella. Vaikea kuvitella miten ajotuntuma ja muukaan voisi olla parempaa jollain muunmerkkiselläkään ergolla. Toki tähän täytyy heti todeta, että itselläni ei ole ollut mahdollisuutta päästä testaamaan Wattbikeä koskaan, joten voihan se ollakin paljon paree, mutta epäilen (samalla lailla kun teikäläinenkin sitä että Tunturi olis huonompi...).

  8. #458
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Mulla ei ole traineri koskaan sutinut. Joko omaan voimattomat narujalat tai sitten traineri on oikein säädetty.
    Mut sullahan onkin Contin traineri rengas.

    Joo Vesa mä pääsin fillari messuilla vähän potkii ton Watt Bike rengasta ja vaikutti kyllä hyvältä peliltä.
    Mutta Tunturia (mikä lienee myynnissä?) en ole koskaan tyypännyt.
    Out off the shadows, in to the light.

  9. #459
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411

    Kurt Pro Trainer tehot

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Hiano käppyrästö. Jos Watti-skaalan laittaisi loppumaan vaikka 600W niin analysointi olisi helpompaa, kuitenkin aika harvoi trainerilla tulee ajettua +900W tehoilla....?

    200-500W lienee se useimmiten kiinnostava väli?
    Totta tuo olikin pelkkää matikkaa. Mutta tossa on tuo väli
    http://docs.google.com/fileview?id=0...ODJiMTBl&hl=en

    Jari

  10. #460
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Onko kukaan todentanut ikinä mikä sellasen Tunturin tarkkuus on? Mulla on melko vaffa fiilis että mettään menee ainakin sen 5%. Ei se reeniä haittaa mutta kuntotesteihin se on minusta jo liian huono. Tai ei kannata ainakan vertailla PT:iin.

  11. #461
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasse Katso viesti
    Joo Vesa mä pääsin fillari messuilla vähän potkii ton Watt Bike rengasta ja vaikutti kyllä hyvältä peliltä.
    Joops, sit joskus isona kun saan ajettua tuon nykyisen Tunturin loppuun, pakkohan sitä sit Wattbikeä päästä tyypittää ennenkuin ostaa mitään. Tai mikä ikinä sitten onkaan hypen mukaan THE sisäpyöräkampe. Pitää sinne asti ajella tyytyväisenä tuolla Tunskalla.

  12. #462
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Kuntopyörän tehon todentamiseen joutuu odottamaan Vectorin valmistumista...siihen asti esim. Varalassa mennään metsään teholukemissa. Ainakin mun testitulosten AnK tuntuu tehomittarilla ajettuna aikasen...kivalta. Jos vaikka 10% ottaa pois niin tuloksessa on enemmän järkeä.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  13. #463
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ookko ajanut hyvällä Tunturilla?!? Tai Wattbikella ja vertaillut molempia Kyllä ainakin omalla vanhalla T8 Tunturilla on ilo ajella. Vaikea kuvitella miten ajotuntuma ja muukaan voisi olla parempaa jollain muunmerkkiselläkään ergolla. Toki tähän täytyy heti todeta, että itselläni ei ole ollut mahdollisuutta päästä testaamaan Wattbikeä koskaan, joten voihan se ollakin paljon paree, mutta epäilen (samalla lailla kun teikäläinenkin sitä että Tunturi olis huonompi...).
    Ei hernettä nenään VesaP . Mulla kävi tässä nyt ajatusvirhe. Mielsin Tunturin kuntopyörän sellaiseksi 70-luvun rimpula laitteeksi. Tuo T8 näyttäis olevan pikaisen opiskelun jälkeen aivan toista maata.
    Meillä on seurassa yksi Wattbike ja on lukuisten käyttäjien mukaan kyllä uber hyvä laite.



  14. #464
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    88
    Sellasta oon tossa pannu merkille ja ihmetelly, et millasta leipuria täällä foorumilla oikeen pyörii, ku Kurtin ja sen tehojen yhteydessä puhutaan vallan vaan isosta limpusta Onko kaikki heittäny sen ketjun siihen 53'lle ja päästäny etuvaihtajan talvilomille Mää kun oon tehny sillä 20-70min vetoja, ni oon toistaseks pärjänny vallan mainiosti 39 piikkisellä. Tosin mulla on joku ihan vammanen 11-25 kymppipakka siinä kiinni, ni aika paljon hyppää tehot väleillä 19->17->15.

  15. #465
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JoVain Katso viesti
    Sellasta oon tossa pannu merkille ja ihmetelly, et millasta leipuria täällä foorumilla oikeen pyörii, ku Kurtin ja sen tehojen yhteydessä puhutaan vallan vaan isosta limpusta Onko kaikki heittäny sen ketjun siihen 53'lle ja päästäny etuvaihtajan talvilomille Mää kun oon tehny sillä 20-70min vetoja, ni oon toistaseks pärjänny vallan mainiosti 39 piikkisellä. Tosin mulla on joku ihan vammanen 11-25 kymppipakka siinä kiinni, ni aika paljon hyppää tehot väleillä 19->17->15.
    Njaa, en tiedä Kurtista mutta kyllä Satorissa joutuu (kompakti-)isolla tekemään että saa järkevällä kadenssilla yli 200W jos ei vastus ole ihan tapissa ja/tai ketju ristissä. En tosin ole viime aikoina ajanut kovin monimuotoista vaan välitys pysyy samana läpi intervallisektion.

  16. #466
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Totta, tuo olikin pelkkää matikkaa. Mutta tossa on tuo väli 100-600W
    http://docs.google.com/fileview?id=0...ODJiMTBl&hl=en

    Jari
    Thänk, toi on minusta kovin kätevä jos ei omista Woimatappia!

  17. #467
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Totta tuo olikin pelkkää matikkaa. Mutta tossa on tuo väli
    http://docs.google.com/fileview?id=0...ODJiMTBl&hl=en

    Jari
    Hienoa! Kiitoksia! Eihän tässä enää mitään voimamittaria tarvitakaan..

    Koitin viimeksi Kurttia ilman isoa limppua. Ei ollut huono niinkään, mutta tykkään ajella enemmän painavammalla vauhtipyörällä.
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  18. #468
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411

    Kurt Pro Treiner tehot

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EePee Katso viesti
    Hienoa! Kiitoksia! Eihän tässä enää mitään voimamittaria tarvitakaan..

    Koitin viimeksi Kurttia ilman isoa limppua. Ei ollut huono niinkään, mutta tykkään ajella enemmän painavammalla vauhtipyörällä.
    Ole hyvä, ei tuo nyt kyllä taida kumminkaan tappia korvata.
    Ohessa vielä pienemmällä eturattaalla sama
    Jari
    http://docs.google.com/fileview?id=0...NTdiZWY4&hl=en

  19. #469
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Olisko kellään kokemuksia ELITE:n ajorullista, E-motion ja V-arion?

    Vaikuttavat fiksuilta tällaiselle tasalakille, joka ei ole ennen moisilla ajanut mutta suunnittelee sellaisen hankkimista. Ekassa rullat pääsevät liikkumaan eteen ja taakse, mikä vaikuttaa hyvältä ja rullien reunat on kaarevasti pykälletty. Tuossa jälkimmäisessä on sitten nousukulman säätö kolmessa portaassa.

    http://www.elite-it.com/
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  20. #470
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Jotekin musta tuntuu että rullat on hyvät kun ne on isohalkaisijaiset ja simppelit. Meillä on Taxc Antares. Lisäksi kokonpainuva runkorakenne on minusta kiva ja helppo käyttää. Ne ovat korvanneet T-1200:n ja Anatres kuulemma on hieman erituntuinen ajaa mutta ei paljon. Meillä oli sellaset ennen noita. Ainakin ne on hieman hiljaisemmat. Mää en niillä ole ajanut mutta Akka ajaa palauttavia ja lämmittelee radalla niillä.

  21. #471
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Ole hyvä, ei tuo nyt kyllä taida kumminkaan tappia korvata.
    Mun kokemuksen mukaan noi on niin lähellä että jos kadenssimittari on, niin pääsee jo hyvin alkuun. Minusta kadenssi on parempi kuin nopeusmittari koska nopeus ei muutenkaan ole mikään varsinainen reenisuure jota mää ainakaan seuraisin ajaessa fillarilla. Teho ja kadenssi kylläkin. Ja tietty syke ja sen korrelaatio tehoon. Nopeudesta vaan näkee tuulen suunan ja koska on kotia...

  22. #472
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411

    Kurt Pro Trainer Tehot

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mun kokemuksen mukaan noi on niin lähellä että jos kadenssimittari on, niin pääsee jo hyvin alkuun. Minusta kadenssi on parempi kuin nopeusmittari koska nopeus ei muutenkaan ole mikään varsinainen reenisuure jota mää ainakaan seuraisin ajaessa fillarilla. Teho ja kadenssi kylläkin. Ja tietty syke ja sen korrelaatio tehoon. Nopeudesta vaan näkee tuulen suunan ja koska on kotia...
    Jep, lisäsin vielä taulukkolaskennan mihin voi syöttää välityksen ja kadenssin. Vastauksena saa nopeuden ja tehon
    http://spreadsheets.google.com/ccc?k...ZMzdON0E&hl=en

    Taulukosta voi näppärästi laskea haluamansa tehon ja siten vaan pitää nopeus paikoillaan reenatessa, jos pystyy

    Jari
    Cycledrophis muokkasi tätä : 01.12.2009 at 13.56

  23. #473
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Informaatioteknologia on hienoa!

  24. #474
    Deve Guest
    Tuo taulukko on aika näppärä, kiitoksia.

  25. #475
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    Velosportissa oli muutama Pro Machine tyrkyllä, hinta oli 299e.

    Sitäpä ei ole noista Kurtin vehkeistä mainittu että ovat näitä "design in USA, made in China" vehkeitä... sikäli kun sillä on merkitystä.

  26. #476
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Tänään tuli oma Taxc Flow. Ei ole kyllä tolla trainerilla ajaminen järjellisten touhua

    Mut sit isompi ongelma. Naapuri pirautti ja sano et ei kuule telkkarista mitään, mua jyrinä ei kyl haitannu. Käytössä tällä hetkellä Contin trainerirengas, 8 bar painetta ja trainerin alla tavallinen räsymatto.

    Alle pitäis varmaan keksiä jotain sopivaa vaimentavaa mattoa, mutta minkälaista ja kuinka paksulti? Tampereelta varmaan löytyy sopivaa Kaukajärven Teollisuus Etolasta? Entä muita vinkkejä ettei ääni kantaudu rakenteisiin?

    Kyllä harmittaa jos joutuu laittaan joululahjan kiertoon ennen joulua jo
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  27. #477
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Osta jostain halpahallista tavallinen retkeilykäyttöön tarkoitettu makuualusta ja saksi siitä sopivan kokoinen matto trainerin alle. Vaimentaa melko hyvin.



  28. #478
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Trainerin alle kumimattoa ainakin joku 3 senttiä. Ei mitään överikovaa, mutta matto ei saisi myöskään painua pahasti kasaan. Noi solumuovimatot eivät mun testissä paljon jeesanneet.
    6.7 WTF/kg


  29. #479
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ääni ja väpinät vaimenevat paremmin yleensä rajapinnoissa. Laita 2 makuu-alustaa ja väliin se räsymättö.



    Tai sit "vaihda vihreään"...

    Joku joka asuu kerrostalossa, voisi kysyä naapurilta "tunneks sää Kurtin?"

    Ainakin mun Kurt viritettynä neljällä palalla teippiä on pirun hiljainen. Mut meillä on puutalo jossa on myös puulattia että en tiä miltä se kuulostaa alkapuolella kun olisi betonia alla.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 02.12.2009 at 10.46

  30. #480
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Kävi Kurtikin mielessä, mutta ajattelin olla vielä nöösi ja ostaa Tacxin Mitä tos ny kaverin kans puhuin eilen, niin tultiin semmoseen tulokseen: Laitan alle jotain huokosempaa tavaraa ja sen päälle jämäkämpää kumimattoa, joka tasaa sit pintapainetta. Eli juurikin niin kuin Samu ja OJ tossa jo kirjoittikin.

    Sit jos naapurilla on vielä asiaa, niin ajan välillä tossa notkulla dh-simulaatiota. Ei luulis enää pikku jyrinät haittaavan
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •