GiantGarminElectrobike
Sivu 6 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #151
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    189
    Kolme kaveria huutaa kilpaa. Tai oikeastaan kaksi... http://offer.ebay.de/ws/eBayISAPI.dl...m=110452366647
    MH

  2. #152
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187

    Peukalo ylös

    Juu niin on Sairaan hieno pyörä

  3. #153

    12 donaa rikki - rungosta

    80-90-lukujen taitteen kunnon hype-runko tässä...

    Teknisesti ei mikään ihmeellinen -siinä on sekarakenne eli terästä pääosin ja
    runkokolmio sitten kuidulla päällystettyä Eastonia ...
    hmm ...
    Sen ajan nuoret ja nyt keski-ikäiset vakavaraiset ostajat
    liikkeellä vai olisiko jopa fillarikeräilijöitä liikkeellä ?

    JT

  4. #154
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Ja voisipa vielä sanoa, että rikkinäisestä rungosta - hiilikuituputkien liimaus on irronnut teräsmuhveista.

    Mutta eipä noita paljoa tehty aikoinaan, joten todella harvinainen ja sinällään pala MTB-historiaa, että kyseisen mallisella pyörällä voitettiin aikoinaan 1. XC-MM (Juli Furtado).
    Ja tietty Tomac ajoi samanlaisella pyörällä maantietangolla.




  5. #155
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Sen ajan nuoret ja nyt keski-ikäiset vakavaraiset ostajat
    liikkeellä vai olisiko jopa fillarikeräilijöitä liikkeellä ?

    JT
    Veikkaisin näin.

    Mutta mistä löytyis alkuperäinen takaiskari tuohon Verlicchiin (Marzocchi tai Fox Alps)..Pituus (reikä-reikä) kun saa olla huimat 13,5 maksimissaan. Ainakin Rissellä vois olla jopa uutta tarjolla tuommoiseen runkoon.

    Aika hieno siitä tulee . Pääosin pyörälle riittää vahaus ja metalliosien kiillotus, uudet renkaat, satulan ehostus ja uudet vaijerit ja ketjut. Levykiekon vuoksi takarenkaan täyttö ei onnistu normaalipumpulla, vaan siihen pitää olla joko kulma-adapteri tai sitten letku, joka ujutetaan levyssä olevasta reijästä venttiiliin.

    www.risseracing.com

  6. #156
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Kokkola-Kajaani
    Viestit
    299
    Pitkästä aikaa piti palailla foorumille, kun tuo velipojan Verlicchi-projekti innosti kovin. Ajattelin kysellä neuvoa, mitä tekisin tuon oman Ibiksen kanssa. Kuvaa ei nyt reissun päältä ole laittaa, mutta eiköhän sellianen järjesty viikonloppuna.

    Elikkä, kyseessä on Ibis Mojo, jostain -90 luvun puolivälistä. Pyörän historiasta sen verran, että Ransu on sen tehnyt vissiin ensimmäisten nettisivujensa tekijälle ja pyörä päätyi erinäisten vaiheiden jälkeen Helsingin Aggioon myytäväksi ja sieltä se sitten ostettiin talteen. Pyörässä oli ostohetkellä kiinni varsinainen sekamelska osia, mutta ajokuntoinen se oli ihan täysin. Pahaksi onneksi hävitin jotain alkuperäisiä osia heti ostohetkeä seuranneessa kunnostuksessa, mutta onnistuin haalimaan joitakin takaisin.

    Osalista taisi olla seuraava:
    Runko: Ibis Mojo, tiilenoranssi
    Haarukka: Marsu Z2, ensimmäistä vuosikertaa
    Ohjainlaakeri: Chris King kirkas alumiini, ilman logoa pinnassa
    Stemmi: Salsa Cromo
    Tanko: Bontrager Alu
    Satulatolppa: Post Moderne
    Satula: WTB
    Keskiö: Sycros
    Kammet: Cook Brothers
    Vaihdevivut: Taisi olla Gripparit
    Etuvaihtaja: STX
    Takavaihtaja: Paul Components
    Etunapa: WTB (vanha versio rasvaporteilla, ei sellanen paksu)
    Takanapa: DT Hügi (varmaan ensimmäistä vuosikertaa, armoton räikkä)
    Vanteet oli jotain sekavaa, kuten WTB, ei nyt muista
    Jarrut: Paul cantileverit, täydellinen setti

    Pyörässä kävi kiinni Race Facen riseria ja Shimanon liipasimia, mutta jossain vaiheessa tulin järkiini.

    Nykyään keulana on Marzocchi XC 600(muistaakseni) ja tässä tein niin, että kyseiseen vuosimalliin tuli se jarrukaari sillä jarrulinkulla ja siihen ei normaaleja cantilevereitä saanut kovin helposti säätämällä. No, pienen selailun jälkeen löysin MTB Actionista kuvia kyseisellä keulalla ajaneista ja siellä keulaan oli vaihdettu edellisen vuoden jarrukaari, joilla cantileverit saatiin toimimaan normaalisti. No, metsästin kyseisen jarrukaaren ja vaihdoin sen keulaan. Keulassa on lisäksi R-techin jousisarja ja keulahan oli ihan pakasta otettu ja löytyi Kälviältä suoraan kaupasta .

    Vaihtajat ovat pyörässä tällä hetkellä mattaharmaat XTR:t, ei se ihan ensimmäinen, olikohan seuraava malli. Paul on puhdistettuna vitriinissä(rasta väriltään). Tähän kaipaisinkin vinkkiä, mikä olisi oikea aikakauden valinta?

    Kiekot tein uusiksi vähän erilaisillä pinnoituksilla ja vanteiksi tulivat Mavicin 517CD:t, jotka muistuttavat aiempia Maviceita melko lailla. Edessä on suora puolaus ja takana vasemmalla suora ja oikealla 3 ristiin.

    Vaihdevivut on nyt Gripparin X-rayt, tosin sillä tummemmalla kirkkaalla muovilla. Se aivan kirkas kun ei tahtonut kestää millään halkeilematta.

    Keskiölehdetkin meni uusiksi, pitää käydä katsomassa, mitä sinne tuli laitettua.

    Satulatolpaksi etsin Rooxin tolpan, koska Ransulla oli niitä silloin myynnissä ja Rooxin ulkonäkö ei ole juuri muuttunut aikojen kuluessa.

    Mutta kunhan saan se kuvan linkitettyä, niin se kertoo varmasti aika paljon enemmän, kuin tämä höpötys. Koitetaan saada viimeistään viikonloppuna laitettua, perjantai menee vielä talonrakennuspuuhissa.

    Matti

    edit... ja näköjään ei tuo allekirjoituskaan enää toimi, koitetaan korjailla jossain vaiheessa.
    G-mosh muokkasi tätä : 25.11.2009 at 14.50

  7. #157
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    XTR M900 -sarja tuli myyntiin 1992, eli se ensimmäinen sarja cantijarruilla.
    XTR M950 -sarja ilmestyi markkinoille 1996, siinä siis ne mattaharmaat osat ja v-jarrut.

    M900-vaihtajilla ei voi mennä metsään...

    Kuulostaa upealta pyörältä, onko rungossa myös "handjob"?
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  8. #158
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    haha, löysin veljen pinkbike-arkistosta yhden väliaikaiskokoonpanokuvan mun projekti LavaDomesta, tosta tilanteesta siis karsitaan pois vaihteet, joustokeula ja etulevari, kootaan siis sinkulaksi, mutta v-jarruilla, niitähän ei alunperin ollut, mutta.. on se vaan kivan letkeä runko =))

    Tässä pinkibike linkki..
    Kemizti muokkasi tätä : 25.11.2009 at 15.40
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  9. #159
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Nyt kun tässä puhutaan noista retro-osista, niin mulla on kans tollanen vuoden -91 Marzocchi Bomber Z3 100mm joustolla ja onhan se aika retron näkönenkin:
    http://www.marzocchi.com/template/de...IdOggetto=2407

    Nyt ku uus keula saapuu, niin pakko kai toi on myydä pois. Ku ei oo mitään retroprojektiakaan tarkoitus enää alotella...
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  10. #160
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jazman Katso viesti
    mulla on kans tollanen vuoden -91 Marzocchi Bomber Z3 100mm joustolla
    -91 aika edellä aikaansa on ollut Marsu silloin...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  11. #161
    bere Guest


    voi olla tosiaan joo eri vuoskymmen, ja -satakin.

  12. #162
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Kokkola-Kajaani
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    XTR M900 -sarja tuli myyntiin 1992, eli se ensimmäinen sarja cantijarruilla.
    XTR M950 -sarja ilmestyi markkinoille 1996, siinä siis ne mattaharmaat osat ja v-jarrut.

    M900-vaihtajilla ei voi mennä metsään...

    Kuulostaa upealta pyörältä, onko rungossa myös "handjob"?
    No, sittenhän siihen sopisi nuo mattaharmaat, kunhan osista löytyy tuo M950 sarjan tiedot. Harmittaa vain, kun pyörä on ollutuutena ihan varmasti no-shimano osilla kasattu, mutta Paulin etuvaihtaja on todennäköisesti hajonnut ja tilalle laitettu tuo STX, joka kyllä otettiin välittömästi pois. Veljellä on joitain varaosia Paulin etuvaihtajaan, mutta kokonaista ei voi tehdä, kun siirtohäkki puuttuu.

    Rungossa on se legendaarinen "handjob", varsin veikeä yksityiskohta . Pitäisi varmaan hakea Fox Compista vielä toinen Smoke, kun mulla on yksi alkuperäinen ohutkylkinen japsirengas ja toinen on joku halpaversio. Pitäisi ehkä tehdä listaa mitä tuon aikakauden retrorenkaita on vielä saatavilla, jos hakee vaihtoehtoa tuolle smokelle.

    No, kun pääsen kotia, käyn tarkistelemassa nuo vaihtajat, jos ne olisivat oikeaa aikakautta ja sitten kuvan etsintään. Lukkopolkimet on siinä nyt Ritcheyt, mutta koskas ne tuli markkinoille? Vai pitäisikö metsästää ne 737:t?

    Matti

  13. #163
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    M747 SPD:t korvas M737-polkimet mallivuodelle 1994 eli sellaiset sitten mieluummin.

  14. #164
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    -91 aika edellä aikaansa on ollut Marsu silloin...
    Koomassako? Ööh... tarkoinpa siis 2001 enkä '91, mut hyvinpä sen arvasitte
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  15. #165
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Kokkola-Kajaani
    Viestit
    299
    Lupasin kuvia laittaa, tässä kauan sitten otetut kuvat. Skannattu paperikuvista aikaa ennen digikameran ostoa.





    Matti

  16. #166
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Hieno Ibis tuossa yllä..!!

    Omakin projekti on nyt ajokuntoinen, stemmi ja tanko ehkä vielä vaihtuu
    Kyseessä siis -96:sen Lava Domen sinkulointi projekti.. 10,4kg tuolla kuvan kokoonpanolla..

    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  17. #167
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    434
    Toi Ibis on kyllä hieno! Itselläkin on haaveissa löytää tuollainen teräs Mojo.

  18. #168
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Onse hiano juu.. mm. tämmöstä löyty kotoa :



    Tizumo muokkasi tätä : 28.04.2012 at 11.55 Syy: Kuvalinkkien korjaus

  19. #169
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Ja tietty Tomac ajoi samanlaisella pyörällä maantietangolla.



    Jostain syystä kiehtoo ajatus ihan kunnon maasturista jossa olis maantiesarvet. Cyclocrossit taas sitten ei oikein sytytä. Ideahan voi toki olla todella huonokin

  20. #170
    Liittynyt
    09/2001
    Viestit
    131

    Gt

    Eivät vielä ihan retroja, mutta kuitenkin 90 -luvulta.

    Maantiepyörä: GT Edge Cromo.
    Maastopyörät: GT Xizang TI ja GT Ricohet
    Klikkaa kuvaa, niin saat isommaksi.

    JukkaP muokkasi tätä : 28.11.2009 at 16.17

  21. #171
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Kyllä mulle toi Xizang passais.. Myös noi GT:n maantiepyörät on jostain syystä klassikkoitalialaisten ohella ainoita maantiepyöriä, jotka kolahtaa.

  22. #172
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Tässä kuva nyt käyttöön tulevasta kokoonpanosta.. välityksenä 32/16, mitään lentovauhtia tuolla välityksellä ei pääse, mutta jaksaapa murjoa ylämäetkin kivasti =) kapeammat ja kevyemmät vanteet jarrupinnoilla kun vielä jostain löytäisi, niin saisi hieman painoa pois..

    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  23. #173
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tizumo Katso viesti
    Onse hiano juu.. mm. tämmöstä löyty kotoa :
    Siistii, Ransun vanhaa hinnastoa! Aika rapsakoita hintoja noissa Criticalin ja Ringlen hifi-osissa on ollut...

  24. #174
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Aika rapsakoita hintoja noissa Criticalin ja Ringlen hifi-osissa on ollut...
    Itse naureskelin samalle asialle...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  25. #175
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Töölö
    Viestit
    13
    Hello retroilijat!
    Tossa syksyllä kärpänen purasi ja nyt on pientä pimp-my-retro -projektia ollut meikäläiselläkin (...jonkinlainen alalaji tohon 100% retroiluun siis ;-)

    Tässä kuvaa juuri valmistuneesta AMP B4 projektista. Siinä on aika paljon alkuperäsitä mm. runko ja etuhaarukka, mutta muutamilla uusilla osilla höystettynä kuten näette. Voipi olla että jonain päivänä laitan peruskiekot ko. aikakaudelta ja stemmin mutta voi olla myös etten laita. Painoa on nyt 11.4 kg josta veikkaan että saa pois puoli kiloa kun laittaisi kevyemmät gummit ilman sisärenkaita.


    Pari kuvaa lisää:



    Toinen projekti on AMP B2 jonka onkin tarkoitus olla sitten 100% retro, se odottaa varastossa pientä tuunausta vielä.
    slambang muokkasi tätä : 28.11.2009 at 22.24 Syy: jaaha, kuvat ei tule näkyviin... uusi yritys. Ja pari kuvaa lisää.

  26. #176
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    tuo amp on varsin eksoottinen peli
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  27. #177
    bere Guest
    aika roisin näkönen moderneilla kiekoilla imo. Tohon sopis jotkut valkoiset saman aikakauden aerokiekot, tyyliin spinergyt tjms.

  28. #178
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Emmä tiedä. Noi CB:n kiekot jotenkin jakavat samaa design filosofiaa kuin tuo runkokin. Kuin naula päähän sanoisin. Komia härveli.
    ..makes Jack a dull boy...

  29. #179
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Komee Amppi!
    Ja Graftonin -kammet...uuuh
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  30. #180
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Töölö
    Viestit
    13
    Kiitos kannustuksesta ja muistakin kommenteista. Olen itsekin hieman kahden vaiheilla että miten tuon nyt pitäisi olla... laittaako alle kiekot jotka on ysäriluvuilta vai mitä tekisi? No kattellaan. Tässä vielä lisää AMPpeja tänne foorumiin - eli se työn alla oleva AMP B2 (tosin Mongoosen tarroilla). Suntouria ja XT'tä on reteleet tässä yksilössä.



    Kolmas AMP runko (punainen ja oikeilla AMP tarroilla) on olemassa, se on oma orkkis vuodelta 1993 jonka hajotin pari kesää sitten. Btw aikanaan tilattu tuolta Ransun kaupasta, maksoi etuhaarukan kanssa 9500 markkaa :-o
    Ai niin ja tuolta ajalta on myös AMP ajoasu, Ransun putiikin kautta tilattu aikaan sekin... jos vaikka lähtisi se päällä ens kesän retro-kisoihin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •