Tänään sain rikottua renkaan aika huolella. Ajoin terävään betonilohkareen reunaan ja tuloksena pari kunnon viiltoa. Sisärenkaalla loppulenkki himaan ja sitten testasin stanin litkut. Ei vakuuta, litku toimii kilon paineeseen asti, jopa puoleentoista, jonka jälkeen suhauttaa litkut lattialle.
No tilanne on vielä "päällä", eli rengas on pajassa paikkautumassa joten raporttia tulossa kunhan lopputulos on selvillä.
Sitäkin pohdin että olisiko litku paikannut tuon vaurion metsässä jos se ei edes reilua 1,5bar painetta kestä tulematta ulos?
Vielä jää mainitsematta, eli asennusvirhe. Varsin mahdollinen.
Niin ja renkaassa ei ollut litkuja sisällä kun kärmes puraisi.
Kuvasarja.
edit. episodi pistää mietteliääksi. Jos esim. normirenkaaseen tulee tuollainen ventti kulutuspinnan alueelle, voinee sen paikata ja uusi sisäkumi peliin. Ust menee hylkyyn jos paikkaus sisäpuolelta on mahdoton missio. Hmmmm.....
Ajatuksia...
Edit no2. vai onko se vaan niin, että tuon litkun periaate on tiivistää reiät niin että pääsee ajamalla himaan, jonka jälkeen rengas on romu?
Ajaessahan se kyllä tiivistää pienet reiät...
Kirjanmerkit