GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 6 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #151
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Tänään sain rikottua renkaan aika huolella. Ajoin terävään betonilohkareen reunaan ja tuloksena pari kunnon viiltoa. Sisärenkaalla loppulenkki himaan ja sitten testasin stanin litkut. Ei vakuuta, litku toimii kilon paineeseen asti, jopa puoleentoista, jonka jälkeen suhauttaa litkut lattialle.
    No tilanne on vielä "päällä", eli rengas on pajassa paikkautumassa joten raporttia tulossa kunhan lopputulos on selvillä.
    Sitäkin pohdin että olisiko litku paikannut tuon vaurion metsässä jos se ei edes reilua 1,5bar painetta kestä tulematta ulos?
    Vielä jää mainitsematta, eli asennusvirhe. Varsin mahdollinen.
    Niin ja renkaassa ei ollut litkuja sisällä kun kärmes puraisi.


    Kuvasarja.


    edit. episodi pistää mietteliääksi. Jos esim. normirenkaaseen tulee tuollainen ventti kulutuspinnan alueelle, voinee sen paikata ja uusi sisäkumi peliin. Ust menee hylkyyn jos paikkaus sisäpuolelta on mahdoton missio. Hmmmm.....

    Ajatuksia...

    Edit no2. vai onko se vaan niin, että tuon litkun periaate on tiivistää reiät niin että pääsee ajamalla himaan, jonka jälkeen rengas on romu?
    Ajaessahan se kyllä tiivistää pienet reiät...
    Tässä pari viikkoa asiaan perehtyneenä eilen löysin tuollaisen setin jota pitäisi saada jokaisesta rengasliikkeestä tilaamalla ja parhaimmista hyllystä.

    http://www.rematiptop.com/part.php?pid=58&cid=6&sid=4

    Mielestäni tuo on jo sen kokoinen reikä että se tarttee kunnon paikan litku puskee läpi kun se ei pysty tukkimaan sitä riittävän hyvin.
    Voit toki viedä tuon renkaan rengasliikkeeseen jossa se paikataan. ja sen jälkeen pysyy litkut sisällä eikä se repeä enää lisää tuosta reijän kohdalta.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  2. #152
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bartagma Katso viesti
    Tässä pari viikkoa asiaan perehtyneenä eilen löysin tuollaisen setin jota pitäisi saada jokaisesta rengasliikkeestä tilaamalla ja parhaimmista hyllystä.

    http://www.rematiptop.com/part.php?pid=58&cid=6&sid=4

    Mielestäni tuo on jo sen kokoinen reikä että se tarttee kunnon paikan litku puskee läpi kun se ei pysty tukkimaan sitä riittävän hyvin.
    Voit toki viedä tuon renkaan rengasliikkeeseen jossa se paikataan. ja sen jälkeen pysyy litkut sisällä eikä se repeä enää lisää tuosta reijän kohdalta.
    Juurikin pajalta palasin korjaushommista ja kumi on nyt vanteella normaalipaineet sisällä . Sain aamutuimaan toverilta ohjeet kumin korjaamiseen kotikonstein jotka on nyt luettavissa tuolta kuvasarjan alta. Ainakin itse sain kumin korjattua noilla ohjeilla, jokainen tietty taaplaa tyylillään .
    -Usot sie jot myö uitiin?

  3. #153
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Kerropa vielä mihin ongelmaan se liiman flambeeraus tarjoaa ratkaisun.

  4. #154
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Kerropa vielä mihin ongelmaan se liiman flambeeraus tarjoaa ratkaisun.
    En rupea julkisesti ko. konstia suosittelemaan, valmistajan ohjeet riittää.

    Mutta off the record, voin sanoa että liiman flambeeraus tehostaa/nopeuttaa paikan tartuntaa, kokeile itse.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  5. #155
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507

    "In the Ghetto..."

    Getto tubeleksista sen verran et jos omaa jotain hyvää "liima"massaa jolla sen sisäkumin saisi pysymään siinä vanteessa niin säästää pitkän pennin. Kun ottaa päälikumin pois vanteelta niin vannenauhojen(sisäkumien 24" prestaventtiili) uusiminen aina kun ottaa renkaan pois vanteelta on aika kallista hommaa mutta nyt siellä on litkut sisässä, renkaat on asettunu, hyvin litkut sisällää, olevat MAXXIS HIGH ROLLER 26x2.1" ust kumit.
    Huomenna ensilenkki kerron kokemukset kuhan saan niitä.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  6. #156
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Renkaat toimi alamäissä aivan tautisesti ja ylämäissä ois voinu olla parempi veto. siirtymillä rullas niinku työmatkapyörän kuuluukin. sisärenkaan jätin kotiin sillä nyt on luottoa sen verra siihe et ilmat pysyy sisällä vaikka ajais naulaan.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  7. #157
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    yksi mielenkiintoinen UST- renkaan käyttökokemus tältä päivältä - ajossa alla takana RQ 2.2 USTina noin parin baarin painella, sisällä reilu puoli desiä Stania (siis se taiwanissa tehty ei black-chili paskakummi ) ja niinpäs otti itteensä yhden pienoisen kalliodropin alastulossa, en tiedä mihin ....
    Ilma karkasi hetimiten, Stania tursui ulos mutta kun vihdoin uskoin vihdoin kummin tyhjenneen noin parin sadan metrin päästä, en löytäny selvää paikkaa mihin reikä oli tullut. Oli sen verran mudassa, savessa ja stanissa rengas.
    Repusta pumppu esiin ja ilmaa sisälle. Stania tuli parista kohtaa pumpatessa vielä renkaan ja vanteen välistä, sen verran oli kummi pudonnu vanteelta. Reilu minuutti pumppausta ja rengas oli ajokelpoinen. Nousi riittävästi vanteelle, piti ilman - teknisestä tuli vallan lyhyt.
    Samat ilmat on sisällä edelleen ja hyvin tuntuu ilmoja pitelevän....
    Rohkaiskoon tämä teitä muita

  8. #158
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    yksi mielenkiintoinen UST- renkaan käyttökokemus tältä päivältä - ajossa alla takana RQ 2.2 USTina noin parin baarin painella, sisällä reilu puoli desiä Stania (siis se taiwanissa tehty ei black-chili paskakummi ) ja niinpäs otti itteensä yhden pienoisen kalliodropin alastulossa, en tiedä mihin ....
    Repusta pumppu esiin ja ilmaa sisälle.

    Reilu minuutti pumppausta ja rengas oli ajokelpoinen. Nousi riittävästi vanteelle, piti ilman - teknisestä tuli vallan lyhyt.
    Samat ilmat on sisällä edelleen ja hyvin tuntuu ilmoja pitelevän....
    Rohkaiskoon tämä teitä muita
    täh! Ei vaan nyt lottoomaan kun tollanen tuuri...

    Ei vaan oikeesti,noin se menee,10:nes vuosi alkaa kohta mullakin noilla tubeless kumeksilla.. on se hyvä kun on joku asia johon voi luottaa..
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  9. #159
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    yksi mielenkiintoinen UST- renkaan käyttökokemus tältä päivältä - ajossa alla takana RQ 2.2 USTina noin parin baarin painella, sisällä reilu puoli desiä Stania (siis se taiwanissa tehty ei black-chili paskakummi ) ja niinpäs otti itteensä yhden pienoisen kalliodropin alastulossa, en tiedä mihin ....
    Ilma karkasi hetimiten, Stania tursui ulos mutta kun vihdoin uskoin vihdoin kummin tyhjenneen noin parin sadan metrin päästä, en löytäny selvää paikkaa mihin reikä oli tullut. Oli sen verran mudassa, savessa ja stanissa rengas.
    Repusta pumppu esiin ja ilmaa sisälle. Stania tuli parista kohtaa pumpatessa vielä renkaan ja vanteen välistä, sen verran oli kummi pudonnu vanteelta. Reilu minuutti pumppausta ja rengas oli ajokelpoinen. Nousi riittävästi vanteelle, piti ilman - teknisestä tuli vallan lyhyt.
    Samat ilmat on sisällä edelleen ja hyvin tuntuu ilmoja pitelevän....
    Rohkaiskoon tämä teitä muita
    Mullahan oli siinä lähes samassa kohtaa ilman lisäystä eturenkaaseen.
    Tavallinen Igniittori tubeleksena maitoliimalla tiivistettynä, joutuu lisäämään ilmaa 3 viikon välein 20 pumppausta.
    Onnää kyl ihan paskoja
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  10. #160
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Borgå
    Viestit
    451
    Mulla taas Ignitor LUST ja meni yli puoli vuotta ennenkuin paineet rupes pikkasen tippuu.Enkä käytä niissä litkuja,mutta aika hyvin pysyy ilmat.

  11. #161
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.851
    ..tämmösen löysin renkaan sisältä..??


  12. #162
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    ..tämmösen löysin renkaan sisältä..??
    *Nips*
    Ei helvetti, rubber pussy

  13. #163
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Voihan *****

  14. #164
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    rubber pussy
    Ettei vaan olis ollut Rubber Queen -gumes kun tuollainen löyty

  15. #165
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ei helvetti, rubber pussy
    Repesin koneen ääreen vaikka on vieraita kylässä
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  16. #166
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    ..tämmösen löysin renkaan sisältä..??

    Oletko saanut selville mikä aiheutti kyseisen hyytymisen?
    Minkä merkkinen litku? Mikä päälirengas? säilytyslämpötila? vai jokin muu?
    Varsin harmittavan näköinen sotku sulla. :/
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  17. #167
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.851
    Heh, ei se ollutkaan SE..joo tuollainen mälli tulee kun maitoliimalla tiivistetty rengas seisoo pitkään varastossa. Vanha NBX Lite S joka ei suostunut pitämään ilmoja millään litkulla. Tiivis tuli maitoliima/vesi litkulla mutta haittapuolena kuivuminen. Myös venttiili tahtoo jumittua liimalla. Eikä muuten kannata puhdistaa venttiiliä ainakaan jarrujen puhdistusaineella. Se sulatti tiivisterenkaan venttiilin sisältä ja vanteen juuresta! Täytyypä kokeilla Stanilla josko pitäis kun suurimmat huokoset on tukittu maitoliimalla. Muut tubeles/litkurenkaat on toiminu ilman ongelmia. Toki tuo ongelma oli tiedossa, kiitos tämän topikin. Noin pahasti liima ei hyydy jos rengas on jatkuvassa käytössä. Voisi olla mielenkiitoinen asentaa tuohon sisäkumi! Takertuu kiinni kuin tauti.

  18. #168
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Olvila
    Viestit
    320
    Samat tahnat sisällä minunkin NBXissä, ei taida uskaltaa avata. Tuo mälli saattaa antaa Granden laskussa pientä resonanssia
    "Lapasesta lähti..."

  19. #169
    Tarpeeksi kauan ku elää nii viimein v....kin näkköö...kiäh jne.

  20. #170
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Ilmajoki
    Viestit
    0
    Suhtauduin vähän epäillen tuohon "maitoliimalitkuun", mutta...

    Puutarhatraktorin rengas sanoi sopimuksen irti kuukausi sitten. Kun paikattavaa sisärengasta ei löytynyt tajusin, että tässä on kokeilun paikka.
    Reilu desi 50/50 sekoituksella liimaa renkaaseen ja kas... ilmat pysyi sisällä.

    Tässä on kuukauden aikana usko aikalailla vahvistunut "maitoliimaan".

  21. #171
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Sitä paineiden madaltamista kannattaa tosiaan tehdä maltilla. Tänään kuului "flöörps" kun olin tiputtanut paineet turhan matalaksi eräässä dropissa. Painetta oli n. 1,6bar normaalin 2 sijasta 90kg kuskilla.

  22. #172
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Porukka on vissiin käyttänyt sähköteippiä viritellessään noita ghetto tubeless kiekkoja? Mutta youtuben ohjeissa neuvottiin käyttämään gorilla-teippiä. Mikähän sen suomenkielinen vastine mahtaisi olla? Ja mistä sitä saa?

  23. #173
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Porukka on vissiin käyttänyt sähköteippiä viritellessään noita ghetto tubeless kiekkoja? Mutta youtuben ohjeissa neuvottiin käyttämään gorilla-teippiä. Mikähän sen suomenkielinen vastine mahtaisi olla? Ja mistä sitä saa?
    Jeesusteippi. Eiköhän se gorilla teippi ole vähän paksumpaa versiota. Mulla oli kahta versiota yhtaikaa. Motonetin ja Bilteman, toinen niistä oli ihan surkeata, en muista kumpi.

  24. #174
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    itsellä on reilu 2 kierrosta sähköteippiä vanteella ja sen päällä nokian sisuri ollu yli kuukauden eikä mitään ongelmia.
    Itse en välttämättä pistäis jeesusteippiä vanteelle koska sen irtirepiminen on helvettiä.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  25. #175
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Läpinäkyvä ilmastointiteippi. Se ei veny ja lähmäänny kuten hopeanvärinen.

  26. #176
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Sitä paineiden madaltamista kannattaa tosiaan tehdä maltilla. Tänään kuului "flöörps" kun olin tiputtanut paineet turhan matalaksi eräässä dropissa. Painetta oli n. 1,6bar normaalin 2 sijasta 90kg kuskilla.
    Samanlaisia kokemuksia... Takana oli liian vähän painetta, ja pienen dropin alastulossa vanne kiveen ja vanteen reunaan iso lommo, josta alkoi hörpsäytellä ilmaa ulos.

    Vanteen vahingot sai korjattua, mutta pännii silti kun kyseessä oli tuliterä ZTR355-kehä..

  27. #177
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Mitä renkuloita mantis ja Plus käytätte?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  28. #178
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mulla on maxxis crossmarkit ja dt x470-vanteet 29"-koossa. Huomasin just kun tiivistelin takakumia uudelleen että crossmark vuotaa kyljistä aivan pikkaisen.

  29. #179
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Porukka on vissiin käyttänyt sähköteippiä viritellessään noita ghetto tubeless kiekkoja? Mutta youtuben ohjeissa neuvottiin käyttämään gorilla-teippiä. Mikähän sen suomenkielinen vastine mahtaisi olla? Ja mistä sitä saa?
    Gorillateippiä on ainakin Motonetissa, mutta eikös se ole vaan mustaa jesseteippiä, eli ilmastointiteippiä. Harmaana sitä saa varmaan Siwastakin.

  30. #180
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Jeesus teipistä on olemassa surtapen versio jonka liima irtoaa teipin mukana. hintaa n.35e/rulla ja saa hyvinvarustetuista työkalukaupoista. En sitte tiiä et onko se vastaava kuin Gorilla teippi...
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •