ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 3 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 535

Aihe: On-One Inbred

  1. #61
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Itse 183 cm. 18-tuumainen 26-renkainen Scandal ei saisi olla juurikaan isompi. Sinulla eivarmasti mene pahasti pieleen 20, etenkin jos käytät lyhyehköä stemmiä, kuten On-One suosittaa.

  2. #62
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Noni, kumpi laitetaan 456:een (ei kesäkausi), 100mm reba team vai 140mm revelation? Motion ctrl ja 140mm vs. black box ja 100mm (ja huollon kautta 120mm).

    Revelation kyllä vähän kalliimpi, mutta reba pidennyksellä tulee kalliimmaksi.

    Edit: kyl toi on niin typerä fillari, että 140mm taitaa olla must.
    juminy muokkasi tätä : 28.10.2009 at 21.55

  3. #63
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Laitoin 20" Ti 456 rungon tilaukseen, katsotaan mitä paketista löytyy kun saapuu perille.

  4. #64
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Se on myöhästä nyt. 18" 456:nen sieltä tulee 140mm revelationin kera.

  5. #65
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Se on myöhästä nyt. 18" 456:nen sieltä tulee 140mm revelationin kera.
    Pirkule, se on tyypit saatava muuten puhkee kumit !
    -Usot sie jot myö uitiin?

  6. #66
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Kai ne puhkee muutenkin kun ei o ees ghettoustit. Ans nyt kattoo millon edes tulee, nehän myy fillareita, joita niillä ei kai edes ole. Ja sit millon sen saa kasaan. Ehkä sitten kun alkukesän aurinko lämmittää? Satulatolppa ja stemmikin pitäis arpoa kun ei vanhat käy, toinen on liian paksu (kai?) ja toinen liian pitkä. Jottei mene ihan sisäpiirijutuiksi, niin GT lähti tänään.

  7. #67
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Kai ne puhkee muutenkin kun ei o ees ghettoustit. Ans nyt kattoo millon edes tulee, nehän myy fillareita, joita niillä ei kai edes ole. Ja sit millon sen saa kasaan. Ehkä sitten kun alkukesän aurinko lämmittää? Satulatolppa ja stemmikin pitäis arpoa kun ei vanhat käy, toinen on liian paksu (kai?) ja toinen liian pitkä. Jottei mene ihan sisäpiirijutuiksi, niin GT lähti tänään.
    Pitkä ja pimeä talvi on aikaa ononnii kasata, sitten keväällä uudella pelillä kirmaamaan . Tolpasta en tiedä mut fcf:n stemmit ja stongat on kyl mainioita imo. Käydään joku päivä putiikissa, mullakin ois hankittavaa.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  8. #68
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esaak Katso viesti
    Laitoin 20" Ti 456 rungon tilaukseen, katsotaan mitä paketista löytyy kun saapuu perille.
    Oho. Kylän Tinbred kanta eiku paisuu

  9. #69
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Oho. Kylän Tinbred kanta eiku paisuu
    Pitää kohta alkaa järjestämään kokoontumisajoa.

  10. #70
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081

    kokoontuilemisesta

    Juu,
    renkaanpotkintaa ja kalianjuantia.

    Ja kalliolla ylikeulimista

  11. #71
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Muutaman viikkoa on nyt ollut ajossa 16" Inbred 456 ... tolppana 410mm Thomson, keulana 130mm Fox Vanilla.
    Taitaa olla 456:een tuo suora tolppa aika sopiva? Vähän tässä ihmettelen noiden set backien kanssa kun tuntuu, että muutenkin tulee penkki helposti vähän taakse. Mutta kai se suora sitten on meikäläisen valinta...
    juminy muokkasi tätä : 06.12.2009 at 09.38

  12. #72
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    No sekin on myöhästä nyt. Suora T-tolppa siihen tulee. Sopii, jos sopii...

  13. #73
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Vaikuttaa ihan laadukkaalta tavaralta runko ja haarukka vaikka hinta on ihan kohtuullinen.
    Värikin on luonnossa nähtynä ihan tyylikäs, tosin tässäkin taas liikaa turhia logoja ym. tekstejä.
    Lokareita jo sovitellaan...


  14. #74
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Mimmosia kokemuksia sisäsiittoisten keskiömuhveista? Ovatko tarvinneet kierteiden oikaisua IYO?

  15. #75
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Kyllä ainakin siitä mun Tinbredistä sai hiki päässä raastaa lastua irti sekä keskiöstä että emäputkesta.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  16. #76
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Täytyy sit katella miten pahalta näyttää. Eihän se paljon mitään maksa laittaa laakeri kiinni ja kattoa kestääkö riittävän kauan.

  17. #77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Mimmosia kokemuksia sisäsiittoisten keskiömuhveista? Ovatko tarvinneet kierteiden oikaisua IYO?
    Lastua irtosi aika reilusti omasta 456:stakin. Suosittelen toimenpiteitä ennen laakerin asennusta.

    - Tomi

  18. #78
    Mitäs toimenpiteitä sille keskiölle pitäisi tehdä ja onko tehtävissä itse vai pitääkö toimittaa liikkeeseen?

  19. #79
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    81
    Keväällä hankkimani "26er" Inbredin runko tuli kyllä näteillä kierteillä varustettuna. Ohjaus todella kaipaa lyhyttä stemmiä. IMHO 90mm on max. Tällä hetkellä paikallaan on 60 millinen 25 asteen nousulla. Passaa muutenkin tämmöselle lyhytselkäiselle.

  20. #80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bobbie Katso viesti
    Mitäs toimenpiteitä sille keskiölle pitäisi tehdä ja onko tehtävissä itse vai pitääkö toimittaa liikkeeseen?

    Vain harvalla on tarvittavat työkalut - ei edes kaikilla pyöräliikkeillä. Keskiömuhvin päiden suoruus on edellytys nykyisten ulkopuolisilla laakereilla varustettujen keskiöiden kestävyydelle. ks. http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=97

    - Tomi

  21. #81
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Joko saa mainostaa Ajomiehen™ palveluja?
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  22. #82
    Saa mainostaa

    Minun Inbredistä puuttuu vielä ohjainlaakeri jota en aio itse asentaa. Jos laitattaa sen Ajomiehellä niin samallahan sitä keskiömuhvinkin katsastaa.

  23. #83
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Juuri tuon takia annoin hyvämaineisen liikkeen asentaa pyörään haarukan ja keskiön. Työkalu ei muistaakseni ole ihan halpa ja itsellä olisi sille aika harvoin käyttöä.

  24. #84
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Minen tehny omalle Inbredille mitään, pulttasin osat vaan kiinni. Keskiössä GXP kupit ja ohjainleekkeri on joku perus FSA. Etuirengas kääntyy ja kammet pyörii.

  25. #85
    Joko paidat on hankittu? Mä ostin ittelleni kolme ja vaimollekin yhden, halvalla kun kerran sain.
    http://www.on-one-shop.co.uk/?p=3574

  26. #86
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Entisenä Skaandaali kuskina kuolasin titaanista 456:sta, mutta
    tyydyin puolivillaiseen On-One'iin .

  27. #87
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Nää Inbredit tuntuu olevan aika mielenkiintosia vekottimia, mut kertokaas miten toi kun noita malleja on vähän joka lähtöön, et näin hypoteettisesti ajatellen olisko järkevä speksata 29" ja 120mm joustolla vai kenties pidemmällä? Ja mallina se 456 teräs.

    En usko että olisin suuntaamassa niinkään tonne alamäkihurjasteluun, vaan ennemminkin tollasta XC- / trailiajelua tulis harrastettua. Mahdollisesti johonkin maratoonille tai muutaki olis kiinnostusta lähteä mukaan joskus.
    Tohon tarkoitukseen kai noi 120mm keulat toimis ihan ok ja isommasta renkaasta sais vielä lisää rullaavuutta maastossa?

    Olen 190 cm ja varmaan joku 21" runko vois toimia, nyt on GT:n 22" runko ja se tuntuu olevan muuten ihan OK, mut standover height ei ihan toimi tällaselle lyhytjalkaselle ja pitkäselkäselle. Vaikka eipä tuo nyt hirveästi ole tuolla maastossa haitannut.

    Ennen tota alurunkoa ajelin vanhalla CroMo Tequestalla ja tykästyin siihen teräsrunkoon niin täysillä, että sen takia tuota Inbrediä olen katsellut vähän sillä silmällä... you know what I mean

    Valaiskaas tietämätöntä, kiitos.
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  28. #88
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Mikäli olen oikein ymmärtänyt, Inbredin 456 -mallia on olemassa vain 26-renkailla, ja se on geometrialtaan tarkoitettu rumaan ajoon pitkällä keulalla.

    Normaalia Inbrediä, joka myös tehdään teräksestä, tarjotaan sitten sekä 26- että 29-renkailla sekä erilaisilla dropouteilla. Isorenkaisena 80 millin keula riittää, 100 keula on järkevä, 120 aika paljon. Kakskutosena jotkut kai venyttävät keulaa 140 asti.

    Sitten on Scandal, joka käytännössä on alumiinista tehty keventely-Inbred. Scandal on kokemukseni mukaan varsin mukava lelumiinirunko.

    XL-koko ilman muuta.

    "Slot dropoutit" ovat käyttökokemukseni mukaan kompromissi. Toiminnallisesti normi-dropoutit olisivat vaihdepyörässä paremmat, sinkulassa slot dropoutit toimivat siinä missä tavalliset horisontaaliset.
    Kare_Eskola muokkasi tätä : 05.11.2009 at 23.21 Syy: tarkentelua

  29. #89
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Sitten on Scandal, joka käytännössä on alumiinista tehty keventely-Inbred. Scandal on kokemukseni mukaan varsin mukava lelumiinirunko.
    Harmi, että menivät poistamaan irtokorvakkeen ja dropoutit.

    Ja sinänsä 456 oli minulle nappivalinta kun ei meikäläisen ajoa nyt kauniiksi voi hyvällä tahdollakaan kutsua.

  30. #90
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Huomasin heti että meni puurot ja vellit sekasin... vasta katoin että terästä löytyy sekä 26" että 29" mallisena, mutta 456:a vain 26" versiona ja sitten kuitenkin postasin speksit väärin päin... noh lyhytmuisti pätkii, se nyt ei ole mitään uutta

    Ok, eli 456 vois tulla kysymykseen jos siihen iskee jonku 100 - 140mm säädettävänn keulan, ilmeisesti siitä sais aikamoisen kameleontin erilaisiin maastoihin ja tarkoitusperiin.

    Vastaavasti tuo 29" ja 120mm tai 100mm olis taas aika passeli tuollaiseen trailiajeluun, ehkä hieman relampaan käyttöön kuin kunnon enskarevittelyyn vai ymmärsinkö tämän nyt ihan väärin?
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •