FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 128 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 78 118 126 127 128 129 130 138 178 228 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.811 - 3.840 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tube Katso viesti
    Miten olette muuten laittanut noita kiinni kypärään? Olen varsinkin yrittänyt laittaa tuota fenixiä mutta en saa sitä kunnolla kypärään kiinni siten, että se olisi oikeassa kulmassa ja tukevasti.
    Fenix LD20:n olen kiinnittänyt tällä tavalla kypärään:

Eli lamppu on vyökotelossaan, joka on sitten erillisellä tarranauhalla kiinni kypärässä. Ulkonäkö on mitä on, mutta ainakin lamppu on pysynyt paikoillaan ja kulma on sopiva. Viime talvena kokeilin myös Fenixin BikeMountia, mutta sitä oli paljon vaikeampi säätää sopivaan kulmaan.
    Onpa kevyt - taitaa olla sellainen hiilidioksidirunko?

@KostiOlavi (twitter)

Tube Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kosti K. Katso viesti
    Fenix LD20:n olen kiinnittänyt tällä tavalla kypärään:

*nips*

Eli lamppu on vyökotelossaan, joka on sitten erillisellä tarranauhalla kiinni kypärässä. Ulkonäkö on mitä on, mutta ainakin lamppu on pysynyt paikoillaan ja kulma on sopiva. Viime talvena kokeilin myös Fenixin BikeMountia, mutta sitä oli paljon vaikeampi säätää sopivaan kulmaan.
    Toiha on hyvä. Enhän mä ees muistanu tommoista vyölenkkiä. Nyt se menee siihen hyvin. Kiitos hjelpistä.

WHL82 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tube Katso viesti
    Oma DX:n fillarilampun tilaus lähti 11.10 ja seuraavana perjantaina 16.11 se lähti tulemaan tänne päin. Eilen 28.11 se sitten tuli.
    Tuntuis olevan iha hyvä lamppu, mut huomenna ensimmäinen testi lenkki niin siellähän selviää. Fenix ld20 ja tuo DX lamppu, toinen tankoon ja toinen päähä ni eiköhän nillä näe iha ok.
    Hyvin oli pakattu ja kaikki oli mukana mitä piti.
    Mä en ole vielä ymmärtänyt DX:n lähetyksien logiikkaa. Itse tilasin lampun 6.10 ja 19.10 pitäis olla lähetetty, mutta mitään ei ole kuulunut. Toinen tilaus on tehty 8.10, mutta se odottaa vieläkin jotakin. Yhteyttä pyysivät ottamaan. Tämä toinen tilaus on otsalamppumalli.

Jotkut saavat tavaransa kohtuu nopeasti, mutta toisilla kestää ikuisuuden. On tää niin väärin

Cool

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    2. Jos selvästi huomaat ettei toinen näe sinun lähestymistäsi(pimeä/hämärä kevyenliikenteenväylä), niin esim. yskäise miehekkäästi hyvissä ajoin niin toinen tietää varautua Varsinkin jos hänellä on koira. Pelästynyt eläin voi tehdä mitä tahansa ja tuo koirille juttelu on tullut tutuksi tuolla poluilla..
    Itsellä on tapana joskus vihellellä tai lauleskella pyöräillessä. Yleensä tosin lähinnä silloin kun oletan, ettei kukaan ole kuulemassa. Mutta varsinkin laulamalla kyllä antaisi itsestään sen verran mielenvikaisen kuvan, että vastaantulijat väistäisivät varmaan tien toiselle puolelle jos voisivat.

Itse koitan yleensä tarvittaessa käyttää kelloa, mutta joskus on tullut koiranulkoiluttajien kohdalla myös vihelleltyä. Yleensä olen yrittänyt suosia kappaletta "Oi katsoppas vaari tuota hauvaa".

Itsellä on tapana joskus vihellellä tai lauleskella pyöräillessä. Yleensä tosin lähinnä silloin kun oletan, ettei kukaan ole kuulemassa. Mutta varsinkin laulamalla kyllä antaisi itsestään sen verran mielenvikaisen kuvan, että vastaantulijat väistäisivät varmaan tien toiselle puolelle jos voisivat.

Itse koitan yleensä tarvittaessa käyttää kelloa, mutta joskus on tullut koiranulkoiluttajien kohdalla myös vihelleltyä. Yleensä olen yrittänyt suosia kappaletta "Oi katsoppas vaari tuota hauvaa".

Kukahan DIY-mies kehittelisi jarrut, jotka saisi vinkaisemaan oikein kunnolla halutessaan?

Kummassa fenixessä on parempi valokuvio pyöräily käyttöön PD30 vai TK11?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WHL82 Katso viesti
    Mä en ole vielä ymmärtänyt DX:n lähetyksien logiikkaa. Itse tilasin lampun 6.10 ja 19.10 pitäis olla lähetetty, mutta mitään ei ole kuulunut. Toinen tilaus on tehty 8.10, mutta se odottaa vieläkin jotakin. Yhteyttä pyysivät ottamaan. Tämä toinen tilaus on otsalamppumalli.

Jotkut saavat tavaransa kohtuu nopeasti, mutta toisilla kestää ikuisuuden. On tää niin väärin
    Saattaahan se kismittää kun tavaroita ei näy, mutta noilla hinnoilla ja ilmasilla postikuluilla ei oikeen oo varaa valittaa. Nopeempiakin vaihtoehtoja löytyy, mutta ne maksaa. Valintojen maailma...
    Se on tietty eri asia jos se paketti oikeesti katoaa matkalla Suomeen.
    Att inte cykla är att gå för långt

Passaako niissä DXn lamppujen laturi suoraan pistorasiaan vai pitääkö siihen olla tämmönen adapteri systeemi? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehtä Katso viesti
    Passaako niissä DXn lamppujen laturi suoraan pistorasiaan vai pitääkö siihen olla tämmönen adapteri systeemi? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529
    Adapteri tarvitaan.
    Onpa kevyt - taitaa olla sellainen hiilidioksidirunko?

@KostiOlavi (twitter)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    1. Älä oleta toisen tekevän jotain. Muista ennakointi jne.

2. Jos selvästi huomaat ettei toinen näe sinun lähestymistäsi(pimeä/hämärä kevyenliikenteenväylä), niin esim. yskäise miehekkäästi hyvissä ajoin niin toinen tietää varautua Varsinkin jos hänellä on koira. Pelästynyt eläin voi tehdä mitä tahansa ja tuo koirille juttelu on tullut tutuksi tuolla poluilla..
    Kiitoksia myötätunnosta

1. Näin on - onneksi olin ennakoinut ja vähentänyt vauhtia, kun vastaantuleva näytti käyttäytyvän epävarmasti.
    2. Täällä ei yskäisyt ja kellokaan aina auta, kun ihmisillä on korvastereot päällä - niin oli tälläkin kaverilla, eikä hän kuullut kelloni pingausta kauempaa.

Asun Võrun kaupungissa ja täällä liikennekulttuuri on vielä heikohko. Virolaisilla on tapana peittää koko kevyenliikenteen väylä tavallisesti niin, että kuljetaan käsikoukkua ja jutustellaan mukavia. Samoin pyörätapahtumissa ajellaan useampi rinnakkain, että voi seurustella. Ja kulttuuriin kuuluu vielä sanonta, että joka ei riskiä ota ei shampanjaa juo!

Että kaikki valot kehiin, mitä vain on - vaikka vähän häikäisisikin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Passu Katso viesti
    Kummassa fenixessä on parempi valokuvio pyöräily käyttöön PD30 vai TK11?
    Muistelin, että joku postasi linkin yhdelle Venäläiselle sivulle, jossa on taskulamppujen "beamshot" -kuvia.. No, en kuitenkaan löytänyt, mutta onneksi google auttoi tässäkin ongelmassa

http://fonarevka.lux-rc.com/

Kuvauspaikkojen valaisin listat ovat erilaisia, mutta jos esimerkiksi valitset kuvauspaikaksi "Road", niin siellä on molemmat lamput listalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iero Katso viesti
    2. Täällä ei yskäisyt ja kellokaan aina auta, kun ihmisillä on korvastereot päällä - niin oli tälläkin kaverilla, eikä hän kuullut kelloni pingausta kauempaa.
    Se yskäisy kommentti oli siihen tyttö ja koira haaveriin.. Ekassa haaverissa siitä tosiaan ei olisi ollut mitään hyötyä. Ihmiset eivät tajua, kuinka he altistavat itsensä vaaratilanteisiin noiden nappikuulokkeiden takia. Siinä helposti unohtuu ympäristön tarkkailu ja muiden huomioon ottaminen kun ajatukset ovat muualla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iero Katso viesti
    Asun Võrun kaupungissa ja täällä liikennekulttuuri on vielä heikohko. Virolaisilla on tapana peittää koko kevyenliikenteen väylä tavallisesti niin, että kuljetaan käsikoukkua ja jutustellaan mukavia. Samoin pyörätapahtumissa ajellaan useampi rinnakkain, että voi seurustella.
    No, mutta tuohan kuulostaa tulta Samaa siis harrastetaan täälläkin..
    Nappulakenka muokkasi tätä : 30.10.2009 at 15.12
    Still rides with 26er

Jopo Juoppo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    200lm alkaen, alle älä mee. Äläkä välitä muista, jokainen osaa katsoa sivuun. Tänään joku urpo veteli pimeellä pyörätiellä suksilla ja sauvoilla ilman heijastinta ja lamppua. Piti oikeen kattoa, että mikä sieltä tulee, niin tää hyväkäs meni vielä kiukuttelemaan kun piti oikeen päin näyttää. Sanomattakin on selvää, että koko ajan tuijotti mun otsalamppua
    Meneekö paljon pieleen lm lukemista, jos pudotan nollan pois perästä niin saan suuntaa antavan W-määrän? Kysessä siis hehkulangan tuottama valo,

Mikäli arvio pitää kutinsa edes jollakin haarukalla, niin sokaiset vastaantulijasi pöpelikköön?

Molemmissa tapauksissa tietenkin se heijastimen muotoilu on se oleellinen tekijä.

P.S.
    Olen nyt ajellut viikon Shimanon Shimano 6V / 2,4W napadynamon (Biltema, polttimon polttaja(!)) yhdistettynä tuohon

http://www.bike24.com/1.php?content=...=0;mid=0;pgc=0

Ei voi kuin kehua, valokuvio ja voimakkuus. Kondensaattorin ansiosta valoteho säilyy myös "ryömintänopeuksissa"
    Työvälipyöräily ympäri vuoden, eikä hyydy paristot pakkasessa.
    Toimitus kotiovelle hoitu alle 1 vko.
    Olen miettinyt paljonkin tuota vastaantulijan häikäisyä valaisinta valitessa (myös itse kokoeneena) ja uskoisin että tässä tapauksessa sekin olisi minimoitu.
    Jopo Juoppo muokkasi tätä : 31.10.2009 at 08.27

Mites toi DX:n Magicshine-lampun kypäräversion hihna oikein istuu? Olisko kellään näyttää kuvaa siitä kypärään kiinnitettynä? Tilasin nyt sellasen mutta tuli vähän jälkiehkäisyfiilis että onko se kiinnityspanta sittenkään mun tarkoitukseen sopiva.

Nappulakenkalle suurkiitokset tuosta linkistä itäpoikien valotestiin, uusi pd 30 on ilmeisesti kirkkaampi kuin tuossa testissä oleva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kykloman Katso viesti
    Mites toi DX:n Magicshine-lampun kypäräversion hihna oikein istuu? Olisko kellään näyttää kuvaa siitä kypärään kiinnitettynä? Tilasin nyt sellasen mutta tuli vähän jälkiehkäisyfiilis että onko se kiinnityspanta sittenkään mun tarkoitukseen sopiva.
    Honkkarista tilaamisessa hintaan kuuluu jännitys siitä mitä on saamassa. Ei noita hirveästi ole kiinnostanut ainakaan mun pennoisia palauttaa, jos jossain kilkkeessä on ollut ongelmia. Paketin purkuun ja käyttöönottoon kannattaa varata yleismittari, jeesusteippiä, nippusiteitä ym. perustarpeita. Tankomallin ainakin saa pottaan kumilenkillä. Ei tuota lamppuakaan mainosteta minään kypärä- vaan otsalamppuna. Eiköhän nuo ole samat laitteet, toinen hikinauhan kanssa ja toinen ilman.

Näin se istuu:

Eli remmit pois ja tuo muovipidike nippareilla vanhaan kypärään. Koitin kyllä hihnoillakin, ja niilläkin onnistuu, mutta toi on mun mielestä vähän siistimpi ratkasu. Tuossa muuten 25-asteinen linssi heijastimen tilalla.
    Painopiste tulee aika korkeelle tolla pidikkeellä, mutta lamppu on sen verran kevyt että ei haittaa. Eikä tuo leveä keilakaan hirveesti osu kypärän lippaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi T. Katso viesti
    Tankomallin ainakin saa pottaan kumilenkillä
    Riippuu vähän kypärästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Tuossa muuten 25-asteinen linssi heijastimen tilalla.
    En kyllä kypärään laittaisi noin leveää keilaa. Makuasia tietenkin.

Tänään minullekin Itellamies toi työpaikalle laatikollisen linssejä Led-Techistä. Sovittelin noita paikalleen ja päädyin 25 asteisen sopivan tankovaloon. Kypärään ehdottomasti vähän kapeampi keila. Tarkoitus on kyllä itsellä ostaa toinen tuollainen, että näin mustan maan aikaan on sekä tangossa, että kypärässä valo. Lumella menee tuolla tankovalollakin varmaan hienosti. Vaimon pyörään (hyrpiidi SPPT:stä) laitoin tuon 25 asteisen linssin. Saahan nähdä miten se yllättyy kun seuraavan kerran lähtee ajamaan. En ajatellut kertoa modauksesta.

Kahden eri lampun välillä oli muuten melkoinen rakenne-ero. Jälkimäisenä tilattu oli edistyksellisempi malli ja siinä oli paremmat suojaukset sisäpuolella. Ensin ostettuun sopi 25 asteinen linssi modaamatta sisälle, mutta uudempaan piti viilan kanssa sovittaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi T. Katso viesti
    Honkkarista tilaamisessa hintaan kuuluu jännitys siitä mitä on saamassa. Ei noita hirveästi ole kiinnostanut ainakaan mun pennoisia palauttaa, jos jossain kilkkeessä on ollut ongelmia. Paketin purkuun ja käyttöönottoon kannattaa varata yleismittari, jeesusteippiä, nippusiteitä ym. perustarpeita. Tankomallin ainakin saa pottaan kumilenkillä. Ei tuota lamppuakaan mainosteta minään kypärä- vaan otsalamppuna. Eiköhän nuo ole samat laitteet, toinen hikinauhan kanssa ja toinen ilman.
    No joo mulla on näitä MTE lamppuja pari kappaletta ja useampi DX:n laturi on kirjaimellisesti räjähtänyt käytössä. Sen suhteen on tuttua tämä asiointi. No enivei.

Nyt alkaa koetella hermoja. Tilasin Fenix PD30 R2 hkequipment (Hong Kong) ja ilmoitettiin postitetuksi 16.10. Katsoin tuossa eilen seurantakoodilla missä mennään ja se ilmoitti paketin lähteneen 29.10. Siis melkein kaksi viikkoa makasi paikallisessa postissa ennenkuin löysi tiensä Suomea kohden .
    Mrrrrr...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Eli remmit pois ja tuo muovipidike nippareilla vanhaan kypärään
    Hmmjoo aika korkealle tulee... no täytyy katella josko kuitenkin laitan tän tankoon ja jatkan MTE-fikkarilla kypärässä. Keveys houkuttelee kyllä. DX:n kuvien perusteella nämä on muuten samalaiset pakkaukset, mutta "kypäräversiossa" tulee bonuksena se sträppi ja paketti on vielä dollarin halvempi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    En kyllä kypärään laittaisi noin leveää keilaa. Makuasia tietenkin.
    Juu, kyllä tuo ihan harkittu päätös on Tangossa on melkein saman verran tehoa sekä kapeella että leveellä keilalla, joten menosuuntaan riittää jo näkyvyyttä. Mulla oli viime syksynä P7-fikkari heijastimella kypärässä, ja ajattelin että spotti leviää paremmin mitä korkeemmalla se on maasta. Mutta kun sillä sohottaa suoraan tuohon eturenkaan eteen - mitä tulee tehtyä aika usein - se spotti on niin kirkas että se näyttää hämärään tottuneilla silmillä valkoselta läntiltä, ja niin maasto kun hajavalokin on yhtäkkiä näkymätön. Valon määrällä ei ole niin merkitystä, vaan sillä että se on tasaisesti jakautunut.
    Tuo P7 on lisäksi liian tehokas tankovaloihin verrattuna, koska se syö kaikki varjot polulta, joten keilaa on ihan hyvä leventää. Jos DX:ä olis mun ainut valo, laittaisin sen varmaan 15-asteisella tankoon.
    DX:n kuvien perusteella nämä on muuten samalaiset pakkaukset, mutta "kypäräversiossa" tulee bonuksena se sträppi ja paketti on vielä dollarin halvempi
    Täysin samanlaiset, paitsi että otsavalomallissa tuo pienempi kumilenkki on musta punaisen sijaan
    Patrik muokkasi tätä : 31.10.2009 at 10.07

DX yllätti eilen illalla.. Tilasin 25.10 pari fikkaria, akut, laturin ym kilkettä, niin ilmottivat eilen että paketti on tuloillaan

Eikös niiden perinteinen toimitusaika oo jotain 5 viikkoo??
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nakili Katso viesti
    Eipä ole. Mulla on monta kertaa paketit tulleet viikon sisällä.. Tämän suositun valon kanssa kysyntä vaan on niin kovaa, että toimitukset venyvät väkisin. Oikeastaan sama koskee kaikki kysyttyjä tuotteita.
    Still rides with 26er

DX yllätti eilen illalla.. Tilasin 25.10 pari fikkaria, akut, laturin ym kilkettä, niin ilmottivat eilen että paketti on tuloillaan

Todella hämmentäväää. Itse odottelin viime syksynä 2 kuukautta yhtä lamppua!

Nyt tästä viisastuneena laitoin joikaisen kilkkeen menemään omana tilauksenaan eli akuille oma tilaus, fikkarille oma tilaus, tankotelineelle oma tilaus, laturille oma tilaus.... ja TaikaHohdolle oma tilaus...

DX ainakin viime syksynä aivan ihmeellisesti viivytteli tilauksia jos laittoi kaiken samaan läjään - ihan kuin pystyisivät toimittamaan vasta kun TUURILLA varastosta löytyy kaikki tavara samaan aikaan, ottamatta saapuvista mitään sivuun mun tilaukseen. Siltä se ainakin vaikutti kun seurasi tilauksenseurannassa.

Viikko sitten erikseen tilatuista tankolampusta ja adapterista jälkimmäinen lähti juuri matkaan, taikahohto on vielä tilassa Waiting for Supplier.

No niin, posti toi viimein tuon tilaamani PD30 R2. Akut latautuu...

No ni, hope 4 sano ittensä irti.

Lopetin pähkäilyn ja laitoin setin englantiin elvytettäväksi.
    Iglumies muokkasi tätä : 05.11.2009 at 21.06

Älä vielä innostu, minäkin sain 6.10. tilatusta lähtöilmoituksen 20.10. "Your order has been shipped from the fulfillment center", mutta seurannan mukaan paketti on lähtenyt HK:sta vasta eilen...
    MoreCowbell++

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    No niin, posti toi viimein tuon tilaamani PD30 R2. Akut latautuu...
    Miltä uusi pd30 R2 vaikuttaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Passu Katso viesti
    Miltä uusi pd30 R2 vaikuttaa?

Todella laadukkaan oloinen peli, ei voi muuta sanoa. Just rakentelin sen kiinni tuohon Cicli B:n ylikoon tankoon Led Lenserin Halter-kiinnikkeellä. Toisin kuin Fenixin omalla Bike Mount, nyt sain lampun aivan stemmin viereen kiinni. Shimanon vaihdevaijeri ei ole enää varjostamassa valokeilaa, kuten ennen oli. Supertukeva kiinnitys tuolla Halterilla. Fenix on läpimitaltaan 21,5 mm, kun taas tuo Halter on tehty 24 mm paksuiselle lampulle. Jouduin tästä syystä puristamaan kiinnikkeen lampun ympärille tuolla kuvassa näkyvällä nippusiteellä.

Testilenkki jää huomiseen. Lamppu näkyi painavan keittiövaa'alla 85g akkuineen.

Edit. 4.11: Pari tuntia tuli ajeltua ympäri Espoota nyt iltasella ja teline vaikuttaa todella hyvältä. Lamppu pysyy kuin naulittuna paikallaan, eikä valokeila vaeltele mihinkään. Uskoisin että tässä Halterissa pysyy lamppu kiinni myös maastorymistelyssä.
    PHI muokkasi tätä : 05.11.2009 at 00.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •