ElectrobikeGarminGiant
Sivu 5 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #121

    Marin BV SS -kasassa ja tsekattu läpi

    Moro

    Kahden päivän projekti valmis. Purin pyörän alkutekijöihinsä, puhdistin ja tarkastin kaikki osat keskiölaakeria lukuun ottamatta ( pyörii tarkasti ja herkästi ). Sitten 32-16 -SS- itse-tehty-setti ja osat kiinni ja menoksi.

    Mariniin tuli kiinni oman varaston noin 10 vuotta vanhoja ylijäämätuotteita , mm. vähän ajetut ( eturenkaat rengasparista ) Michelinit ja IRC:t taittuvasivuisina, Dia-Compen -jarrukahvat sekä Suginon 175 mm:n kammet. Jarruvaijerit kuorineen myös pistin uusien.
    STX- cantijarruissa oli vielä yli puolet kitkapintaa jäljellä, joten saivat kelvata.

    Koeajossa totesin sen , mitä odotinkin eli luistonesto oli liian aktiivinen... joudun ostamaan uuden 32 -34 hampaisen eturattaan Compact -jaolla. Toinen uushankinta Sramin ketjujen lisäksi pahus

    Alkujaan tämän lähetti Kemizti
    Tuo runko löytyy vieläkin varastosta, vuosimallin -96 helmiäisoranssi Lavadome, cr-mo runko, melko letkeä peli.. ja keulana R-tuunattu Marzocchi DH-3, rouhea.. takavanteena palveli vuosia WorldForce Blackdiamond, kului lopulta jarrupinnoista puhki.. tankokin piti joskus Ransun kaupasta hankkia sävysävyyn rungon kanssa, Clubroost go-fast comp II
    Tämä mun Marin on samaa vuosimallia, ja Ransun kaupasta minäkin
    olen esim. teettänyt kiekkoparin ( WTB Powerbeamit ohennetuilla DT-Championeilla, ovat vielä iskussa)

    Kivaa näpräämistä tämä neoretroilu -- tosin nyt saa
    riittää tältä talvelta, sillä tämä oli jo toinen pyöräprojekti kuukauden sisällä

    Kuvia galleriassa : http://asko7.softavenue.fi/kuvagalle...ID=1899#K14600

    JT

  2. #122

    Marinointia lisää...

    Jes, nyt on pari keppeetä lenkkiä vedetty pääosin metsäautotiellä
    välityksillä 42-18. Tuo sopii aika hyvin ajateltuun käyttööni.

    Maastoon pitää vaihtaa kyllä 32:nen eteen - sitten nousee mäetkin meikän väännöllä.
    Niin ajattelin kyllä joskus palauttaa pyörän ihan alkuperäiseksi, mutta
    nyt sillä vain ajellaan jopa työmatkoja joskus.

    Kataloogin mukaan -96 Marin Bear Valley painaa STX/STX-RC- varustuksessa Mavicin 238-vanteilla 11,8 kg. Satula San Marcon Rally on tosi painava , n. 500 g, mutta mukava.
    SS- varustuksessa kevlar-renkailla ja lite-sisuskumeilla sain puntariin lukeman 10,9 kg. Tästä voisi keventää etuhaarukkaa vaihtamalla ( Cannarin Pepperoni jennassa ahead-setteineen ja kannattimineen) ja satulaa vaihtamalla ( Cannarin Coda varastossa ) vielä yli puoli kiloa, mutta Marinin Cromo-Rockstari on mukavan tuntuinen ajossa, ottaa tärinää kivasti pois katuslikseillä ajettaessa.

    Näitä Marineja on aika paljon mm.Briteissä ja Australiassa retrottu, ja suosituimmat
    merkit näyttävät ainakin tällä saitilla olevan , yllätys, yllätys, Klein, Kona ja Cannondale
    http://www.retrobike.co.uk/forum/vie...54c0f412cb1cd6
    Raja Wanhemmille pyörille on tuolla saitilla vedetty vuoteen 1997.

    Retroillaan
    JT

  3. #123
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    suosituimmat
    merkit näyttävät ainakin tällä saitilla olevan , yllätys, yllätys, Klein, Kona ja Cannondale
    http://www.retrobike.co.uk/forum/vie...54c0f412cb1cd6
    Raja Wanhemmille pyörille on tuolla saitilla vedetty vuoteen 1997.

    Retroillaan
    JT
    Tuosta rajasta käytiin aikamoista vääntöä, ja lopulta päädyttiin vuoteen 1997
    Tästä vanhemmat ovat siis Retrobike-foorumin mukaan retro-pyöriä tällä hetkellä.

    Sittenhän voidaan vielä jakaa erikseen vintage- /classic-osioihin jos halutaan...

    Tervetuloa vaan tuonne foorumille!
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  4. #124
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    suosituimmat merkit näyttävät ainakin tällä saitilla olevan , yllätys, yllätys, Klein, Kona ja Cannondale
    http://www.retrobike.co.uk/forum/vie...54c0f412cb1cd6
    No enpä tiedä. Klein ehkä rajatussa piirissä (minä ja Shamus ), Cannondale ei juurikaan kerää innostusta paitsi ehkä vanhemmat mallit, joissa on 24" takakiekko.
    Konaa britit diggailevat, mutta vielä enemmän Fat Chancea, GT:tä ja PACEa.

    Siellä on vähän eri meininki kuin esim. USA:n foorumeilla. Noin yleistäen britit tekee pyöristään monenkirjavia sekoittaen osia "mielipuolisesti" kun taas jenkkilässä rakennetaan hillitympiä, enemmän tehdasspeksejä vastaavia. Jenkit kun tietää, että ne sikakalliit bling-bling CNC-osat ei oikeasti toimi mutta kun niitä oli Euroopassa vain rajoitetusti saatavilla, niin nyt lätäkön tällä puolen noita osia haalitaan pyöriin vaikka joku XT/XTR -setti toimii paremmin.

  5. #125
    No enpä tiedä. Klein ehkä rajatussa piirissä (minä ja Shamus ), Cannondale ei juurikaan kerää innostusta paitsi ehkä vanhemmat mallit, joissa on 24" takakiekko.
    Konaa britit diggailevat, mutta vielä enemmän Fat Chancea, GT:tä ja PACEa.
    by Hells

    Tuo GT:n imago ( ja osien laatu ) meni aika nopeasti alas kun siirryttiin 2000-luvulle.
    Täpärit eivät olleet ilmeisesti kovinkaan onnistuneita...

    Harmi sinänsä, sillä kyllä minäkin ottaisin talliin esim. 90-luvun Zaskarin, jos löytäisin sopivan... ja halavalla

    Toinen itselle kiinnostava aihio olisi -92-95 välin CAAD3 -M900-Cannari ( harmi kun tuli myytyä oma aikanaan pois ). Siinä oli loistavan kevyt ja hienosti viimeistelty runko ferrarinpunaisena... joten jos jollakulla olisi jouten niin kilauta kaverille...

    JT

  6. #126
    KHS montana summit vuodelta -92 luulisin mutten löytänyt enää ostokuittia (yllätys) joten ihan varma en tosta vuosimallista ole.



    Pyörä on ihan orkkis, mitä nyt uutena on lisätty nousukahvat. Renkaat ovat vaihtuneet slikseihin maastokäytön jäätyä ja aikanaan tuli hölmöyksissään heitettyä alkuperäiset maastorenkaat roskiin. Renkaina tossa kuuluisi olla Ritcheyn Quadit, jospa sellaiset joltain vielä löytyisi... ja erikoishuomio hotteihin Shimanon biospace eturattaisiin.

  7. #127
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Hieno KHS! Tuli aikanaan fanitettua merkkiä yleensä onnistuneiden osavalintojen vuoksi..Toi Summit taitaa olla -92, vaihteistosta päätellen..

  8. #128
    Hieno on Montana ja ihan alkuperäinen

    OFFTOPICIA pukkaa:

    Kotiin töistä Marinilla tänään päästeltyäni tuli mieleen
    kokeilla tästä rungosta CC-aihiota, sillä eihän siihen tarvitse
    muuta kuin pultata käyrää stongaa kiinni....
    semislikit rullaavat hhyvin 3,5 -4 baarin paineilla

    Ei kellään satu olemaan noita Misukan Wildgripper Sprinttejä
    joutavana ? Toinen samanlainen sopisi kuin nenä päähän ulkönäköön ja
    se rullaa karvan verran paremmin kuin IRC Mythos -SemiSlick K.

    Pitemmälle viety CC-SS idea sisältäisi heittää 700-kiekot alle ( ylimääräiset
    parit löytyy Veloflexin Roubaix-tuubien kera ) . Side-pull-jarruille voisi
    tehdä paksusta alumiinista kiinnikkeet mtb-runkoon. Sitten se 50-hampainen limppu vielä eteen kiinni....

    OFFTopic kiinni ....

    JT

  9. #129
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Vähän kuvaa tämänhetkisestä kunnosta..suoraan ladosta:



    Tizumo muokkasi tätä : 28.04.2012 at 11.25

  10. #130
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Tuo on hieno! Ladosta tai ei.
    ..makes Jack a dull boy...

  11. #131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tizumo Katso viesti
    Vähän kuvaa tämänhetkisestä kunnosta..suoraan ladosta:

    http://www.aijaa.com/img/b/00018/5172229.jpg
    http://www.aijaa.com/img/b/00073/5172234.jpg
    Komppaan edellistä, kivoja latoja sulla löytyy -mullekin menisi yksi tuollainen, pitääpä mennä
    tsekkaamaan lakeuren larot läpi
    Tuo wanha marsu on hieno...

    JT
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 06.11.2009 at 17.05 Syy: imgtagit pois quotesta

  12. #132
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187

    Peukalo ylös

    Oijoi on hieno fillari Oisko tetoja vähän -Janne

  13. #133
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    onko ne kuvat aina pakko pistää siihen lainausviestiin mukaan (sori valitus mutta vanne kiristää päätä) hieno fillari !
    Vanha mutta lihava.

  14. #134
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tizumo Katso viesti
    Vähän kuvaa tämänhetkisestä kunnosta..suoraan ladosta:
    On hieno!! Noihin kiekkoihin vielä pinnaheijastimia joka pinnaan niin avot
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  15. #135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    onko ne kuvat aina pakko pistää siihen lainausviestiin mukaan (sori valitus mutta vanne kiristää päätä) hieno fillari !
    heh , ei aina mutta tässä tapauksessa - kullaaa

    JT

  16. #136
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tizumo Katso viesti
    Vähän kuvaa tämänhetkisestä kunnosta..suoraan ladosta:
    Miten jarrut pitää noissa teräsvanteissa.

    Hiano lewykiekko takana.

    Kyllä willarit oli hianoja ennen.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  17. #137
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    by Hells

    Tuo GT:n imago ( ja osien laatu ) meni aika nopeasti alas kun siirryttiin 2000-luvulle.
    Täpärit eivät olleet ilmeisesti kovinkaan onnistuneita...

    Harmi sinänsä, sillä kyllä minäkin ottaisin talliin esim. 90-luvun Zaskarin, jos löytäisin sopivan... ja halavalla

    Toinen itselle kiinnostava aihio olisi -92-95 välin CAAD3 -M900-Cannari ( harmi kun tuli myytyä oma aikanaan pois ). Siinä oli loistavan kevyt ja hienosti viimeistelty runko ferrarinpunaisena... joten jos jollakulla olisi jouten niin kilauta kaverille...

    JT
    Täällä on yksi onnellinen kahden GT:n omistaja
    Retro CroMo on harmi vain liian pieni, muuten se olisi SE pyörä. Uudempi alurunko (disc) tuli rakennettua mieleisillä palikoilla aika makoisaksi jäykkäperäksi ja jos vaikka joskus olis varaa ostaa talli täyteen maastureita, niin tod.näk. jättäisin tuon ekan ihka oman rakentamani fillarin fiilistelymielessä ainakin koristeeksi seinälle
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  18. #138
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Miten jarrut pitää noissa teräsvanteissa.

    Hiano lewykiekko takana.

    Kyllä willarit oli hianoja ennen.
    Edessä on vanteena muistaakseni Araya rm-400, aikansa hipompaa tavaraa. Kiilto vaan hämää..Napa eka xtr, linkku Salsa, renkaana hyvässä kunnossa oleva Ritcheyn z-max, mutta ajattelin pistää tuoreemmat Panaracerin Smoket alle. Niitä kun saa uusina taitettavina mustina Foxcompista.

    Muuten osavalikoima on seuraava:

    xt-ohjainlaakeri 1 ja 1/4"
    Syncros -kannatin
    Club Roost gofast -tanko
    satula Flite
    tolppa Kalloy, passaa värin puolesta, mut voisin vaihtaa mustan Syncrosin tilalle
    kammet Grafton
    pedaalit 737:t, "ne alkuperäiset"
    takavaihtaja eka xtr, etunen xt
    cantileverit Critical Racing
    levykiekko Sugino
    keula Marsun xc 500

    Ensi kesänä yritetään päästä retro dh:seen ..

  19. #139
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tizumo Katso viesti
    ..mutta ajattelin pistää tuoreemmat Panaracerin Smoket alle. Niitä kun saa uusina taitettavina mustina Foxcompista.
    http://www.firstflightbikes.com/TimbukTire.htm

    Tuommoisiakin kannattaa kysellä jos haluaa autenttisempaa fiilistä.
    ..makes Jack a dull boy...

  20. #140
    Hienoa

    Tuo on ihan ykkösluokan mbt-kulttuuriteko Panaracerilta

    Pitäisikö pistää pari tilaukseen vastaisen varalta .... mun filo
    on kyllä liian uusi noille ( 96:n )

    JT

  21. #141
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187

    Peukalo ylös

    Mulla on cännari M800 Ferrarinpunaisena Talvikäyttöön menos Sit on yhet panaracerin valkosivu kumit ,tosin aika järeet ajaa mut tyylikkäät kumit

  22. #142
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    tampere
    Viestit
    48
    Eikai toi Promont vaan löytynyt Masosta vanhan takkutukan jäämistöinä? Mikään täpäri ei ole ikinä potkinut niin pahasti jaloille kuin vanha klassikko

  23. #143
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Kleinin mitoituksella 18" (XS) eli Kleinin pienin koko. Vaakaputki 560mm.
    Rupeaa tuo pikkuinen olemaan kunnossa...





    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  24. #144
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Nyt olisi eBayssa harvinainen Yeti C-26 myynnissä. Tämä on saanut aikaan aikamoista keskustelua eri maiden fillarifoorumeilla.

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...=STRK:MEWAX:IT

    Myyjä ei oikein anna kunnolla tietoa rungosta, mutta varmaa on, että se ei ole Tomacin, vaikka myyjä niin väittää.

    Lisää tietoa pyörästä täällä: http://www.yeti-c26.net/bikes.html

  25. #145
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Tämä onkin varmaan ainoa foorumi maailmassa jossa ei ole tuosta vielä keskusteltu...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  26. #146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Rupeaa tuo pikkuinen olemaan kunnossa...
    Huh huh, se vaan on nätti. Muistuu elävästi mieleen kuinka junnuna haaveilin Klein:sta. Iso peukku näille projekteille.

  27. #147
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Nyt olisi eBayssa harvinainen Yeti C-26 myynnissä. Tämä on saanut aikaan aikamoista keskustelua eri maiden fillarifoorumeilla.

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...=STRK:MEWAX:IT
    Aika hyvällä hinnalla näyttää menevän..

  28. #148
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tizumo Katso viesti
    Aika hyvällä hinnalla näyttää menevän..
    Nyt joku sisäpiiristä tarjoaa. Ei voi maksaa noin paljon. Tosin jos kaksikin ostajaa on, jotka sen väkisin haluaa, niin sitten...
    MH

  29. #149
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Täytyy kuitenkin muistaa, että kun kyse on mahdollisesti palasta historiaa ja vielä urheilulajin alkutaipaleelta, niin silloin maailmalta löytyy tarjoajia.

  30. #150
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Kyllä niitä haluajia on paljon enemmän kuin kaksi...

    Tässä yksi C-26 minkä omistaja kokosi Chris Hertingin kanssa löytämästään NOS putkisarjasta. Aivan käsittämättömän hieno projekti!

    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •