Juu, ja nyt niitä saa lähikaupasta! Kuten Pööräilijä tietää, tätä on väännetty joku vuosi. Mulla tulee noita hyllyyn, sain niiten maahantuonin vihdoinkin...sopii minusta hyvin Zero Gravity jarrujen kanssa yhteen jonka maahantuonti o myös mulla. Ja päivän mainos olis tsiinä.
Samu
Paljonko ne Rotor 3D tulee maksaa?? Voisi laittaa semmoset yhteen projektiin josta puuttuu kammet.
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
...ja TT-ratasoptio lisää jonkun kympin. Suomen hinnat on samat kuin muuallakin.
Kestääköhän toi Rotori kammet suo mutaa ja liejuataitaa nyt Simanon kupit olla täynnä...
TimoP:llä on tuollaisia kampia tietääkseni useammassakin fillarissa. Teidän kämppien välinen etäisyys taitaa olla huikeat muutamakymmenen metriä.![]()
Juu, parissa maastopyörässä on Agilis 2x9 kammet SABB-keskiöillä (ei keraamisilla). Toisella on tullut jonkun verran ajettuakin viime tammikuusta lähtien ilman mitään huoltotoimia ja vielä pyörii ihan sulavasti. Tosin Izmolla ja Akilla samat tunnit tulee täyteen varmaan kuukaudessa...
Eli tykkään kyllä.
Ne keraamit keskiöön ei maksa paljoakaan samalla kun ostaa keskiön. Tosin ei suoraan SABB:iin vaan nitten tavallisen keskiöön. Hauskaa on että ne sopii Shimanoon suoraan myös, ny saa sit niihinkin kunnollisia keskiöitä....
Samu Ilonen muokkasi tätä : 29.10.2009 at 12.04
http://www.bike-guenstiger.de/Federg...6_p3588_x2.htm
Mikäs se tämmöinen on? Ainakin kepoinen... ~1100g
Hanaa, hanaa! Ku ei tiedä mihi menee...
Weight weenies -foorumilla tuosta on ollut juttua joskus taannoin. Ei taida olla toiminnallisesti ihan parasta A-luokkaa...
http://www.extralite.com/Products/ultradisc%20ect.html <- siinä on kiekot tohtorikorpelan mieleenainoo vaan että tarvisivat tuubikummid.
Vanha mutta lihava.
Joo, paitsi että AX:n kehillä sais vielä tuon harmillisen 80 g pois.
Mutta tuubit ei taida olla käyttökelpoisia Tahkon pitkällä matkalla... XC-kisoissa ne vielä menettelis, koska rengasrikko pilaa kisan joka tapauksessa, mutta Tahkolla renkaanvaihtoja ehtii kyllä tarvittaessa tehdä vaikka parikin. Mutta mites homma onnistuu tuubien kanssa? Ei kai niitä voi mitenkään kisan aikana paikata, vai voiko? Periaatteessa yhtä vararengasta voisi ehkä kantaa mukana, mutta liimojen kanssa sählääminen ei oikein maastossa innosta.
Kovin hankalalta kuulostaa miellyttävän yksinkertaisiin sisärenkaisiin verrattuna.
[QUOTE=Aki Korpela;1267603]
Mutta mites homma onnistuu tuubien kanssa? Ei kai niitä voi mitenkään kisan aikana paikata, vai voiko?
Stanit pyörii pojilla MTB tuubien sisällä ja paikkapullo tolppaan kiinni. Repeämää ei sitten mikään pelasta...
Ei tienpäällä (tai sama kait pätee siellä metsässä missä teikäläinen ajelee) koskaan liimojen kanssa läträillä. Varatuubina pitää olla semmoinen tuubi joka on ollut jo muutaman lenkin ajan paikoillaan --> on imenyt itseensä liimaa. Sit kun tuubirikko tapahtuu, vedetään vain se käytetty tuubi vanteelle ilman uusia liimoja ja jatketaan ajoa. Toki itse en kyllä uskalla "täysii" vetää enää mutkiin moisella yhdistelmällä, joten eiköhän se kisa ole piloilla anyway jos tuubin joudut vaihtamaan.
Voisiko sitten noi paikkalitkut toimia kisan ajan... Ainakin Vätternissä yksi meidän tiimin jäsen ajoi 270 km Vittorin PitStopilla paikatulla tuubilla maaliin asti.
Tuubi rules! Ei niiden avorenkaiden kanssa viitsi värkätä. Mutta pakko itsekin tuon cc:n kanssa. Kun ei ole tuubinastoja olemassa.![]()
Jees, litkujahan ne käyttää. Ja ilman litkujakin kestävät hyvin snakebitet. Tufon maastotuubien kuviointi ei vaan näytä kovin hyvin rullaavalta. Pitoa varmaan on kuitenkin ihan riittävästi.
Aika mielenkiintoisethan ne AX-Lightnessin tuubivanteet on, Akilla vaan taisi olla suunnitteilla ruotsalaiset hiilarikehät jos en ihan väärässä ole.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Ok, kiitokset kommenteista. Kuten haedon kirjoitti, tällä hetkellä Innoliten kuitukehä avorenkaille on listan kärjessä, mutta pitää nyt kuitenkin yrittää olla hötkyilemättä.Mistä sitä tietää, jos vaikka AX innostuisi tekemään vastaavan, mutta tietenkin kevyemmän, vielä ennen kevättä...
![]()
Akille liian painavat, mutta perus-pekalle käypi
http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=299431
avohiilarit...
Mää rakensin Akalle CX-SM:iin niin nopean ja käyttövarman kisafillarin kuin kykenin, se kun on duunini, ketjuohjuri, alukehää kestävämmät ja schaissea vähemmän keräävät kuitukehät, kestävä penkki, jarrupalat sadekelille ja tietty litkut tuubeihin. Pualipulloa Tufo:n Extremeä kisa-aamuna nääs per rengas.
Pyörästä ei ollut kiinni, toimi moitteettomasti ja kisa meni ihan niin hyvin kun voi. Hopeaa tuli, voittajan kunto kun oli tunnetusti ylivertainen. Ehkä ensivuonna on kuntokin samalla tasolla, ainakin nyt näyttää hyvältä.
Mää oon ajanut Tufolla paikatulla tuubilla niin kauan että pistosuoja oli koko kierroksen näkyvissä. Kesti ainakin tuplat misukan avoon verrattuna kilsoissa.
http://www.pyorahuolto.com/show.php?...ansiirto&id=33
Lupaa paljon mainos ja paremmat laakerit... mutta puolen vuoden ajon jälkeen napa ihan finaalissa, tuli sorvaustyötäkin kun napa sorvannut holkit hajalle
laakereita ei näkynyt enään navassa vaan koolit pillun päreinä...
ei taida olla XTR voittanutta navoissakaan....
myös geax tekee tuubirenkaita, paino 600g.
http://www.geax.com/vedit/pagina.asp~pagina~2308
voiko matalapainetuubin paikata jollain liimapaikalla jos tulee esimerkiksi viilto kylkeen ??
Vanha mutta lihava.
--> izmo
XTR on erityisesti paljon ajavalle aina varma valinta.
Ei kyllä oikein nappaa nuo tuubit maastokäytössä... Kevyillä kehillä saavutettavissa oleva massansäästökin katoaa painavien renkaiden myötä. Mutta saattaahan se olla, että noi on jo parin vuoden päästä arkipäivää maastossakin.
aki: kyse on ilmeisesti rullaavuudesta tuossa tuubihommassa. Painaahan se sisäkumi+vannenauhatkin x grammaa joten aika pieneksi tuo ero loppupeleissä muodostuu.
Vanha mutta lihava.
Joo, noinhan se taitaa mennä. Lisäksi tuubien kanssa uskaltanee käyttää merkittävän alhaisia rengaspaineita, kun vanteen profiili vähentää käärmeenpuremien riskiä.
Shurterit ja kumppanit jotka ajaa ritcheyn tuubi kiekoilla käyttää Dugastin renkaita.
Nettisivuilta löytyy vain yksi malli:
Rhino XL 40-43-45 475g 99e
http://www.a-dugast.com/dugasteng.html
Kuvio näyttää turhan karkealta mutta paino ihan ok. Varmasti kyljiltään huomattavasti kestävempi kuin esim race king.
Mutta ei kai tuubeilla saavuteta normaaleihin litkutettuihin renkaisiin stanin vanteilla juuri mitään eroa rullaavuudessa tai pidossa. Koska ei litkuillakaan tarvitse pelätä vanteelle lyömistä matalilla paineilla ajettaessa?
www.hypy.fi
Tuubi on toiminnaltaa aika erilainen kuin avo vaikka olisi muusit. Kyljet joustaa koko matkalta eikä kuten esim Race Kingissä, joka on hetkessä vainaa kun kylki joustaa lähinna siitä mistä kuvio loppuu ja kylki alkaa....
Muutama tuubihenkilö tuli bongattua MM-kisoissa. 2 talutti, kun oli kumi tyhjänä. Aika kovalla prosentilla ne niitä tuntu rikkovan. Ei ainakaan pitemmille retkille tai kivikkoisiin maastoihin?
Mua hirvittäs laittaa 11 baria painetta tuubiin, missä on reikä ja vain jotkut litkut suojana... No, se olenkin vain minä, ja heitän kyllä tuubin roskiin kun kotia lenkiltä pääsen jos siihen on tullut reikä. Mutta hienoa jos noista liemistä on apuja, ainakin tosiaan "tienpäältä kotiin" korjaukseen.
Sorry offtopicci, ei liity kyllä enää mitenkään aiheeseen tämä tuubihöpinä...
Äläs ny, kyllähän tää tuubihöpinä liittyy hyvinkin aiheeseen.
AX-kehä (200 g) + Dugastin tuubirengas (475 g) = 675 g
Innolite-kehä (245 g) + vannenauha (5 g) + yllättävän kisakelpoinen Furious Fred 2.0" (300 g) + sisärengas (90 g) = 640 g
Ja litkuilla tuo jälkimmäinen vaihtoehto taitaisi vielä hieman keventyä. Joka tapauksessa tuubi alkaa lähinnä tuon AX-kehän ansiosta olla mielenkiintoinen vaihtoehto myös ww-mielessä.
Mutta komppaan silti Kaistapäätä: Tahkon pitkälle retkelle tuubi ei taida olla se paras vaihtoehto...
Kirjanmerkit