ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 26 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #751
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    No sitten... Noirit punaisena...
    Vai mitkä..ei kuiteskaan Claviculia
    Tai sitte Rotorin 3D:t tai agilikset 2 tai 3 rattaalla, titaaniakselilla tai ilman
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  2. #752
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    No sitten... Noirit punaisena...
    Vai mitkä..ei kuiteskaan Claviculia
    Aika painavat vaan noi Noirit hintaansa nähden. Saman hintaluokan kammista ottaisin kyllä itse mielummin XTR:t.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #753
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Tai sitte Rotorin 3D:t tai agilikset 2 tai 3 rattaalla, titaaniakselilla tai ilman
    Juu, ja nyt niitä saa lähikaupasta! Kuten Pööräilijä tietää, tätä on väännetty joku vuosi. Mulla tulee noita hyllyyn, sain niiten maahantuonin vihdoinkin...sopii minusta hyvin Zero Gravity jarrujen kanssa yhteen jonka maahantuonti o myös mulla. Ja päivän mainos olis tsiinä.


    Samu

  4. #754
    Junnuraita Guest
    Paljonko ne Rotor 3D tulee maksaa?? Voisi laittaa semmoset yhteen projektiin josta puuttuu kammet.

  5. #755
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnuraita Katso viesti
    Paljonko ne Rotor 3D tulee maksaa?? Voisi laittaa semmoset yhteen projektiin josta puuttuu kammet.
    2 ja 3rattaiset,
    -kokosetti rotorin rattailla 490€, titaaniakseli noin 150 lisää.
    -ilman rattaita SABB keskiöllä 350€
    -rattailla ilman SABB-keskiötä 407€

    ittelle tulee tollaset 2rattaiset SABBilla ilman tota "ylikallista" titaaniakselia.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  6. #756
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    ...ja TT-ratasoptio lisää jonkun kympin. Suomen hinnat on samat kuin muuallakin.

  7. #757
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Kestääköhän toi Rotori kammet suo mutaa ja liejua taitaa nyt Simanon kupit olla täynnä...

  8. #758
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    TimoP:llä on tuollaisia kampia tietääkseni useammassakin fillarissa. Teidän kämppien välinen etäisyys taitaa olla huikeat muutamakymmenen metriä.

  9. #759
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    TimoP:llä on tuollaisia kampia tietääkseni useammassakin fillarissa. Teidän kämppien välinen etäisyys taitaa olla huikeat muutamakymmenen metriä.
    Juu, parissa maastopyörässä on Agilis 2x9 kammet SABB-keskiöillä (ei keraamisilla). Toisella on tullut jonkun verran ajettuakin viime tammikuusta lähtien ilman mitään huoltotoimia ja vielä pyörii ihan sulavasti. Tosin Izmolla ja Akilla samat tunnit tulee täyteen varmaan kuukaudessa...

    Eli tykkään kyllä.

  10. #760
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ne keraamit keskiöön ei maksa paljoakaan samalla kun ostaa keskiön. Tosin ei suoraan SABB:iin vaan nitten tavallisen keskiöön. Hauskaa on että ne sopii Shimanoon suoraan myös, ny saa sit niihinkin kunnollisia keskiöitä....
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 29.10.2009 at 12.04

  11. #761
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    71
    http://www.bike-guenstiger.de/Federg...6_p3588_x2.htm

    Mikäs se tämmöinen on? Ainakin kepoinen... ~1100g
    Hanaa, hanaa! Ku ei tiedä mihi menee...

  12. #762
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Weight weenies -foorumilla tuosta on ollut juttua joskus taannoin. Ei taida olla toiminnallisesti ihan parasta A-luokkaa...

  13. #763
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    http://www.extralite.com/Products/ultradisc%20ect.html <- siinä on kiekot tohtorikorpelan mieleen ainoo vaan että tarvisivat tuubikummid.
    Vanha mutta lihava.

  14. #764
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, paitsi että AX:n kehillä sais vielä tuon harmillisen 80 g pois.

    Mutta tuubit ei taida olla käyttökelpoisia Tahkon pitkällä matkalla... XC-kisoissa ne vielä menettelis, koska rengasrikko pilaa kisan joka tapauksessa, mutta Tahkolla renkaanvaihtoja ehtii kyllä tarvittaessa tehdä vaikka parikin. Mutta mites homma onnistuu tuubien kanssa? Ei kai niitä voi mitenkään kisan aikana paikata, vai voiko? Periaatteessa yhtä vararengasta voisi ehkä kantaa mukana, mutta liimojen kanssa sählääminen ei oikein maastossa innosta.

    Kovin hankalalta kuulostaa miellyttävän yksinkertaisiin sisärenkaisiin verrattuna.

  15. #765
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    132
    [QUOTE=Aki Korpela;1267603]

    Mutta mites homma onnistuu tuubien kanssa? Ei kai niitä voi mitenkään kisan aikana paikata, vai voiko?

    Stanit pyörii pojilla MTB tuubien sisällä ja paikkapullo tolppaan kiinni. Repeämää ei sitten mikään pelasta...

  16. #766
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    vararengasta voisi ehkä kantaa mukana, mutta liimojen kanssa sählääminen ei oikein maastossa innosta.
    Ei tienpäällä (tai sama kait pätee siellä metsässä missä teikäläinen ajelee) koskaan liimojen kanssa läträillä. Varatuubina pitää olla semmoinen tuubi joka on ollut jo muutaman lenkin ajan paikoillaan --> on imenyt itseensä liimaa. Sit kun tuubirikko tapahtuu, vedetään vain se käytetty tuubi vanteelle ilman uusia liimoja ja jatketaan ajoa. Toki itse en kyllä uskalla "täysii" vetää enää mutkiin moisella yhdistelmällä, joten eiköhän se kisa ole piloilla anyway jos tuubin joudut vaihtamaan.

    Voisiko sitten noi paikkalitkut toimia kisan ajan... Ainakin Vätternissä yksi meidän tiimin jäsen ajoi 270 km Vittorin PitStopilla paikatulla tuubilla maaliin asti.

    Tuubi rules! Ei niiden avorenkaiden kanssa viitsi värkätä. Mutta pakko itsekin tuon cc:n kanssa. Kun ei ole tuubinastoja olemassa.

  17. #767
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PanuV Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti

    Mutta mites homma onnistuu tuubien kanssa? Ei kai niitä voi mitenkään kisan aikana paikata, vai voiko?
    Stanit pyörii pojilla MTB tuubien sisällä...
    Jees, litkujahan ne käyttää. Ja ilman litkujakin kestävät hyvin snakebitet. Tufon maastotuubien kuviointi ei vaan näytä kovin hyvin rullaavalta. Pitoa varmaan on kuitenkin ihan riittävästi.

    Aika mielenkiintoisethan ne AX-Lightnessin tuubivanteet on, Akilla vaan taisi olla suunnitteilla ruotsalaiset hiilarikehät jos en ihan väärässä ole.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  18. #768
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ok, kiitokset kommenteista. Kuten haedon kirjoitti, tällä hetkellä Innoliten kuitukehä avorenkaille on listan kärjessä, mutta pitää nyt kuitenkin yrittää olla hötkyilemättä. Mistä sitä tietää, jos vaikka AX innostuisi tekemään vastaavan, mutta tietenkin kevyemmän, vielä ennen kevättä...

  19. #769
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    132
    Akille liian painavat, mutta perus-pekalle käypi

    http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=299431

    avohiilarit...

  20. #770
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti

    Voisiko sitten noi paikkalitkut toimia kisan ajan... Ainakin Vätternissä yksi meidän tiimin jäsen ajoi 270 km Vittorin PitStopilla paikatulla tuubilla maaliin asti.
    Mää rakensin Akalle CX-SM:iin niin nopean ja käyttövarman kisafillarin kuin kykenin, se kun on duunini, ketjuohjuri, alukehää kestävämmät ja schaissea vähemmän keräävät kuitukehät, kestävä penkki, jarrupalat sadekelille ja tietty litkut tuubeihin. Pualipulloa Tufo:n Extremeä kisa-aamuna nääs per rengas.

    Pyörästä ei ollut kiinni, toimi moitteettomasti ja kisa meni ihan niin hyvin kun voi. Hopeaa tuli, voittajan kunto kun oli tunnetusti ylivertainen. Ehkä ensivuonna on kuntokin samalla tasolla, ainakin nyt näyttää hyvältä.

    Mää oon ajanut Tufolla paikatulla tuubilla niin kauan että pistosuoja oli koko kierroksen näkyvissä. Kesti ainakin tuplat misukan avoon verrattuna kilsoissa.

  21. #771
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    http://www.pyorahuolto.com/show.php?...ansiirto&id=33

    Lupaa paljon mainos ja paremmat laakerit... mutta puolen vuoden ajon jälkeen napa ihan finaalissa, tuli sorvaustyötäkin kun napa sorvannut holkit hajalle
    laakereita ei näkynyt enään navassa vaan koolit pillun päreinä...
    ei taida olla XTR voittanutta navoissakaan....

  22. #772
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    myös geax tekee tuubirenkaita, paino 600g.
    http://www.geax.com/vedit/pagina.asp~pagina~2308

    voiko matalapainetuubin paikata jollain liimapaikalla jos tulee esimerkiksi viilto kylkeen ??
    Vanha mutta lihava.

  23. #773
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> izmo

    XTR on erityisesti paljon ajavalle aina varma valinta.

    Ei kyllä oikein nappaa nuo tuubit maastokäytössä... Kevyillä kehillä saavutettavissa oleva massansäästökin katoaa painavien renkaiden myötä. Mutta saattaahan se olla, että noi on jo parin vuoden päästä arkipäivää maastossakin.

  24. #774
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    aki: kyse on ilmeisesti rullaavuudesta tuossa tuubihommassa. Painaahan se sisäkumi+vannenauhatkin x grammaa joten aika pieneksi tuo ero loppupeleissä muodostuu.
    Vanha mutta lihava.

  25. #775
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, noinhan se taitaa mennä. Lisäksi tuubien kanssa uskaltanee käyttää merkittävän alhaisia rengaspaineita, kun vanteen profiili vähentää käärmeenpuremien riskiä.

  26. #776
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Shurterit ja kumppanit jotka ajaa ritcheyn tuubi kiekoilla käyttää Dugastin renkaita.
    Nettisivuilta löytyy vain yksi malli:
    Rhino XL 40-43-45 475g 99e

    http://www.a-dugast.com/dugasteng.html


    Kuvio näyttää turhan karkealta mutta paino ihan ok. Varmasti kyljiltään huomattavasti kestävempi kuin esim race king.

    Mutta ei kai tuubeilla saavuteta normaaleihin litkutettuihin renkaisiin stanin vanteilla juuri mitään eroa rullaavuudessa tai pidossa. Koska ei litkuillakaan tarvitse pelätä vanteelle lyömistä matalilla paineilla ajettaessa?
    www.hypy.fi

  27. #777
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Tuubi on toiminnaltaa aika erilainen kuin avo vaikka olisi muusit. Kyljet joustaa koko matkalta eikä kuten esim Race Kingissä, joka on hetkessä vainaa kun kylki joustaa lähinna siitä mistä kuvio loppuu ja kylki alkaa....

  28. #778
    Pyöräkaistapää Guest
    Muutama tuubihenkilö tuli bongattua MM-kisoissa. 2 talutti, kun oli kumi tyhjänä. Aika kovalla prosentilla ne niitä tuntu rikkovan. Ei ainakaan pitemmille retkille tai kivikkoisiin maastoihin?

  29. #779
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mää oon ajanut Tufolla paikatulla tuubilla niin kauan että pistosuoja oli koko kierroksen näkyvissä. Kesti ainakin tuplat misukan avoon verrattuna kilsoissa.
    Mua hirvittäs laittaa 11 baria painetta tuubiin, missä on reikä ja vain jotkut litkut suojana... No, se olenkin vain minä, ja heitän kyllä tuubin roskiin kun kotia lenkiltä pääsen jos siihen on tullut reikä. Mutta hienoa jos noista liemistä on apuja, ainakin tosiaan "tienpäältä kotiin" korjaukseen.

    Sorry offtopicci, ei liity kyllä enää mitenkään aiheeseen tämä tuubihöpinä...

  30. #780
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Sorry offtopicci, ei liity kyllä enää mitenkään aiheeseen tämä tuubihöpinä...
    Äläs ny, kyllähän tää tuubihöpinä liittyy hyvinkin aiheeseen.

    AX-kehä (200 g) + Dugastin tuubirengas (475 g) = 675 g

    Innolite-kehä (245 g) + vannenauha (5 g) + yllättävän kisakelpoinen Furious Fred 2.0" (300 g) + sisärengas (90 g) = 640 g

    Ja litkuilla tuo jälkimmäinen vaihtoehto taitaisi vielä hieman keventyä. Joka tapauksessa tuubi alkaa lähinnä tuon AX-kehän ansiosta olla mielenkiintoinen vaihtoehto myös ww-mielessä.

    Mutta komppaan silti Kaistapäätä: Tahkon pitkälle retkelle tuubi ei taida olla se paras vaihtoehto...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •