GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 19 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #541
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Mulla on melempia. Aika samanlaiset renkaat kyseessä. Ice Spiker ehkä aavistuksen vakaampi lumessa.
    Suo, kalja ja läski.




  2. #542
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Mulla on melempia. Aika samanlaiset renkaat kyseessä. Ice Spiker ehkä aavistuksen vakaampi lumessa.
    Sulla taitaa greenman olla myös Freddies lite-versiota, miten vertaisit sitä näihin kahteen? Rullaavuus varmasti huonompi, mutta kulkee kaikilla keleillä ilmeisesti melko suoraan, ja mitäs muuta...?

  3. #543
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Joo, semmoset löytyy kanssa. Rullaavuus on tiellä huonompi, mutta lumessa ei rullaavuurella ole juuri merkitystä. Ne painaa tietty kilon, mutta ei silläkään ole hangessa merkitystä.

    Pito ja hallittavuus sen sijaan ovat ihan eri tasolla. Irtolumessa ja umpihangessa Litet on huomattavasti paremmat (=nopeammat). Extremet ja WXC:t jää sutimaan ja hakemaan selvästi helpommin.

    Ainoiksi nastarenkaiksi en ehkä suosittelisi ainakaan eteläsuomen talveen. Ne kelit, joissa noista on oikeasti iloa on nykyään aika harvassa. Mutta, jos käytössä on useampi maastopyörä tai kiekkopari (tai jos asuu lumisella seudulla), niin suosittelen.
    Suo, kalja ja läski.




  4. #544
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969
    Itselläni on myös edessä nastorenkaiden hankinta, tosin hybridiini. Maasturissa on alla Nokian 294 Extreme 29, joihin olen ollut erttäin tyytyväinen

    Mutta tuollaiset nakit ei vaan mahdu pyörimään hybridissä, valitettavasti... Mutta kummalla seuraavista pääsisin mahdollisimman lähelle samaa suorituskykyä pitoa preferoiden siis:
    Nokian Hakkapeliitta W240
    vai
    Schwalbe Marathon winter?

  5. #545
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Jos pitää saada maksimipito loskassa ja muutenkin, niin sitten 240. Marathon Winterillä on taipumus kiemurteluun epätasaisella alustalla, 240 menee suorempaan. Rullausominaisuudet yllättäen toisin päin. Tänne etelään molempia kokeilleena on cc:ssa alla Marathon Winter. Puurokelit ajan maasturilla.
    A Gentleman will walk but never run

  6. #546
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    On jo varmaan ketjussa mainittukin, mutta kerrataan: Continentalin Nordic Spike on hyvin lähellä Nokian Hakkapeliittaa. Hinta on kuitenkin jonkin verran halvempi, esim.Bike24 myy alle kolmen kympin.
    Rule #1: Obey The Rules

  7. #547
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    On jo varmaan ketjussa mainittukin, mutta kerrataan: Continentalin Nordic Spike on hyvin lähellä Nokian Hakkapeliittaa. Hinta on kuitenkin jonkin verran halvempi, esim.Bike24 myy alle kolmen kympin.
    Niistäkin on kokemusta. Rullaavat tiheän keskikuvion ansiosta mielestäni paremmin kuin nokialaiset. Muistaakseni "nokia" valmistaa nuo kumit Contille.
    Suo, kalja ja läski.




  8. #548
    Loortti Guest
    Ensikokemukset märällä asfaltilla Shwalbe Ice Spiker Pro edessä ja takana 304 mallista. Rullaavuus yllätti positiivisesti kun painetta +3 bar.
    TODELLA miehekäs rutina lähtee ko laittaa asfaltilla menee, et kyllä käänty ihmisten päät

    Tänään kuitenkin matka jatkuu vielä kesärenkailla, kun kerran talvea vielä täällä turussa näy. Lyhyessä työmatkassa kiinnostaa eniten turvallinen matkanteko kelissä kun kelissä joka on turussa loskapaska jäätä. Kerron talvikokemukset sitten tammikuussa kun varmaan tulee ensimmäinen todellinen lumijää keli

    Uskoisi ainakin hintalaatusuhteen olevan kohdallaan ja metsään on myös mentävä ku kunnon talvi tulee ja routa iskee!

  9. #549
    Kurtz Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    40-millinen Suomityresin hakka240 riittää teillä ja ehkä kovilla poluilla (sellaiset oli aikanaan cyclocrossissa), mutta muualle en niillä lähtisi. Sitten on vielä extreme 294:t,jotka lienevät paremmat.
    Senverran nousee syke noilla 240:llä, etten varmaan pystyisi ajamaan 294:lla ollenkaan alle 160 sykkeellä, jos suhteessa nousee samoin.

  10. #550
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Mulla on tuolla varastossa sellaset odottamassa maastosinkulaa varten. Saa nähdä miten äijän käy niiden kanssa.
    A Gentleman will walk but never run

  11. #551
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Itäinen Helsinki
    Viestit
    99

    vertailu

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    On jo varmaan ketjussa mainittukin, mutta kerrataan: Continentalin Nordic Spike on hyvin lähellä Nokian Hakkapeliittaa. Hinta on kuitenkin jonkin verran halvempi, esim.Bike24 myy alle kolmen kympin.
    Niin... 240-nastaisena hinta nousee Continentalilla parilta 67,66 euroon, sitten postikuluja 15 € niin ollaan hinnassa 82,66 €.

    Nokian 240 Bikeshopissa 93 € postikuluinensa.

  12. #552
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nimenion Katso viesti
    Niin... 240-nastaisena hinta nousee Continentalilla parilta 67,66 euroon, sitten postikuluja 15 € niin ollaan hinnassa 82,66 €.

    Nokian 240 Bikeshopissa 93 € postikuluinensa.
    Osta Marathon Winter bike-components.de:ltä, hinta 70 euroa parilta postikuluineen, kun maksat ennakkomaksulla Nordean tilille.

    Itsellä ei näistä vielä kokemusta, mutta tuolla Nokian 240:lla kolme talvea ajaneena halusin kokeilla jotain muuta.

  13. #553
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    75
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Mulla on melempia. Aika samanlaiset renkaat kyseessä. Ice Spiker ehkä aavistuksen vakaampi lumessa.
    Kiitti kommenteista. Ei taida olla paljon eroa, eli nyt pitää vaan kartoittaa kummankin tarjonta ja laittaa sitten tilaukseen....

  14. #554
    beadant Guest
    Hankin hybridiin 35-622 Marathon Winterit saksanmarketista http://www.bike-x-perts.com/en hintaan 59,90e pari + 15e toimitus. Tähän astiset kokemukset Oulun ensijäillä enemmän kuin positiiviset, saa sitten nähdä minkälaisiksi heittäytyvät kun saadaan parempi talvi päälle.

  15. #555
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Joo, semmoset löytyy kanssa. Rullaavuus on tiellä huonompi, mutta lumessa ei rullaavuurella ole juuri merkitystä. Ne painaa tietty kilon, mutta ei silläkään ole hangessa merkitystä.

    Pito ja hallittavuus sen sijaan ovat ihan eri tasolla. Irtolumessa ja umpihangessa Litet on huomattavasti paremmat (=nopeammat). Extremet ja WXC:t jää sutimaan ja hakemaan selvästi helpommin.

    Ainoiksi nastarenkaiksi en ehkä suosittelisi ainakaan eteläsuomen talveen. Ne kelit, joissa noista on oikeasti iloa on nykyään aika harvassa. Mutta, jos käytössä on useampi maastopyörä tai kiekkopari (tai jos asuu lumisella seudulla), niin suosittelen.
    Maastokäyttöön pääasiassa niitä(Freddies Litejä) meinasin, cc:llä menee työmatkat jne. ja maasturilla tiellä ajoa on vaan siirtymien puolesta, mutta onhan tässä vielä aikaa lumikeleihin..
    Tilde muokkasi tätä : 28.10.2009 at 10.02

  16. #556
    karne Guest
    Neuvoa kaipaan. Vähän kiire...

    Kaupassa tarjolla fitness-pyörääni 28"

    1) Nokian Hakkapeliitta w240 40-622
    2) Schwalbe Marathon Winter 35-622

    Kummat otan? Ajo pääasiassa tavallisilla talvisilla pyöräteillä/autoteillä. Ei kokemusta nastoista.

  17. #557
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Marathonit on mukavammat ajaa. (varma tieto)

    Nokialaisissa saattaa olla parempi pito lumessa/loskassa. (Spekulaatio)
    Suo, kalja ja läski.




  18. #558
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti karne Katso viesti
    Neuvoa kaipaan. Vähän kiire...

    Kaupassa tarjolla fitness-pyörääni 28"

    1) Nokian Hakkapeliitta w240 40-622
    2) Schwalbe Marathon Winter 35-622

    Kummat otan? Ajo pääasiassa tavallisilla talvisilla pyöräteillä/autoteillä. Ei kokemusta nastoista.
    Jos on tarve ajaa joku kilsan parin työmatka säässä kuin säässä, niin Nokian W240, muuten melkeinpä Schwalbet. Schwalbet rullaa todella paljon paremmin kuin W240, eli lenkkikäytössä ja pidemmillä matkoilla ovat huomattavasti mukavammat. Lumipöperössä Schwalben matalampi kuvio on nopeammin pulassa kuin W240, jossa on korkeampi ja karkeampi kuvio. Schwalbessa on pehmeämpi kumi, joten se kuluu hiekoitussepelillä ajettaessa Nokialaista nopeammin, ja on myös hieman W240:stä alttiimpi rengasrikoille. Itse en tosin ole kumpaakaan saanut vielä puhki, mutta Schwalbella on kilsoja huomattavasti Nokialaisia vähemmän.
    www.kaupinkanuunat.net

  19. #559
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Edellinen puhuu täyttä asiaa. Eturenkaana Schwalbe menee yhden talven mutta rengasrikkoja voi tulla. Taakse en moista pistäisi. Tänään oli Contin nastakumi ekaa kertaa alla ja selvästi schwalbee tönkömpi. Toivottavasti edes kestää...

  20. #560
    Loortti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZZZ Katso viesti
    Mikä on hyvä nettikauppa saksassa Schwalbejen tilaamiseen?
    Itse tilasin Bike Discountista. Pro oli jotain 53 € kpl ja 304 oli 35 € kpl about. Tilaus saapui noin 1½ viikon sisällä perille ja kaikki kunnossa.

  21. #561
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Löysin mtbr:stä yhdestä arvostelusta maininnan, että Ice Spiker Prota olisi onnistuneesti käytetty ilman sisuria Stanin kitillä. Onko kukaan kotimaassa rohjennut kokeilla?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  22. #562
    LJS Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Löysin mtbr:stä yhdestä arvostelusta maininnan, että Ice Spiker Prota olisi onnistuneesti käytetty ilman sisuria Stanin kitillä. Onko kukaan kotimaassa rohjennut kokeilla?
    Ajoin viimetalven stanitetuilla Ice Spiker Proilla ilman isompia ongelmia. Tiivistyi ekalla yrityksellä ja piti ilmat ihan hyvin. Sama homma taas tulevana talvena.

  23. #563
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJS Katso viesti
    Ajoin viimetalven stanitetuilla Ice Spiker Proilla ilman isompia ongelmia. Tiivistyi ekalla yrityksellä ja piti ilmat ihan hyvin. Sama homma taas tulevana talvena.
    Kyllä näköjään tällä kylällä kaikki tiedetään. Eihän sitä tarttis foorumiakaan enää mihinkään jos törmättäisiin useammin. Pitää varmaan laittaa tilaukseen tuollaisen gummit.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  24. #564
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Oon miettiny tuota tubeless-nasta -asiaa jo jonku aikaa, mutta kertokaas mitä etua nastagummilla saavutetaan sisäkumittomuudesta? Nastoissahan käytännössä joutuu pitämään sen 3 bar ilmaa että nasta puree edes jotenkin? Vai ootteko oikeasti pitäny paineina jotain kahta baria tai alle? Lisäksi nastakumit ei muutenkaan rullaa mihinkään, joten sama olla se sisäkumi...

  25. #565
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Löysin mtbr:stä yhdestä arvostelusta maininnan, että Ice Spiker Prota olisi onnistuneesti käytetty ilman sisuria Stanin kitillä. Onko kukaan kotimaassa rohjennut kokeilla?
    Minulla oli viime talven Ice Spiker Prot stanitettuna. Vanteelle nousu oli ensin hiukan hankalaa, mutta kun toisessa renkaassa kieritin litkua renkaan sisälle hiukan pidemmän aikaa ja vasta vartin päästä laitoin ilmaa, tiivistyi rengas hyvin. Pari päivää oli pientä ilmavuotoa, mutta lopputalven ajelin yhdellä välipumppauksella.

    Oikein hyvät kokemukset renkaasta. Ainut miinus on äänekkyys asfaltilla, mutta nastat pitivät teränsä, vaikka talvi olikin vähäluminen ja asfalttiajoa oli enemmän, kuin normaalisti.

    Vanteena minulla on Mavic XM 819 Disc.
    MH

  26. #566
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Oon miettiny tuota tubeless-nasta -asiaa jo jonku aikaa, mutta kertokaas mitä etua nastagummilla saavutetaan sisäkumittomuudesta? Nastoissahan käytännössä joutuu pitämään sen 3 bar ilmaa että nasta puree edes jotenkin? Vai ootteko oikeasti pitäny paineina jotain kahta baria tai alle? Lisäksi nastakumit ei muutenkaan rullaa mihinkään, joten sama olla se sisäkumi...
    Nastarengaskin rullaa paremmin ilman sisäkumia. Painetta oli noin 2,5. Kokeilin, kun oli UST-vanne ja hommasin Ice Spiker Prot vuosi sitten. Muina talvina olen ajellut sisärenkaisilla nastarenkailla, vaikka UST-vanne olikin.
    MH

  27. #567
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Itäinen Helsinki
    Viestit
    99
    Nastarenkaiksi valiutui nyt sitten extreme 294, eli nastoja riittää, ja ropinaa ajossa. Lumettomana aikana pantiin paineita 6 ilmakehää, lasketaan sitten jos tulee muhjua tielle.

    ... asentaja sanoi, että ensin kovat paineet että asettuu paikalleen. Jos jollakulla on varmaa vastakkaista tietoa, niin mikä ettei.

    Ei hassumpaa: nastarenkaat alle tänään. Saman tien lumisade! :-)
    nimenion muokkasi tätä : 04.11.2009 at 21.50 Syy: rengaspaine - kelitilanne

  28. #568
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nimenion Katso viesti
    Nastarenkaiksi valiutui nyt sitten extreme 294, eli anstoja riittää, ja ropinaa ajossa. Lumettomana aikana pantiin paineita 6 ilmakehää, lasketaan sitten jos tulee muhjua tielle.
    Näyttäis olevan max paineet tuolle 4,5 bar.

  29. #569
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Sen verran lunta tänään että päätin juuri mennä vaihtamaan W106:set alle.

    Vanhempi renkaista oli palvellut jo 6,5 talvea mutta näytti ulkoisesti ihan ehjältä. Muutamia nastoja näytti kyllä tippuneen matkan varrelle. Pumpatessa kuitenkin alkoi sisäkumi tulla yhdestä kohtaa reunasta läpi sen verta pahan näköisesti, että täytyi todeta tämän kumin päivien olevan loppuun luetut. Pitkään tuo oli kyllä kestänyt.

    Täytynee käydä hakemassa uusi kumi tilalle. Vanhan voikin sitten jo purkaa vara-nastoiksi.

  30. #570
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Itäinen Helsinki
    Viestit
    99

    Vaihtoehto nastoille?

    Ajaako kukaan talviajonsa kitkarenkailla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •