ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 23 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #661
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    ^ Mikäs se semmoinen roskalava on?
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  2. #662
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Minuakin alkaa kiinnostamaan roskalavat ihan todenteolla. Toisista löytyy kuulemma rihtauspukkeja ja toisista XO grippareita.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  3. #663
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    ^ Mikäs se semmoinen roskalava on?
    Metallinkierrätyslava se on oikeastaan... noi vaihtajat kyllä tais olla ihan toimivat jokka löytyivät lavalta mutta
    Bilteman runko kampineen odottaa noutajaa sitä en kyllä huoli ittelle...

  4. #664
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    12
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Metallinkierrätyslava se on oikeastaan... noi vaihtajat kyllä tais olla ihan toimivat jokka löytyivät lavalta mutta
    Bilteman runko kampineen odottaa noutajaa sitä en kyllä huoli ittelle...
    onko izmosta tullu roskisdyykkari? sehän onkin nykyään muodikasta ja pienentää hiilijalanjälkeä
    - A man got to know his limitations - Harry Callahan -

  5. #665
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    eikun suurentaa hiilarijalanjälkeä
    Vanha mutta lihava.

  6. #666
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lokomo Katso viesti
    onko izmosta tullu roskisdyykkari? sehän onkin nykyään muodikasta ja pienentää hiilijalanjälkeä

    joo täytyy koko ajan käydä katsoo mitä sieltä löytyy... äskön löytyi vanha hetekka lavalta
    ja jotenkin oon sitä mieltä että ei oo tullut täältä tehtaan sisältä...
    kesällä tuli tongittua metallikeräyslavaa ja löytyi lasipulloja ja ruokajätettä jokka ei kuullu
    lavalle... samalla löytyi kirjekuoria ja laskuja jossa oli Birkalalaisen kahvilan osoite...
    no tuli soitettua kahvilaan ja annoin aikaa tunnin tulla tyhjentää jätteet lavalta

  7. #667
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kuriiri toi lähes massattomia vaijereita (Powercordz), kepeitä kuoria (Alligator I-link mini) ja kuitupannan maantie-etuvaihtajaa varten. Taitaa mennä viikonloppuun, ennen kuin kerkiää asentaa. Kiitos kauppavinkistä, p-olkisin!


  8. #668
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    947
    Paljonko putoaa paino noilla?

  9. #669
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    En tiedä, mutta arvaus on vaijereiden ja kuorien osalta muutamakymmenen grammaa. Ja jos saan D-A-etuvaihtajan toimimaan, sillä ropisee ehkä 50 g.

  10. #670
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    En tiedä, mutta arvaus on vaijereiden ja kuorien osalta muutamakymmenen grammaa. Ja jos saan D-A-etuvaihtajan toimimaan, sillä ropisee ehkä 50 g.
    tietenkin kannattais koittaa käyttää kahta eturatasta vaan jos se vaihtaja ei ala toimiin..?
    joku 29 ja 42 rattaat vois olla hyvät edessä...?

  11. #671
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    tietenkin kannattais koittaa käyttää kahta eturatasta vaan jos se vaihtaja ei ala toimiin..?
    joku 29 ja 42 rattaat vois olla hyvät edessä...?
    Joo, katotaan... 10-lehtinen SRAM XX-pakka saattais vielä olla kevytkin.

  12. #672
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joo, katotaan... 10-lehtinen SRAM XX-pakka saattais vielä olla kevytkin.
    Joulun jälkeen mulla on ylimääräinen XX pakka, siis se isompi, osta pois!

    Tuliko noi kaikki rojut tuolta DuLightista?

    edit: voi olla ettei kannata aloittaa noilla muovinaruilla asentaa heti. monet ainakin suositteli eka säätää vaihteiston toimimaan normi vaijereilla ja i-linkeillä ja vasta sitten PC:t sisään.
    www.hypy.fi

  13. #673
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> p-olkisin

    Katellaan tuota pakkaa, kunhan saan ensin asenneltua etuvaihtajan paikoilleen. Jos se toimii ongelmitta kolmella eturattaalla, pitäytynen 12-25-takapakassa...

    Kaikki rojut tulivat tuosta samasta kaupasta, ja toiminta oli miellyttävän ripeää. Saa nähdä, miten noiden Alligatoreiden kanssa käy. Yritin vuosia sitten asentaa Nokonit Strikeen, jossa oli takavaihtajan vaijeri kuoren sisällä koko matkan vivulta vaihtajalle asti. En saanut silloin takavaihtajaa toimimaan täsmällisesti, vaikka yritin säätää sen kanssa aika pitkään... Voi olla, että vika oli asentajassa, mutta toinen ongelma taisi olla siinä, että Nokon-paloista koostuvaan kuoreen tuli mutkia takajousituksen toimiessa, mistä edelleen seurasi se, ettei vaihtaja pysynyt säädöissään. Melko pletkulta vaikuttaa myös tuo Alligator, mutta katotaan...

  14. #674
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> p-olkisin

    Katellaan tuota pakkaa, kunhan saan ensin asenneltua etuvaihtajan paikoilleen. Jos se toimii ongelmitta kolmella eturattaalla, pitäytynen 12-25-takapakassa...

    Kaikki rojut tulivat tuosta samasta kaupasta, ja toiminta oli miellyttävän ripeää. Saa nähdä, miten noiden Alligatoreiden kanssa käy. Yritin vuosia sitten asentaa Nokonit Strikeen, jossa oli takavaihtajan vaijeri kuoren sisällä koko matkan vivulta vaihtajalle asti. En saanut silloin takavaihtajaa toimimaan täsmällisesti, vaikka yritin säätää sen kanssa aika pitkään... Voi olla, että vika oli asentajassa, mutta toinen ongelma taisi olla siinä, että Nokon-paloista koostuvaan kuoreen tuli mutkia takajousituksen toimiessa, mistä edelleen seurasi se, ettei vaihtaja pysynyt säädöissään. Melko pletkulta vaikuttaa myös tuo Alligator, mutta katotaan...
    En mä ees huomannu että noi myy mini i-linkkejä. (taisit tilata vikat mustat)
    Kyseisessä kaupassa on kyllä vaikka mitä kivaa.

    Ainakin nimim. Nino MTBR:n WW foorumilla on kehunut että täysimittaisena toimii hyvin Scalessa. Tosin sillä on perus i-linkit. Se sisusletkun grippareille tuleva pää pitää laajentaa eli työntää ruuvarin kärkeä tai vastaavaa sinne sisään, jolloin letku pysynee paikoillaan eikä lähde kulkemaan vaijerin mukana. Tosin sen letkun toinen pää pitäisi olla valmiiksi käsitelty tuolla tavalla, mutta ainakin mulla oli yhtenä letkuna eli piti poikkaista keskeltä.

    Innolla odottelen miten saat sen pelittämään, koska sama projekti saattaa olla edessä
    www.hypy.fi

  15. #675
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    En tiedä, mutta arvaus on vaijereiden ja kuorien osalta muutamakymmenen grammaa. Ja jos saan D-A-etuvaihtajan toimimaan, sillä ropisee ehkä 50 g.
    Käsittääkseni Nokonin kuoret Powercordzin omilla linereillä olis ollut kevein mahdollinen kombinaatio vaijereiksi? Vai onko nykytietämykseni väärä ja joutuu alkaa vaihtaa hylsyjä Pinaan...

    Vissiin ainakin vielä on Akin AX-tanko/stemmicombo kestänyt kun tänne kirjoittelet?

  16. #676
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Käsittääkseni Nokonin kuoret Powercordzin omilla linereillä olis ollut kevein mahdollinen kombinaatio vaijereiksi? Vai onko nykytietämykseni väärä ja joutuu alkaa vaihtaa hylsyjä Pinaan...
    Tavalliset alligatorin i-linkit on muistaakseni kevyemmät kuin nokonit. eikä ne kuituiset nokonitkaan taida olla sen kevyempiä. mini i-linkit on kevyimmät. tunella on ollut joskus jotain kevyttä muovikuorta, mutta sen ongelma oli ettei sillä voinnut tehdä kovinkaan jyrkkiä kurveja kun ei kestänyt taivutusta.
    www.hypy.fi

  17. #677
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Vissiin ainakin vielä on Akin AX-tanko/stemmicombo kestänyt kun tänne kirjoittelet?
    Joo, mutta kovin vähiin on testit jääneet toistaiseksi. Mutta kunhan pakkanen kuivattaa kurat, Sparkkikin saa taas kyytiä.

    Itsekin oon siinä uskossa, että Alligator on kevyempi kuin Nokon.

  18. #678
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011

    vielä muutama pala

    Päätin antaa KMC:n kevytketjulle vielä uuden mahdollisuuden. Pari vuotta sitten kymppiketju (X10 SL) katkeili ja kulutti voimansiirron ennätysnopeasti, mutta käyttäjien kommenttien perusteella tää ysiversio on paree... Tarttee vaihdella kahta ketjua ahkeraan. Ja viikonloppuna vois yrittää sovitella myös tuota maantievaihtajaa paikoilleen.

    Tunen pulloteline pulloineen, joka ikävästi tietenkin kasvattaa fillarin massaa, tuli hankittua siksi, että ulkopuolinen paine selkärepusta luopumiseen alkoi kasvaa sietämättömäksi. Jospa nyt sitten ainakin lyhyemmissä kisoissa tuota kokeilisi. Monet ovat valitelleet pullon juuttumista mutakisoissa, mutta lähinnä Samuli S:n rohkaisemana tuli tää Tune hankittua.


  19. #679
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mulla on tollaset kanssa ollut pari-kolme vuotta. Sanotaanko että viime kesä King Cage Ti:illa ja ei Tunea kaipaa. Jos maantielläkin vaatii pientä rannenäppäryyttä saada pullo ulos, ja pystyputkesta pulloa ei parin tunnin ajon jälkeen saakaa pois pysähtymättä, niin on hieman kypsää. Ainoa syy että paan sellaset omaan Cerveloon, on että 5kg alitus on just noita kiinni...ja kaikki pullot on paree olla samaa mallia ja hyvässä kunnossa pinnaltaan. Kuluneet tarraa paremmin...

  20. #680
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joo, mutta kovin vähiin on testit jääneet toistaiseksi. Mutta kunhan pakkanen kuivattaa kurat, Sparkkikin saa taas kyytiä.

    Itsekin oon siinä uskossa, että Alligator on kevyempi kuin Nokon.

    No toivotaan että AX kestää ja kukkuu vuosia vallan mainiosti!

    Btw, tuohon alligaattori vs nokoni keveyteen... Mitataan? Mulla on kämpillä valkoisia nokoneita pari laatikkoa odottamassa uutta cc runkoa. Voin mitata paljonko painaa vaikka 50 cm pätkä pelkkiä nokonin helmiä. Tietysti pitäs mitata sit sen muoviputkenkin paino mikä tulee helmien sisälle jotta saisi kokonaispainon. En viitti pätkäistä Powercordzin lainerista 50cm palaa vartavasten testiä varten... Mutta noiden helmien paino voitas testata, eiks joo?

  21. #681
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Eikös olisi järkevämpää puhua g/m-asteikolla?

    Normimaantiepyörään menee noin 1,1m kumpaakin, jarru- ja sifterikuorta. Maastureihin mitä sattuu taas.

    Normaali 5mm jarrukuori painaa 54g/m ja sifterikuori 31,5g/m.

    Nokonin laineri painaa 6,06g/m
    Nokonin helmet painaa 36,6g/m
    Nokonin laineri+helmet painaa siis n. 43g/m

    Eli normaali sifterinkuori on ~27% kevyempää mutta Nokon taas jarrukuorena ~20% kevyempää. Eli esim. maantiepyörä ei siin kevene yhtään jos molemmat vaihtaa Nokoneihin. Pelkkiä kuoria on siis yleensä ~100g. Keskimäärin maantiepyörässä on 35g jarru- ja 25g vaihdevaijeita lyhennettynä. Eli laskurissa kannattaa siis käyttää n. 160g jos laskee teoreettista kevennysfiloa. Maasturiin sit tarpeen mukaan. Paljon noin Powercordsit painaa, kun ne on asennettuna? Joihinkin jarruihin joutuu vaihtaa jotain osiakin...

    Nokonin paraspuoli on kuitenkin kyky toimia jyrkillä kulmilla joka on eetwarttia varsinkin TT-pyörissä ja, toki, keventää kun kuorta menee vähempi. Myös minusta toiminta ihan normaalien kuorten tapaan asennettuna on oivaa.

    Nokoniltahan muuten tuli just uusi vaihdevaijerinkuori joka on ohuempaa ja terästä? Mutta sitä mulla ei ole viä lapasessa. Ajattelin sitä ensikesän TT-pirsseihin laittaa. Ilmanvastus laskee...

    Lopputulos on että noi kevennyskuoret ei kevennä levarimaasturia oikeasti siis. Aligaattorit on kyllä aika pellisiä joten ne on varmaan inan keposempia mutta en usko suureen saavutettuua antigravitaatioon. Numeroita odotellessa...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 22.10.2009 at 11.21

  22. #682
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Alligatorin (I-link mini) pelkkä kuori on kai 16 g/m. Aika hyvin tuo pitää paikkansa, sillä kun laitoin 180-senttisen kuoren puntariin, lukema taisi olla jotain kakkosella alkavaa... Tarttee palata asiaan, kunhan ehtii punnita noita.

  23. #683
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Pelkkä kuori= tarviiko muuta toimiakseen kuorena, lineriä yms?

    TOSI kevyt jos noin on.

  24. #684
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tarvii linerin, toi lukema on pelkille "helmille". Palataan asiaan.

  25. #685
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Silti neljänneksen-kolmanneksen kevyempi kuin tavallinen? Siis joku 15g säästö Sparks/Scale fillareissa. No, mää laitan ensivuoden demopyöriin Nokonit kuitenkin. Olkoo sit sen verran läskimpiä.

  26. #686
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Nuissa Tunen telineissä voi käyttää myös Zefal Magnum litran pulloja jotka ei tarraa niin tiukasti kiinni. Pysyvät silti mainiosti paikallaan.

    Mites ketjuosastolle Campan Record 10-ketju? Maasturimitassa taisi painaa 236g. Kuluminen on kyllä huomattavasti ripeämpää kuin Campan 9-ketjulla. Mietin että mites mahtaa pelittää ysiketju tuon 7900-etuvaihtajan kapean häkin kans? Hankaako ketju häkkiin? Kerrohan kokemuksia kun niitä tulee...

  27. #687
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Juide

    Kiitos tiedosta. Litran pullo oliskin hyvä, jos vaan Sparkkiin mahtuu.

    Samukin on suositellut tuota Campan 10-ketjua. Teoriassa 10-ketju kai kuluttaa rattaita ripeämmin kuin 9-ketju, joten siksi päädyin tuohon KMC:hen. Tosin KMC saattaa sitten taas venähtää niin nopeasti, ettei ketjun leveys ehdi juurikaan vaikuttaa kulumiseen. Mutta katotaan, miten käy.

  28. #688
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Miten se 10s kuluttaa nopeammin rattaita?

    Sisäleveys on sama ja kun KMC venyy kuitenkin ns. silmissä vaikka vertaisi 9s KMC vs. Campan 10s.

    Se mun Tunen kampisetti rattainen muuten tulee paimaan alle 650g mikä on minusta melko oiva paino/hintasuhde mutta jää ne siltä sen ~70g THM:stä. 29/40 rattaat as usual. Ajattelin kokeilla Super-Recordin 11s ketjua siinä kun tossa semmoset on. Näkeepähän sit. Jos ei pelaa, niin laitan Record 10s kuten viimeksikin.

  29. #689
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Miten se 10s kuluttaa nopeammin rattaita? Sisäleveys on sama...
    Jassoo, enpä tiennytkään tätä... Ilmeisesti sitten se KMC X10SL venähtää niin paljon helpommin kuin X9SL, että pelkästään siitä tulee tuo kestävyysero. Väittävät nääs toisilla foorumeilla, että X9SL on paaaljon kestävämpi kuin X10SL.

  30. #690
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    Peukalo ylös i-link mini painot

    helmet 12g/m (punnitsin metrin)
    liner 2,6g/m (punnitsin 39cm=10g)
    yht. 14,6g/m

    I-link vs nokon = 15g/43g erotus 28g/m
    I-link vs normikuori =15g/32g erotus 17g/m

    vaihdevivuille tulevat tulpat n.1g/kpl
    frame stopperit n.0,5g/kpl

    toivottavasti kenwoodissa ei ole paljon heittoa.
    painoa ei ehkä näillä putoa julmetusti, mutta ainakin nokoniin verattuna painoero suhteessa on suuri! Melkoisia verkonpainoja se samukin meinaa pyöriinsä laittaa

    Paljonkos Sparkkiin menee kuorta, ei taida kaks metriä riittää? -40g
    p-olkisin muokkasi tätä : 22.10.2009 at 16.03
    www.hypy.fi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •