GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 22 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #631
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kiitos! Toki tuollainen pitää hankkia. On muutenkin kovin mielenkiintoinen tuo kauppa...

  2. #632
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Tunnen noi ton kaupan jampat. Ovat "melko" aktiivisia WW-koluajia...


  3. #633
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Posti toi taas kevennyspartsia kaukomailta. Saapa nähdä mitä nämä heräteostoksena hommatut rissat kestävät

    Näyttäisi olevan sekä hyviä että huonoja kokemuksia, http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=534421

    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  4. #634
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Jos lähtökohtana on noin hyvä fillari, niin kyllä sen "kustannustehokas" keventäminen taitaa olla lähes mahdotonta. Varsinkin tuossa Advanced SL:ssä on kaikki palikat jo valmiiksi niin kevyitä, että ne tarttis vaihtaa kaikki, jos haluaisi jotain havaittavaa massansäästöä saada aikaan. Ainoat itselleni epäselvät osat ovat nuo Giantin omat tolppa, stemmi ja tanko, ja muutamakymmenen halpaa grammaa taitaisi lähteä gripeistä, jotka tuskin on ihan keveimmät mahdolliset.

    X1:ssä taitaa olla aika painavat kiekot, jotka toki muuten on hienot ja todennäköisesti umpiluotettavat. Muuten tähänkin malliin pätenevät samat sanat kuin SL:ään, eli mitään yksittäistä ankkuriosaa ei löytyne.

    Vaikeaksi taitaa siis mennä... Jotta aiheesta saisi irti jotain konkreettisempaa, pitäisi määritellä, mitä "kustannustehokas" tarkoittaa.
    Näyttäisi vähän siltä, että X1 on se ajopeli. Kaksi X1 fillaria maksaa vähemmän kuin yksi SL, eli mieluummin ottaa varapyörän kun laittaa kaikkea yhden fillarin varaan.

    Varmaan tolla putkiosien ja kiekkojen vaihdolla pitää lähteä eteenpäin. Ois kiva saada fillarin paino alle 10 kiloon.
    6.7 WTF/kg


  5. #635
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> px

    Hienot! Mistäs tuollaisia voi ostaa?

  6. #636
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Alustavasti suunnittelin, että X1 fillarista vaihtuu ohjaustanko suoraan hiilaritankoon, kannatin FSA OS-99 tai FSA OS-99 CSI kannattimeen, satula Spessun Toupeen, sisäkumit vaihtuu Stanin litkuihin, ketju vaihtuu C9 ketjuun ja kumit Racing Ralpheiksi. Polkimiksi tulee Timen polkimet kaikille neljälle kuskille, että ei tarvitse olla miljoonaa eri varapoljinta mukana.
    Mulla on kotona just toi 2010 X1:n ja aika tuolla kuvaamallasi linjalla olen lähtenyt säätämään, paitsi että polkimiksi tulee Crankbrothersien Eggbeaterit, pidän nykyisen satulan enkä ketjujakaan rupea vaihtamaan.

    Juuri odottelen osia englannista, tänään pitäisi tulla kotiin...
    (http://fillarifoorumi.fi/forum/showp...ostcount=11905)

    Se X1:ssä oleva ohjaustanko kannattaa kyllä välittömästi vaihtaa, vaikka ei keventää yrittäisikään. Stemmi ja ylileveän riser-tangon yhdistelmä tuntuu minusta tosi oudolta. Ehdottomasti suora tanko peliin.

  7. #637
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Hienot! Mistäs tuollaisia voi ostaa?
    http://stores.shop.ebay.co.uk/joecha...shek-bikeparts
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  8. #638
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> htunkelo

    On kyllä merkittävän hieno tuo punainen Giantti!

  9. #639
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Laitoin kevennysrenkaat alle ja kävin Rtechin puntarilla...............................oli niin pirun kova tuuli, ettei fillari meinannut pysyä millään paikoillaan.
    Luin tätä Akin postausta, enkä voinut olla huvittumatta tästä tahattomasta koomisuudesta.
    Eihän Aki varmaan sitä tarkoittanut että pyörä lentoon lähtee mutta tuo pyörä taitaa tosiaan lähteä tuulen mukaan, jos vähän kovempi puhuri on....
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  10. #640
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    titaniumspindles.com

    47$ lyhyet titaani akselit vispilöihin 62g pari
    www.hypy.fi

  11. #641
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Halbaa on... Pitää laittaa seuraavan poljinhuollon yhteydessä lyhyet alkuperäisakselit puntariin. Ja ne Uskon tekemät ti-akselitkin vois punnita, kun lyhyet on nekin.

  12. #642
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    Luin tätä Akin postausta, enkä voinut olla huvittumatta tästä tahattomasta koomisuudesta.
    Eihän Aki varmaan sitä tarkoittanut että pyörä lentoon lähtee mutta tuo pyörä taitaa tosiaan lähteä tuulen mukaan, jos vähän kovempi puhuri on....
    joo voi käydä samallalailla kun ameriikassa kun pikkupoika tempautui ilmapallon matkaan 2km korkeuteen... tai ei se oikeesti sinne menny mutta Aki voi lähtee oikeesti kun tommonen jäätynyt pulkannaru on....

  13. #643
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    On halpaa varsinkin kun kurssi on edullinen. Tilasin kaks paria, toiset kaverille postikulut oli 26$. Eli 47+13=60$=40€!
    Alkuperäiset on muistaakseni noin 100£ CRCssä.

    Eikä paketti jäännyt edes tulliin, pakettiin oli merkitty arvoksi 14,50$


    Painon pitäisi olla sama kuin originaalien. Mutta näiden pitäisi olla kestävempiä. Kuskin maks painokin on korkeampi. Materiaali on jotain erikois titaania (Ti-6Q2) jota käytetään mm F-22 Raprtor hävittäjissä. Materiaali on saman painoista kuin "normi" (Ti 6al-4v) titaani, mutta se on kovempaa ja vahvempaa.
    Valmistaja on saannut suuren erän ko materiaalia käsiinsä edullisesti ilmeisesti siitä syystä ettei Raptoreita mene kaupaksi siihen tahtiin kun oli suunniteltu.

    No uskoo ken haluaa, minä ainakin uskon kaiken mitä netissä kirjoitetaan

    Mtbr ja ww foorumeilla on pitkät ketjut ko aiheesta. Viimeaikoina porukka on valitellut ettei akseleita kuulu vaikka tilaus on ollut sisällä jo useamman viikon. Taitaa kysyntä olla isompi kuin tuotanto kapasiteetti.

    Itse laitoin tilauksen 24.9 ja 7.10 tuli viesti että paketti lähetetty ja 16.10 paketti oli laatikossa. Kysyin tilaukseni valmistumisesta 1.10 ja wade vastasi että pian lähtee. Oli kuulemma yksi erä aksiloita menny viduiks, kuusiokolon reikä ei ollu osunu keskelle
    Eli omalla kohalla homma pelasi ihan hyvin.

    Näillä saa edullsia grammoja monesta pyörästä kun ostaa esim sl eggbeaterit ja vaihtaa akselit.

    Ilmeisesti muihinkin polkimiin on tulossa vastaavia akseleita. Onko XTR polkimissa titaaniakseli?
    www.hypy.fi

  14. #644
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    joo voi käydä samallalailla kun ameriikassa kun pikkupoika tempautui ilmapallon matkaan 2km korkeuteen... tai ei se oikeesti sinne menny mutta Aki voi lähtee oikeesti kun tommonen jäätynyt pulkannaru on....
    Syysmyrskyllä ois ehkä turvallista pukea Akille heiijastinliivien sijaan painoliivit! Tai ees nilkkoihin lisäpainot ja tietty myös sparkkiin ettei se huku.
    www.hypy.fi

  15. #645
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.209
    Paukkupelastusliivit on kanssa kätevät. Ottaa suolapanoksen pois ettei kosteudesta pamahda mutta laittaa hakasen käsilaukaimeen ja sen kiinni fillariin. Nyt kun lentää OTB:n niin liivit laukeaa ja kivasti pehmentää alastuloa. Esim. Seagolta löytyy vihreitä ja kestäviä niin eivät ole turhan räikeät maastokäyttöön.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  16. #646
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Syysmyrskyllä ois ehkä turvallista pukea Akille heiijastinliivien sijaan painoliivit! Tai ees nilkkoihin lisäpainot ja tietty myös sparkkiin ettei se huku.
    onkohan Aki vielä painonhallinta ajolla kun tänään lähti keskes kaiken hauskan pois....
    kiire oli kuulemma Kukon kiertoon...

  17. #647
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Onko XTR polkimissa titaaniakseli?
    Ei ole. Muutama poljinvalmistaja on sitä mieltä, ettei titaaniakseli ole riittävän vahva. Myös Crankbros tunnustaa tämän, sillä kun taannoin sain 3ti-vatkaimista titaaniakselin poikki, heidän kommenttinsa oli tyyliin "ne eivät ole ikuisia, vaan kestävät ahkeraa ajoa muutaman vuoden".

    --> Samu & kumppanit

    Päivittäiselle painonhallinta-ajelulle tässä ollaan taas valmistautumassa.

  18. #648
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    XTR-polkimet

    Joo muistelinkin että ei ois. Jos niihin sais tollaiset hävittäjä akselit niin paljonkohan jäis painoa?
    40e hintaisina ne vois hyvin uusia parin vuoden välein.

    Mun painonhallinta tai ennemminkin painonylläpitolenkki kesti 2h ja lopputuloksena sormet umpijäässä! Lähtiessä satoi räntää ja lopussa vettä.
    www.hypy.fi

  19. #649
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Joo muistelinkin että ei ois. Jos niihin sais tollaiset hävittäjä akselit niin paljonkohan jäis painoa?
    40e hintaisina ne vois hyvin uusia parin vuoden välein.

    Mun painonhallinta tai ennemminkin painonylläpitolenkki kesti 2h ja lopputuloksena sormet umpijäässä! Lähtiessä satoi räntää ja lopussa vettä.
    räntäkelissä yleensä lähdetään "asennelenkille" kohti aapiskukkoo... lenkki on onnistunut jos menee yli viisi tuntii aikaa ja vaatteet läpimärkänä paluumatkalla... vetäjä tämmöselle retkellä tohtori Korpela

    (nyt satelee vaan tihkua ja pikkasen takki kastui ajellessa länteen)

  20. #650
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    mutta taas asiaan... tommoset vaihtajat ostoslistalla seuraavaksi mutta voiko ne ruuvata
    raiseritankoon kiinni ja nousukahvat perään? vai onko ehdotuksia ohjaintankosta...?

    http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=9107

  21. #651
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tampereella oli tänään ihan hyvä lenkkisää.

    Jos gripparit saa pujoteltua riserin mutkista, niin kyllähän ne sitten toimii. Tietämättömille kerrottakoon, että izmohan ajelee tätä nykyä 700 milliä leveellä riser-tangolla, johon on kaikkia käyttäytymissääntöjä uhmaten asennettu punaiset nousukahvat, joita kanuunalenkeillä kutsutaan kuljettajansa mukaisesti johtokahvoiksi.

  22. #652
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Tampereella oli tänään ihan hyvä lenkkisää.

    Jos gripparit saa pujoteltua riserin mutkista, niin kyllähän ne sitten toimii. Tietämättömille kerrottakoon, että izmohan ajelee tätä nykyä 700 milliä leveellä riser-tangolla, johon on kaikkia käyttäytymissääntöjä uhmaten asennettu punaiset nousukahvat, joita kanuunalenkeillä kutsutaan kuljettajansa mukaisesti johtokahvoiksi.
    kyllähän vois pitkin hampain taipua suoraan ohjaimeen mutta saako siittä revittyä tehoo yhtä paljon irti Jukka K ehdotti äskön FSA suoraan tankoo mutta otetaan muitakin ehdotuksi vastaan... kiinnitys sais olla 31.8mm ja painoo noin 130g että kestää repiä....

  23. #653
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    ... kiinnitys sais olla 31.8mm ja painoo noin 130g että kestää repiä....
    Mää ottaisin tuollasen Syntacen 630 mm leveen suoran tangon.
    http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=1496

  24. #654
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    kyllä se on izmo sun ajotyylillä vaan parempi pitää se levee tanko, ajat kuitenkin aina isolla limpulla ja pienellä kadenssilla... onhan se tietysti kiva kun pyörä painaa 7,8kg mutta kyllä jotain mukavuusosia kuten hyvä satula ja järkevä tanko pitää säilyttää
    Vanha mutta lihava.

  25. #655
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Toi Juhan ehdottama Syntace taitais olla izmon isopyörään aika passeli. Se varmaan myös kestäisi voimakasta vääntelyä sen 2000 h/vuosi, joka tälle fillarin päällä elävälle ihmiselle on tarpeen.

  26. #656
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    ja saatais peräti 18g pois painoo kun vaihtais jättiraiseri ohjaimen pois

  27. #657
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Se Syntace on yllättävän painava....? 158 g @ 630 mm

    Toi on 126g 640mm leveänä....mutta siinä on 3mm epäkeskoa eli vähän kuin 3mm nousu kesketlä.



    http://www.thenew3t.com/details.aspx...s&p=xida&d=LTD
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 19.10.2009 at 15.07

  28. #658
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Posti toi taas kevennyspartsia kaukomailta. Saapa nähdä mitä nämä heräteostoksena hommatut rissat kestävät

    Näyttäisi olevan sekä hyviä että huonoja kokemuksia, http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=534421
    Ookko jo ajanut noilla? Kiinnostaa että miten ne vaihtaa. Mulla on 7800 D-A vaihtajassa orkkis rissat kun epäilin ettei nuo ainakaan paranna sen toimintaa. Toisaalta 155g painosta raapasis mukavasti grammoja noilla. Ei mitään järkee, mutta kivaa Tilasin kans samasta firmasta jotain joskus.
    Kaar ittelles vaa

  29. #659
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Ookko jo ajanut noilla? Kiinnostaa että miten ne vaihtaa. Mulla on 7800 D-A vaihtajassa orkkis rissat kun epäilin ettei nuo ainakaan paranna sen toimintaa. Toisaalta 155g painosta raapasis mukavasti grammoja noilla. Ei mitään järkee, mutta kivaa Tilasin kans samasta firmasta jotain joskus.
    Noup, olin viime viikon matkoilla, ja tänään en töiden jälkeen ehtinyt niitä vielä laittaa ennen kuin piti jo kiitää lenkille. Mutta jos tässä illan päätteeksi jaksaisi laittaa ne kiinni.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  30. #660
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    löyty tänään käytetyt srammin xo kiertokahvat kun duukkasin metallikierrätyslavaa töissä
    ja bilteman runkon vieressä ohjaintanko jossa vaihtajat kiinni... no ei muuta kuin irti ne ja
    asennukseen kitusen pajalle, etuvaihtaja saatiin pelittään mutta takavaihtajasta uupui vaijeria
    kymmenen sentin pätkän verran... painoero x7 ja x0 on noin 48g ja tuppia lyhentämällä tippui vielä 7g ;
    niin muuten tää vaihtaja ruuvattiin toistaiseksi jättiraiseri tankoon kiinni...

    (joku oli mennyt puukottaan ne nystyrät pois mutta eipä kai se haittaa vaan kevenee lisää)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •