FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 29 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Komeen fillari znoodilla on, Nippelistä? Mitä pyörälle käy ku on projektisivulle päätyny?
    sieltäpä se.. oikeastaan tää tuli vähän niinkun heräteostoksena....
    Jarrut tulee ainakin(luultavasti vaihteellisilla kahvoilla myöhempää käyttöä silmälläpitäen). Jarrujen myötä voi kääntää takanavan asennosta flip asentoon flop .
    Vanha mutta lihava.

Kattelinkin tota viimeks kun kävin, kepeehän se ainaki mun makuun oli ja muutenkin upee. jarruja ja vaihteita kaipasin itte kun kokeili päällä istuen.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Osin tämän säikeen innoittamana, ja osin ihan vaan siksi, että kevennysinnostuksen seurauksena nurkissa alkaa olla aika paljon kepeitä osia...
    Mulla ei ehdi kertyä kevytosia nurkkiin, kun ne ehtii hajota ensin. Viimex sai Beckerin satula kyytiä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Jarrujen myötä voi kääntää takanavan asennosta flip asentoon flop .
    Varmaan aika jännä tuo ketjunkiristäjän ja kiinteän välityksen (flip?) yhdistelmä?

Näyttävä härveli kyllä.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Varmaan aika jännä tuo ketjunkiristäjän ja kiinteän välityksen (flip?) yhdistelmä?

Näyttävä härveli kyllä.
    Itseasiassa siinä on jousi ns väärään suuntaan, ja se antaa sen verran juuri periksi että kammissa huomaa suunnanvaihdossa, ihan toimiva!
    Vanha mutta lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Viimex sai Beckerin satula kyytiä.
    Menikö ihan ilman väkivaltaa rikki? Itsellänikin Becker joskus hajosi kisasählayksen yhteydessä, mutta se oli kyllä sellainen tälli, ettei olis mikään penkki kestänyt... Hauska nähdä, millainen Canyonista tulee.

Komee on znoodin kulkine!

ei oo enää niin hieno pistin purkuun ja laitan vaihteet:
    pari ajokertaa fiksillä riitti, luulin ennen tätä että olin ajanut kurjalla pyörällä
    ideana pistää vaihteet(ja jarrut )
    yhdellä eturattaalla mennään(46t tai 48t) ja toistaiseksi noilla alfine-kammilla.
    Kiekot olis ylimääräsenä
    Vanha mutta lihava.

Tuli hankittua Scott Spark RC runko. Mitäs osia siihen kannattaisi alkaa ruuvaamaan kiinni? Stemmiksi tulee varmaan Syntacen F99, mutta mikä olisi sopivan köykäinen tanko. Hyllyssä on FSA:n 120 grammainen hiilaritanko ja Eastonin EC90. Pitäisikö laittaa noista vai hankkia kevyempi tilalle? Kammiksi on valmiina FSA 2x9 hiilarikammet, jotka painoi kaikkine hilppeineen jotain 69x grammaa. Vaihteiksi tulee taakse ja tankoon SRAM XOota ja eteen tavalla tai toisella Dura-Ace.
    Keulaksi on hankittu jo SID WC, en olisi kyllä hankkinut, jos olisin tiennyt sen painavan täysmittaisella putkella +1500 grammaa. Tulee takkiin suotta yli 200g verrattuna keveimpiin.
    Kiekoiksi olen ajatellut näitä:
    http://www.actionsports.de/Laufraede...fr::22904.html
    Onko noi navat aivan kertakäyttö kamaa, jos on niin siten varmaan nämä kiekot tulee hankittua:
    http://www.actionsports.de/Laufraede...La::23168.html
    Kuinkakohan paljon enemmän centerlock levyt painaa, kun sellaiset noihin DT:n napoihin joutuu laittamaan.

Polkimiksi tullee XTR:t, niihin olen ollut tyytyväinen kuitenkin useamman vuoden. Jarruiksi pitäisi varmaan hankkia R1:t tai Mini Proot. Kummatkohan on kestävämmät? Painossa ei liene suurtakaan eroa noiden välillä.

Satulaksi ajattelin kokeilla Tune Speedneedleä, saattaa kyllä olla että harsso ei kestä sitä, mutta testataan.

Tavoitteena olisi saada pyörän paino jonnekin 9-9,5 kilon vaiheille. Voi tehdä tiukkaa, mutta toivossa on hyvä elää. Toivottavasti ei keuli yli ja karkaa kevennyshimot hanskasta.
    X-terra muokkasi tätä : 21.10.2009 at 16.05 Syy: Eipä tässä vatuloida, nyt hankitaan

Aika liki alkais olemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti micoz Katso viesti
    Eikös näitä ollut sopiva arvostella? Nätti runko, mutta mielestäni tuo keula ei vain sovi kokonaisuuteen. Olisiko tarjolla jotain, kenties teräksistä vaihtoehtoa?
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Mitä kautta tilasit rungon? Soman sivuilla kun väittävät etteivät lähetä ulkomaille.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Eikös näitä ollut sopiva arvostella? Nätti runko, mutta mielestäni tuo keula ei vain sovi kokonaisuuteen. Olisiko tarjolla jotain, kenties teräksistä vaihtoehtoa?
    Ai, minusta son hyvä noin ja sepä riittääkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    Mitä kautta tilasit rungon? Soman sivuilla kun väittävät etteivät lähetä ulkomaille.
    www.bikeparts.com

Vink vink

Keula on tosiaan eri paria rungon kanssa, vaan mitäs se mulle kuuluu...

Mites tuo pilteeman pyöräteline, kai tuo pidike kääntyy pystysuuntaankin?
    Sitä pyörää olis niinkun hiukan ideaalimpaa roikottaa satulatolpasta tai pystyputkesta, niin vaijeritkin liikkuu vapaasti ja voi vaihteita säätää ilman että pyörä huojuu telineessä pidike auki, kuten kuvassa...
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Keula on tosiaan eri paria rungon kanssa, vaan mitäs se mulle kuuluu...

Mites tuo pilteeman pyöräteline, kai tuo pidike kääntyy pystysuuntaankin?
    Sitä pyörää olis niinkun hiukan ideaalimpaa roikottaa satulatolpasta tai pystyputkesta, niin vaijeritkin liikkuu vapaasti ja voi vaihteita säätää ilman että pyörä huojuu telineessä pidike auki, kuten kuvassa...
    No nyt jo porilaisetkin kettuilee... Mikäs tätä päivää oikein vaivaa?
    Kuka tuossa kuvassa säätää vaihteita?

Ai, minusta son hyvä noin ja sepä riittääkin.

Tuossa olet oikeassa, mies tekee pyörän itselleen. Eikä tarkoituksena ollut kettuilla, ainoastaan kertoa oma näkemykseni.

On mullakin teräskrossarissa hiilarihaarukka vaikka orkkishaarukkakin löytyy käyttämättömänä/katkaisemattomana vintiltä
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

No nyt jo porilaisetkin kettuilee... Mikäs tätä päivää oikein vaivaa?
    Kuka tuossa kuvassa säätää vaihteita?
    Itse asiassa, se oli käytännössä kysymys. EN TIEDÄ kääntyykö se pidike, sillä en ihan käytännön syistäkään (täällä ei ole) asioi Biltemassa, enkä ole tuollaista telinettä nähnyt saati käyttänyt.
    Mutta parempaa jatkoa päivälle...
    Kaar ittelles vaa

yypy Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-terra Katso viesti
    Kuinkakohan paljon enemmän centerlock levyt painaa, kun sellaiset noihin DT:n napoihin joutuu laittamaan.
    Centerlock - 6 pultti adapteri ei paina mitenkään überisti.

240-mallissa centerlock-napa on ainakin 12g kevyempi vallmistajan mukaan. Ja kun 190 on kevennysnapa, niin valmistaja lienee päätynyt siihen kokonaisuutena kevyempään vaihtoehtoon. Vaikka C-lock levy vähän painavampi onkin, niin +12g + 6 pulttia lienee selvästi painavampi.
    Kaar ittelles vaa

Mua taas ärsyttää, kun joillakin on työpöytä "puhdas" ja työkalut roikkuu niille kuuluvilla paikoillaan seinällä.

Pyörä taas on ihan hyvä noin.
    Fatless biker

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Mua taas ärsyttää, kun joillakin on työpöytä "puhdas" ja työkalut roikkuu niille kuuluvilla paikoillaan seinällä.

Pyörä taas on ihan hyvä noin.
    Tuo on kyllä jotenkin luonnoton...
    Itsellä tuo siisteystaso pysyy niin töissä kuin kotona tasan niin kauan kun itse pysyy kaukana omasta pöydästä...

Asiaan. Tuo miun Raleigh projekti on ollut jäissä nyt turhan kauan. Lähinnä koska en ole päässyt kiekkojen suhteen yksimielisyyteen.
    Nyt löytyi erittäin hyvät vanteet, mutta ne onkin tuubi gumekselle.
    Jotta idea tässä menopelissä pysyy, niin renkaiden pitäisi olla valkoiset.

Kertokaapas mistä löytyisi valkoisia tuubeja? Tuohon mahtunee maksimissaan 28mm, mutta 23 tai 25 olisi hakusessa.
    Ameriikan ihmemaassa noita tuntuisi olevan, mutta euroopasta en itse ainakaan ole löytänyt.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Soma on soma, vaikka haarukka onkin aikastalailla massiivinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-terra Katso viesti
    Kiekoiksi olen ajatellut näitä:
    [url]
    Samaa mää meitin kun oon kattellu uusia kiekkoja, ja törmäsin olisko ollu Weight Weenies sivulla näitten 2007 xtr levyjen painoon, 127g/160mm levy, taas kun r1 levyt 6pultilla on 87g/160mm. Ja jos laittaa noihi centerlock napoihin adapterit 6pultille, jää vielä 22g keveempi ratkasu kuin xtr:n levyt, todellisessa elämässä voi olla toisin, mutta valmistajien painoilla kävisi noin. adapterit 29g/kpl
    Lisäks tossa on noi uudet podium mmx kehäset kiekot NoTubes ZTR Podium MMX DT-Swiss 190 Ceramic Sapim CX-Ray
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Täytyy "porata" noi XTR:n levyt niin saa tuon "painotappion" pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    ...todellisessa elämässä voi olla toisin, mutta valmistajien painoilla kävisi noin. adapterit 29g/kpl.
    Kyllä tää pitää paikkansa. Mulla oli ennen Hopen kelluvat jarrulevyt XTR-navoissa kiinni DT:n adapterilla, joka tosiaan painoi tuon 29 g/kpl.

Ja mitä tulee jarrulevyjen porailuun, niin sitä tuli muutama vuosi sitten harrastettua niille vanhemmille XTR-levyille. En muista tarkasti, mutta yhdestä levystä taisi lähteä noin 15 g. Suurin osa lähti tuosta teräspinnasta, jossa siis kaikkia reikiä on suurennettu. Näyttää ehkä arveluttavalta, mutta ei käytännössä sitä ole. Nuo levyt ovat olleet jo ainakin pari vuotta lenkkipyörässä kiinni, ja takana lienee jo noin parituhatta tuntia ajelua. Ongelmattomat ovat edelleen.

Hieno on tulossa tuosta X-terran Sparkista! Ja jos yhtään meinaat pitää järkeä touhussa mukana, niin SIDin massaa ei kannata murehtia. Kyseinen keula taitaa toiminnaltaan olla parasta mahdollista FOX F100:n kanssa. Manitou ja DT eivät käyttäjäkommenttien perusteella yllä ihan samalle tasolle. Manitoun (R7 MRD 100 TPC) osalta voin itsekin vahvistaa nuo kommentit, mutta DT:tä en ole päässyt vielä kokeilemaan.

Jarruiksi sekä Hope Mini Pro (vai onko sen nimi nykyään jotain muuta...?) että Formula R1 lienee varma vaihtoehto. Itse oon ollut Hopeihin niin tyytyväinen, ettei Formuloita ole toistaiseksi tullut hankittua, vaikka niillä muutama gramma lähtisikin.

Mun mielestä Easton EC90 on yksi parhaista vaihtoehdoista suoraksi ohjaustangoksi. Se on kevyt (100 g), suht järkevän hintainen ja "pomminvarma" kestävyydeltään. Jos tuosta haluaa sitten vielä jonkin verran ottaa grammoja pois, vaihtoehdot ovat Schmolke ja AX-Lightness, mutta samalla hinta ja järki karkaavat avaruuteen.
    Aki Korpela muokkasi tätä : 22.10.2009 at 07.50 Syy: typoja

X-Terra: Noissa Fun Worksin kiekoissa näyttäisi olevan American Classicin navat. Mulla ainakin kestänyt ihan ok. Itsekin harkitsin Sid WC kaulaa, mutta Light-Bikesissa punnituissa keulissa huomasin tosiaan että painoa on noin 1500g eli saman verran kuin muissa Sideissä. Siksi itselle tulee Manitou R7 mrd Absolute 100mm. painoa reilu 1300g.

Aki: Joo se Becker osui kaatuessa johonkin kantoon ja kärjestä noin 4cm matkalta murtui reuna. Kiskot ehjät joten eikähän siitä saa vielä ajokuntoisen.

Ai pirskatti. Piti olla palaverissa ysiltä......

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Itse asiassa, se oli käytännössä kysymys. EN TIEDÄ kääntyykö se pidike, sillä en ihan käytännön syistäkään (täällä ei ole) asioi Biltemassa, enkä ole tuollaista telinettä nähnyt saati käyttänyt.
    Mutta parempaa jatkoa päivälle...
    Parempaa huomenta Poriin! Pidike kääntyy 360 astetta. Teline oikein hyväksi havaittu hintaansa nähden, tuo malli on se kalliimpi Bilteman kahdesta vaihtoehdosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    Soma on soma, vaikka haarukka onkin aikastalailla massiivinen.
    Voi paviaanin pallihiki teidän kanssa, nyt se näyttää epäsopuisalta minunkin silmissäni. Toisaalta kun kuituhaarukalla säästää painossa vissiin kilon vrt. teräshaarukka niin eiköhän näillä mennä. Alumiini ei ole vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    Tuo on kyllä jotenkin luonnoton...
    Itsellä tuo siisteystaso pysyy niin töissä kuin kotona tasan niin kauan kun itse pysyy kaukana omasta pöydästä...
    ' It's a gift and it's a curse ' -Adrian Monk
    micoz muokkasi tätä : 22.10.2009 at 09.21

Voi paviaanin pallihiki teidän kanssa, nyt se näyttää epäsopuisalta minunkin silmissäni. Toisaalta kun kuituhaarukalla säästää painossa vissiin kilon vrt. teräshaarukka niin eiköhän näillä mennä. Alumiini ei ole vaihtoehto.
    Pidä vaan tuo hiilarihaarukka. Ei kannata ottaa vakavissaan kaikkea mitä nöösit netissä sanoo.

Tarkoitus pyhittää keinot. Ainakin jos pyörä on tarkoitettu ajoon, eikä koristeeksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ottojussi Katso viesti
    ...ainakin jos pyörä on tarkoitettu ajoon, eikä koristeeksi.
    Ai niin, sekin vielä.. Meni ehkä hieman autotallipuheiksi joo.

Ensimmäinen työmatka Somalla taitettu tänä aamuna, olin ajoissa työpöydän ääressä. Tai siis en ollut enempää myöhässä kuin yleensäkkään.

No eipä ollut Manitoukaan niin kevyt mitä ajattelin:

Manitou R7 MRD Absolute 100mm 1445g lyhentämättömänä
    FSA K-force light 175 29/42 695g hilppeineen

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •