ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 121 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 71 111 119 120 121 122 123 131 171 221 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.601 - 3.630 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roadie Katso viesti
    Ja kokemuksia tuosta uudesta Fenix PD30 R2, jota on parin lenkin verran tullu testattua valoa riittää ainaskin maantielle enempi kuin mitä tuossa omatekele 20w halogeenissä + 5ah akussa.
    Itse lamppu on hyvä, mutta tuo bikemount X teline ei ole kovin häävi. Se ei kiristy kunnolla ja valokeila seilaa miten sattuu.
    Kiitti käyttökokemuksista tuon PD30 R2 osalta. Joo, tuo Fenixin oma tankokiinnike ei todellakaan ole kummoinen. Ratkaisin ongelman hankkimalla Led Lenserin vastaavan tuotteen:

Led Lenser Halter

Fenix on hieman väljä tuohon, mutta eiköhän siivu vanhaa sisärengasta ja liimaa korjanne asian. Nerokkaan yksinkertainen pidike ja vielä oikein laadukkaan oloinen. Voi säätää sivusuunnassa voimakkaasti kääntämällä yläosaa, jolloin se liikkuu hammastetulla kehällä. Lisäksi saan tämän kiinnitettyä ylikoon tangossani aivan kannattimen viereen, jolloin Simpan vaihdevaijerit eivät tule valokeilan eteen.

Perfecto!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roadie Katso viesti

Sitten sain idean että noista lvi osista saa hyvän lampun pidekkeen ja on tukeva eikä ole kallis. Sekä on vielä pikalukitus jotta lampun saa helposti pois. Noita parikipaletta ja parin sentin kierretangon pätkä väliin. kerrankin hyvä ja halpa. Löytyy ihan mistä tahansa putkiliikkeestä esim. Hanakat

Hyvin on pelannut just tollanen systeemi jo pidemmän aikaa.
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Nyt vaan sitten odotellaan. (napu napu napu...)

Tulis jo napadynamovalolle "apuvalo" ja pääsis jo modaamaan valokuviota ja kiinnitystä... Odottavan aika on pitkä.

5 min sitten tilasin

Olen hankkinut muutamia lamppuja DX:stä ja lyhyet kommentit:
    sku 25149 HA-III DX-valo 900 lm - erittäin hyvä ja toimiva, vilkkumoodi tarpeeton.
    sku 19767 SpiderFire P7 - erittäin hyvä - toimii yhdellä akulla 1,5-2 h, valo on mukava kädessä ja sopivan kevyt tankoon sku 21324 pidikkeeseen - maantieajoa. Tätä voi käyttää päävalon rinnalla lähivalona tai kaupunkivalona.
    sku 12623 MTE P7 - muuten vastaava kuin 19767, mutta painavampi ja kömpelömpi.
    sku 06965 WF-800 - ei oikein sovellu pyöräilykäyttöön, liian spottimainen mutta spotissa valoa riittää. Soveltuu tarpeisiin, kun pitää näyttää kauaksi pienelle alalle. Kirkas. Painava ja pitkä, koska 2 akkua.
    sku 19187 UltraFire A10 - toimii myös AA patterilla tai akulla. Kirkkain valo tulee 14500 LiIon-akulla. Näppärä taskulamppu ja kypärään esim. mittarien lukemiseen. Sivuteillä rauhallisessa ajossa voi riittää jopa ajovaloksi. Akku loppui parilla koekerralla aika nopeasti alle 1 h, mutta valoa oli käytetty muissa hommissa viimeisimmän lataamisen jälkeen. Spottimainen.

Käytössä DX-valo + SpiderFire P7 - kombinaatio antaa hyvän valon tiellä ja jos kumpi tahansa menee pimeeksi, niin ei tule paniikkia - varapatterin kanssa SpiderFire palaa yhtä kauan kuin ns. DX-valo. Võrun Parksepan pyörätiellä pari tytärihmistä siirtyi syrjään ja seurasivat ihmettä. Ohiajaessani sain kommentin: "Ära ehmata oma tuledega!"
    Iero muokkasi tätä : 18.10.2009 at 22.41

Pääsee kokeilemaan miten pitkälle pikkuakun teho riittää.
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Kävin tuossa juuri tarkistamassa oman tilauksen tilanteen ja siellä oli seuraava viesti "Processing - Contact us for the latest update". Laitoin viestiä, niin katsotaan mitä vastaavat. Sen mitä itse ole ollut yhteydessä tuonne, niin vastaus on yleensä tullut 12-45 tunnin sisällä.

Tilaus tehty * ja tilaus oli paketointi vaiheessa perjantaina.. Nyt vain odotellaan, että laittavat liikkeelle

OHO!!! *11.10.2009 tein tilauksen
    ??

Oliko mukana tuo http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

Itse tein tilauksen 10.10.2009 ja vieläkin on "Waiting for Supplier"

Tuotesivulla status on
    Back Ordered

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr C Katso viesti
    ??

Tuotesivulla status on
    Back Ordered
    Juuri tuollaisen tilasin, toisen kaveriksi. Sulla on siis order status "Waiting for Supplier"? Mä tiedän vain sen, että tuo mun tilaus oli perjantaina "Packaging" ja nyt on tuo "Processing - Contact us for the latest update". Katsoin tossa vielä tuota Order - invoicea, niin siellä lukee quantity kohdassa "ready".

Paha sanoa mitä tapahtuu ja milloin lamppu tulee, mutta odotellaan nyt mitä vastaavat sieltä..
    Still rides with 26er

??

Tuotesivulla status on
    Back Ordered
    Juu taitaa olla varastot tyhjät. Itse tilasin pari noita 15.10. ja molemmat tilaukset "waiting for supplier" ja quantityssä "pending". Toivottavasti saavat pian varastoihin täydennystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Juuri tuollaisen tilasin, toisen kaveriksi. Sulla on siis order status "Waiting for Supplier"? Mä tiedän vain sen, että tuo mun tilaus oli perjantaina "Packaging" ja nyt on tuo "Processing - Contact us for the latest update". Katsoin tossa vielä tuota Order - invoicea, niin siellä lukee quantity kohdassa "ready".

Paha sanoa mitä tapahtuu ja milloin lamppu tulee, mutta odotellaan nyt mitä vastaavat sieltä..
    Juuri niin on order status. quantity kohdassa on "pending", lampulle ja sille liitin konvertterille. Jota pitäisi olla ihan hyllyssä.

Tilattu klo 12 aikoihin (suomen aikaa) 10.10. Siksi ihmettelin miksi ei ole pakattu kun tilaus aiemmin. Saa nähdä sitten mitä ovat tehneet.
    Paypallissa oli laskutuspäiväksi luotolta merkitty 9.10. Missäs päin jenkkejä se pääpaikka on, että olisi mennyt vielä edelliselle päivälle maksuaika.

Itselläni on tilattu kyseinen lamppu 4.10 ja tänään oli vasta vaihtunut tilaus order ready - in stock. Eiköhän se sieltä vielä joskus tule.

WHL82 Guest
    Sunnuntaina mun tilaus muuttui waiting for supplier -> Order received - In stock, tilaus tehty 6.10. Toinen tilaus on waiting for supplier, tilaus tehty 8.10. Kaikkea tavaraa piti olla varastossa, joten hiukan hidasta tuntuu olevan. DX:n tilaus vaatii näköjään kärsivällisyyttä aikalailla. Ei hyvä!

Onneksi odottelun vidudusta pienentää paketti CRC:stä

Missäs päin jenkkejä se pääpaikka on, että olisi mennyt vielä edelliselle päivälle maksuaika.
    Dealextreme on Hongkongissa, vähän hämäävää kun hinnat on USD. Tilausten hallinta ei ole hanskassa DX:llä, yksi kaveri odotteli kuukauden ja reklamoi sitten tilauksen Paypaliin, DX ei vastannut meileihin eikä puheluihin. Taitaa pitää kiirettä ja jotkut vetävät tyhjän arvan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ola Katso viesti
    Dealextreme on Hongkongissa, vähän hämäävää kun hinnat on USD. Tilausten hallinta ei ole hanskassa DX:llä, yksi kaveri odotteli kuukauden ja reklamoi sitten tilauksen Paypaliin, DX ei vastannut meileihin eikä puheluihin. Taitaa pitää kiirettä ja jotkut vetävät tyhjän arvan.
    Juu, tiesin tuon DX:n sijainnin, mutta tarkoitinkin Paypallia. He laskuttivat korttia ja se tapahtui tilausta edeltävänä vuorokautena.
    Siksi epäilen laskutuksen tapahtuvan jossain jenkkien keskilännen / lännen kellon aikataulun mukaan.

Jopo Juoppo Guest

Lumotec IQ Cyo

Tommosen ajattelin tilata Shimano 6V / 2,4W napadynamon (Biltema) kaveriksi

http://www.bike24.com/1.php?content=...=0;mid=0;pgc=0

Ompikohan toimiva kokoonpano?

-jk- Guest
    On kyllä loistava tuo DX-lamppu. Hyvin näkyy kivet ja kannot. Kaksi iltalenkkiä takana ja kohteena ollut Ruissalon luontopolut. Vauhtikin pysyi melkein samana mitä päivisin tullut ko. polkuja ajeltua.

Niin, tosiaan, valo kiinni kypärään niin ajaa asiansa ehdottomasti parhaiten.

DX-lampun ulkonäkö on kopioitu Teslasta, se on ihan selvä. Muoto sinänsä ei ole mikään ihmeellinen, monet muutkin näyttävät samanlaisilta, mutta kun molemmissa on samat värit voi vain todeta että siinä suhteessa DX-lamppu on kopio. Muuten siinä ei ole mitään ihmeellistä: Standardiledi ja yksinkertainen buck-tyyppinen ajuripiiri. Teslassa on varmasti parempi ajuripiiri ja tasaisempi laatu.

Kyllä mielestäni DX-lamppu osoittaa että Teslan hinnassa on aika paljon ilmaa. Tasaisempi laatu ja toimiva takuu tietysti maksaa enemmän, kuten myös kallis markkinointi, mutta komponentit tulevat todennäköisesti pääsosin Aasiasta. Teslan kasaus tehdään kai Euroopassa.

Itse en edes tiennyt miltä Tesla näytti kun ostin DX-lampun. Olisi siis tullut ostettua jos ulkonäkö, joka on mielestäni ainoa kopioitu asia, olisi ollut toinenkin. Kahdella modatulla DX-valolla minulla on nyt kuitenkin huomattavasti parempi valo kuin yhdellä Teslalla. Hintaa tuli kai hiukan yli puolet Teslan hinnasta.
    Yeti muokkasi tätä : 19.10.2009 at 22.01 Syy: Typo

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Hollström Katso viesti
    Laittakaa linkkejä niihin Teslan näköisiin lamppuihin. On tullut sellainen fiilis, että DX:n omistajien mielestä se on ainoa malli, jolla ledilamppua tehdään. Minulla on kyllä erilainen näkemys ja todella monen lampun omistaneena/omistajana ihan toinen käsitys asiasta.
    Nopea haku löysi nämä:
    Lumicycle
    Dinotte

En edelleenkän ymmärrä mikä tuossa muodossa on niin ihmeellista. Se on hyvin luonnollinen muoto tuontyyppiselle valolle.

Muuten olen sitä mieltä että tämä keskustelu kuuluu toiseen threadiin.
    Yeti muokkasi tätä : 19.10.2009 at 21.54 Syy: Lisäys

www.yetirides.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jagge_ Katso viesti
    dx lamppu näyttäisi muodoltaan muistuttavan paljon enemmän lumicyclen valua kuin teslaa. jäähdytysrivat kapenevat teslassa alusta asti, kahdessa muusta vasta lopun pyöristyksessä.
    Mutta kiinnitys on oma. Lampun muotokin ihan toisenlainen, kuin Teslassa tai DX:ssä.
    MH

Mika Hollström: Mitä saat irti tästä keskustelusta? Saatko jotain tyydytystä väittelemisestä, vai mistä tämä piraateista jankkaaminen johtuu? Epäilen että kukaan jättää halpaa DX-valoa tilaamatta sen vuoksi, että sinulla tulee paha olo sorretuista ja hyväksikäytetyistä kiinalaisista. Jos hyvää haluat tehdä, niin laita rahasi vaikka johonkin keräykseen tai mene Kiinaan antamaan rahaa niille köyhille.

Mistä mua voisi syyttää, kun mulla on tämmöinen?

yypy Guest
    Siinähän on neljä lamppua eikä vaan yks. Poistat nyt noin kolme ylimääräistä!

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=41024
    Tuommoisen toi UPS:n setä tänään. Ajattelin olla erilainen nuori. Alustavissa testeissä vaikuttaa ihan ok-vehkeeltä. Tyyriin hinnan lisäksi sain sentään melko erikoisen tuotepakkauksen. (filmikelatyylinen alumiiniloota)

PS. Iglumies: syytettäiskö sua vaikka globalisaatiomonikansallisriistopeikkoyrityksen tukemista kiinalaisen pienvalmistajan sijasta? Häpeäisit ...

Onko kukaan sattunut hankkimaan tuota Fenixin HP10-ohimovalaisulaitetta, ja osaisi arvioida mitenkä hyvin tuon kanssa pärjäisi vauhdikkaassa vapaan tyylin hiihtelyssä säkkipimeässä metsässä? Tai että saako sen lamppu- ja akkuosan jotenkin irti remmeistä ja viriteltyä vaikka polkupyörän tankoon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    Tommosen ajattelin tilata Shimano 6V / 2,4W napadynamon (Biltema) kaveriksi

http://www.bike24.com/1.php?content=...=0;mid=0;pgc=0

Ompikohan toimiva kokoonpano?
    On toimiva, jos Bilteman dynamo on 2,4 wattinen. Mikäli dynamo on kolme wattinen, tarttet myös takavalon. Muutenkin suosittelen saman valmistajan takavaloa, o meinaa tehokas. Ja pyörä on kerrasta laillinen.

Itse valosta vielä. Kyseinen valohan on senso plus eli siinä tunnistaa hämärän automaattisesti (senso) ja jää palamaan liikennevaloihin tms. pysähdyttäessä (plus). Mutta toí valo on 40 luxia. Samasta valosta on olemassa myös 60lux versio, jonka tunnistaa siitä, että siinä on kokonaan kirkas linssi. Mulla on molemmat ja suosittelen kirkaslasista, sillä se näyttää pidemmälle, on hivenen kirkaampi valokeila, mutta toisaalta ei näytä valoa aivan pyörän eteen.
    Esim. tää: http://www.bike24.com/1.php?content=...=0;mid=0;pgc=0
    Tässä on edelleen plus ja senso sekä katkaisin napadynamoa varten, mutta selkeesti kirkkaampi ja näkee pidemmälle. Kato täältä kuvia eri dynamovalojen valokeiloista löytyy molemmat versiot Cyosta.

Pidä muuten kuitti tallessa. Noista "Nothing but light" valoista eli Cyot ja IQ Flysta on lähtenyt joillakin led-polttimo irti ja sitä ei oikein voi ite korjata, jos ei oo alan miehiä tai naisia. Mulla on tässä kädessä yx puoli vuotta vanha IQ FLY, josta toi polttimo on irti, eikä valo enää toimi. Olis saanu uuden takuuseen, mut ne olis halunnu tän valon tietty takas valmistajalle. Halusin kuitenkin itse viritellä siihen vähän tehokkaampaa lediä ja pidin lampun. Nää valot ei oikein tykkää kovista maantie- ja hybridirenkaista ja niiden aiheuttamasta rytyytyksestä.
    Nyt mulla on hybridissä saman valmistajan Lumotec ledi, jolla näkee jotenkuten. Näissä valoissa ei oo muuten katkaisijaa eli on ihan aina pyörän liikkuessa päällä.
    Pää edellä risteykseen, jalat edellä pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    Onko kukaan sattunut hankkimaan tuota Fenixin HP10-ohimovalaisulaitetta, ja osaisi arvioida mitenkä hyvin tuon kanssa pärjäisi vauhdikkaassa vapaan tyylin hiihtelyssä säkkipimeässä metsässä? Tai että saako sen lamppu- ja akkuosan jotenkin irti remmeistä ja viriteltyä vaikka polkupyörän tankoon?
    Itse tilasin kyseisen valon tänää fenixiltä. Eli yritän vastata kysymyksiisi parhaani mukaan ja kirjoittaa pientä arviointa ko. otsalampusta jahka se saapuu ja testilenkille pääsee (keskiviikkona kenties?)

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Rämälä Katso viesti
    Laturin CE leima teki myös vaikutuksen. Jos talo palaa yliladatun LiON patterin takia niin voi ainakin sanoa että "onhan se CE hyväksytty jos siinä tarrassa niin lukee". Pikaisesti vilaisten näyttää olevan kasattu halvemman pään Nokian matkapuhelimien laturikoteloon. Johtaako jäljet siis sylttytehtaalle.
    Ei muuten ole CE hyväksytty. CE = China Export = ei merkitse yhtään mitään.
    http://en.wikipedia.org/wiki/CE_mark

Hämäävää, eikö totta? Harmillisen samanlaiseksi CE hyväksynnän merkkiä ovat, ihan vahingossa , nuo kiinalaiset sen oman merkkinsä tehneet.. tosin tutkiiko palotapauksessa mikään taho palon aiheuttaneen laitteen CE hyväksynnän aitoutta...
    Niin, tuossahan sanotaan, ettei mitään China Export -merkkiä ole oikeasti olemassakaan.

Mutta mikä ihmeen CE -hyväksyntä?

Jos talo palaa laturin vuoksi, niin ei se CE -merkintä paljon lohduta. Se kun lähinnä tarkoittaa, että valmistaja väittää tuotteen täyttävän direktiivien vaatimukset. Jos valmistaja tai valmistuttaja on joku tunnettu ja arvostettu yritys, niin ok. Mutta jos taas valmistaja on jokin pulju X vinkuintiassa saatika että oikeasta valmistajasta ei ole edes mitään tietoa (ja tuote on vielä tilattu Euroopan ulkopuolelta ts. ei eurooppalaista maahantuojaa joka voisi olla vastuussa), niin se merkintä on yhtä tyhjän kanssa.

Tukes

CE-merkki sähkölaitteessa ei edellytä laitteen valmistajalta puolueettomia turvallisuustestejä.

Valokeskustelu on luisunut liikaa moraaliurille. Ehdottaisin, että Hollströmin moraalikommentteihin ei enää provosoiduttaisi. Hän on riittävän selvästi saanut oman näkemyksensä esitettyä ja myös palautetta.

Keskustellaan vain valoista - ja syksystä, niin kuin tämän keskustelun otsikossa lukee

Eivät ole vastanneet Deal Extremestä, mutta puoli tuntia sitten tuli ilmoitus, että paketti on postitettu.
    Still rides with 26er

Vihainen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iero Katso viesti
    Keskustellaan vain valoista - ja syksystä, niin kuin tämän keskustelun otsikossa lukee
    Kyllä. Ja jos vielä menee harhaurille tämä, niin raportoikaa vaan tulemaan niin seuraavaksi lävähtää bannia raskaalla kädellä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Happymtb:ssa on valaiseva kuvavertailu muutamasta lampusta. Kuvat ovat ensimmäisen sivun lopussa.

www.yetirides.com

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •